Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

p0087 ve p1113 hata kodu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47782
Tarih: 22 Aralık 2024 Saat 07:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: p0087 ve p1113 hata kodu
Mesajı Yazan: erkanengin
Konu: p0087 ve p1113 hata kodu
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2019 Saat 02:24
arkadaşlar tekrardan herkese selamlar. arac 4 senedır bende 1.6 hdı 2007 model 407. son 2 seneye yakındır aracımdakı sorun cozulemedi. depo kapagı kırıldıgı gunden bu yana aracımdakı sorun şu şekılde. arac kalkıslarda stop edıyor ve arıza lmabası yakıyor. arıza kodları p0087 ve p1113. yetkılı servıste yaptırıyorum bakımları. egr dedıler orjınalıyle degıstı olmadı . yakıt basınc muşiri dediler orjinali ile değişti olmadı. enjektor dedıler revızyon yapıldı kacak vardı uzerlerınde suan kacak yok ama sorun hala aynı.mazot fıltresı dedıler orjınalı ıle degıstı olmadı. her bakımdan ve parça değişimden sonra arac canavar gıbı oluyor fakat 10 gun sonra aynı sorunlar tekrar başlıyor. arabayı calıstırıyorum ılerlıyorum ilk ışıklarda duruyorum kalkışta gaz yemıyor ve stop edıyor ve arıza lambası yakıyor sonrasında 3000 dd gecmıyor. saga cekıyorum stop edıp tekrar marşa basıyorum calısıyor 3000 dd sorunu gıdıyor ama arıza lambası sonmuyor bırkac gun sonra arıza lambası sonuyor arac normale donuyor 3 gun sonra hoop hersey yıne basa donuyor aynı sorunlar bu sekılde 2 seneye yakın kullnıyorum artık okadar alıstımkı aha sımdı stop edecek yıne dıyorum cunkı gaz yemıyor .. eger gaza abanmadan kalkarsam stop edıyor lamba yakıyor ve hep aynı arıza kodlarını verıyor. sızce ne yapmalıyım.en son servıste usta bızde anlamadık mazot fıltren orjınal basınc musur orjınal sıra geldı yakıt deposuna bakmaya dedı ama malıyetlı olur senın ıcın dedı.yakıt deposundan baslayıp butun yakıt sıstemını ıncelıcez dedıler.ne yapmam laızm arkadaslar yardımcı olursanız cok sevınırım.aracamı cok sevıyorum ama artık bıkmaya basladım. yakıt deposu kapagı olmaması acaba depo basıncıyla yakıt basıncıyla alakalı bır duruma sebep olabılırmı.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2019 Saat 10:58
merhabalar yakıt depo kapağı basınçla çok alakası yok hocam basıncı mazot pomapası sağlıyorda kapak sıfırı 200 tl civiarında alıp denemekte  fayda var hiç belli olmuyor. Yapılıcak bir çok işlem yapılmış aracınızda. 3000 dd geçmemesi genelde turbo elektro vanadan kaynaklı olur. Yakıt basıncı düşüyor aracında acaba geri dönüş hortumlarında vs. kaçak mı var. Her zaman bu arıza kodlarınımı veriyor araç. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2019 Saat 00:36
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

merhabalar yakıt depo kapağı basınçla çok alakası yok hocam basıncı mazot pomapası sağlıyorda kapak sıfırı 200 tl civiarında alıp denemekte  fayda var hiç belli olmuyor. Yapılıcak bir çok işlem yapılmış aracınızda. 3000 dd geçmemesi genelde turbo elektro vanadan kaynaklı olur. Yakıt basıncı düşüyor aracında acaba geri dönüş hortumlarında vs. kaçak mı var. Her zaman bu arıza kodlarınımı veriyor araç. 

