206 bulunamayan sorun
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679
Tarih: 14 Temmuz 2025 Saat 04:03 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 bulunamayan sorun
Mesajı Yazan: uslu01
Konu: 206 bulunamayan sorun
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 10:01
Öncelikle herkese merhaba..aracım 2004 model 206 benzin-lpgli..Yaz ayından beri problemim var ve bir türlü çözemedim.Aslinda sorun öncesinde de ufak ufak vardi yalnız sadece küçük küçük titreme yapıp geçiyordu önemsemiyordum..İstanbul'da yaşıyorum yazın kurban bayrami tatilinde Adana'ya gittim , hava tabi dehşet sıcak..araba birden aptallaşmaya başladı silkeleme stop etmeye başladı..yalnız Adana'ya gidene kadar hicbirsey yok..orada 8-10 ustaya gösterdim hepsi bir yorum getirdi ama sonuç yok ,aynı devlet dairesi gibi o diğerine paslıyor diğeri diğerine paslıyor..buarada araçta oksijen sensörü değişti, sibop ayarı ayarı yapıldı.neyse dedim bu böyle olmayacak çıkayım yola..Ankara civarında 1-2 defa yaptı dedim İstanbul'a canımı atayım da nolursa olsun..demeye kalmadan Bolu'da kaldık..çekiciyle sanayiye gittik tabi küçük yer adamlar malum piyasada zaten usta bulmak çok zor(herkesi kastetmiyorum lütfen kimse üstüne alınmasın) bobinden dediler değişti çalışmayan araç çalıştı tekrar yola çıktık duzceyi geçtik yine yapti aynı sorunu..haydaaa dedim neyse öyle böyle İstanbul'a atayim canımı orda ustam var güveniyorum o ilgilenir.İstanbula geldik burdada 5-10 usta gezdim tabi hepsi bilgisayara bağlıyor ama sonuç yok bulamadılar.buarada tabi krank sensörü değişti, olmadı dedik orijinal bobin aldık.yok yine yok yine yok..araç sogukken bişe yok ısınınca trafiğe girince titreme ve stop etmeye başlıyor..Bunu benzinde de lpgdede yapıyor..dediğim gibi sibop ayarı yapıldı,LPG ye bakıldı, bobin değişti, oksijen sensörü değişti, krank sensörü değişti,boğaz kelebeği temizlendi..ama yine yapıyor yine yapıyor..buarada bu araç 2011 yılından beri bende bugüne kadarda severek kullandım ekonomik güzel bir araç ama bu sorun beni bıktırdı artık..şuan sadece aklımda ya elektrik tesisatinda sorun vardır diye düşünüyorum, yada beyinde..sizce ne olabilir..buarada yeni üyeyim hatam varsa affola..
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 12:28
sibop ayarından yapabilir mi bilmiyorum ama buji bobin birde tekrar yazılımı güncellemek gerekir silkeleme ve stop etme sorununun nedeni belki benzin pompası belki lpg sisteminden kaynaklı olabilir en güzeli iyi bir peugeot ustası servis kalitesinde biryer bulman
------------- KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 12:33
Buji ,bobin orjinali ile değişti ama yine yok dostum olmuyor dediğin gibi sağlam bı anlayan usta bulmam lazım..birde geçen gün aynı şeyi yaparken dikkatimi çekti arabanın hararet ibresi dibe vuruyor (tavan değil yanlış anlaşılmasın) sanki stop edersin ya arabayı onun gibi , bu yüzden elektriksel veya beyin diye aklıma geliyor..sanırım ilk işim iyi bir elektrik elektronik ustası bulup arabanın elektrik tesisatı ve beynini kontrol ettirmek olacak..buarada sayfada İstanbul'da iyi bir usta tavsiye edecek arkadaş varsa memnun olurum..şimdiden teşekkürler
|
Mesajı Yazan: Peugeot kartal
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 15:17
hararet ibresi dibe vuruyorsa hararet musurunden kaynaklı bir sorun olabilir değiştirip sorun devam ediyor mu bir bak istersen
|
Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 16:40
Hararet müşürü yanı sıra yağ soğutucusu ne durumda. Kontrol ettirdiniz mi?
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 20:40
Çok usta gezdim ama inanın arkadaşlar adam gibi arabaya bakanı ilgileneni bulamadım..hararet müşürü yada yağ soğutucusu arızası vermedi cihaza bağlandığında..ustalarda cihaza bağlayıp kontrol ettikleri için anca ben parça ismi sayarsam yanıt veriyorlar verdikleri yanıtta tabi ,ondan olmaz bundan yapmaz şeklinde oluyor..vallahi bu sorunlardan ve ustaların ilgisizliğinden (yada bilgisizliginden) dolayı bazı parçaları ben söker takar oldum..
