Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araçlarımız İçin Bakım Tavsiyeleri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47413
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 15:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araçlarımız İçin Bakım Tavsiyeleri
Mesajı Yazan: sonerkyl
Konu: Araçlarımız İçin Bakım Tavsiyeleri
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 10:45
Arkadaşlar uzun süredir böyle bir konu açmak istiyordum.Aracını yani alıp yada araçlarımızda yapılması gereken kontroller gibi bilmeyen üylerimiz mevcut ve bir liste yapmayı düşündüm şimdi yapacağım listede eksik kalan kısımlarıda tamamlamanızı böylelikle güzel bir konu olaması açısından sizlerinde değerli görüşlerinizi almak isterim. Smile Özellikte kış mevsime girmiş bulunmaktayızki bu dönemlerde araçlarda sorunlar daha karşılaşılmaktadır. Şimdiden yazım hataları için özür dilerim  bir hatamız veya eksiğimiz olursa 

1-Soğuk havalarda en kaşılaşılan durum marş basmama konusudur.Bunun en önemli etkeni akülerimizin ömrünün dolmasından kaynaklanır. Diğer seçeneklerde ise marş motoru kömürü bitmesi - konjektör arızalandığı için aküyü şarj etmeme ve bunun sonucunda aracın marş basmamasına neden olur. 

2-Antifiriz konusu kesinlikle atlanmaması gereken bir konudur arkadaşlar. Yaz ve kış kesinlikle aracımızda antifirizsiz kullanmamız gerekmektedir ve bu konuyu ülkemizde bir çok araç kullanıcısı önemsememektedir malesef. Sonuçları çok büyük masrafalara kadar çıkabiliyor. Sadece 3 lt  yeterli olacak bir sıvı 50 tl kaçarken 5000-6000 tl'lik masraflara sebep olabiliyor. Araçlarını satarkende hiç bilgi vermiyorlar ben antifiriz koymadım diye sonra bizler alıyoruz bütün bakımlarını yaptırıyoruz antifiriz ekletiyoruz sonra ne oluyor? Başlıyor aracın orasından burasında su eksiltmeler , radyatör delinmesi, boru patlaması, silindir kapak contası değişmesi vs. Sonra bu araba kötü oluyor. 

3-Direksiyon pompası arızaları bir çok markada karşılaşılan bir durum ama özelliklede bizim 307 araçlarda çok sık karşılaşılan bir durum. Nedene direksiyon pompası üzerindeki elektronik kartın oksitlenmesinden kaynaklıdır. Tamiri mümkün dür. direksiyon kullanım ile ilgili olarakta bir tavisye direksiyonu tam tur döndürünce direksiyon pompası zorluyoruz buda bozulmasına sebep olabiliyor bunun içinde kesinlikle tam sona gelince biraz toparlamak böylelikle pompaya fazla yükten kurtarmış oluruz. Birde bazı psa grubu modellerinde direksiyon pompası gücünü direk kayış ile motordan almaktadır. Yeni nesil araçların bir çoğunda elektrik takviyelidir. 

4-Kayışlar ve zincirler buda önemli bir konu arkadaşlar ve internette bir çok farklı konu mevcut özelliklede TRİGER  konusunda servisler 10 yıl 180000 km desede arkadaşlar bu tamamen kullanımla alakalı bir durum. Şimdi sadece km takılmamalıyız ve aslında bunla ilgili yabancı sitelerde bir çok makale okumuştum. Özelliklede motor çalışma saatide dikkate almalıyız. İstanbulda 20 km yolu iş çıkış veya gidiş sattinde 1 - 1:30 saatte gidebiliyorken ankaradaki araç 15-20 dk gidiyor. Özelliklede sürekli dur kalk olan bir trafikte kullanılıyorsa 5 yıl 100000 km geçirmemeyi tavsiye ederim (Bu tamamen benim görüşümdür.) İkincisi V kayışı bir çok araç kullanıcı tarafındanda atlanılan bir konu max. 5 bakımda bir değiştirmenizi tavisye ederim ve araçlarımızın bir ana bir kaç ekipmanı buna başlıdır. ( KLİMA - ŞARJ DİNAMOSU). 