Soner bey merhaba. evet arac sureklı bu hata kodlarını verıyor. ılk zamanlarda egr ve ısıtma bujısı hatalarıda verdı fakat onları yenıleyınce o hatalar artık vermıyor. yetkılı servıstekı usta geri dönüşlerle ilgili olabılır demıstı ama enjektor gerı donuslerınde revızyondan sonra sorun olmadıgını soyledı ne demek ıstedıgını anlamadım yanı neyın gerı donusu bılmıyorum.neye baktırmam lazım gerı donuslerle ılgılı acaba. 3000 dd gecmemesı ıcınde aracın kendısını korumaya aldıgını soyledı.zaten arac stop ettıkten sonra tekrar calıstırıyorum normale donuyor 3000 dd sorunu kalmıyor. turbo eloktrovanaya baktırmam gerekırmı ne ıslemı yapıloıyor onunla ılgılı. bırde arabayı sabah ılk calıstırdıgımda cok yoğun pis kokulu beyaz duman atıyor ama 3-5 sn.ye falan suruyor sonrasında düzeliyor bu esnada motor okadar sarsıntılı ve vuruntulu calısıyorkı sankı yerınden cıkacakmıs gıbı oluyor ama 2 dak. sonra falan sarsıntı vuruntu kalmıyor.


Mesajı Yazan: ergin
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 01:33
Hortumlarda kırık var mı? Hava yapıyor mu? Benim yaşayıp tesadüfen çözdüğüm araç megane'dı ama dizelde hava sorunu hep aynıdır. Araç teklemeden çok marş almama sorunu vardı ve elcikle mazotu pompalayınca çalışıyordu. Yine bir marş almama sorununda sinirle pompayı nasıl sıktıysam hortumun çatlak yerinden akmaya başladı. Kesip araya kelepçeyle hortum bağladım ve sorun tekrarlamadı.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 07:58
Enjektorlere baktirin. Bu hatalar enjektorlerin kacirmasinda da ortaya cikiyor.
Eger enjektorlerde kacirma var ise enjektoru oradan cikarmak mesele olacaktir cunku uzun suredir kacan mazot karbona donusup enjektorun etrafini sarmistir.


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 00:27
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Enjektorlere baktirin. Bu hatalar enjektorlerin kacirmasinda da ortaya cikiyor.
Eger enjektorlerde kacirma var ise enjektoru oradan cikarmak mesele olacaktir cunku uzun suredir kacan mazot karbona donusup enjektorun etrafini sarmistir.

enjektörlerin hepsi rahat bir şekilde sökülüp revizyon yapıldı. geri kaçırma gibi bir sorun yok şuan plastık kapağı cıkartıp takıp ediyorum arada sırada ama uzerlerı tertemız. aracın asıl sorunu gaz yemıyor. gaz yemediği için kalkıslarda stop edıyor. bunun seebi ne olabilir


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 00:30
Orjinalini yazan: ergin ergin Yazdı:

Hortumlarda kırık var mı? Hava yapıyor mu? Benim yaşayıp tesadüfen çözdüğüm araç megane'dı ama dizelde hava sorunu hep aynıdır. Araç teklemeden çok marş almama sorunu vardı ve elcikle mazotu pompalayınca çalışıyordu. Yine bir marş almama sorununda sinirle pompayı nasıl sıktıysam hortumun çatlak yerinden akmaya başladı. Kesip araya kelepçeyle hortum bağladım ve sorun tekrarlamadı.

marş almama sorunu yaşamıyorum hiç tek marşta alıyor sorunsuz. benım sorunum araç gaz yemıyor ve stop edıyor. bazende canavar gıbı oluyor sasırıyorum. kımı zamanda cok sagırlasıyor sankı araba şişiyor. eskı pejo tek sılındır motosıkletler vardı 103 ler cok yuklendımı şişerdi gitmezdi. buda bazen boyle oluyor gaz verıyorum ama hıc tepkı yok hantal hantal bılhassa araba ısınınca tamamen sağırlaşıyor. hangı hortumlara bakmam lazım kacak olup olmadıgını anlamak ıcın


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 09:45
erkan hocam ben sorunun turbo elektrovanasından kaynaklandığını düşünüyorum. hatta bu dediğim parçaya bağlanan hortumlar onlarda çatlak vs. varsa onlardanda kaynaklana bilir. ilgili bir konu

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 10:18
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

erkan hocam ben sorunun turbo elektrovanasından kaynaklandığını düşünüyorum. hatta bu dediğim parçaya bağlanan hortumlar onlarda çatlak vs. varsa onlardanda kaynaklana bilir. ilgili bir konu