|
Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 22:52
hararet ne durumda hava akış metresinden olur
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2019 Saat 23:44
hararet normal , sadece problemi yaptığı zaman ibre dibe vuruyor silkeleme yapıyor ve arac stop ediyor, aynı arabayı kontaktan kapatmişsiniz gibi.çalistirmaya çalışırsanız bazen çalışıyor bazen zorla çalışıp tekleme yapıyor tekleye tekleye kenara çekiyorum.. sogukken asla yapmıyor araba ısınınca trafikte yapıyor..hava akismetreyi kontrol ettim temizledim tekrar taktım..ustalara onlarıda sordum o yapmaz bu yapmaz deyip duruyorlar..onlara kalsa direk beyin arızalı hiç diger aksamları kontrol edelim en son bulacaksak beyine sorun bulalım diye düşünmuyorlar
|
Mesajı Yazan: Peugeot kartal
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 10:23
Hararet musurunu değiştirin ve musurun kablolarini kontrol ettirin bence sorun oradan kaynaklanıyor gibi
|
Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 10:45
haraet müşüründe ve yağ soğutucusunda sorun varsa b u bahsettiğiniz durumlar olur. sanayideki cihazların verdiği arıza kodlarını pek kaale almayın derim.Peugeot servisi orjinal cihaz ile bakılmalıdır.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 10:52
öneriler için teşekkür ederim arkadaşlar orijinal bir hararet müşürü ile dediğinizi deneyip , kablolarinida kontrol ettireceğim
|
Mesajı Yazan: Peugeot kartal
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 17:13
Çözüm bulduğunda yazarsan sevinirim forum için de faydali bir bilgi olur
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 18:12
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 19:58
uslu01 Yazdı:
öneriler için teşekkür ederim arkadaşlar orijinal bir hararet müşürü ile dediğinizi deneyip , kablolarinida kontrol ettireceğim |
Benzer sorun bende de var. Özellikle motor ısındıktan sonra mola verip 5 10 dakika sonra çalıştırdıktan sonra arabaya bir şeyler oluyor. Mesela uzun yolda gidiyorum hiç sıkıntı yok ama durup gaz alıyorum yola çıkıyorum başlıyor sıkıntı yapmaya. Gaz benzin farketmiyor. Birden elektirik kesiliyor gibi oluyor. Bazen silkeleme yapıp düzeliyor bazen stop ediyor. Stop edince bazen hemen çalışıyor bazen belli bir süre çalışmıyor. Benzer şekilde hararet göstergesi arızaya geçtiği zaman bazen dibe düşüyor bazen son noktaya çıkıp iniyor. işin garibi ne zaman yapacağı belli olmuyor. 4 gün elektrikçide kaldı 1 kere bile yapmadı. Ne zaman ustaya gitsem arıza yapmıyor. Şimdiye kadar Buji Bobin Akü Krank sensörü Km/hız sensörü Fan roleleri değişti ama sonuç aynı. Hararet müşürü ihtimali aklımda, yada sarj dinamosu ara ara fazla akım mı üretiyor diye düşünüyorum. Bunların dışında geriye beyin veya sigorta kutusu geliyor. Ustaların çözeceği yok gözlem yapa yapa kendim bulacağım. Bir yerde saşe mi ne var anlamadım.
|
Mesajı Yazan: Levent206xt
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 22:52
Hararet müşüründen ziyade ilk önce mavi olan ısı müşürünü değiştirin.bu müşürler cihaza bağlandığında arızalıda olsa cihaz göstermez bunları arkadaşlar.yağ soğutucuda aynı şekilde cihaz bunların arızalı olup olmadığını göstermez.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 23:02
sorunlarımız çok benziyor , benimde aklımda beyin ve tesisat vardı ama buradaki arkadaşlar hararet müşürü dediği için onuda deneyeceğim..sonuca ulaşırsam yazarım dostum, aynı şekil sende sonuç alırsan haber et..yok ya ustaların çözeceği yok dediğin gibi biz çözersek cozeriz gibi..buarada yağ soğutucusu denmiş ama inceledim onun yaptığı arızaların belirtisi yok aracımda
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 23:09
Levent206xt Yazdı:
Hararet müşüründen ziyade ilk önce mavi olan ısı müşürünü değiştirin.bu müşürler cihaza bağlandığında arızalıda olsa cihaz göstermez bunları arkadaşlar.yağ soğutucuda aynı şekilde cihaz bunların arızalı olup olmadığını göstermez.
|
Isı müşürü derken? Hararet müşüründen farklı olarak nerede yer alıyor ( fazla bilgim yok kusura bakmayın )
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 23:36
uslu01 Yazdı:
sorunlarımız çok benziyor , benimde aklımda beyin ve tesisat vardı ama buradaki arkadaşlar hararet müşürü dediği için onuda deneyeceğim..sonuca ulaşırsam yazarım dostum, aynı şekil sende sonuç alırsan haber et..yok ya ustaların çözeceği yok dediğin gibi biz çözersek cozeriz gibi..buarada yağ soğutucusu denmiş ama inceledim onun yaptığı arızaların belirtisi yok aracımda
|
Inşallah bulursam yazarım tabiki. Valla tesisata iki ayrı usta baktı bulamadı. Hatta birisi beyinciye göstermiş beyinde sorun görünmüyor demiş. Ama dikkatimi çeken birşey olmuştu. Uzun bir süre arıza yapmamıştı. Aküyü ve altındaki tutan aksamı çıkartıp taktıktan sonra yeniden yapmıştı. Insanın aklına herşey geliyor bakalım ne olacak.
