Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

THP MOTORLAR İÇİN BİLGİLENDİRME.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47900
Tarih: 25 Kasım 2024 Saat 07:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: THP MOTORLAR İÇİN BİLGİLENDİRME.
Mesajı Yazan: sonerkyl
Konu: THP MOTORLAR İÇİN BİLGİLENDİRME.
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 15:31

THP motor isimlendirme, bakım ve servis hizmetleri - 101

THP motorunuzu nasıl sağlıklı ve mutlu tutabilirsiniz?

THP motorunuzu sağlıklı ve mutlu tutmak, basit bir işlemdir. Yapmanız gereken tek şey, bakımında bazı önemli noktaları takip etmektir. Umarız bu kılavuz motorunuzun ömrünü uzatır. 
Kapsanan ana motor kodları EP6-DT , EP6-DTS , EP6-CDT , EP6-CDTX, EP6-CDTM ve EP6-FDTX'dir . Veya Mini dünyasında, N14B16AC ve N18B16M0 .

Motor Varyasyonları ve Farklılıkları

EP6-DT ise THP150 yüklü, Peugeot 207 ve Peugeot 308 2011. kadar üretilmiş, 
EP6-CDT olduğunu THP156 . Peugeot 207 facelift , 308 , RCZ , Citroen DS3 , DS4, DS5 üzerine kuruludur Babasıyla (EP6-DT) karşılaştırıldığında motor bloğunda su / yağ ısı eşanjörü yoktur. Tüm versiyonları dar bant lambda sensörü ile donatılmıştır. 
EP6-DTS , Peugeot 207 RC / GTI , 308 GT ve Citroen DS3 Yarışı üzerine kurulu THP175'tir.(THP200 olarak adlandırılır ancak EP6-CDTX gibi bir şey değildir), DS4 ve DS5. Küçük kız kardeşlerle karşılaştırıldığında (EP6-DT ve EP6-CDT) daha büyük bir turboşarj kullanır ve daha büyük bir geri tepme egzozuna sahiptir (thp150 / 156 modellerinde 55mm vs 50mm). 
EP6-CDTX olduğunu THP200 bulunan, Peugeot RCZ , 208 GTi ve 308 GTi . Euro5 emisyon standartlarını karşılar. 2015 yılına kadar üretilmiştir. THP200, hem giriş hem de egzoz kamlarında ayarlanabilir kam zamanlamasına sahiptir. Ayrıca değişken valf kaldırması için BMW'nin valvetronic sistemi ile donatılmıştır. Euro5'in daha yeni çevre standartlarına uygun olmasına rağmen, eski sürümlere kıyasla çok daha fazla güç üretmesinin nedeni budur. 
EP6-CDTM , THP163'tür.Yeni bulunan Peugeot 208GT , 308 II ve 3008 . Bu motor, Etanol bazlı yakıt türlerine sahip pazarlar için esnek yakıt standartlarını destekleyen ilk motordur (hi Brezilya). 
EP6-FDTX olduğunu THP208 bulunan, Peugeot 208GTi 30. Baskı , 208GTi PS baskısında , 308 GTi facelift . Euro6 emisyon standartlarını karşılar 2015 yılından sonra üretildi.

Neyse ki, yukarıda belirtilenlerin tümünü, FlasherTHP yeniden bağlama sistemimizle EP6-CDTM / EP6-FDTX dışında ayarlama / yeniden açma için  https://www.etuners.gr/flasherthp-changelog-updates-list/" rel="nofollow -  .

Bu sistemlerde bulunan ECU tiplerinin bir listesi:

  1. EP6-DT - Bosch MED17.4
  2. EP6-CDT - Bosch MED17.4.2
  3. EP6-DTS - Bosch MED17.4
  4. EP6-CDTX - Bosch MEVD17.4.2 (Değişken Valf Kaldırma teknolojisine sahiptir)
  5. EP6-CDTM - Bosch MEVD17.4.4 (Değişken Valf Kaldırma teknolojisine sahiptir)
  6. EP6-FDTX - Bosch MEVD17.4.4 (Değişken Valf Kaldırma teknolojisine sahiptir)


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 15:34
Bosch ECU adlandırma kısaltmaları

MED ve MEVD arasındaki fark, Değişken Valf Gerilimi varlığıdır. 
M - Motronic 
E - Elektronik Hızlandırıcı 
V - Valvetronic 
D - Doğrudan Enjeksiyon 
C - Kontrol

Üreticiye göre ECU kod numarası

Tahmin edebileceğiniz gibi, Bosch, müteahhitlerinin sistemlerinde kullanması için Elektronik Kontrol Birimlerinin kodları üzerinde sayılar ayırmıştır 
.0, Ford -> MEDG17.0 
.1 ve .5, VAG (Audi / VW / Seat / Skoda) 
için ayrılmıştır., 2, BMW / Mini için ayrılmıştır -> MED17.2 
.3, Fiat / grubuna ayrılmıştır. Alfa -> MED17.3 
.4, PSA (Peugeot-Citroen) -> MED17.4 
.7, Mercedes -> MED17.7 
.9, Hyundai / KIA -> MED17.9 için ayrılmıştır.

