Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

kar ve spor isiklari yanip sönuyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47775
Tarih: 28 Mart 2024 Saat 12:47
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: kar ve spor isiklari yanip sönuyor
Mesajı Yazan: G3ZGIN
Konu: kar ve spor isiklari yanip sönuyor
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 13:39
merhaba arkadaşlar 1 aydir bursada calmadigim tamirci ustasinin kapisi kalmadi soruna cozum bulamiyoruz 
2001 model 206 otomatik vites aracimin kar ve spor isiklari kontagi acar acmaz  marrş a basmadan yanip sonmeye basliyor . sanziman i 4 kez sokup kontrol ettiler tum parcalarini yenilediler. sanziman beynini deistiler motor beynine format attilar elektrik tesisatini kontrol ettiler sorun bulamiyorlar bilgisayara bagliyolar sanzimandada motordada ariza gozukmuyor arac sogukken yuruyor isindigi anda yuksek viteste kaliyor durdugun anda sogumadan kalkis yapmiyor .daha once basina bu tur bir ariza gelen arkadas varsa veya usta bilgilerinizi paylasirsaniz sevinirim
arac ta sirali sistem lpg var



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 15:55
hocam sizin sıkıntı ustadan kaynaklı aracın hata kodlarına orjinal yazılımlamı bakıldı yoksa yoksa üniversal bir cihazlamı? eğer kar ve spor ışıkları yanıp sönüyorsa basınçla alakalı bir sıkıntı var değiştirilen selenoid valfler orjinalmi deilmi o parçaların bile çok etkisi oluyor. Birde şanzuman yağ soğutucusu kontrol edildimi?

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: G3ZGIN
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 17:24
hocam calisir durumdaki ayni model marka sanzimani baska aractan sokup taktilar baglanti kablolari dahil sonuc farketmedi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 17:42
Çok  benzer değil ama kismen benzeyen sorun olmuştu. Aracım sıcakken yolda stop ediyordu ve elektrik kesiyordu. Yine son stop etmeden sonra şanzıman da kafayı yemişti. Yokuşlarda bağırıyor çıkmıyordu. 3. ve 4. Vitese kendi geçmiyor manuel olarak 3 yapıp d ye alinca geçiyordu. Şanzımana revizyon diyenler bile oldu. Eskiden gittiğim  ve güvendiğim şanzıman ustası bunun sorunu şanzımanla ilgili  değil ya  elektriksel yada potansiyometre arızalı, başka birine gitsen sorsan revizyon derler 3 4 bin liranı alirlar sorunun da devam eder dedi. Neyse benim stop etme olayı için beyin (ecu) değişti. Usta aradı beyin değişince şanzımanda düzeldi dedi.
Benim beyin sorunu da ısınınca yapıyordu. 


Siz zaten şanzımanla ilgili bütün  herşeyi yapmışsınız. Yapacağınız en iyi şey çıkma  beyin bulup denemek.  

Yani motor beyninin şanzımanı bu kadar etkileyeceği aklımın ucundan geçmezdi. Elektriksel arıza olunca beyin seçeneğini en sona bırakıyoruz pahalı diye ama yapılan masraflar beyin masrafını ikiye katlıyor.


Mesajı Yazan: G3ZGIN
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 18:14
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Çok  benzer değil ama kismen benzeyen sorun olmuştu. Aracım sıcakken yolda stop ediyordu ve elektrik kesiyordu. Yine son stop etmeden sonra şanzıman da kafayı yemişti. Yokuşlarda bağırıyor çıkmıyordu. 3. ve 4. Vitese kendi geçmiyor manuel olarak 3 yapıp d ye alinca geçiyordu. Şanzımana revizyon diyenler bile oldu. Eskiden gittiğim  ve güvendiğim şanzıman ustası bunun sorunu şanzımanla ilgili  değil ya  elektriksel yada potansiyometre arızalı, başka birine gitsen sorsan revizyon derler 3 4 bin liranı alirlar sorunun da devam eder dedi. Neyse benim stop etme olayı için beyin (ecu) değişti. Usta aradı beyin değişince şanzımanda düzeldi dedi.
Benim beyin sorunu da ısınınca yapıyordu. 


Siz zaten şanzımanla ilgili bütün  herşeyi yapmışsınız. Yapacağınız en iyi şey çıkma  beyin bulup denemek.  

Yani motor beyninin şanzımanı bu kadar etkileyeceği aklımın ucundan geçmezdi. Elektriksel arıza olunca beyin seçeneğini en sona bırakıyoruz pahalı diye ama yapılan masraflar beyin masrafını ikiye katlıyor.
hocam motor beyninede format atildi zaten hem motor beyni hem sanziman beyni deisip test edildi deisen bisey olmadi


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 18:32
şimdi motor beyni baska bi parcayla denendimi önremli olan o  ilk yazında format attılar demissin 
cıkma beyin bulup denedilermi 


Mesajı Yazan: G3ZGIN
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 18:43
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

şimdi motor beyni baska bi parcayla denendimi önremli olan o  ilk yazında format attılar demissin 
cıkma beyin bulup denedilermi 
ayni model aractan beyinde sökulup takildi isiklar yanip sonmeye devam etti hatta imosu iptal edilmedigi icin o beyin benim araci calistirmadi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2019 Saat 20:55
O zaman bakılacak tek yer kaldı ismini bilmiyorum ama yerini tarif edeyim. 
Vitesin olduğu yerdeki plastiği sökün. Tahmini olarak küllüğün alt kısmına yakın bir yerde halının altında kutu gibi elektronik beyin gibi bir parça var. Geniş  bir soketi var. Onu inceleyin bakalım. Ismini öğrenirsem yazarım . Geriye ya o kalıyor yada vites kolunun kendisi kalıyor. Şase falan yapıyorsa olabilir.