|
Mesajı Yazan: Kuzey58
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 23:48
uslu01 Yazdı:
Öncelikle herkese merhaba..aracım 2004 model 206 benzin-lpgli..Yaz ayından beri problemim var ve bir türlü çözemedim.Aslinda sorun öncesinde de ufak ufak vardi yalnız sadece küçük küçük titreme yapıp geçiyordu önemsemiyordum..İstanbul'da yaşıyorum yazın kurban bayrami tatilinde Adana'ya gittim , hava tabi dehşet sıcak..araba birden aptallaşmaya başladı silkeleme stop etmeye başladı..yalnız Adana'ya gidene kadar hicbirsey yok..orada 8-10 ustaya gösterdim hepsi bir yorum getirdi ama sonuç yok ,aynı devlet dairesi gibi o diğerine paslıyor diğeri diğerine paslıyor..buarada araçta oksijen sensörü değişti, sibop ayarı ayarı yapıldı.neyse dedim bu böyle olmayacak çıkayım yola..Ankara civarında 1-2 defa yaptı dedim İstanbul'a canımı atayım da nolursa olsun..demeye kalmadan Bolu'da kaldık..çekiciyle sanayiye gittik tabi küçük yer adamlar malum piyasada zaten usta bulmak çok zor(herkesi kastetmiyorum lütfen kimse üstüne alınmasın) bobinden dediler değişti çalışmayan araç çalıştı tekrar yola çıktık duzceyi geçtik yine yapti aynı sorunu..haydaaa dedim neyse öyle böyle İstanbul'a atayim canımı orda ustam var güveniyorum o ilgilenir.İstanbula geldik burdada 5-10 usta gezdim tabi hepsi bilgisayara bağlıyor ama sonuç yok bulamadılar.buarada tabi krank sensörü değişti, olmadı dedik orijinal bobin aldık.yok yine yok yine yok..araç sogukken bişe yok ısınınca trafiğe girince titreme ve stop etmeye başlıyor..Bunu benzinde de lpgdede yapıyor..dediğim gibi sibop ayarı yapıldı,LPG ye bakıldı, bobin değişti, oksijen sensörü değişti, krank sensörü değişti,boğaz kelebeği temizlendi..ama yine yapıyor yine yapıyor..buarada bu araç 2011 yılından beri bende bugüne kadarda severek kullandım ekonomik güzel bir araç ama bu sorun beni bıktırdı artık..şuan sadece aklımda ya elektrik tesisatinda sorun vardır diye düşünüyorum, yada beyinde..sizce ne olabilir..buarada yeni üyeyim hatam varsa affola..
|
Benzer bir sorunu bende yaşadım araç bakımdan çıktıktan sonra oldu bujileri değiştirirken usta tıknak aralıklarını 6,5 yapmış bundan dolayı benzin ve lpgde titreme çig yakma ve çekişte düşüklük stop etme gibi problemler yaşadım daha sonra işinin ehli bir ustaya gittim ( 16 sene peugeot servisinde çalışmış) bujileri söküp baktı ve orjinal degerde yani tıknak aralıklarını 8 e getirdi ve tüm hata kodlarını sıfırladı. şuan aracımın çalışması çok iyi durumda buji tırnak aralıklarınızı kontrol ettirmenizi öneririm. Birde bujileriniz için şasi numaranızdan kontrol ettirerek doğru marka ve değerde takılı olup olmadıgına baktırın. Peugeot yan sanayiyi sevmiyor.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 00:04
Kuzey58 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
Öncelikle herkese merhaba..aracım 2004 model 206 benzin-lpgli..Yaz ayından beri problemim var ve bir türlü çözemedim.Aslinda sorun öncesinde de ufak ufak vardi yalnız sadece küçük küçük titreme yapıp geçiyordu önemsemiyordum..İstanbul'da yaşıyorum yazın kurban bayrami tatilinde Adana'ya gittim , hava tabi dehşet sıcak..araba birden aptallaşmaya başladı silkeleme stop etmeye başladı..yalnız Adana'ya gidene kadar hicbirsey yok..orada 8-10 ustaya gösterdim hepsi bir yorum getirdi ama sonuç yok ,aynı devlet dairesi gibi o diğerine paslıyor diğeri diğerine paslıyor..buarada araçta oksijen sensörü değişti, sibop ayarı ayarı yapıldı.neyse dedim bu böyle olmayacak çıkayım yola..Ankara civarında 1-2 defa yaptı dedim İstanbul'a canımı atayım da nolursa olsun..demeye kalmadan Bolu'da kaldık..çekiciyle sanayiye gittik tabi küçük yer adamlar malum piyasada zaten usta bulmak çok zor(herkesi kastetmiyorum lütfen kimse üstüne alınmasın) bobinden dediler değişti çalışmayan araç çalıştı tekrar yola çıktık duzceyi geçtik yine yapti aynı sorunu..haydaaa dedim neyse öyle böyle İstanbul'a atayim canımı orda ustam var güveniyorum o ilgilenir.İstanbula geldik burdada 5-10 usta gezdim tabi hepsi bilgisayara bağlıyor ama sonuç yok bulamadılar.buarada tabi krank sensörü değişti, olmadı dedik orijinal bobin aldık.yok yine yok yine yok..araç sogukken bişe yok ısınınca trafiğe girince titreme ve stop etmeye başlıyor..Bunu benzinde de lpgdede yapıyor..dediğim gibi sibop ayarı yapıldı,LPG ye bakıldı, bobin değişti, oksijen sensörü değişti, krank sensörü değişti,boğaz kelebeği temizlendi..ama yine yapıyor yine yapıyor..buarada bu araç 2011 yılından beri bende bugüne kadarda severek kullandım ekonomik güzel bir araç ama bu sorun beni bıktırdı artık..şuan sadece aklımda ya elektrik tesisatinda sorun vardır diye düşünüyorum, yada beyinde..sizce ne olabilir..buarada yeni üyeyim hatam varsa affola..