Motor elektroniği

  • Oksijen sensörleri Oksijen sensörlerinin
    ömrü 80.000km-120.000km'dir ve hala iyi çalıştıkları zaman değiştirilmeleri gerekir. Aksi takdirde, yüksek yakıt tüketimi ve performans sorunlarına neden olurlar. Arka sensör, katalitik konvertörün durumunu izlerken, ön sensör karışımı düzenler.
  • Basınç sensörleri
    Prince motorlarında iki basınç sensörü bulunur: Biri ara soğutucudan sonra diğeri emme manifoldunda güçlendirme borusunda. Her ikisi de, emme sisteminde dolaşan ve sonunda onları kirletebilecek yağ dumanlarına maruz kalır. Her 30.000 km'de bir onları temizlemek, ömrünü uzatmaya yardımcı olur. Ne kadar temiz olursa, o kadar iyi davranırlar.
  • Elektronik kontrol ünitesi
    Genel olarak, motor kontrol ünitesi sorunlara neden olmaz veya kendi kendine hata üretmez. Bununla birlikte, bir enjektörün kontrolünü kaybettiği bildirilen 1. nesil ECU'lar (2008'e kadar üretildi) bildirilmiş birçok vaka var. Motor, herhangi bir donanım problemi olmadan bu durumda yanlış çalışmaya ve tıkanmaya başlar. Böyle bir durum olması durumunda, ilk adım üreticiden en son ECU üretici yazılımı güncellemesini almak ve bunun sorunu çözüp çözmediğine bakmaktır. Çoğu durumda, enjektör sürücüsünün sadece bir donanım arızasıdır ve ECU'nun değiştirilmesi gerekir.
  • Motor sigorta kutusu
    Peugeot 207 platformunun motor sigorta kutusuyla ilgili büyük sorunları var, çünkü su hasarına yatkın. Fusebox kendi başına iyi davrandı. Ön cam tahliyeleri tıkanırsa, su için en yakın çıkış noktası motorun sigorta kutusundan geçer. Onu korumak eve taksiyle gidebilirsiniz.

Motor donanım

  • Hidrolik zincir gergisi
    THP motorunuz sabahları soğuk başlangıçta garip geliyor mu? Motor ısınana ve ses kesilinceye kadar zincir sallantısını duyuyor musunuz? Zincir gergisi suçludur. Sıkışır ya da yayları zamanla zayıflar. Bu, yağ ısınıncaya kadar zincirin çok gevşemesiyle ve iyi motor yağı basıncı elde etmenizi sağlar. 
    En kısa zamanda yerini alsın. Kötü bir hidrolik gerici, soğuk çalıştırmada neden olduğu dengesiz hareket nedeniyle motorun zamanlamasını kaybetmesine neden olabilir.
  • Motor zamanlaması
    kaybı THP150 ve THP156 / 165 motorlarında motor zamanlaması kaybı çok yaygın bir sorundur. THP200'de yaygın değildir. Kayma kam mili veya krank mili dişlileri, motor zamanlamasının faz dışına çıkmasına neden olur. Bu, eksantrik millerinin kalıcı bir gecikmesine neden olarak yüksek yakıt tüketimi ve genel olarak düşük motor performansı sağlar. Bunun olup olmadığını görmek için OBD2 üzerinden “Uzun vadeli yakıt trimlemelerini” (aka LTFT) kontrol edebilirsiniz. LTFT% + 10'un üzerine çıkarsa , zamanlama kaybı olur .
  • Tıkalı giriş valfleri
    Doğrudan enjeksiyonlu motorlarda, enjektörler silindirlerin içine oturmaktadır. Geleneksel dolaylı enjeksiyon motorlarında olduğu gibi giriş vanalarına yakıt püskürtmezler. Giriş valfleri üzerindeki toprak ve yağ kalıntıları ne olursa olsun orada kalacak ve kalın kauçuk benzeri bir madde oluşturacaktır. Bu tabakalar ne kadar kalın olursa, valflerin etrafındaki hava akışını o kadar fazla önler ve motor da o kadar performansını kaybeder. Daha  http://www.etuners.gr/peugeotcitroen-1-6-thp-intake-valves-with-combustion-residues-buildup/" rel="nofollow - detaylı olarak buradan  okuyabilirsiniz 
    Bu genellikle her 50.000 - 60.000 km'de bir gerçekleşir ve motor gücünün% 20'sini kaybedebilir Bu büyük bir baş ağrısıdır, çünkü bu mekanik bir problemdir: motor teşhisi ile tespit edilemezçünkü hiçbir yerde bir hata olarak görünmüyor. 
    Giriş valflerinizi mümkün olduğunca sık temizlemeyi unutmayın. Motorunuzun ömrünü uzatabilir ve düzgün çalıştığından emin olabilir! Silindir kapağını çıkarmadan bunu yapmanın birçok yolu vardır.
  • Termostat Termostat
    elektronik olarak kontrol edilmesine rağmen, mekanik vanası zamanla düşük performans göstermeye başlar. Bu, sabahları daha uzun ısınma sürelerine yol açar. Aynı zamanda, yokuş aşağı veya gaz kelebeği halindeyken soğutma sıvısı sıcaklığının soğumasına yol açar. Her iki sorun da genellikle 70.000 km'den sonra ortaya çıkar. Ünitenin değiştirilmesi onları düzeltir. Motorun soğutma suyunu her 2 yılda bir, pas koruma özelliklerini kaybettiği için değiştirmek iyi bir fikirdir.

