Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 otomatik kendi kendine gaz verme soru.(ÇÖZÜLDÜ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47341
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 07:14
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 otomatik kendi kendine gaz verme soru.(ÇÖZÜLDÜ
Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Konu: 206 otomatik kendi kendine gaz verme soru.(ÇÖZÜLDÜ
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 09:41
Arkadaşlar öncelikle sorunum için 3 gündür alakalı olan bütün başlıkları incelemiş olup bir sonuca varamadığımdan dolayı yeni konu açmış bulunuyorum.

sorun şöyleki vitesi "D" konumundan "P ye çektiğimde araç 2000 devirde takılıyor 2000 ile 3000 arasında kendi kendine gaz veriyor. ya aracı stop etmek gerekiyo yada aracı 6000 devire kadar gaz vermek gerekiyo sürekli değil ama sık sık yapıyor

ilk olarak kelebek vs pislenmistir temizleyelim dediler temizledik rölantideki ufak dalgalanmalar gitti sadece
rolanti motoru dediler orjinali ile değiştirdik hiç bi değişim olmadı(MAGNETTİ MARELLİ ORJİNAL DİYE SATILIYOR AMA BAZEN AYAR TUTMUYOR SAĞLAM OLANI SERVİSTEN ALMAK)
buji dediler değiştirdik.
bobin dediler sağlam bobinle denedik düzelmedi
ısı müşürü dediler orjinali ile değiştirdik 
defalarca kelebek vs kalibrasyonları yapıldı bi değişim olmadı
beyinde problem var dediler defalarca farklı beyincilere gidildi çözüm bulunmadı

BENİM ARAÇTAKİ ÇÖZÜMÜ İSE;
Gaz kelebeği potansiyometresi arızasıymış. güzel ustalarımız ariza yapmaz o parça deyip hiç bakmadılar bile oraya.
Sonuç parça çok pahalı oldugu için cıkma gaz kelebeği bulduk üzerinde tabi orjinal rolanti motoru ve potansiyometreside vardi. takıldı ayar yapıldı sorun halloldu

maliyeti ise kelebek cıkma 300 tl
ustaya işçilik 100 tl





Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 11:18
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam yapılacak işlemleri bir çoğunu yapmışsınız zaten. peki manifolta kaçak varmı hava hortum vs. kontrol edildimi peki. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 11:30
öncelikle cevabın için teşekkür ederim hava kaçağı yok hepsine baktırdık.
bugun bi konu dikkatimi cekti benzin isigi yanınca yapıyomus arkadasla bende forumda araya diren konan yeri okudum samandırada 4 kablo dediler benimkinfr 5 kablo var yapamadım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 11:51
rica ederim.hocam direnç işi lpg araçlarda uygulanan bir yöntem başka bir sıkıntı öyle uygulama yapan görmedim açıkcası. peki map sensörünü kontrol ettinizmi. ek olarak peki enjektörlere bakıldımı. Birde pc bağlayığ arıza kodu görüldümü hiç. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 12:22
Bu arada aracim lgpli atiker var Isin ilginc tarafi hic bir ariza kaydi yok arabada klasik bakilmasi gereken her yere bakildi enjektörlerde bakildi 
Dedigim gibi bi kullanici benzin isigiyla alakali cozmus problemini bende mecbur hepsini deniyorum.
Sizin bu samandira soketindeki kablolarla alakali bir bilginiz varmi 2 ince 2 kalin kablo var debiliyo hep yalniz benimkinde 3 ince 2 kalin kablo var hangileri acaba bilginiz vsrmidir en azindan denemek istiyorum




Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 13:17
Forumda daha önce benzer konu açılmıştı ve sorun beyinden çıkmıştı diye hatırlıyorum.  Bulursam linkini yazarım buraya.
Onun dışında ihtimaller şunlar.
1. Bogaz kelebegi
2. Rolanti sensörü (rolanti motorunun yaninda yer alır )
3. Rolanti motoru 
4. Ecu yani beyin.
Bobin buji ısı sensörünün hiç  alakası yoktur boşa  masraf yaptırmışlar.  
Konuyu buldum bir kişi hararet müşürü değiştirerek bulmuş diğer kişi ecu değişimi ile halletmiş.
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46013&KW=Kendi+kendine+gaz+verme&PN=2&title=peugeot-206-1-4-gaz-kelebegi-tamir-edilebilir-mi" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46013&KW=Kendi+kendine+gaz+verme&PN=2&title=peugeot-206-1-4-gaz-kelebegi-tamir-edilebilir-mi