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu

Soner bey gönderdiğiniz linki okudum.arkadasın sorunuyla benım sorunum farklı. ayrıca turbo elektrovanadan kaynaklı bır sourun olsa arac arıza lambası yaktıgında onunla ılgılı  arıza kodunu vermezmı. bendekı sorunlarla ılgılı arazı kodları p0087 ve p 1113. benım sorunum 3000 dd gecememe olayı değil. benım sorunum arac gaz yemıyor ve hantal. bu sebepten dolayı gaza abanmadan kalkıs yaparsam arac stop edıyor  ve anında arıza lambası yakıp bu hataları verıyor. aracı tekrar calıstırdıgımda 3000 dd gecmıyor koruma alıyor. tekrar stop edıp calıstırdıgımda 3000 dd sorunu kalmıyor ama arıza ısıgı yanıyor. aracta yapılabılecek cogu ıslemı yapmama ragmen sorun cozulmedı. bır dıger tespıtım ıse yakıt nekadar azaldıysa mesela tek cubuga dustugunde genelde bu sorunu yasıyorum yanı bır basınc sorunu var arabada ama ne bulamadık. depo yarı ve uzerınde ıken bu sorunu yasamadım hıc ne zamankı depoda yakıt azalmaya basladı kalkıslarda gaz yemeyıp stop edıyor. yakıt deposunun ıcınde yakıt pompası var ona baktırın dıyenler oldu fakat deponun ıcınde boyle bırsey varmı gercekten. yetkılı servıstekı ustada yakıt deposundan baslıcaz tum yakıt sıstemını elden gecırıcez ama oldukca malıyet cıkar dedı. ne yapmam lazım acaba. gıdıp dırek turbo elektrovanayımı degıstıreyım ne dıyorsunuz


Mesajı Yazan: ergin
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 01:37
Hem depo kapağından sonra olması hem de yakıtın azalmasıyla sorunun artmasına bakarak kontrol edilmesi gereken yerin yakıt sistemi olduğunu gösteriyor. Depo içinde söymendiği gibi şamandra var. Ve ortasında da yakıt pompası. Arka koltuğu kaldırdığınızda kapağını görebilirsiniz deponun.
Sorun yakıt miktarına göre değişkenlik gösterdiğine göre yakıtın basıncını düşüren bir etken olmalı. Ya pompa bozuk, ya tıkanıklık var, yada basıncın düşmesine veya yanlış ölçülmesine sebep olan bir parça.
1. Motor kısmında yakıt pompasının basıncı ölçülecek
2. Pompa basıncı tamsa basınç müşürü kontrol edilecek
3. Yakıt filtresi kontrol edilecek
4. Depo şamandırası sökülüp pompası ve filtresi kontrol edilecek 
5. Yakıt gidiş ve dönüş hortumunda çatlak ve tıkanıklık var mı bakılacak


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2019 Saat 09:01
Orjinalini yazan: erkanengin erkanengin Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

erkan hocam ben sorunun turbo elektrovanasından kaynaklandığını düşünüyorum. hatta bu dediğim parçaya bağlanan hortumlar onlarda çatlak vs. varsa onlardanda kaynaklana bilir. ilgili bir konu

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu

Soner bey gönderdiğiniz linki okudum.arkadasın sorunuyla benım sorunum farklı. ayrıca turbo elektrovanadan kaynaklı bır sourun olsa arac arıza lambası yaktıgında onunla ılgılı  arıza kodunu vermezmı. bendekı sorunlarla ılgılı arazı kodları p0087 ve p 1113. benım sorunum 3000 dd gecememe olayı değil. benım sorunum arac gaz yemıyor ve hantal. bu sebepten dolayı gaza abanmadan kalkıs yaparsam arac stop edıyor  ve anında arıza lambası yakıp bu hataları verıyor. aracı tekrar calıstırdıgımda 3000 dd gecmıyor koruma alıyor. tekrar stop edıp calıstırdıgımda 3000 dd sorunu kalmıyor ama arıza ısıgı yanıyor. aracta yapılabılecek cogu ıslemı yapmama ragmen sorun cozulmedı. bır dıger tespıtım ıse yakıt nekadar azaldıysa mesela tek cubuga dustugunde genelde bu sorunu yasıyorum yanı bır basınc sorunu var arabada ama ne bulamadık. depo yarı ve uzerınde ıken bu sorunu yasamadım hıc ne zamankı depoda yakıt azalmaya basladı kalkıslarda gaz yemeyıp stop edıyor. yakıt deposunun ıcınde yakıt pompası var ona baktırın dıyenler oldu fakat deponun ıcınde boyle bırsey varmı gercekten. yetkılı servıstekı ustada yakıt deposundan baslıcaz tum yakıt sıstemını elden gecırıcez ama oldukca malıyet cıkar dedı. ne yapmam lazım acaba. gıdıp dırek turbo elektrovanayımı degıstıreyım ne dıyorsunuz