 

ateşleme

  • Ateşleme bobinleri
    Stok bobinleri genellikle başarısız olmaz. Çok güvenilirler. Fakat onları asla neme veya suya maruz bırakmadığınızdan ve yaşam için iyi olmadığından emin olun. Motorunuzu yıkarsanız, bobinleri çıkarın ve yeniden takmadan önce her şeyin tamamen kurumasını bekleyin.
  • Bujiler
    Bujiler, tamamen stoklanmış bir motorda 30.000 km'den daha fazla tutulmamalıdır. Bir kısa mesajınız varsa, her 20.000 km'de bir yenileme yapmanız önerilir, çünkü 20.000 km sınırını geçtiğinizde performansta büyük bir düşüş olduğunu fark edeceksiniz. 
    Durumlarını kontrol etmenin iyi bir yolu kıvılcım aralığını ölçmektir. Stok kıvılcım aralığı 0.8 mm'dir. 0,9 mm'yi geçtiği anda ateşleme problemleri oluşmaya başlar. Kalıntı bırakan motorlarda , kıvılcım aralığının 0,6 mm'ye ayarlanmasını öneririz . Bu, buji aşınmasını artıracak ancak bujiyi çok fazla artıracaktır.
    Her zaman üreticilerin tavsiye ettiği bujilere bağlı kalın. Kural olarak, hepsi NGK tarafından yapılır ve ya Platin (PLZ kod öneki) ya da İridyum (ILZ kod öneki) 'den yapılır. Turbo motorlar için sadece Platinum ve Iridium'un ısı aralığı uygun olduğundan başka hiçbir şey yapmaz. 
    Faydalı kodlar: 
    İridyum - ILZKBR7A-8G (Peugeot RCZ THP200, Citroen DS4 Yarış THP200, Mini Cooper S Works Edition) 
    Platinum - PLZKBR 7A-G (stok 150/156 / 165hp ve 175hp)


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 15:35
Motor yağı
  • Yanmış yağ - Yağ tüketimi sorunları
    Tamam, şimdiye kadar THP motorlarının adil miktarda yağ tükettiğini fark ettiniz. Normal yağ tüketim ortalaması 5000km'de 1 litredir. Bazı motorlar daha az, bazı motorlar biraz daha fazla tüketir. Bu doğrudan enjeksiyonlu motorlar için çok olağandır ve endişelenmenize gerek yoktur. Yağ tüketiminin bir kısmı piston segmanlarından, bir kısmı da supap yağ keçelerinden emme içine sızıntıdan gelir. Birini tamir edip diğerini terk ederseniz, yine de bir miktar yağ tüketiminiz olacaktır. 
    Motorunuz yağ tüketmeye başladığında, sadece doldurmayınız. Yağın tamamen süzülüp değiştirilmesini sağlayın. Sonra bekleyin ve yağ tüketiminden sonra yağ tüketiminizi tekrar kontrol edin. Bu motorlar yağ türlerine çok özel: bir kaçını seviyorlar, fakat diğerlerinden nefret ediyorlar.
    Çoğu işletme sahibi, yağ tüketiminin nedeni bozulmuş yağ kalitesi olabileceği zaman motor yağı dolduruyor. Kötü motor yağı kalitesi daha kısa ömür ve daha hızlı tüketim demektir. 
    Motorunuz 1 litre / 1000 km tüketmeye başlarsa, sıkıştırmasını kontrol etmeniz gerekecektir. Ardından silindir kapağındaki valf contalarını değiştirip bir uzman tarafından kontrol edilmesini sağlayın. Çoğu durumda, tüketim problemini tamamen düzeltmek için piston segmanlarının yenilenmesi gerekir.