|
Benzer bir sorunu bende yaşadım araç bakımdan çıktıktan sonra oldu bujileri değiştirirken usta tıknak aralıklarını 6,5 yapmış bundan dolayı benzin ve lpgde titreme çig yakma ve çekişte düşüklük stop etme gibi problemler yaşadım daha sonra işinin ehli bir ustaya gittim ( 16 sene peugeot servisinde çalışmış) bujileri söküp baktı ve orjinal degerde yani tıknak aralıklarını 8 e getirdi ve tüm hata kodlarını sıfırladı. şuan aracımın çalışması çok iyi durumda buji tırnak aralıklarınızı kontrol ettirmenizi öneririm. Birde bujileriniz için şasi numaranızdan kontrol ettirerek doğru marka ve değerde takılı olup olmadıgına baktırın. Peugeot yan sanayiyi sevmiyor. |
Evet bu durumu biliyorum keşke öyle olsa , ama direk bujileri orijinal şase numarası girerek aldım ,öyle olmasına rağmen değişmedi..ateşleme sistemi komple elden geçti
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 00:08
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
sorunlarımız çok benziyor , benimde aklımda beyin ve tesisat vardı ama buradaki arkadaşlar hararet müşürü dediği için onuda deneyeceğim..sonuca ulaşırsam yazarım dostum, aynı şekil sende sonuç alırsan haber et..yok ya ustaların çözeceği yok dediğin gibi biz çözersek cozeriz gibi..buarada yağ soğutucusu denmiş ama inceledim onun yaptığı arızaların belirtisi yok aracımda
|
Inşallah bulursam yazarım tabiki. Valla tesisata iki ayrı usta baktı bulamadı. Hatta birisi beyinciye göstermiş beyinde sorun görünmüyor demiş. Ama dikkatimi çeken birşey olmuştu. Uzun bir süre arıza yapmamıştı. Aküyü ve altındaki tutan aksamı çıkartıp taktıktan sonra yeniden yapmıştı. Insanın aklına herşey geliyor bakalım ne olacak. |
Dediğin gibi kardeşim herşey çıkabilir, umarım daha fazla uğraştırmaz..ama bak yazdıklarını tekrar tekrar okudum nerdeyse birebir aynı şeyleri yapıyor umarım birimiz bulurda diğerinede yol göstermiş olur
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 09:03
uslu01 Yazdı:
Öncelikle herkese merhaba..aracım 2004 model 206 benzin-lpgli..Yaz ayından beri problemim var ve bir türlü çözemedim.Aslinda sorun öncesinde de ufak ufak vardi yalnız sadece küçük küçük titreme yapıp geçiyordu önemsemiyordum..İstanbul'da yaşıyorum yazın kurban bayrami tatilinde Adana'ya gittim , hava tabi dehşet sıcak..araba birden aptallaşmaya başladı silkeleme stop etmeye başladı..yalnız Adana'ya gidene kadar hicbirsey yok..orada 8-10 ustaya gösterdim hepsi bir yorum getirdi ama sonuç yok ,aynı devlet dairesi gibi o diğerine paslıyor diğeri diğerine paslıyor..buarada araçta oksijen sensörü değişti, sibop ayarı ayarı yapıldı.neyse dedim bu böyle olmayacak çıkayım yola..Ankara civarında 1-2 defa yaptı dedim İstanbul'a canımı atayım da nolursa olsun..demeye kalmadan Bolu'da kaldık..çekiciyle sanayiye gittik tabi küçük yer adamlar malum piyasada zaten usta bulmak çok zor(herkesi kastetmiyorum lütfen kimse üstüne alınmasın) bobinden dediler değişti çalışmayan araç çalıştı tekrar yola çıktık duzceyi geçtik yine yapti aynı sorunu..haydaaa dedim neyse öyle böyle İstanbul'a atayim canımı orda ustam var güveniyorum o ilgilenir.İstanbula geldik burdada 5-10 usta gezdim tabi hepsi bilgisayara bağlıyor ama sonuç yok bulamadılar.buarada tabi krank sensörü değişti, olmadı dedik orijinal bobin aldık.yok yine yok yine yok..araç sogukken bişe yok ısınınca trafiğe girince titreme ve stop etmeye başlıyor..Bunu benzinde de lpgdede yapıyor..dediğim gibi sibop ayarı yapıldı,LPG ye bakıldı, bobin değişti, oksijen sensörü değişti, krank sensörü değişti,boğaz kelebeği temizlendi..ama yine yapıyor yine yapıyor..buarada bu araç 2011 yılından beri bende bugüne kadarda severek kullandım ekonomik güzel bir araç ama bu sorun beni bıktırdı artık..şuan sadece aklımda ya elektrik tesisatinda sorun vardır diye düşünüyorum, yada beyinde..sizce ne olabilir..buarada yeni üyeyim hatam varsa affola..
|
Konuyla alakalı bir bilgim yok benim basıma gelmedi fakat kocaeliye gelebilirsen sana bi usta önereyim ona bir goster elektronik işinde gayet iyi istanbuldan bi çok müsterisi var gelebilecek durumdaysan bi baktır derim
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 09:06
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
öneriler için teşekkür ederim arkadaşlar orijinal bir hararet müşürü ile dediğinizi deneyip , kablolarinida kontrol ettireceğim |
Benzer sorun bende de var. Özellikle motor ısındıktan sonra stop edip 5 10 dakika sonra çalıştırdıktan sonra arabaya bir şeyler oluyor. Mesela uzun yolda gidiyorum hiç sıkıntı yok ama durup gaz alıyorum yola çıkıyorum başlıyor sıkıntı yapmaya. Gaz benzin farketmiyor. Birden elektirik kesiliyor gibi oluyor. Bazen silkeleme yapıp düzeliyor bazen stop ediyor. Stop edince bazen hemen çalışıyor bazen belli bir süre çalışmıyor. Benzer şekilde hararet göstergesi arızaya geçtiği zaman bazen dibe düşüyor bazen son noktaya çıkıp iniyor. işin garibi ne zaman yapacağı belli olmuyor. 4 gün elektrikçide kaldı 1 kere bile yapmadı. Ne zaman ustaya gitsem arıza yapmıyor. Şimdiye kadar Buji Bobin Krank sensörü Km/hız sensörü Fan roleleri değişti ama sonuç aynı. Hararet müşürü ihtimali aklımda, yada sarj dinamosu ara ara fazla akım mı üretiyor diye düşünüyorum. Bunların dışında geriye beyin veya sigorta kutusu geliyor. Ustaların çözeceği yok gözlem yapa yapa kendim bulacağım. Bir yerde saşe mi ne var anlamadım.
|
talip usta hararet müsürünü değiştirmedin mi henuz ?