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 15:40
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Forumda daha önce benzer konu açılmıştı ve sorun beyinden çıkmıştı diye hatırlıyorum.  Bulursam linkini yazarım buraya.
Onun dışında ihtimaller şunlar.
1. Bogaz kelebegi
2. Rolanti sensörü (rolanti motorunun yaninda yer alır )
3. Rolanti motoru 
4. Ecu yani beyin.
Bobin buji ısı sensörünün hiç  alakası yoktur boşa  masraf yaptırmışlar.  
Konuyu buldum bir kişi hararet müşürü değiştirerek bulmuş diğer kişi ecu değişimi ile halletmiş.
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46013&KW=Kendi+kendine+gaz+verme&PN=2&title=peugeot-206-1-4-gaz-kelebegi-tamir-edilebilir-mi" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46013&KW=Kendi+kendine+gaz+verme&PN=2&title=peugeot-206-1-4-gaz-kelebegi-tamir-edilebilir-mi

Talip usta cevabın için teşşekkür ederim konuyu inceledim orda sorunu çözen arkadaşlarla aynı işlemi yaptırmıştım zaten hararet müşürü değişimini çalışan beyinle denemesinide yaptırdım fakat sonuç yine aynı

yanlız dikkatimi çeken bi yer oldu oksijen sensörünü temizletin yazmıslar benim araçta hiç bir arıza kodu yok oksijen hatasida vermiyor yinede böyle bi sorun yaparmı acaba ?


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 17:14
Ayrica yokus cikmiyodum uzun zamandir

Bugun dik rampayi cikayim dedim arac resmen ikinci viteste bayildi kaldi.
Sebebi nddir


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 18:42
ustalarim az once yine baska bi bilgisayara bagladik km hiz sensoru aralikli ariza verdi bu hata otomatik vites aracta devir yukselmesine etki edebilirmi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 20:20
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

ustalarim az once yine baska bi bilgisayara bagladik km hiz sensoru aralikli ariza verdi bu hata otomatik vites aracta devir yukselmesine etki edebilirmi
Yok hocam zannetmiyorum. Genelde hareket halinde iken stop edince bu hafızayı kaydediyor. Oksijen sensörü ile ilgili olsa hafizaya arızayı kaydederdi diye düşünüyorum. 
Akü  kutup başını sök tak yaptınız  mı yaptıysanız nasıl tepki verdi.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 21:15
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

ustalarim az once yine baska bi bilgisayara bagladik km hiz sensoru aralikli ariza verdi bu hata otomatik vites aracta devir yukselmesine etki edebilirmi
Yok hocam zannetmiyorum. Genelde hareket halinde iken stop edince bu hafızayı kaydediyor. Oksijen sensörü ile ilgili olsa hafizaya arızayı kaydederdi diye düşünüyorum. 
Akü  kutup başını sök tak yaptınız  mı yaptıysanız nasıl tepki verdi.
Anladim hocam oksijen sensoru olayini peki hiz sensoru hata verdi demistim konuyla ilgisi olabilirmi? Yani o hatayi verince gostergeye dikkatli baktim hizlanirken hiz gostergesi donuk hizlaniyo sanki bi bekliyo daha sonra birden yukseliyor


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 16:35
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

ustalarim az once yine baska bi bilgisayara bagladik km hiz sensoru aralikli ariza verdi bu hata otomatik vites aracta devir yukselmesine etki edebilirmi
Yok hocam zannetmiyorum. Genelde hareket halinde iken stop edince bu hafızayı kaydediyor. Oksijen sensörü ile ilgili olsa hafizaya arızayı kaydederdi diye düşünüyorum. 
Akü  kutup başını sök tak yaptınız  mı yaptıysanız nasıl tepki verdi.
Anladim hocam oksijen sensoru olayini peki hiz sensoru hata verdi demistim konuyla ilgisi olabilirmi? Yani o hatayi verince gostergeye dikkatli baktim hizlanirken hiz gostergesi donuk hizlaniyo sanki bi bekliyo daha sonra birden yukseliyor
Hız göstergesi ile ilgili iki problem olabilir.  Ya gösterge  arızalıdır yada km  / hız sensörü.  Anlamak basit aslında. Kilometreyi  sıfırlayın. Mesafesini bildiğiniz bir yola gidin.  Vardığınız zaman kilometreyi kontrol  edin. Mesela 5 kilometrelik bir yol gittiniz ama gösterge 4.2 gösterdi ise kilometre sensörü arızalıdır. (Lastikler standart ölçülerde ise) Ama sayaç  5 kilometre gösterirse o zaman gösterge panelinde sıkıntı vardır.  Mesela ben 200 kmlik yılda gittim  120 falan gösterdi. Hız sensörünü değiştirdim



Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 16:50
anladım hocam sanırım sorunu çözdük rolanti motoru sipariş verdim son bi usta iyi bakti kesin rolanti motoru dedi fişi cıkardı bişiler yaptı su anda oyle geziyorum ve gaz verme olayını kesti yeni motor gelince o usta iyi bi ayar yapalım kesin çözülücek dedi bakalım yarın ola hayrola


Mesajı Yazan: sacar
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 16:56
Merhabalar;
Benim aracım 206 plus dizel 2011 comfort aracımın teyibi çalışıyor ama hiç kanal bulmuyor ve ses gelmiyor. Bazen kendi kendine düzeliyor .Tamircinin birine sordum bsi beyni arızalı olabilir dedi daha önce başına gelen var mı?


Mesajı Yazan: Omeraras
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 18:49
ardaşlar merhaba 206 1.4 feline benzinli aracım rolantide çok hafif titreme ve devir saatinde yine çok hafif dalgalanma yapıyor arac cihaza bağlandı arıza çıkmadı usta boğaz kelebeğini temizledi subap ayarı yaptı bujileri değiştir di düzelmedi ayrıca motor soğukken yığılma yapıyor ısınınca yığılma geçiyor yardımlarınızı bekliyorum tşkler


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 09:26
Orjinalini yazan: sacar sacar Yazdı:

Merhabalar;
Benim aracım 206 plus dizel 2011 comfort aracımın teyibi çalışıyor ama hiç kanal bulmuyor ve ses gelmiyor. Bazen kendi kendine düzeliyor .Tamircinin birine sordum bsi beyni arızalı olabilir dedi daha önce başına gelen var mı?

peki siğorta ve kablo tesisatını kontrol ettinizmi? kopukluk yada siğortada oksitlenme olabilir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 09:30
Orjinalini yazan: Omeraras Omeraras Yazdı:

ardaşlar merhaba 206 1.4 feline benzinli aracım rolantide çok hafif titreme ve devir saatinde yine çok hafif dalgalanma yapıyor arac cihaza bağlandı arıza çıkmadı usta boğaz kelebeğini temizledi subap ayarı yaptı bujileri değiştir di düzelmedi ayrıca motor soğukken yığılma yapıyor ısınınca yığılma geçiyor yardımlarınızı bekliyorum tşkler

araca takılan hava filtresi orjinal mi kardeşim. birde hava hortumları vs. kontrol edin bir yerden hava alıyor olabilir.
 




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Omeraras
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 12:12
hava filtresi orjinalmi bilmiyorum bı baktırırım , bana bobin arızası diyolar 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 13:13
Orjinalini yazan: Omeraras Omeraras Yazdı:

hava filtresi orjinalmi bilmiyorum bı baktırırım , bana bobin arızası diyolar 
Bobin olacağını zannetmiyorum. Siz Soner'in dediği gibi hava hortumlarını ve hava hortumuna bağlı  olan yağ  buhar hortumu kontrol ettirin.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 19:46
arkadaslar sorunu cozemedik rolanti motorunu degistirdik ama sonuc yine ayni bosuna para verdik.
Yokmu yardim edecek arkadas gaz verme olayini cozemedik


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 21:57
Rolanti sensörünü balata  spreyi ile temizlemeyi denediniz mi? O da rolanti motorunun yaninda yer alır. Fişi çekince gaz verme olayı yapmıyorsa ya rolanti motoruna gelen kablolar saşe yapıp yanlış komut gönderiyor yada beyin(ecu) kafası  karışıyor.


Mesajı Yazan: Omeraras
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2018 Saat 23:28
inş dediğniz gibi çıkar bobin biraz masraflı verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler 


Mesajı Yazan: sacar
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2018 Saat 11:25
tamirci bilgisayara bagladi beyinden buyuk ihtimal dedi bilgisayarin yanilma sansi var mi


Mesajı Yazan: sacar
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2018 Saat 12:31
Bilgisayara bağladılar ve beyinden dediler bilgisayar yanılabilir mi kablodan falan olsa bilgisayar söylemezmiydı ?



Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2018 Saat 13:29
Orjinalini yazan: sacar sacar Yazdı:

Bilgisayara bağladılar ve beyinden dediler bilgisayar yanılabilir mi kablodan falan olsa bilgisayar söylemezmiydı ?

Bilgisayar yanılabilir öyle bir ihtimal var.  Örneğin kablolar sase vs yaparsa pek çok hatayı peş peşe verebilir. Beyin maliyetli birşey olduğu için emin olmak için biraz daha araştırmak iyidir.  Fakat sorunu başka yerde arayacağım diye ektra parça masrafına da girmemek gerekiyor. 


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2018 Saat 14:01
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Rolanti sensörünü balata  spreyi ile temizlemeyi denediniz mi? O da rolanti motorunun yaninda yer alır. Fişi çekince gaz verme olayı yapmıyorsa ya rolanti motoruna gelen kablolar saşe yapıp yanlış komut gönderiyor yada beyin(ecu) kafası  karışıyor.
Onuda denedik defalarca yine bi etkisi yok
Bugun baska bi ustaya biraktim bakalim ne cikicak

Sibop ayari yapilmasi lazim dedi sente ayarsiz gibi duruyo dedi 
Onlarda olmaz yetkli servis yolu gozuktu sana diyo bakalim ne cikicak


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2018 Saat 11:43
Merhaba arkadaşlar obd2 cihaziyla baktığımda aracımda aşağıdaki hatalari verdi fakat herhangi bir arıza ışığı yanmadi bilgisi olan arkadaslar yardım edebilirmi ?

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit

P0721 Output Speed Sensör Circuit Range/Performance

P1523

P0730 Incorect Gear Ratio

P0110 Intake Air Teperature Sersor 1 Circuit

P1167

P0350 Ignition Coil Primary/Secondary Circuit

P0120 Throttle/Pedal Position sersor/Switch "A" Circuit


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2018 Saat 19:33
Bir yerlerde kısa devre var gibi.  Yoksa birbirinden farklı bu kadar arızayı vermemesi lazım. 
P0105 map sensörü / bp arızası
P0721 çıkış şaftı hız sensörü performans yok
P1523 IVC selenoidi devre arızası
P0730 yanlış vites oranı
P0110 IAT devre arızası (emme hava sensörü sıcaklık sensörü arızası)
P1167 geçersiz test, sürücü gaz pedalını çalıştırmamış.
P0350 ateşleme bobin birincil A/ ikincil devre arızası 
P0120 TP (pedal pozisyon arızası)sensör A devre arızası. 

Hata kodları için kaynak:

http://www.otodonanim.com/mobil/haber/870/peugeot-ariza-kodlari-ve-anlamlari.html" rel="nofollow - http://www.otodonanim.com/mobil/haber/870/peugeot-ariza-kodlari-ve-anlamlari.html


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2018 Saat 21:28
talip hocam dediginiz gibi bi yerde bi kacak var iyi bi usta ariyorum baktirmak icin.
Birde sunu farkettim ki potansiyo metrenin soketiyle oynayinca devirde dalgalanmalar oluyo acaba bu kacak rolantiyi bozarmi?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2018 Saat 08:57
hocam eğer kabloların içinde oksitlenme vs. yada soketlerde ayaklar tam oturmuyorda iletimsizlik yapabilir buda etkiler. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 19:06
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam eğer kabloların içinde oksitlenme vs. yada soketlerde ayaklar tam oturmuyorda iletimsizlik yapabilir buda etkiler. 
P1523 ivc selenoidi ariza devresi hatasini surekli aliyorum aciklamasini bulamadim internette bilginiz varmidir


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 23:27
Orjinalini yazan: sacar sacar Yazdı:

Bilgisayara bağladılar ve beyinden dediler bilgisayar yanılabilir mi kablodan falan olsa bilgisayar söylemezmiydı ?