Açıkçası herseyi yapmışsınız çok ilginç  bir durum. 


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2019 Saat 09:35
sanırım dediğin parça şanzıman beyni onuda değiştirdim diyo arkadaş 
yani arabayi baştan yapmışsınız anladığım kadariyla olmamasınin tek ihtimali var gibi usta yapamadı başka bi acıklaması yok


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2019 Saat 13:24
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

sanırım dediğin parça şanzıman beyni onuda değiştirdim diyo arkadaş 
yani arabayi baştan yapmışsınız anladığım kadariyla olmamasınin tek ihtimali var gibi usta yapamadı başka bi acıklaması yok
Yok hocam şanzıman beyni akünün yanında oluyor. Bu parçanın adi  neyse bende ilk defa geçen gün  orta konsolu sökünce gördüm.Vites çubuğundan çıkan  kablolar orda toplanıyor. Yapı olarak beyne benziyor ama ufak el kadar bir parça 


Mesajı Yazan: G3ZGIN
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2019 Saat 23:07
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

sanırım dediğin parça şanzıman beyni onuda değiştirdim diyo arkadaş 
yani arabayi baştan yapmışsınız anladığım kadariyla olmamasınin tek ihtimali var gibi usta yapamadı başka bi acıklaması yok
Yok hocam şanzıman beyni akünün yanında oluyor. Bu parçanın adi  neyse bende ilk defa geçen gün  orta konsolu sökünce gördüm.Vites çubuğundan çıkan  kablolar orda toplanıyor. Yapı olarak beyne benziyor ama ufak el kadar bir parça 
sabah dedigin parcayada bakalim olumlu olumsuz durumu burdan paylasirim 


Mesajı Yazan: ergin
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2019 Saat 03:01
AL4 Dpo şanzumanın ısındığı zaman küt diye 3. Viteste korumaya alması veya geçişmerin, özellikle geri vites ve 1. Vitese geçişun vuruntulu olması kesinlikle elektrovanalarla alakalıdır. Ya arızalıdır, ya filtreler tıkalıdır ki ön kapak açılıp temizlenir yada yazılım hatası.
Şuan kullandığım 206 da yaşadığım olaysa sadece kar ve sporışıklarının yanıp sönmesi ve hiç vuruntu yapmamasıydı.
Çok usta gezdim 5 bin  ver 4 bin ver şanzıman bitik yorumlarını çok duydum. Sonunda derdimi anlayan bir usta buldum. Fethiyede Erdir oto aradığımda gelmemi sadece yağ değişimi gerektiğini söyledi. 206'larda 32.000 km sayacı var şanzuman beyninde. Dolduğu zaman uyarı veriyor, 3lt yağ ve şanzıman beyni güncellendiğinde sorun ortadan kalkıyor.
Yağ seçimini kesinlikle Mobil LT 11711 (doğru yazdım umarım) yapın, Türkiyede başka var mı bilmiyorum ama tek gördüğüm bu. Motor yagına benzer sarı renkte olmalı. Kırmızı ATF koyulmuş şanzımanı inanın kullanmak istemezsiniz 😤


Mesajı Yazan: erciyesli6678
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2019 Saat 21:56
merhabalar. aranıza yeni katıldım. 206 2000 model xr otomatik vites aracım var. bir süredir. aracı çalıştırdıktan 1-2 km gidip sport ve kar modu yanmaya araç hantallaşmaya başlıyor, sanırım 3. vitese kilitliyordu. aracı durdurup yeniden çalıştırdığımda sorun stop edene kadar çözülüyordu. şu an çok kısa mesafede hata veriyor yeniden çalıştırdıktan sonra da yine hata veriyor. artık sanırım tamir zamanı geldi. yozgattayım burada otomatik şanzumandan anlayan usta yok. çorum veya ankara da tavsiye edeceğiniz fiyat konusunda vicdanlı bir usta varmıdır.

diğer bir sorunum ise araç yağ değişimi sırasında soğutma suyunda beyaz bir tabaka fark ettim. araçta hararet vb bir problem yok. suyun içine tornavida sokup baktığımızda içinde yağ olduğunu gördük.aracın yağ eksiltme gibi bir sorunu yok. ustaya şanzuman sorunlarından bahsettiğimde şanzumanında bu soğutma suyu ile soğuduğu sorunun silindir kapak contasından değilde otomatik şanzumanın içinden kaynaklanabileceği bu yağında şanzuman yağı olabileceğini söyledi. sizin konu hakkında düşünceniz nedir . neden kaynaklanır.

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Mesajı Yazan: ykuyucu
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2021 Saat 14:05
Aynı sorun bende de var sorun düzeldi mi acaba

-------------
Peugeot 106 GTI (34 ZM 8783)


Mesajı Yazan: Ozanykr
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2021 Saat 00:31
Konuyu hortlatacağım ama aynı sorun bendede var. Düzeldimi düzeldiyse nasıl düzelttiniz ☺ 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net