Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

motor soğumaya başlayınca - Yardım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47951
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 11:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: motor soğumaya başlayınca - Yardım
Mesajı Yazan: yusuf333
Konu: motor soğumaya başlayınca - Yardım
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2019 Saat 20:17
Merhaba arkadaşlar biraz uzun yazacağım ama uğraştığımın yanında az bile kalır şimdiden kusuruma bakmayın.

2004 model 206 benzinli aracım sabahları ya da park ettikten bir kaç saat sonra () BENZİNDE 5 6 marşta çalışıp hemen stop ediyor sonrasında çalışıyor
çalıştıktan sonra 15 20 saniye bariz şekilde araç öne arkaya rahatsız edici biçimde titriyor ve gaz pedalına basılı tutuyorum devir saat 3000 4000 lere çıkıp çıkıp 1000 devire düşüyor sabit kalması gerekirken. 
yani araca benzin gelmiyor gibi oluyor.
aracı hareket ettirmeye çalışırsam vuruntu yapıyor stop edecek gibi oluyor debryaja basmazsam stop ediyor 
ama biraz gidince açılıyor bir sorun kalmıyor 1 2 dakika içerisinde düzeliyor herşey olması gerektiği gibi çalışıyor.
araç ısınınca BENZİNDE  tek marşta çalışıyor sadece çalışırken 5 10 saniye yine benzin yemiyor gibi oluyor ve düzeliyor.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2019 Saat 22:06
en son araç ne zaman bakıma girdi?
gaz kelebeği (boğaz kelebeği) tıkalı olabilir,



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2019 Saat 01:24
Orjinalini yazan: yusuf333 yusuf333 Yazdı:

Merhaba arkadaşlar biraz uzun yazacağım ama uğraştığımın yanında az bile kalır şimdiden kusuruma bakmayın.

2004 model 206 benzinli aracım sabahları ya da park ettikten bir kaç saat sonra () BENZİNDE 5 6 marşta çalışıp hemen stop ediyor sonrasında çalışıyor
çalıştıktan sonra 15 20 saniye bariz şekilde araç öne arkaya rahatsız edici biçimde titriyor ve gaz pedalına basılı tutuyorum devir saat 3000 4000 lere çıkıp çıkıp 1000 devire düşüyor sabit kalması gerekirken. 
yani araca benzin gelmiyor gibi oluyor.
aracı hareket ettirmeye çalışırsam vuruntu yapıyor stop edecek gibi oluyor debryaja basmazsam stop ediyor 
ama biraz gidince açılıyor bir sorun kalmıyor 1 2 dakika içerisinde düzeliyor herşey olması gerektiği gibi çalışıyor.
araç ısınınca BENZİNDE  tek marşta çalışıyor sadece çalışırken 5 10 saniye yine benzin yemiyor gibi oluyor ve düzeliyor.



5-6 marşta çalışma olayına bir şey diyemeyeceğim ama diğerleri ateşleme sistemi arızasına benziyor. motor azıcık ısınınca ateşleme normale dönüyordur. bobini söküp bak oksitlenme var mı? varsa önce temizle ,olmazsa değişecek. bujilere bak ne zaman değişmiş 60bin km falan olduysa değişmesi lazım. varsa buji kablolarına baktır. ucuzdan pahalıya buji-buji kablosu-bobin.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2019 Saat 08:10
Ariza ışığı yanıyor mu ? buji değişimi en son ne zaman yaptın ? Benzin ponpanın çalışıp çalışmadığını kontak açınca tınlamayla belli olur kontrol ettin mi ? akünü ve şarj dinomonu ölçtürdün mü? birde katalizör üst sensörünün kabloları sensörün içinden kopmuş olabilir kabloları motor titreyerek çalışırken sensörün içine doğru ittirince motorun çalışmasında değişiklik oluyor mu diye kontrol et 

Ateşleme Bobini Arıza Belirtileri Nelerdir

• Araç Sarsıntılı Çalışmaya Başlar
• Genellikle Araç rolanti devrini koruyamaz ve rolantide stop etmeler başlar
• Araç Devirlenirken  http://www.otoarizasi.com/araba-neden-gaz-yemez-ve-tekler-dizelbenzinlpg/" rel="nofollow - Teklemeler  ve Tutma Hissi Baş Gösterir
• Rampa ve Ani Hızlanmalarda Araç Boğulmaları Sıklıkla Görülebilir.
• Çiğ Yakıtın Yanmadan Atılmasına bağlı olarak egzoz ve hava filtresinde geri tepme patlamaları meydana gelebilir
• Performans Hissedilir Derecede Düşer,
• Yakıt Sarfiyatı Büyük Ölçüde Artar,

Bobin Nasıl Kontrol Edilir : Eğer aracınızda bağımsız elektronik ateşleme söz konusu ise bu kontrolü yapmak çok daha kolay olacaktır. Motor yağ kapağının üstünde motor koruma kağanının altında bobinler bulunur. Söz konusu bobinlerin üstünde bir adet soket de mevcuttur. Araç çalışırken bu soketlerin Birini söktüğünüz de  http://www.otoarizasi.com/rolanti-motoru-valfi-arizasi-nasil-anlasilir/" rel="nofollow - rölanti  bozulacak yada araç stop edecektir. Bu soketleri tek tek söküp takarken herhangi birini söktüğünüz de hiçbir tepki ve motor çalışmasında bir değişiklik olmuyor ise, o kısmın bobini yada bujisi mutlaka arızalı demektir. Bu iki parçadan hangisinin arızalı olduğuna karar vermek için ise bazı yan ekipman ve aletleriniz olması gerekir ki bu gibi durumların tespiti için genellikle usta kontrolü şarttır.



-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2019 Saat 10:58
Arkadaşlar Fransız grubunun özelliklede 307 206 c3 c4 arızası bitmez bi yerini yaptırırsın bi yeri bozulur. Bende 206 vardı çok çektim ufak tefek sıkıntısını bulunamayan arızalarını birini yaptırınca hemen ardından gelen arızaları ile boğuştum sattım kurtuldum 206 çocukluk hayalimdi. Ama ya bana kötüsü denk geldi yada bu araba bu kadarmış. Hala bakarım yolda görsem ama şuan aynı parayla aldığım aracımın yanından geçemez şekil itibari ile diyecek bir sözüm yok ama huyu kötü bu arabanın 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net