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 11:26
Yok değiştirmedim henüz. Biraz daha gözlem yapayım diyorum Zaten bir sürü parçayı boşa almış oldum. Yakında yedek parça dükkanı açacak kıvama geldim
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 12:27
Frt-Aydin Yazdı:
uslu01 Yazdı:
Öncelikle herkese merhaba..aracım 2004 model 206 benzin-lpgli..Yaz ayından beri problemim var ve bir türlü çözemedim.Aslinda sorun öncesinde de ufak ufak vardi yalnız sadece küçük küçük titreme yapıp geçiyordu önemsemiyordum..İstanbul'da yaşıyorum yazın kurban bayrami tatilinde Adana'ya gittim , hava tabi dehşet sıcak..araba birden aptallaşmaya başladı silkeleme stop etmeye başladı..yalnız Adana'ya gidene kadar hicbirsey yok..orada 8-10 ustaya gösterdim hepsi bir yorum getirdi ama sonuç yok ,aynı devlet dairesi gibi o diğerine paslıyor diğeri diğerine paslıyor..buarada araçta oksijen sensörü değişti, sibop ayarı ayarı yapıldı.neyse dedim bu böyle olmayacak çıkayım yola..Ankara civarında 1-2 defa yaptı dedim İstanbul'a canımı atayım da nolursa olsun..demeye kalmadan Bolu'da kaldık..çekiciyle sanayiye gittik tabi küçük yer adamlar malum piyasada zaten usta bulmak çok zor(herkesi kastetmiyorum lütfen kimse üstüne alınmasın) bobinden dediler değişti çalışmayan araç çalıştı tekrar yola çıktık duzceyi geçtik yine yapti aynı sorunu..haydaaa dedim neyse öyle böyle İstanbul'a atayim canımı orda ustam var güveniyorum o ilgilenir.İstanbula geldik burdada 5-10 usta gezdim tabi hepsi bilgisayara bağlıyor ama sonuç yok bulamadılar.buarada tabi krank sensörü değişti, olmadı dedik orijinal bobin aldık.yok yine yok yine yok..araç sogukken bişe yok ısınınca trafiğe girince titreme ve stop etmeye başlıyor..Bunu benzinde de lpgdede yapıyor..dediğim gibi sibop ayarı yapıldı,LPG ye bakıldı, bobin değişti, oksijen sensörü değişti, krank sensörü değişti,boğaz kelebeği temizlendi..ama yine yapıyor yine yapıyor..buarada bu araç 2011 yılından beri bende bugüne kadarda severek kullandım ekonomik güzel bir araç ama bu sorun beni bıktırdı artık..şuan sadece aklımda ya elektrik tesisatinda sorun vardır diye düşünüyorum, yada beyinde..sizce ne olabilir..buarada yeni üyeyim hatam varsa affola..
|
Konuyla alakalı bir bilgim yok benim basıma gelmedi fakat kocaeliye gelebilirsen sana bi usta önereyim ona bir goster elektronik işinde gayet iyi istanbuldan bi çok müsterisi var gelebilecek durumdaysan bi baktır derim |
Vallahi dostum sağolasın düşündüğün için ama İstanbul'da yaşıyorum çalışıyorum il dışına çıkmaya fırsatım olmuyor ,birkaç şey daha deneyeyim olmadı seninle irtibat kurarım
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2019 Saat 08:45
talip206 Yazdı:
Yok değiştirmedim henüz. Biraz daha gözlem yapayım diyorum Zaten bir sürü parçayı boşa almış oldum. Yakında yedek parça dükkanı açacak kıvama geldim |
usta 70 tl fiyatı var
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2019 Saat 20:06
Frt-Aydin Yazdı:
talip206 Yazdı:
Yok değiştirmedim henüz. Biraz daha gözlem yapayım diyorum Zaten bir sürü parçayı boşa almış oldum. Yakında yedek parça dükkanı açacak kıvama geldim |
usta 70 tl fiyatı var |
Valla 5 lira bile olsa artık boşa bir şey almak istemiyorum. Gecen gün yine aynı sıkıntıyı yaptı ondan sonra şanzımanda da sıkıntı başladı. 3. Vitese kadar normal gidiyor 4 e geçerken spor moda almış gibi geç vites değiştiriyor vitesi 3 e çekip d ye alınca yada kar moduna basıp geri iptal edince 4 e geçiyor.
