Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Şanzuman Yağı Kontrol Çubuğu Nerededir

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47940
Tarih: 29 Aralık 2024 Saat 02:26
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Şanzuman Yağı Kontrol Çubuğu Nerededir
Mesajı Yazan: samizeldestan
Konu: Şanzuman Yağı Kontrol Çubuğu Nerededir
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2019 Saat 22:19
2005 model 2.0 benzinli otomatik versiyon da şanzuman yağını kontrol etmek istiyorum. Bugün sanayiye bir yağcıya da götürdüm oda biraz baktı ama bulamadı. Nereden kontrol ediyoruz acaba?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Burak 307 cc
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2019 Saat 23:05
Bildiğim kadarıyla öyle bir cubuk yok. Şanzıman yağı altta boşalma tıpasi ve üstte yanda doldurma tıpası vardır. Doldurma tıpasını açtığında az az yağ veriyorsa seviye normaldir. 😊


Mesajı Yazan: samizeldestan
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2019 Saat 23:52
Teşekkür ederim muhtemelen dediginiz gibi olabilir çünkü ustada bulamamıştı 😊


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2019 Saat 10:14
tam otomatiklerde şanzuman yağı kontrol çubuğu yok hocam. benimde bildiğim kadarıyla. birde servis box tan bakayım. bu arada şanzuman am6 mı yoksa al4 mü

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: samizeldestan
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2019 Saat 10:15
Dediginizi tam olarak bilmiyorum ama 4 ileri vites şanzuman 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2019 Saat 13:12
Al4 Şanzımanda ölçme çubuğu yok.  Arabanın altında yağ  ekleme tapası  iki kademedir. Ilki ölçme tapasıdır ikinci ise yağ  ekleme tapasıdır. Herkes ölcmeyi bilmez. Yağ  ekleme tapasini açacağım diye seviye tapasını açıyorlar yada tam tersi.


Mesajı Yazan: samizeldestan
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2019 Saat 13:44
Peki bunu nasıl ayırt edeceğiz? Ben bu arabayı sanayiye götürdüm dün bi yağcıya ama baktı göremedi. Ön sol tekerin yanındamı yoksa sağ tekerdemidir 

-------------
Peugeot 407 Executive Premium 2.0 Benzin + LPG 2005 Model


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2019 Saat 23:42
Yağcıya falan götürmeyin sakın. Otomatik şanzıman ustasına götürün o baksın. Bilmeyen birisi fazla basar başınıza bela olur.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2019 Saat 21:55
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Yağcıya falan götürmeyin sakın. Otomatik şanzıman ustasına götürün o baksın. Bilmeyen birisi fazla basar başınıza bela olur.
ya bu konuda benimde bir sorum var 1.4 otomatik 2001 model aracimda asiri vuruntu yok ama bazen inceden bi vuruntu yapiyor spor kar isigi yanmasi vs bir sorunu yok ama sol tekerin orda sanziman civari terleme tabir edilen yag tabakasi var bundan dolayi sanziman yagi eksiltme yapmismidir ve bende ne kadar eksilttigini ogrenmek istiyorum bu konuda otomatik sanzimanci isimi gorurmu yoksa direk yag degisimimi yaparlar


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2019 Saat 23:46
Terleme yapmayan araba yok gibi. Her ne kadar az az terlesede bazen yağ eksiltebiliyor. Iyi bir şanzıman ustası bulup ekleme yaptirabilirsin. Ama iyi birisine denk gelmezsen fazla yağ basıp kaçakların artmasına sebep olabilir. 
Yağ  eksilince tork konvektörü doldurmamaya başlar. Yani ayağını frenden çekince eskiye göre ileri dogru atılmıyorsa yağ  eksilmesi olabilir.
 
Genelde vuruntu olayı yağın eskimesinden dolayı oluyor. 
Boğaz kelebeği kirlendigi zaman da hafiften vuruntu yapmaya başlar.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2019 Saat 01:15
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Terleme yapmayan araba yok gibi. Her ne kadar az az terlesede bazen yağ eksiltebiliyor. Iyi bir şanzıman ustası bulup ekleme yaptirabilirsin. Ama iyi birisine denk gelmezsen fazla yağ basıp kaçakların artmasına sebep olabilir. 
Yağ  eksilince tork konvektörü doldurmamaya başlar. Yani ayağını frenden çekince eskiye göre ileri dogru atılmıyorsa yağ  eksilmesi olabilir.
 
Genelde vuruntu olayı yağın eskimesinden dolayı oluyor. 
Boğaz kelebeği kirlendigi zaman da hafiften vuruntu yapmaya başlar.
  tesekkurler bilgi icin



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net