ŞİMDİLİK BU KADAR ARKADAŞLAR ZAMAN BULDUKÇA KONUYU TAMAMLAYACAĞI........




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 13:28
Bipper sahibiyim,aracın frenlerini elden geçirmek istiyorum, biraz tecrübesiz olduğumdan sanayide öpülmek istemiyorum:) ustaya fren sistemini kontrol ettirip değişmesi gereken parcaları tespit ettirip kendim almak istiyorum. Fren balata, disk vs kontrolünü ne sekilde yapıyorlar? İşçilik ücreti tahminen ne tutar? Teşekkür


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 15:53
Orjinalini yazan: keqir keqir Yazdı:

Bipper sahibiyim,aracın frenlerini elden geçirmek istiyorum, biraz tecrübesiz olduğumdan sanayide öpülmek istemiyorum:) ustaya fren sistemini kontrol ettirip değişmesi gereken parcaları tespit ettirip kendim almak istiyorum. Fren balata, disk vs kontrolünü ne sekilde yapıyorlar? İşçilik ücreti tahminen ne tutar? Teşekkür

Hocam şöyle ön diskler ortalama 150-250 tl civarında bulabilirsiniz orjinal yazmıyorum çünkü pahalı. marka olarak boshc - trw - delphi - magnet marelli - valeo kullanabilirsiniz. orjinale fiyatları uygundur hemde kaliteli parçalardır. balatalara gelince 4u - trw - rıw - kullanabilirsiniz hem uygun hemde kaliteli konusunda 4u tavsiye ederim yıllardır kullandığım markadır 80 tl civarı bir fiyatı vatdır. Disk kontrolüne gelince zaten kendini belli olur bazen torna kurtarırsa torna yaptırılabiliyor 50 tl civiarıdan 5000-10000 km civarı görütebiliyor. Ben çok torna konusunu tavsiye etmiyorum üzerine 150 tl daha verip sıfırını almak daha mantıklı. 

balata kontrolü  eğer resimdeki gibi aradaki farkı görüyorsunuz. 

https://hizliresim.com/qd4RvZ" rel="nofollow">

disk kontrolü resimdeki kırmızı ile işaretlediğim fark karşılaştırın. tabi bu kadar kötü duruma gelmemiştir diskleriniz muhtemelen 

https://hizliresim.com/MV6WDM" rel="nofollow">


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 16:56
Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim,frenlerin durumunu görmek için lastikleri söküp mü bakıyor ustalar, yoksa başka yöntemi mi var bu işin? Bir de ön ve arkada aynı tip balata mı kullanılır? Mümkünse örnek ilan linkleri verebilir misiniz?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 17:33
Orjinalini yazan: keqir keqir Yazdı:

Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim,frenlerin durumunu görmek için lastikleri söküp mü bakıyor ustalar, yoksa başka yöntemi mi var bu işin? Bir de ön ve arkada aynı tip balata mı kullanılır? Mümkünse örnek ilan linkleri verebilir misiniz?

evet lastikleri sökmek en sağlıklı kontrol olacaktır. ön ve arkada ayrı tip balata kullanılmaktadır. sanırım sizin arka frenler kampana olması lazım. görünüşü buna benzerdir hatta aynı diyebiliriz. açılmışken temizlenip balataları öyle değiştirilir. ek olarak fren hidrolik yağınıda değiştirmenizi tavsiye ederim. 

https://hizliresim.com/jg41Wn" rel="nofollow">




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 21:30
Link vermekte sıkıntı var mı bilmiyorum ama verdiğim linkteki urunler için marka,kalite ve uygunluk açısından yorumunuz nedir? Belki sıkıyorum ama benim gibi bilmeyen arkadaşlar da faydalanabilir yazılanlardan.

