Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Selenoid ve yağ değişiminden sonra vites problemi.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47714
Tarih: 13 Eylül 2025 Saat 03:13
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Selenoid ve yağ değişiminden sonra vites problemi.
Mesajı Yazan: Mustafa51
Konu: Selenoid ve yağ değişiminden sonra vites problemi.
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2019 Saat 17:42
Herkese merhaba forumda yeniyim aracım 2006 model otomatik vites 206.
 Yaklaşık 10 gündür motor soğukken yaşadığım 4.vitesten 3e küt diye geçiş 3.viteste takılı kalma ve kar  spor lambaları uyarısı için otomatik şanzımancıya gittim bilgisayara bağlandı basınç hatası düşürmüştü neticede selenoid valfler ve yağ değişti selenoidlerin aktivasyonu yapıldı usta ile teste çıktığımızda daha önce yaşamadığım 4.viteste boşa çıkma arızası ile karşılaştık 4.vitese geçip boşa çıkıyor devir yükseliyor araç bağırıyor gitmiyor.
Tekrar bilgisayara bağladı hatırladığım kadarıyla hız bilgisi uyumsuzluğu diye bi hata vermişti abs kabloları kontrol edildi sorun yok usta 4.vites balataların  bittiğini yeni selenoid ile yağın basınçlı geldiği için sıkıntının su an ortaya çıktığını ve revizyon gerektiğini söyledi.
Biraz uzunca oldu hakkınızı helâl edin daha önce bu ve buna benzer sıkıntı yaşamış arkadaşlarımın tecrübelerine ihtiyacım var.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2019 Saat 17:56
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. ankarada nerede yaptırdınız şanzumanı. buna benzer bir sorun arkadaşımız sizin yaptırdıgınız işlemeleri yaptırınca sizin gibi farklı sıkıntılar yaşadı daha sonra başka bir yere gidip söktürdüğünde takılan parçaların orjinal olmadığı öğrenmiş değişimden sonra araç düzelmiş. hemen revizyona gitmenize tavsiye etmem. hız ile alakalı bir durum ise başka problemler var aslında hata kodları fotografını çekmeniz daha iyi olurdu fikir vermek açısından.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Mustafa51
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2019 Saat 18:14
Hoşbulduk hocam tesekkur ederim şaşmaz da tunay şanzımana yaptırdım önümde yapıldı işlemler beyin temizlendi yağ tavsiye edilen yağ konuldu hata kodlarını almayı akıl edemedim yazdığım gibi hız bilgisi uyumsuzluğu şeklinde bir şeydi.
Yalnızca şöyle birşey var yağı 3.5 litre okumuştum ben usta yaklaşık 4.5 litre koydu beyin söküldüğü için bu kadar koyuyoruz dedi fazla konulmuş ve ondan yapıyor olabilirmi.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2019 Saat 19:40
Orjinalini yazan: Mustafa51 Mustafa51 Yazdı:

Hoşbulduk hocam tesekkur ederim şaşmaz da tunay şanzımana yaptırdım önümde yapıldı işlemler beyin temizlendi yağ tavsiye edilen yağ konuldu hata kodlarını almayı akıl edemedim yazdığım gibi hız bilgisi uyumsuzluğu şeklinde bir şeydi.
Yalnızca şöyle birşey var yağı 3.5 litre okumuştum ben usta yaklaşık 4.5 litre koydu beyin söküldüğü için bu kadar koyuyoruz dedi fazla konulmuş ve ondan yapıyor olabilirmi.
Yağ  ile alakalı olduğunu zannetmiyorum zaten yağ  fazla ise fazlalığı şanzımanın üst tarafinda bulunan tıpadan atar. Akünün altına doğru  bakarsanız yağ  atılıp atılmadığını görürsünüz. 
Başka  bir şanzıman  ustasından fikir almakta fayda var. 
Bana balatanın bitmesi mantıklı gelmedi açıkçası. Vites kendini korumaya alınca  3. Vitese sabitliyor. Bu durumda zorlanırsa ustanın  iddiasına göre  3 vites balatalarına zarar vermesi gerekir diye düşünüyorum. 


Mesajı Yazan: Mustafa51
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2019 Saat 20:08
Ustanın tesbiti bu yönde hocam,dediğiniz gibi bi kaç ustaya göstermekte fayda var birde uzun zamandır vites geçişlerinde vuruntu ara ara 1den 2 ye geçerken kasma sanki yayın geri çekip sonra bırakması şeklinde sıkıntılar vardı iki kez şanzıman yağı+Selenoid değişti hiç rahatlama olmadı şanzımanda


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2019 Saat 09:59
ilk baslardaki vruntu motor kulakların sanzıman takozu veya akislerdeki bosluklardan olabilir
bendede var 1 den 2 geçince hafif bi vuruntu gitmediğim şanzımancı kalmadı en son şanzımanda bir sıkıntı olmadığı kanısına vardilar.

en son bi motorcuya gösterdim akslarda bosluk var dedi bende yaptırmadım bkeliyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net