Beyin diyenler in %99 u hikaye.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2018 Saat 09:34
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam eğer kabloların içinde oksitlenme vs. yada soketlerde ayaklar tam oturmuyorda iletimsizlik yapabilir buda etkiler. 
P1523 ivc selenoidi ariza devresi hatasini surekli aliyorum aciklamasini bulamadim internette bilginiz varmidir

hocam aracın arıza koduna nasıl bir cihazla baktılar orjinal peugeot yazılımı ileme yoksa üniversal bir cihazla mı?

bu linke tıklayıp türkçe yaparsanız kod ile ilgili açıklama var hocam. 

http://www.engineobd2codes.com/p1523.html" rel="nofollow - http://www.engineobd2codes.com/p1523.html


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2018 Saat 11:51
universal bi cihazla bakildi hocam


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2018 Saat 15:06
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: sacar sacar Yazdı:

Bilgisayara bağladılar ve beyinden dediler bilgisayar yanılabilir mi kablodan falan olsa bilgisayar söylemezmiydı ?

Bilgisayar yanılabilir öyle bir ihtimal var.  Örneğin kablolar sase vs yaparsa pek çok hatayı peş peşe verebilir. Beyin maliyetli birşey olduğu için emin olmak için biraz daha araştırmak iyidir.  Fakat sorunu başka yerde arayacağım diye ektra parça masrafına da girmemek gerekiyor. 


talip hocam benim araç 2004 xline bi kac gündür araç 4000 devirlerde vites atmaya başladı. yağı falanda yeni kontrol edilmştiki halbuki ve arada çok vuruntulu geçiyo eski sıkıntı yeni problemi tetiklemiş olabilirmi 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2018 Saat 17:18
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: sacar sacar Yazdı:

Bilgisayara bağladılar ve beyinden dediler bilgisayar yanılabilir mi kablodan falan olsa bilgisayar söylemezmiydı ?

Bilgisayar yanılabilir öyle bir ihtimal var.  Örneğin kablolar sase vs yaparsa pek çok hatayı peş peşe verebilir. Beyin maliyetli birşey olduğu için emin olmak için biraz daha araştırmak iyidir.  Fakat sorunu başka yerde arayacağım diye ektra parça masrafına da girmemek gerekiyor. 


talip hocam benim araç 2004 xline bi kac gündür araç 4000 devirlerde vites atmaya başladı. yağı falanda yeni kontrol edilmştiki halbuki ve arada çok vuruntulu geçiyo eski sıkıntı yeni problemi tetiklemiş olabilirmi 
Vites geçişlerinde boğaz kelebeği gazı anlık keser. Eğer herhangi bir nedenden dolayı boğaz kelebeği gazı kesmezse vuruntu tepme oluşur.  Sizin aracınızda kendi kendine gaz verme olayı olduğu için boğaz kelebeği gazı anlık kesemeyebilir.  Veya herhangi bir elektriksel arıza  şase vb. durumlar otomatik vites beyninin değerleri yanlış okumasina neden olabilir.  Dolayısıyla bu sorun onunla alakalıdır diye düşünüyorum.  Diğer sorun ortadan kalkarsa bu da düzelir bence. 
Benim araçta vites değişimlerinde hafif tepme olduğunda boğaz kelebeği,rolanti motoru ve rolanti sensörünü balata spreyi ile temizliyorum vites geçişleri bayağı fark ediyor ve tepmeler vuruntular azalıyor.   


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2018 Saat 18:18
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

universal bi cihazla bakildi hocam

bazen arıza kodlarını universel cihazlarda göremeyebiliyoruz. elinde orjinal yazılım olan bir özel servistede baktırmanızı tavsiye ederim.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2018 Saat 19:14
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

universal bi cihazla bakildi hocam

bazen arıza kodlarını universel cihazlarda göremeyebiliyoruz. elinde orjinal yazılım olan bir özel servistede baktırmanızı tavsiye ederim.
Simdi hocam bugun arabayi baska bi ustaya biraktim sabahtan beri ugrasiyorum dedi adam arabanda herhangi bi problem yok rolanti motorun ayar tutmuyo degistigin motorda sikintili olabilir yetkili servisten al motoru sorunun çözülecek diyor. 

Simdi benim sorum ben motoru yeni aldim zaten magnetti marelli verdiler orjinal diye 250 tl para verdim bunlar orjinal degilmi servisteki motorlar dahami farkli oluyor. Yani bu yeni motoru taktigimizda ufakta olsa bi degisim olmazmi


Bi diger sorum da  bi kac ustada servise git motor ve sanziman beynini silip yazilimi yeniden yuklesinler duzelir dedi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2018 Saat 22:30
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

universal bi cihazla bakildi hocam

bazen arıza kodlarını universel cihazlarda göremeyebiliyoruz. elinde orjinal yazılım olan bir özel servistede baktırmanızı tavsiye ederim.
Simdi hocam bugun arabayi baska bi ustaya biraktim sabahtan beri ugrasiyorum dedi adam arabanda herhangi bi problem yok rolanti motorun ayar tutmuyo degistigin motorda sikintili olabilir yetkili servisten al motoru sorunun çözülecek diyor. 