https://www.otoyedekmarket.com/PEUGEOT-BIPPER-ARKA-FREN-BALATA-TAKIMI,PR-1641.html" rel="nofollow - https://www.otoyedekmarket.com/PEUGEOT-BIPPER-ARKA-FREN-BALATA-TAKIMI,PR-1641.html
https://www.otoyedekmarket.com/BIPPER-ARKA-FREN-BALATA-TAKIMI,PR-4377.html" rel="nofollow - https://www.otoyedekmarket.com/BIPPER-ARKA-FREN-BALATA-TAKIMI,PR-4377.html
https://www.otoyedekmarket.com/BIPPER-ON-FREN-BALATASI,PR-2900.html" rel="nofollow - https://www.otoyedekmarket.com/BIPPER-ON-FREN-BALATASI,PR-2900.html



Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2018 Saat 16:20
Orjinalini yazan: keqir keqir Yazdı:

Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim,frenlerin durumunu görmek için lastikleri söküp mü bakıyor ustalar, yoksa başka yöntemi mi var bu işin? Bir de ön ve arkada aynı tip balata mı kullanılır? Mümkünse örnek ilan linkleri verebilir misiniz?

Bazı çelik jantlar da balatalar görülebiliyor. Sac jant kullanıyorsanız lastikler sökülmeli. Balata durumunu fren hidroliğinden de anlayabilirsiniz. Fren hidroligi minimum a inmişse balatalar maksimum 20 bin km'de değişmeli ki aslında o anda işleri bitmiştir.
Arka kampana lar ortalama 3 ön fren değişiminde değişiyor. İlk değiştiğinde dikkatli olun bazı ustalar çok sıkı yapıyor jantlar kizariyor ısıdan.ellediginiz de eliniz yanmayacak.
Diskler normalde kumpas ile ölçülüyor da servis de bile ölçtüklerini sanmam. Onun yerine  110 120 de fren yapın,pedalda p titreme varsa diskleri değiştirmek lazım.
Frrn hidrolik sıvısı nı mutlaka değiştirin. Farkı göreceksiniz. Değişimi çok basit evde bile yaparsınız. 2 kutu fren yağı alın 1.5 kutu yetiyor. Sanayi de üşenip yapmıyor lar.parayla bile yapmiyor adamlar. YouTube dan ben Tamir ederim kanalına bakarak yaptım.tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2018 Saat 01:29
Çok faydalı bilgiler, Youtube kanalını izleyeceğim sağolunSmile


Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2018 Saat 16:39
merhaba, bugün balata ve disklerin durumunu görmek için sol ön lastiği söktüm, balata baya incelmiş göründü bana, diskin kalınlığını ölçtüm, 2.3cm.di,  bunun yanı sıra resimlerde de gösterdiğim gibi boşta bir kablo ve hortum gördüm. Yarın bir tamirciye gideceğim ama bunların ne olduğu hakkında bilgisi olan var mıdır?

https://hizliresim.com/grkglZ" rel="nofollow">

https://hizliresim.com/7aoJmP" rel="nofollow">

https://hizliresim.com/P15d36" rel="nofollow">



Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2018 Saat 18:03
Balata çok ince değil daha götürür gibi görünüyor. Sıfırı 10 mm yani 1 cm olduğuna göre bu da iyi bile sayilir.
Hortum büyük bir ihtimal klima tahliye suyu hortumu. Boşta olan kabloyu bilmiyorum maalesef. Abs varsa onunla ilgili olabilir. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2018 Saat 10:00
balatalar daha görür ama bence değiştirmek en güzeli çünkü pek ömrü kalmamış zaten diskleri toplam kalınlığını ölçümünü yapmışsınız hocam o aradaki boşluğu saymayın derim.(Tabi hava soğutmalı ise) disklerin birde üstten foto atsaydınız iyi olurdu. linkini eklediğiniz balatalar pahalı olanları orjinal o kadar para vermeye gerek derim. marka yazılmayan disk ve balataları bilmediğim için yorum yapmayacağım. ön ve  arka balata için 150 tl den fazla para vermeyin. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2018 Saat 14:11
Orjinalini yazan: keqir keqir Yazdı:

