Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bakım Sonrası Tekleme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47822
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 00:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Bakım Sonrası Tekleme
Mesajı Yazan: Salomalo
Konu: Bakım Sonrası Tekleme
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 17:09
Arkadaşlar aracım citroen c3 2006 model ilk kasa motor bildiğiniz gibi 206 ile hemen hemen aynı bu nedenle bu değerli foruma katılarak bilgi ediniyorum.

aracı aldığımda hiçbir sıkıntı yoktu tabiri caizse saat gibi derlerya o şekilde aldım. silindir kapak contasından yağ sızdırdığını farkettim fazla değildi ama içim rahat olsun dedim. söküldü ve silindir kapak contajı değişti tabiki kapaktaki donanımda sökülüp yüzey taşlandı tekrar toplandı. yağ ve su kaçırma yok,yağ ve su eksiltme yok. yağa su karışma yok, ama toplandıktan sonra motorda tekleme silkeleme başladı soğukken daha çok silkeliyor ya havayı ya elektiriği yada yakıtı kesik kesik veriyor anlayamadım ısınınca silkeleme azalıyor. arac yüksek devire çıkıp kesici devreye giriyor seyir halindeyken silkeleme nadir oluyor sanki arkadan çekip bırakıyorlar gibi. şuda varki bazen hiç yapmıyor aha düzeldi derken bir sonraki gün bi bakmışsın dahada artmış.  sebebi ne olabilir? söküp takınca parçalar hemen bozulurmu böyle? kutup başı söküldü beyinimi alıştırmak gerek veya boğaz kelebeğini vs. silindir kapak çıkarılınca yağ ve antifirizli su motorun alt kısmına  aktı birşeyleri bozmuş olabilirmi? bilgisayara bağlandı sürekli arıza olarak oksijen sensörü görünüyormus ama onla işimiz olmadı pahalı birşey düzelmeye bilir diye almadım. boğaz kelebeği, oksijen sensörü,maf sensoru vs temizlesem işe yararmı? tecrübe geçiren arkadaşlardan bir fikir alabilirsem çok memnun olurum. şimdiden teşk.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 17:28
hocam problem kendiniz aslında söylemişsiniz. oksijen sensörü aracın hava yakıt karşımını ayarlarmasında yardımcı olan parçalardan biri. hava yakıt karşımınız düzğün olmadığı için araç tekleme yapıyor. 

Oksijen Sensörü Ne İşe Yarar

Oksijen sensörünün, motor kontrol ünitesine gönderdiği sinyal değerlendirilerek motora alınan hava-yakıt karışımı oranının, zengin karışım mı fakir karışım mı olduğu belirlenmiş olur. Motor kontrol ünitesi her daim en ideal hava-yakıt karışım oranını tutturmaya çalışmakla görevli bir yapıdır. Ayrıca lamda oranını da Lamda=1 değerinde tutmaya çalışır.
 Eğer hava-yakıt karışımı fakir karışım statüsünde ise, yani çok hava az yakıt varsa ya da zengin karışım olmuşsa yani az hava fazla yakıt mevcutsa motor kontrol ünitesi enjektörleri kumanda ederek enjektörlerin püskürtme sürelerinde ayarlama yapılır. Bunun yanı sıra gaz kelebeğine de etki ederek hava miktarında düzenlemeler yapar ve hava-yakıt oranını en ideale getirmeye çalışır.
Bu karışım oranı saniyede 5 kez kontrol edilerek sürekli olarak motorun verimliliği kontrol altına alınır. Böylece yakıt tasarrufu sağlanır, egzoz emisyonları düşürülür ve motorun performansı arttırılır.
Oksijen sensörü havaların soğuk olduğu kış aylarında çalışmaz. Özellikle de sabah saatlerinde ilk çalıştırmalarda veya motor soğuk iken ilk çalıştırmalarda, motorun ısınması için zaman geçmesi gerekecektir. Lamda sensörü soğuk havalarda çalışmadığı için, motor gerektiği kadar düzenli çalışamayacak ve dolayısıyla gerekli düzenlemeleri yapamayacaktır. Bu durumu önlemek için oksijen sensörünün hemen ısınıp çalışabilmesi için gerekli olan ısı yaklaşık 600 santigrat derecedir. Bu seviyeye çıkabilmesi için ise içerisine bir ısıtıcı rezistans yerleştirilmiştir. Böylece oksijen sensörü soketi 4 uçlu hale gelmiştir.
İçerisinde ısıtıcı rezistans bulunmayan eski tip oksijen sensörleri de bulunmaktadır. Yeni nesil, yanma odasına direkt benzin enjeksiyonlu turbo benzinli araçlarda, katalitik konvertörden önceki 1. oksijen sensörleri, geniş bantlı tiptedir. Böylece de çok daha geniş lamda değer aralıklarını okuyabilir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 17:32
tşk. ama soket çıkarılıp takılınca bozulmuş olabilir mi anlamadığım nokta o. bu araçlarda gereksiz yerede çok parça değişildiğini biliyorum. düzelse sorun yok ama düzelmeyince gereksiz maliyet olma olasılığıda var. bu parçanın arızalı olup olmadığını kesin anlamanın yolu varmıdır acaba.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 17:39
hocam öncelikle bir fişini çekin biraz kullanın arada fark varmı çekiş olsun vs. sağlam ise eğer emin baya bir farkı oluyor.Hem çekişte hem rolanti düzeninde hemde yakıt tüketiminde. üst kapak sökülünce oksijen sensörünü neden söküyorlar orasında ayrı bir durum. belki kablolarına zarar vermiş olabilirler. ek olarak araç lpg li mi hocam.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 17:52
katalizörmüdür nedir ora sökülüyorya mecbur soketeten ayrılıyor toplandıktan sonra arıza ısığı sökümden dolayı yandı doğal olarak öyle bilgisayara bağladık onu arıza görmüş usta öyle dedi sildik arızaları işık söndü 1 aydır böyle biniyorum tekrar ışık yanmadı ama. deniyeceğim üstüne tüm sensörleri temizleyeceğim kırank sensörünüde kontrol edeceğim. varsa başka öneri onuda denerim. olmazsa aracı yakacağım öyle sinir bozucukiDead


