Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Rolantide hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47415
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 16:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Rolantide hararet
Mesajı Yazan: Aykutemre92
Konu: Rolantide hararet
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 19:16
arkadaslar aracim 2006 model 1.4 75hp 206 araci aldigimdan beri antifirz eklenmemis ve antifirz degisimi yaptirip birde 10 bin bakimi yaptirdim 500 km sonra kolarifer petegi patladı onu degistirdim akabinde de araba rolantide 5 dk kalinca hararet sona kadae kirmizi cizgiye kadar geliyor ustalar devirdaim pompasi diyorlar sizce baska sebebi olabilir mi hava yapmis olabilir mi petek degisince 2 gundur de su ekliyorum petek patlayinca baya bi akti iceri su o eksiltti. Neden ne olabilir bende % 90 devirdaim pompasi %5 hava %5 conta diye dusunuyorum baska bisey olabilir mi ???



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 22:50
Sorunu tespit edebilmek için bazı şeyleri bilmek gerekiyor.

1. Fan açıyor  mu bakmanız lazım. Açıyorsa kaç  derecede açıyor.
2. Termostat zamanında açıyor mu? Termostatı çıkarıp termostat yuvası boş  olarak takıp deneme yaptınız mi? 
3. Uzun süredir  su ile kullanılan ve antifiriz ekleyince patlayan kalorifer petegi varsa büyük bir ihtimal radyatörün içide perişan olmuştur. Radyatörün tıkalı olup olmadığına bakıldı mi?
 4. Hava yapma ihtimali yüksek ama ustaya gittiğinizi söylediğiniz için  bu ihtimali gerilere attım. Ama yine de hem kalorifer hava alma yerinden hemde termostat kütüğü üzerindeki hava alma yerinden havasını alın/ aldırın.
5. Devirdaim olabilir ama genelde devirdaim sorunları devir attıkça hararet yükselmesi şeklinde görülür. Tabi  olmaz diyemem ama maliyet açısından önce diğer ihtimalleri denemek gerekir. 
6. Conta aşınmış olabilir ama illaki bir belirtti verir. Yağa su karışması,suya yağ  karışması, beyaz duman atma gibi. O yüzden bu da düşük ihtimal gibi 


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2018 Saat 00:01
1. Fan açıyor. yaklaşık 95-100 arası bence araba giderken hava girişi oldugu için hararet yapmıyor malum havalar da soguk. Daha havasını aldırmadım. Radyotor tıkalı mı bilmiyorum. Kalorifer peteği patladı 1 ay sonraHava aldırıp deniycem sonra radyotor suyunu boşaltırırım. Suda aşırı bir tortu çıkmazsa banada devirdaim motorundan başka seçenek yok.
artık değişime ne alır işçilik bilmiyorum devir daim motoru 200-100 arası olması gerek. İnşallah hava yapmasından olmuşturda işim hem çabuk hem maliyetsiz hallolur.
Benim aklıma gelen başka bişey yok 


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2018 Saat 14:56
Sorun Çözüldü. hararet ve termostat bozukluğu + radyotorde bitmek bilmeyen hava yüzünden oldugu ortaya çıktı. Bildiğiniz ustalara emanet edin arabanızı bunu bir kere daha anladım.. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2018 Saat 17:59
Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Sorun Çözüldü. hararet ve termostat bozukluğu + radyotorde bitmek bilmeyen hava yüzünden oldugu ortaya çıktı. Bildiğiniz ustalara emanet edin arabanızı bunu bir kere daha anladım.. 
Geçmiş olsun bu durumlarda yapılacak en basit yöntemin fanı gözlemlemek ve termostatı komple sökmek oldugunu yazmıştım. Sorun  devam ederse diğer aşamalara geçilir.  Çoğu usta peugeotların hava alma yerini bilmiyor maalesef. Sadece peteğin ordan alıyorlar. 