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2019 Saat 13:56
valla bahsettiğin soruna benzer bendede var 3e kadar normal fakat devir düsüp 2 ye atınca 3. vitese 3500 devirlerde geciyor sadece 2 den 3e gecerken yapıyor.
bulamadım gitti sorunu
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2019 Saat 14:00
talip206 Yazdı:
Frt-Aydin Yazdı:
talip206 Yazdı:
Yok değiştirmedim henüz. Biraz daha gözlem yapayım diyorum Zaten bir sürü parçayı boşa almış oldum. Yakında yedek parça dükkanı açacak kıvama geldim |
usta 70 tl fiyatı var |
Valla 5 lira bile olsa artık boşa bir şey almak istemiyorum. Gecen gün yine aynı sıkıntıyı yaptı ondan sonra şanzımanda da sıkıntı başladı. 3. Vitese kadar normal gidiyor 4 e geçerken spor moda almış gibi geç vites değiştiriyor vitesi 3 e çekip d ye alınca yada kar moduna basıp geri iptal edince 4 e geçiyor. |
esasında ben bu problemi şanzımanla alakalı olduğunu düsünmüyorum ama bir hata kaydı falanda birşey yok. aklımda şanzımanin üstündeki hız sensörü geliyor benim devir saatiyle hız ibresi orantılı calısmıyor mesela devir saati olduğu yerde kalsa bile hız ibresi yuseliyor. olması gereken hızı gosteriyor 1 den 2 ye geçince hafif bi vuruntu oluyomu sende
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2019 Saat 17:18
Bende elektronik bir durum olduğunu düşünüyorum. Çünkü son elektrik arızasından sonra oldu bu olay. 1 den 2 ye geçerken sıkıntı yok ama yokuşlarda zor gitmeye başladı. Cuma gününe kadar idare edeyim bakalım ne olacak.
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2019 Saat 12:02
bi gelişme olursa benide haberdar et belki aynı sebepten yapıyodur
|
Mesajı Yazan: alperserkan01
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2019 Saat 01:33
arkaşlar aynı sorunla 10 ay uğraştım sensörler m af oksijen sensörü vuruntu krank rölanti motoru boğaz kelebeği temizlendi buji 2 takım bobin delphi ile değiştim kompreayon testi subap larda kaçırma varmı diye en son beyin kaldı bu arada heraeferinde başka arıza kodu çıktı değiştik 4 enjektör arızası çıktı enson kod değişince düzeldi enjektörleri sökmek basit bu arada tamirci oldum nerdeyse artık kendim müdahele ediyorum çünki 4 . enjektör yerine 1. Enjektörü değiştiler fransızlar ters sayılıyormuş şanzıman tarafı 1 kayış tarafı 4 aklınızda bulunsun video izlerken keşfettim bi enjektöleri kontrol ettirin değişmeden
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2019 Saat 09:12
talip206 Yazdı:
Bende elektronik bir durum olduğunu düşünüyorum. Çünkü son elektrik arızasından sonra oldu bu olay.1 den 2 ye geçerken sıkıntı yok ama yokuşlarda zor gitmeye başladı. Cuma gününe kadar idare edeyim bakalım ne olacak. |
Dostum soruna dair birşey bulabildinmi ?
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2019 Saat 13:04
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Bende elektronik bir durum olduğunu düşünüyorum. Çünkü son elektrik arızasından sonra oldu bu olay.1 den 2 ye geçerken sıkıntı yok ama yokuşlarda zor gitmeye başladı. Cuma gününe kadar idare edeyim bakalım ne olacak. |
Dostum soruna dair birşey bulabildinmi ? |
Ustaya bıraktım hararet sensörünü değiştirmiş. Sonra beyin arızalı dedi. Çıkma bir tane bulup takacakmis bakalım ne olacak. Ilginc olan ustada iken yine arıza yapmamış ama hararet tavan yapmış. Beyni de boşuna değiştirecek heralde.
|
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2019 Saat 13:15
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Bende elektronik bir durum olduğunu düşünüyorum. Çünkü son elektrik arızasından sonra oldu bu olay.1 den 2 ye geçerken sıkıntı yok ama yokuşlarda zor gitmeye başladı. Cuma gününe kadar idare edeyim bakalım ne olacak. |
Dostum soruna dair birşey bulabildinmi ? |
Ustaya bıraktım hararet sensörünü değiştirmiş. Sonra beyin arızalı dedi. Çıkma bir tane bulup takacakmis bakalım ne olacak. Ilginc olan ustada iken yine arıza yapmamış ama hararet tavan yapmış. Beyni de boşuna değiştirecek heralde. |
abi bu ustalarda herşeyi beyine bağlıyolar anlamadım gitti. hadi bi denesin bakalım
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2019 Saat 20:23
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
[QUOTE=talip206]Bende elektronik bir durum olduğunu düşünüyorum. Çünkü son elektrik arızasından sonra oldu bu olay.1 den 2 ye geçerken sıkıntı yok ama yokuşlarda zor gitmeye başladı. Cuma gününe kadar idare edeyim bakalım ne olacak. |
Dostum soruna dair birşey bulabildinmi ? |
Ustaya bıraktım hararet sensörünü değiştirmiş. Sonra beyin arızalı dedi. Çıkma bir tane bulup takacakmis bakalım ne olacak. Ilginc olan ustada iken yine arıza yapmamış ama hararet tavan yapmış. Beyni de boşuna değiştirecek heralde. [QUOTEYa zaten sorma herşeyi beyine bağlıyorlar..bende geçen gün bi otoelektronikcide bilgisayara baglattim tekrardan hata vermedi..yalnız rölanti motoru ve hararet muşurunden supheleniyorum.rolantidede dengesizlik var çünkü aşırı oynamalar Yapmaya basladi ..oradaki ustada rölanti motorunu temizlet olmadı hararet müşürünüde degiselim dedi..bu hafta içi temizletecegim bakalim..benim arabada hararet tavan yapıyor ve 3-5 dk sonra geçiyor onunda fan rolesi ve fan rezistansindan supheleniyorm..bakalım nolacak.onlarıda kontrol ettireceğim
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2019 Saat 20:51
Hararetin aniden yükselip geri düşmesi fan roleleri ile ilgili oluyor genelde. Belli bir dereceye gelince fan açmayınca ecu direkt fana 12w yolluyor. Fan acilinca hararet düşüyor. Bu süreç tekrarlayıp duruyor.gemelde fan rolesinin kalın kablosu oksit yapip kopuyor iyi bakman lazım kablo girislerine