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 17:55
soketi çıkarıyorlar ben komplemi söküldü sensör diye düşündüm. birde gaz kelebeğini temizlermisin hocam. birde motor 1.4 8v mi 16v olanmı?

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 18:43
1.4 8 v. Lpg yok.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2019 Saat 21:29
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

soketi çıkarıyorlar ben komplemi söküldü sensör diye düşündüm. birde gaz kelebeğini temizlermisin hocam. birde motor 1.4 8v mi 16v olanmı?

başkan benim kelebek elektronik telli değil acaba söküldü falan adaptasyon falanmı gerekiyor birde temizleyecem malum mecbur gerekecek o nasıl yapılıyor onuda deneyeceğim ?


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2019 Saat 09:46
Orjinalini yazan: Salomalo Salomalo Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

soketi çıkarıyorlar ben komplemi söküldü sensör diye düşündüm. birde gaz kelebeğini temizlermisin hocam. birde motor 1.4 8v mi 16v olanmı?

başkan benim kelebek elektronik telli değil acaba söküldü falan adaptasyon falanmı gerekiyor birde temizleyecem malum mecbur gerekecek o nasıl yapılıyor onuda deneyeceğim ?

sen bi kalibrasyon yaptır gaz kelebeği konum sensörüne tps ye he ihtimale karşı.

cünki bende sibop ayarı yaptırdım aracıma aldım bi baktim araç gaz yemiyor boguluyor falan stop edecek dereceye geliyordu. ayarı yapan ustaya gittim soyledim kalibrasyon yapmayı unutmusum dedi bilgisayara bağladı ayarı yaptı normale döndü hemen bi dene sende 

soner abinin dediklerinide es geçme benimkisi sadece bi fikir belki senin araçtada böyle bi sıkıntı olabilir.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2019 Saat 11:22
lpg yoksa gaz kelebeği kalibrasyonu yapılması lazım orjinal yazımla yapılıyor. Ek olarak sibop ayarlarını tekrardan kontrol ettir. kapak açılınca ayarları bozuluyor. sonra takrardan kontrol edilmesi gerekiyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2019 Saat 14:15
subap ayari 2 defa kontrol edildi 3. Ye baska yere gittim acti ayar iyi dedi kapatti. Ben kalibrasyonu  kontagi ac bekle gaz ver falan diye yapilir zannediyordum.Orjinal yazilim nerede vardir yetkili servis malum 5 dk lis ise 500 lira ister. Anadolu yakasi ozel biyer varmi bildiginiz. Bi deneyelim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2019 Saat 14:44
subap ayarı iyise. gaz kelebeği kalibrasyonu kalıyor.  orjinal yazılım bazı özel servislerde oluyor usta konusunda istanbullu üyelerimiz yardımcı olacaktır.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2019 Saat 14:05
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

subap ayarı iyise. gaz kelebeği kalibrasyonu kalıyor.  orjinal yazılım bazı özel servislerde oluyor usta konusunda istanbullu üyelerimiz yardımcı olacaktır.

Calistirmadan oksijen sensorunun ikisinide cikardim calisma ayni fark yok. Hava filtreyi soktum kelebegi gozlemledim az birsey aciliyor sabit kaliyor rolentide kesilme yaparken kelebek hareketsiz.


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2019 Saat 16:32
https://www.youtube.com/watch?v=3yn6-Zr_dCA%20" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=3yn6-Zr_dCA

ilk çalıştırmada videodaki olay var, ısınınca motor kesilme azalıyor. 


Mesajı Yazan: Peugeot kartal
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2019 Saat 17:13
merhaba kardeşim aracında bujileri değişmedi ise degistir takip et birde triger sentesi bir iki dis yanlış ayarlanmiş olabilir bı ihtimal bobin de sorun olabilir


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2019 Saat 17:19
Orjinalini yazan: Peugeot kartal Peugeot kartal Yazdı:

merhaba kardeşim aracında bujileri değişmedi ise degistir takip et birde triger sentesi bir iki dis yanlış ayarlanmiş olabilir bı ihtimal bobin de sorun olabilir

sente subap ayar bir kaç defa kontrol edildi, kartal sanayide 0 bobin takıldı montajlanmadan tabi fazla tutmadılar üzerinde ama değişme olmadı gibi. bujileri tek tek söküp baktılar kararma vs yoktu geri taktılar. son olarak aynı araba gelirse parçaları deneriz dediler. Smile


Mesajı Yazan: Salomalo
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2019 Saat 15:03
iki araci yanyana koydum. Bobin. Oksijen sensoru. Maf sensoru. Bogaz kelebegi.krank sensorunu  (deneywmedim uymadi yil farkindan.) Denedim sonuc ayni. Simdi yakit sistemi pompa filtre buji enj ektor,subap ve sente kontrolu yapacagim. Olmazsa yakacam.Angry



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net