ergin arkadaşımızın dediği gibi hocam sorun yakıt basıncı ile alakalı yakıt azalınca bu yeterli basıncı oluşmuyor demekki 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Emreu
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2019 Saat 10:13
iyi günler, hocam problemi çözebildiniz mi? Aynı sorun bendede mevcut


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2019 Saat 16:56
valla hocam ne desem yalan olur bu aralar pek yapmıyor. yakıtı artık bp den sehir merkezınden alıyorum kamyoncuların gıremedıgı merkezdekı ıstasyondan alıyorum. yasadıgım yer aliağa malum heryer kamyon tır vs eskıden shell ve opetten alsamda kamyon trafıgının cok oldugu ıstasyonlardı bunlar belkıde kalıtesız yakıt verıyorlardı analamadım. bp den yakıt almaya basladıktan sonra uzun sure yapmadı ama depoda yakıtı kırmıza dusurmustum ozaman tekrar yaptı bende artık depoda sondan tek cızgı kalınca yakıt alıyorum sankı ozaman yapmıyor gıbı.tam cozemedım hala olayı


Mesajı Yazan: cinar25
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2020 Saat 16:35
Erkan hocam bendede aynı hata başladı. Fakat ben Erzurum dayım
ve ocak ayında yapmaya başladı acaba soğuktan mi oluyor.Siz sorunu çözebildinizmi


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2020 Saat 10:27
sogukla alakali oldugunu dusunmuyorum. ben hala ugrasiyorum. yakit sistemiyle alakali bir sorun var ama nedir cozemiyoruz. depodan itibaren yakitin puskurtulmesine kadar gecen butun yollar soketler filtrler hepsinin elden gecmesi gerekiyor buda masrafli bir yol o yuzden bu sekilde kullanmaya devam ediyorum. eger yakit pimpasiyla alakali bir durum olsaydi 2 senedir pimpa yanardi buyuk ihtimal


Mesajı Yazan: dennis
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2020 Saat 20:59
Reisim baya bir zaman gecmis ama subatta tekrar yazinca bendd simdi yazdim
Akunun oralardan cit cit bir ses geliyor mu acaba? Merak ettim
Cok dibine girince ve ya sogukken gelmeyebilir. Bir kac kez onu bi kontrol etmenizi
Rica ederim sizden



Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2020 Saat 12:30
Hala cozemediysen katalizör sensorlerini degistir birde birde tüm hortum yakıt ve hava hortumlarını kontrol ettir tıkalı olan var mı diye kurum olan tüm parçaları temizlet 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2020 Saat 08:49
yani şuana kadar oyle bırseye dıkkat etmedım ama bıraz kullandıktan sonra bır bakayım fakat bu sorunlarla o sesın ne gıbı bır baglantısı olabılır. yanı ses gelıyorsa ne demek oluyor ne yapmak gerekıyor


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2020 Saat 08:50
Orjinalini yazan: dennis dennis Yazdı:

Reisim baya bir zaman gecmis ama subatta tekrar yazinca bendd simdi yazdim
Akunun oralardan cit cit bir ses geliyor mu acaba? Merak ettim
Cok dibine girince ve ya sogukken gelmeyebilir. Bir kac kez onu bi kontrol etmenizi
Rica ederim sizden


yani şuana kadar oyle bırseye dıkkat etmedım ama bıraz kullandıktan sonra bır bakayım fakat bu sorunlarla o sesın ne gıbı bır baglantısı olabılır. yanı ses gelıyorsa ne demek oluyor ne yapmak gerekıyor



Mesajı Yazan: inadina99
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 13:46
Merhaba arkadaşlar. Arkadaşın anlattığı aynı sorun bendede mevcut. Hata koduda aynı. Rica etsem yardımcı olabilirmisiniz? Sorununuzu çözdünüz mü? 