merhaba, bugün balata ve disklerin durumunu görmek için sol ön lastiği söktüm, balata baya incelmiş göründü bana, diskin kalınlığını ölçtüm, 2.3cm.di,  bunun yanı sıra resimlerde de gösterdiğim gibi boşta bir kablo ve hortum gördüm. Yarın bir tamirciye gideceğim ama bunların ne olduğu hakkında bilgisi olan var mıdır?

https://hizliresim.com/grkglZ" rel="nofollow">

https://hizliresim.com/7aoJmP" rel="nofollow">

https://hizliresim.com/P15d36" rel="nofollow">



balatalar bir süre daha idare eder.şöyle bir 30bin km gidin o zaman değişir büyük ihtimalle. cetvel kalınlığına gelince değiştirin denir o da işte 2 mm falandır. çoğu insan balata bitip disk cız cız çizilmeye başlayınca değiştiriyor. diskleri pek anlamadım.bir kaç açıdan daha çekilse olurmuş. üstten yandan karşıdan falan. ama kabaca 110-120 ile gidince frene bastığınızda pedal titremiyorsa sorun yok demektir.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2018 Saat 18:03
o balatalar 30 bin görtürmez bence en baba 3000-4000 km kalmaz bile düşünüyorum. unutmadan o kesilen kablo muhtemelen baltaya takılan kablo olabilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: keqir
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2018 Saat 19:58
Bugün balans ayarı yaptırdım,yapan arkadas da sizler gibi balatanin bir süre daha idare edecegini söyledi, kopuk kabloyla ilgili araçta herhangi bir arıza uyarısı da yok neyse balataları degistirteceğim zaman baktiririm artık. Yardımlarınız için teşekkür ediyorum.


Mesajı Yazan: sword_one
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2019 Saat 09:11
Merhaba
Aracım 2012 model 308 e-hdi. 60 000 km de. Siz değerli pejo kullanıcılarına sormak istiyorum. Bu şartlar altında triger seti ve devir daim bakımı yapmalı mıyım? yoksa biraz daha bekleyeyim mi? 
son bakımını geçen hafta özel bir serviste yaptırmıştım. bu ekipmanın değişim zamanı geldiğini onlar bana söylediler. acaba para kazanmak için mi bunu istiyorlar diye düşünüyorum açıkçası. 



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2019 Saat 11:13
Orjinalini yazan: sword_one sword_one Yazdı:

Merhaba
Aracım 2012 model 308 e-hdi. 60 000 km de. Siz değerli pejo kullanıcılarına sormak istiyorum. Bu şartlar altında triger seti ve devir daim bakımı yapmalı mıyım? yoksa biraz daha bekleyeyim mi? 
son bakımını geçen hafta özel bir serviste yaptırmıştım. bu ekipmanın değişim zamanı geldiğini onlar bana söylediler. acaba para kazanmak için mi bunu istiyorlar diye düşünüyorum açıkçası. 


öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam şöyle anlatayım sanırım istanbulda ikamet ediyorsunuz aracın km düşük olsada motor çalışma saati örnek olarak ankaradaki aynı araçla aynı olmayacaktır. Sonuçta aracınız seviyorsanız riske girmeye değmez. Sonuçta 8 yıllık bir araç ve bence değiştirmenizde fayda maddi açıdan bir sıkıntınız yoksa ben şöyle yapmanızı tavsiye ederim.

1-triger seti
2-devirdaim pompası
3- v kayışı 
4- antifiriz 
5- fren hidrolik yağı 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sword_one
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2019 Saat 18:57
cevap için teşekkürler. Değiştireceğim. Ayrıca şanzuman adaptasyonuda gerekiyormuş. 
Araç özellikle kalkışta ve 2. Vitese geçişte inanılmaz sallıyor. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net