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2019 Saat 13:15
talip206 Yazdı:
Hararetin aniden yükselip geri düşmesi fan roleleri ile ilgili oluyor genelde. Belli bir dereceye gelince fan açmayınca ecu direkt fana 12w yolluyor. Fan acilinca hararet düşüyor. Bu süreç tekrarlayıp duruyor.gemelde fan rolesinin kalın kablosu oksit yapip kopuyor iyi bakman lazım kablo girislerine |
Aynen kontrol ettireceğim..buarada hararet müşürünü orijinal servis urunumu almalıyım yoksa Delphi falan iş görürmü..birde sonuca ulaşırsan sana zahmet yazda belki bizede bı ışık olur.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2019 Saat 22:39
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Hararetin aniden yükselip geri düşmesi fan roleleri ile ilgili oluyor genelde. Belli bir dereceye gelince fan açmayınca ecu direkt fana 12w yolluyor. Fan acilinca hararet düşüyor. Bu süreç tekrarlayıp duruyor.gemelde fan rolesinin kalın kablosu oksit yapip kopuyor iyi bakman lazım kablo girislerine |
Aynen kontrol ettireceğim..buarada hararet müşürünü orijinal servis urunumu almalıyım yoksa Delphi falan iş görürmü..birde sonuca ulaşırsan sana zahmet yazda belki bizede bı ışık olur. |
Bugün arabayı aldım beyin değişti çıkma beyin takıldı. Biraz denedim dolaştım sıkıntı yapmadı. Işin garibi şanzıman da normale dönmüş. Yokuslari zor çıkan araba canavar gibi çekiyor. Şanzımana bakıp revizyon gerekli deyip 4 bin lira isteyen adamın gırtlağına çökesim var. Kaç gündür strese soktu beni. Bu arada yaptığım masraf 800 çıkma beyin, 60 lira boşa alınan hararet müşürü, 30 liraya depo boş zannedilip benzin alınmış, 250 lira da tesisatta kabloların elden geçmesi ve işçilik Toplam 1150 tl
O kadar masraf ettim ama Bir yandan da şanzımanı kurtardık diye sevinir hale geldim
|
Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2019 Saat 22:53
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Hararetin aniden yükselip geri düşmesi fan roleleri ile ilgili oluyor genelde. Belli bir dereceye gelince fan açmayınca ecu direkt fana 12w yolluyor. Fan acilinca hararet düşüyor. Bu süreç tekrarlayıp duruyor.gemelde fan rolesinin kalın kablosu oksit yapip kopuyor iyi bakman lazım kablo girislerine |
Aynen kontrol ettireceğim..buarada hararet müşürünü orijinal servis urunumu almalıyım yoksa Delphi falan iş görürmü..birde sonuca ulaşırsan sana zahmet yazda belki bizede bı ışık olur. |
Bugün arabayı aldım beyin değişti çıkma beyin takıldı. Biraz denedim dolaştım sıkıntı yapmadı. Işin garibi şanzıman da normale dönmüş. Yokuslari zor çıkan araba canavar gibi çekiyor. Şanzımana bakıp revizyon gerekli deyip 4 bin lira isteyen adamın gırtlağına çökesim var. Kaç gündür strese soktu beni. Bu arada yaptığım masraf 800 çıkma beyin, 60 lira boşa alınan hararet müşürü, 30 liraya depo boş zannedilip benzin alınmış, 250 lira da tesisatta kabloların elden geçmesi ve işçilik Toplam 1150 tl
O kadar masraf ettim ama Bir yandan da şanzımanı kurtardık diye sevinir hale geldim | hocam gecmis olsun iyi kurtarmissin
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2019 Saat 01:20
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Hararetin aniden yükselip geri düşmesi fan roleleri ile ilgili oluyor genelde. Belli bir dereceye gelince fan açmayınca ecu direkt fana 12w yolluyor. Fan acilinca hararet düşüyor. Bu süreç tekrarlayıp duruyor.gemelde fan rolesinin kalın kablosu oksit yapip kopuyor iyi bakman lazım kablo girislerine |
Aynen kontrol ettireceğim..buarada hararet müşürünü orijinal servis urunumu almalıyım yoksa Delphi falan iş görürmü..birde sonuca ulaşırsan sana zahmet yazda belki bizede bı ışık olur. |
Hocam üsküdar tarafindaysan benim araçtan boş yere çıkan hararet müşürünü dene istersen. Baktın arıza ondan değil geri verirsin bana. Boşa masraf yapma.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2019 Saat 01:28
Karacocuk24 Yazdı:
hocam gecmis olsun iyi kurtarmissin |
Teşekkürler inşallah çözülmüştür biraz daha kullanıp emin olmam lazım. Şanzıman sıkıntısı kesin düzeldi elektronik olayı her zaman yapmıyordu o yüzden biraz daha bekleyim bakalım.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2019 Saat 09:25
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Hararetin aniden yükselip geri düşmesi fan roleleri ile ilgili oluyor genelde. Belli bir dereceye gelince fan açmayınca ecu direkt fana 12w yolluyor. Fan acilinca hararet düşüyor. Bu süreç tekrarlayıp duruyor.gemelde fan rolesinin kalın kablosu oksit yapip kopuyor iyi bakman lazım kablo girislerine |
Aynen kontrol ettireceğim..buarada hararet müşürünü orijinal servis urunumu almalıyım yoksa Delphi falan iş görürmü..birde sonuca ulaşırsan sana zahmet yazda belki bizede bı ışık olur. |
Hocam üsküdar tarafindaysan benim araçtan boş yere çıkan hararet müşürünü dene istersen. Baktın arıza ondan değil geri verirsin bana. Boşa masraf yapma. |
Beylikdüzündeyim dostum baya bir mesafe var ,mesafeyi geçtim araba bu haldeyken 8-10 km'lik yol bile psikolojik olarak bana zehir oluyor ( malum İstanbul trafiği) ama yinede çok sağol iyi niyetin ve düşüncen için..buarada çok geçmiş olsun darısı benim arabaya inşallah , zaten benimde hararet muşuru, rölanti motoru( kaldı ki oda uzun zamandır düzensizdi ,bu arıza oluşmadan önce bile) son seçenekte beyin kalıyor ona baktiracağım..