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 16:20
Alt oksijen sensöründen kaynaklı olabilir

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2020 Saat 13:56
p1113 hata kodu sanırım IAT sensörünün arızasından dolayı kaynaklanıyormus.bende facebok pejo grubundan bu hata koduyla cok ugrasıp hatta servıslerın ve ustaların cozemedıgını arabada sokmedıgı sensor kalmadıgını en sonunda rus bir siteden IAT  sensorunden kaynaklı bu hatayı ve arızayı yaptıgı buna bağlı olarakta p0087 hata kodunu verdıgını aslında arabanın yakıt basıncıyla alakalı bir sorun deği INTAKE AIR TEMPARATURE sensorunun zamanla hava basıncını ve ıcerı gıren sıcaklığı olcemedıgınden yakıt puskurtmede hata yaptıgını ve buna baglı olarakta aracın stop edıp azıra lambası yaktıgını anlattı ve cogu servısın hemen raıl müşür basınc müşür vs değiştirdiklerini bır zaman ıyı oldugunu ama IAT sensoru degısmedıgı ıcın kısa zaman sonra tekrar aynı hataları ve arızayı yaptıgını detaylıca bana anlattı telefondan ve cok mantıklı geldı. parca fıyatı 250 tl cıvarında bırsey dedı. ben henuz degıstırmedım bu sekılde kullanıyorum ve arada aynı hataları ve sorunları yasıyorum. ıstersenız bu IAT sensoru değişimi uzerınden bır denemeye baslayın eger kullanımda duzelme olursa bızle paylasınkı onemlı olan bu sorunu ve cogu kısının cozemedıgı bu arızayı halletmıs olalım.


Mesajı Yazan: Bersan
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2022 Saat 01:26
selamlar 110luk partnerimde ayni sorunu yasiyorum cozum bulabildiniz mi


Mesajı Yazan: arslanTM
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2023 Saat 21:51
Merhaba p0087 ariza sorununu çözebildiniz mi acaba? 


Mesajı Yazan: arslanTM
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2023 Saat 21:52
Orjinalini yazan: erkanengin erkanengin Yazdı:

p1113 hata kodu sanırım IAT sensörünün arızasından dolayı kaynaklanıyormus.bende facebok pejo grubundan bu hata koduyla cok ugrasıp hatta servıslerın ve ustaların cozemedıgını arabada sokmedıgı sensor kalmadıgını en sonunda rus bir siteden IAT  sensorunden kaynaklı bu hatayı ve arızayı yaptıgı buna bağlı olarakta p0087 hata kodunu verdıgını aslında arabanın yakıt basıncıyla alakalı bir sorun deği INTAKE AIR TEMPARATURE sensorunun zamanla hava basıncını ve ıcerı gıren sıcaklığı olcemedıgınden yakıt puskurtmede hata yaptıgını ve buna baglı olarakta aracın stop edıp azıra lambası yaktıgını anlattı ve cogu servısın hemen raıl müşür basınc müşür vs değiştirdiklerini bır zaman ıyı oldugunu ama IAT sensoru degısmedıgı ıcın kısa zaman sonra tekrar aynı hataları ve arızayı yaptıgını detaylıca bana anlattı telefondan ve cok mantıklı geldı. parca fıyatı 250 tl cıvarında bırsey dedı. ben henuz degıstırmedım bu sekılde kullanıyorum ve arada aynı hataları ve sorunları yasıyorum. ıstersenız bu IAT sensoru değişimi uzerınden bır denemeye baslayın eger kullanımda duzelme olursa bızle paylasınkı onemlı olan bu sorunu ve cogu kısının cozemedıgı bu arızayı halletmıs olalım.
. Merhaba p0087 ariza sorununu çözebildiniz mi acaba? 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net