Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ANİ HARARET YÜKSELMESİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47638
Tarih: 15 Haziran 2025 Saat 14:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: ANİ HARARET YÜKSELMESİ
Mesajı Yazan: Aykutemre92
Konu: ANİ HARARET YÜKSELMESİ
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2019 Saat 21:49
Aracım 1.4 benzinli 206 bazı zamanlar hararet aniden 120 oluyor fan 5 dk çalışıyor aniden tekrar 70-80 e düşüyor.En son otobandan 150 ile giderken hersey normalken birden bire oldu.Uzun yola gitmeyi gözüm kesmiyor. Su eksiltme yok. termostat ve hararet müşürü yan sanayi ile değişti. Bunun sebepleri ne olabilir aracın içinde hava olabilir mi? yedek su deposu kapağından olabilir mi? Devirdaim motorundan olabilir mi ?  Sizin aklınıza gelen yada başına gelen var mı? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2019 Saat 09:15
sistemde hava olabilir hocam. yedek su deposu kapagını değiştirin isterseniz. birde triger ve devirdaim pompası en son ne zaman değişti. ek olarak müşür ve termostat gibi parçaları mümkünse orjinalden pek şaşmamak lazım.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2019 Saat 16:35
1. Sistemde hava olabilir. Emin olmak için termostat kütüğünün üstünde hava alma yeri var ordan ve kalorifer giriş  borularının üstünden havayı almak lazım. Tek yerden alınca hava tamamen çıkamıyor. 
2. Fan roleleri oksitlenmis veya kablosu kopmuş olabilir.
Basit bir anlatımla şöyle oluyor.  Fan rolesinde arıza olunca roleler fanı çalıştırmaz böyle olunca hararet yükselir kırmızıya birden fırlar.  Sonra ecu roleyi devreden çıkarır ve fanı direkt çalıştırır. Böylelikle hararet düşer.  Aynı süreç sürekli devam eder. 
Fan roleleri radyatorun yaninda kapalı bir alanda bulunur ama oksitlenmeye müsait bir yerdedir. Iki tanedir ve yeşil renktedir. Genelde 206larda kablosunun biri oksit yapıp kopuyor. Kontrol etmekte fayda var.
Burada nasıl  söküp bakacağınızın konusu var.
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30517&title=206-fan-rolesi-nasil-degistirilir" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30517&title=206-fan-rolesi-nasil-degistirilir


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2019 Saat 21:52
Sorun Çözüldü Conta Yanmış 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2019 Saat 12:38
Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Sorun Çözüldü Conta Yanmış 
Geçmiş olsun. Conta olduğuna iyice emin oldunuz mu? Conta probleminde fan çalıştıktan sonra hararet ani olarak 70 80 e inmez genelde. 


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2019 Saat 22:44
Hocam ya conta ya da bobin bakalım. Zaten usandım artık cumartesi günlerini sanayide serviste geçirmekten neyse masrafı hiç kısmadan etmeden yaptırıp satmak olcak ben çözemedim bu arabayı benim bildiğim sorunu usta bakar anlar çözer ne servis ne yılların pejojuları çözemiyor. Bi yerini yaptırıyorum başka bi yeri hortluyor. Hergün max. 90 km hızla günde 35km yapıyorum. Ama ömrümü yedi aldığıma pişmanım



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net