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 09:43
talip206 Yazdı:
Karacocuk24 Yazdı:
hocam gecmis olsun iyi kurtarmissin |
Teşekkürler inşallah çözülmüştür biraz daha kullanıp emin olmam lazım. Şanzıman sıkıntısı kesin düzeldi elektronik olayı her zaman yapmıyordu o yüzden biraz daha bekleyim bakalım.
|
Hocam araç nasıl şimdi , sorun kalmadı degilmi ?
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 17:51
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Karacocuk24 Yazdı:
hocam gecmis olsun iyi kurtarmissin |
Teşekkürler inşallah çözülmüştür biraz daha kullanıp emin olmam lazım. Şanzıman sıkıntısı kesin düzeldi elektronik olayı her zaman yapmıyordu o yüzden biraz daha bekleyim bakalım.
|
Hocam araç nasıl şimdi , sorun kalmadı degilmi ? |
Halloldu görünüyor şimdiye kadar sıkıntı çıkartmadı. Bir haftadır deniyorum gayet iyi.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 23:49
talip206 Yazdı:
uslu01 Yazdı:
talip206 Yazdı:
Karacocuk24 Yazdı:
hocam gecmis olsun iyi kurtarmissin |
Teşekkürler inşallah çözülmüştür biraz daha kullanıp emin olmam lazım. Şanzıman sıkıntısı kesin düzeldi elektronik olayı her zaman yapmıyordu o yüzden biraz daha bekleyim bakalım.
|
Hocam araç nasıl şimdi , sorun kalmadı degilmi ? |
Halloldu görünüyor şimdiye kadar sıkıntı çıkartmadı. Bir haftadır deniyorum gayet iyi. |
İyi hocam aman yapmasın
|
Mesajı Yazan: ergin
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 02:03
Merhaba. Yapılan işlemlerin hepsini okumadım ama peugot un hararet sorunundan çok çektim. Sorunum artık çözüldü ve hararet ibresine gözüm her takıldığında ustaya ve servise dua ediyorum. Aracın motor bloğu, üst kapağı ve contaları sağlamsa kontrol edilirken dikkat edilmesi gerekenler 1. Araçta 3 adet hararet müşiri var. Hepsini kontrol etmek gerekiyor 2. Fan rölesi iki tane var. Birine ulaşmak kolay diğeri panjurun arkasında, fan kasasının üzerinde bulunan kapağın içinde 3. Termostat uzunluğuna dikket edin. Bir uzun bir kısa termostat var. Kısa olan araca uzun takılırsa açmıyor 4. Devirdaim pompasının bacakları uzun olmalı. Kısa model suyu çevirmekte yetersiz kalıyor 5. Eğer araç lpg li ise hortumların nerden çıkıp nereye gitmesi gerektiğini bilen bir usta tarafından kontrol edilmesi gerekiyor. Bazı lpg ustaları yanlış bağlıyor. Eğer hararet yaptığında genleşme kabında şişme ve dışarı atma varsa hortum ve termostat olma ihtimali yüksek 6. Yağ soğutucu değişmesi gerekiyor. Motor yalnızca su ile değil yağ ile de harareti uzaklaştırıyor. 7. Eğer rayatörünüz veleo değilse ve bulamıyorsanız peugeot için uygun muadil parça kale marka olan. Yalnız eski versiyonu değil. Kanal sayısı orijinli ile aynı olanı takmak gerekiyor.
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2019 Saat 17:42
Arkadaşlar aracın beyni değişti normale döndü.Bütün sorun beyindeymiş
|
Mesajı Yazan: YNR
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2019 Saat 12:26
Enjeksiyonlardan olabilir, temizlettir ya da değiştir.
------------- Peugeot bir yaşam tarzıdır 206 1.4 HDI
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2019 Saat 12:34
Ustam beyin değişti sorun çözüldü..Sorun tamamen beyinmiş
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2019 Saat 13:08
uslu01 Yazdı:
Ustam beyin değişti sorun çözüldü..Sorun tamamen beyinmiş |
Geçmiş olsun hocam. Sorunlarımız çok benzerdi ve benimki de beyinden çıkmıştı. Insan beyin ihtimalini düşünüyor ama ucuzdan pahalıya diye diye bir dünya masraf yapıyor. Kaç liraya hallettin beyin olayını
|
Mesajı Yazan: uslu01
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2019 Saat 17:00
Sağol hocam aynen öyle..750 TL'ye değişti..üstelik hararet aniden yükseliyor sonra geri birden geri düşüyor demiştim ya , röleden flan şüphelenmistim şuan o bile düzeldi demekki herşey beyindeymiş.
|
|