Yüksek basınçlı turbo Peugeot THP teknolojisi ile otomobil dünyasında
yeni bir çağ başlıyor. Düşük devirlerde bile yüksek tork... Daha az
yakıt tüketimi, daha fazla motor gücü! inanılmaz bir performans,
benzersiz bir turbo deneyimi, mükemmel sürüş keyfi!
Peugeot'nun 207, 207 RC ve 207 CC modellerinde kullandığı 1.6 THP (Turbo
High Pressure) 175 hp direkt enjeksiyonlu motoru ile "2007 Uluslararası
Yılın Motoru Ödülü"ne (2007 International Engine of the Year Awards) layık
görüldü. Anında hızlanma, esneklik ve makut yakıt tüketimiyle muazzam bir
performans sunan THP motoruyla donatılmış modellerimiz bayilerimizde
sizleri bekliyor.
THP Nedir?
THP ( Turbo High Pressure ) olarak adlandırılan yüksek basınçlı direkt
enjeksiyonlu, 4 silindirli bu yeni turbo benzinli motor, aşırı yakıt
tüketimini ve egzoz emisyonlarını önlemekle kalmıyor, silindir hacmi
daha fazla olan motorlara özgü sürüş keyfi vadediyor. PSA Peugeot
Citroën ve BMW Group işbirliğinin ilk meyvesi olan 1.6lt.’lik bu
benzinli motor, ilk kez 3 kapılı Peugeot 207 GT üzerinde kullanıldı.
Bu motor, sadece 1 000 d/d gibi düşük bir devirde 156 Nm tork üretiyor.
Maksimum 240 Nm tork için sadece 1 400 d/d'ye ulaşmak yeterlidir ve bu
değer 3 500 d/d'ye kadar değişmez. Ayrıca, 5 000 d/d'de tork hala 208
Nm olduğu için, bu aralıkta sürücüye daha esnek bir kullanım olanağı
sağlar.
PSA ve BMW işbirliğinin ürünü olan ve PSA’nın Douvrin, Fransa’daki
fabrikasında üretilen bu motor tasarlanırken aşağıdaki temel hedefler
gözönünde bulundurulmuştur: - 2.0 litre atmosferik basınçla çalışan motorlar ile karşılaştırılabilir güç değerleri elde etmek
- Düşük devirlerde yüksek tork elde ederek kullanım esnekliğini artırmak
- Düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon değerleri sağlamak
- Küçük araçlara yerleştirilebilecek kompakt ve hafif bir tasarım gerçekleştirmek
Tüm bu temel özelliklerin amacı; 207 müşterilerine, kullanım
maliyetlerini en uygun duruma getirerek, sürüşü daha da zevkli ve
performanslı yeni bir sportif versiyon sunabilmektir.
|