    Yağ tipi açısından, en yaygın olanı 5W-30'dur , tamamen sentetiktir. Sıcak bir ülkede yaşıyorsanız (Rusya, Kanada değil Kuzey Kutbu değil), muhtemelen bir derece daha kalın bir yağı sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz. Colder ülkeleri her zaman tamamen sentetik olduğu sürece sorunsuz olarak 0W-30'a düşebilir.

 

Akaryakıt

  • Hem yüksek hem de düşük basınçlı stok yakıt pompaları genellikle 100.000 km boyunca iyidir . Sıcak ortamlarda kullanıldığında hızlı bir şekilde aşınırlar ve yakıt sistemindeki kirlerden zarar görebilirler. 
    Bazı THP düşük basınçlı yakıt pompaları, özellikle Afrika versiyonlarında, değiştirilebilecek bir harici yakıt filtresi ile birlikte gelir. Her 20.000 km'de bir bunun değiştirilmesi iyi bir fikirdir. Avrupa versiyonları yakıt pompaları mahfazasına yerleşik bir filtreye sahiptir ve değiştirilemez.
  • Stok enjektörleri, yakıt sistemi kir ile kirlenmedikçe veya uzun süre yakıtla kullanılmadıkça, ömür boyu iyidir 50 bar ila 120 bar arasında çalıştıkları için, nozüllerinin tıkanması kolaydır. Peugeot ve Citroen ultrasonik temizliği yasaklarken, düzgün çalışan ve bunları temizleyen ve test eden modern yöntemler var. 
    Dikkat edin: Tıkalı bir enjektör kırılmış bir pistona neden olabilir. Her 60.000km - 80.000km'de bir kontrol edilmeleri, ölçülmeleri ve temizlenmeleri iyi bir fikirdir .

Turbo

  • Çatlak egzoz manifoldu
    Çatlaklar genellikle ilk önce ve sonra egzoz manifoldunun dışında görünür. Sıklıkla ikiz kaydırma bölmesinde çatlaklar olduğunu görüyoruz. Sonunda manifoldun bir kısmı türbine girmeden önce değiştirilmesi gerekir. Bakım açısından yapılabilecek çok şey yoktur, sadece dışta çatlaklar görürseniz egzoz manifoldunu değiştirin.
  • Çatlak türbüratör gövdesi Turbo turbozu
    egzoz mahfazasında kılcal çatlakları bulmak çok yaygındır. Çatlaklar ikiz kaydırma geometrisi arasındaki bölünmeden başlar ve dışa doğru yayılır. Onlardan kaçınmak için yapılabilecek çok şey yoktur, sadece 60.000-80.000km'den sonra kırılgan ve çatlamaya eğilimli olan malzemedir . Sonunda, bütün türbin muhafazasının değiştirilmesi, hatta türbin hasar görürse bütün turbo bile değiştirilmesi gerekir.
  • Turbo nedeniyle yağ tüketimi
    Bazen turbo, yağ tüketiminin artmasının nedeni olabilir. Kompresör çıkış borusunun (soğuk tarafta) ve daha sonra iniş borusunun çıkarılmasıyla sıcak tarafta türbin muhafazasının görsel olarak incelenmesiyle turbo yağ kaybettiğini görmek için hızlı bir kontrol yapabilirsiniz. Her iki tarafta da herhangi bir yağ izi varsa, turbo yağ sızdırıyor ve bir turbo tamircisi tarafından bakım yapılması gerekiyor. Ya da yenisiyle değiştirilir. Sızıntı yapan yağı bırakmayın!

 

Bunlar THP motor bakımında baktığımız şeylerden sadece birkaçı. Çoğu kontrol görseldir, bazıları tanılama araçlarını ve özel araçları birleştirir. Sonuç olarak, motoru iyi durumda tutmak oldukça kolaydır.



-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: umydn
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2019 Saat 21:39
Bilgi paylaştıkça anlam kazanır :) Eline sağlık.


-------------
PEUGEOT 206 QUİKSİLVER 2004 1.6 16V ALÜMİNYUM GRİ



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net