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2018 Saat 21:40
Havası tam 3 defa alındı termostat ve hararet müşürü takım halinde değişti. Tekrar hava yapar mı bilmiyorum aracı 30 dk rolantide çalıştırdım. yapıldıktan sonra hararet 90 civarı sabit kaldı. Şuan sorunsuz gibi haftaiçi sürekli kontrol edeceğim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2018 Saat 09:12
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. probleminizin çözüldüğüne sevindim malesef her usta bizim araçlardan anlamıyor malesef.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2018 Saat 00:23
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Sorun Çözüldü. hararet ve termostat bozukluğu + radyotorde bitmek bilmeyen hava yüzünden oldugu ortaya çıktı. Bildiğiniz ustalara emanet edin arabanızı bunu bir kere daha anladım.. 
Geçmiş olsun bu durumlarda yapılacak en basit yöntemin fanı gözlemlemek ve termostatı komple sökmek oldugunu yazmıştım. Sorun  devam ederse diğer aşamalara geçilir.  Çoğu usta peugeotların hava alma yerini bilmiyor maalesef. Sadece peteğin ordan alıyorlar. 
talip hocam bendede hava sorunu var petegin ordaki sibob kapagini cikartarak aliyorum farkli bir oneriniz varmi birde sibob kapagini acinca yedek su deposunun kapaginida acmak gerekiyormu yoksa yedek depo kapaliyken sibob kapagini acip beklemekmi gerekir 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2018 Saat 13:30
Orjinalini yazan: Karacocuk24 Karacocuk24 Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Sorun Çözüldü. hararet ve termostat bozukluğu + radyotorde bitmek bilmeyen hava yüzünden oldugu ortaya çıktı. Bildiğiniz ustalara emanet edin arabanızı bunu bir kere daha anladım.. 
Geçmiş olsun bu durumlarda yapılacak en basit yöntemin fanı gözlemlemek ve termostatı komple sökmek oldugunu yazmıştım. Sorun  devam ederse diğer aşamalara geçilir.  Çoğu usta peugeotların hava alma yerini bilmiyor maalesef. Sadece peteğin ordan alıyorlar. 
talip hocam bendede hava sorunu var petegin ordaki sibob kapagini cikartarak aliyorum farkli bir oneriniz varmi birde sibob kapagini acinca yedek su deposunun kapaginida acmak gerekiyormu yoksa yedek depo kapaliyken sibob kapagini acip beklemekmi gerekir 
Kapak kapalı iken alınabilir. Yeterki genlesme kabı ağzına kadar silme dolu olmasın. Bir diğer  hava alma yeri termostat  kütüğünün üstünde yer alır. (Radyatörün üst borusunu takip edin motorla birleştiği alanna yakın)  Alyan anahtar ile gevşetip havasını alabilirsiniz. 


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2018 Saat 20:39
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Karacocuk24 Karacocuk24 Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Sorun Çözüldü. hararet ve termostat bozukluğu + radyotorde bitmek bilmeyen hava yüzünden oldugu ortaya çıktı. Bildiğiniz ustalara emanet edin arabanızı bunu bir kere daha anladım.. 
Geçmiş olsun bu durumlarda yapılacak en basit yöntemin fanı gözlemlemek ve termostatı komple sökmek oldugunu yazmıştım. Sorun  devam ederse diğer aşamalara geçilir.  Çoğu usta peugeotların hava alma yerini bilmiyor maalesef. Sadece peteğin ordan alıyorlar. 
talip hocam bendede hava sorunu var petegin ordaki sibob kapagini cikartarak aliyorum farkli bir oneriniz varmi birde sibob kapagini acinca yedek su deposunun kapaginida acmak gerekiyormu yoksa yedek depo kapaliyken sibob kapagini acip beklemekmi gerekir 
Kapak kapalı iken alınabilir. Yeterki genlesme kabı ağzına kadar silme dolu olmasın. Bir diğer  hava alma yeri termostat  kütüğünün üstünde yer alır. (Radyatörün üst borusunu takip edin motorla birleştiği alanna yakın)  Alyan anahtar ile gevşetip havasını alabilirsiniz. 
hic dikkat etmemistim aslinda daha rahat alinir tesekkurler



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net