Simdi benim sorum ben motoru yeni aldim zaten magnetti marelli verdiler orjinal diye 250 tl para verdim bunlar orjinal degilmi servisteki motorlar dahami farkli oluyor. Yani bu yeni motoru taktigimizda ufakta olsa bi degisim olmazmi


Bi diger sorum da  bi kac ustada servise git motor ve sanziman beynini silip yazilimi yeniden yuklesinler duzelir dedi
Ben rolanti motorundan olacağına ihtimal vermiyorum artık. Boşa masraf yapmayın. Ama bir yerden bulup deneme şansınız varsa deneyin. Zaten bunu da yeni aldınız. Magnetti marelli orjinal parça değil ama kaliteli malzemedir. Eğer  imkanınız varsa yetkili serviste kesin tanı koydurabilirsiniz


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2018 Saat 08:53
Talip usta bilgilerin icin tesekkur ederim dun servise gittim oda rolanti motorun ayar tutmuyo dedi
Yalniz rolanti motorunun cok uzun zamandir gelmedigini en son fiyatininda 1300 tl oldigunu soylediler isimiz, oyle yarim kaldi bi iki internet sitesinde servis urunu diyerek 600 tl fiyat istiyolar acaba dogrumudur


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2018 Saat 10:03
rolanti motoruna servis 1300 tl fiyat mı çekti ooohaaaaaa  hangi servis ooo  
https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html" rel="nofollow - https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html


-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2018 Saat 10:06
sen araştır kendin al parçayı derim ben öylesine yazdım internetten gözüme çarptı sana yolladım 



-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2018 Saat 10:26
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

rolanti motoruna servis 1300 tl fiyat mı çekti ooohaaaaaa  hangi servis ooo  
https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html" rel="nofollow - https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html

Ismail hocam bu markadan aldik uyum saglamiyo arabaya ayar tutmuyo


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2018 Saat 13:17
Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

rolanti motoruna servis 1300 tl fiyat mı çekti ooohaaaaaa  hangi servis ooo  
https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html" rel="nofollow - https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html

Ismail hocam bu markadan aldik uyum saglamiyo arabaya ayar tutmuyo
Google a hakan peugeot yazıp numarasını arayıp fiyat alın. Yeri ankarada ama havale falan yaparsanız yollarlar. Sadece peugeot ürünleri satıyor. Ruhsattan şase numarasina bakıp söyleyin . Özellikle orjinalinin fiyatını sorun farkı karşılaştırın. Değişen iki tane rolanti motoruna rağmen ayar tutmaması arızanın başka yerden olduğundandır. Rolanti motoruna gelen komut farklı olduğu sürece rolanti motoru düzgün çalışmaz. Bence aldığı komutta hata var. 


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2018 Saat 15:48
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Frt-Aydin Frt-Aydin Yazdı:

Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

rolanti motoruna servis 1300 tl fiyat mı çekti ooohaaaaaa  hangi servis ooo  
https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html" rel="nofollow - https://www.arabaparcam.com/ROLANTI-MOTORU-106206SAXO-14-8V-OTOMATIK-SANZUMAN,PR-4415.html

Ismail hocam bu markadan aldik uyum saglamiyo arabaya ayar tutmuyo
Google a hakan peugeot yazıp numarasını arayıp fiyat alın. Yeri ankarada ama havale falan yaparsanız yollarlar. Sadece peugeot ürünleri satıyor. Ruhsattan şase numarasina bakıp söyleyin . Özellikle orjinalinin fiyatını sorun farkı karşılaştırın. Değişen iki tane rolanti motoruna rağmen ayar tutmaması arızanın başka yerden olduğundandır. Rolanti motoruna gelen komut farklı olduğu sürece rolanti motoru düzgün çalışmaz. Bence aldığı komutta hata var. 

talip ustam az once servise bıraktım tekrardan yarın teslim alıcam iyi b bakıcaklar bidaha

gerci tüplü diye baya bi zorluk cıkardilarda bakalım araya bi adam soktuk. ordaki ustanında dediği 200 liralık motorlar uyum sağlamıyo dedi ama bırak kalsın iyi bi bakalım dediler

o değil simdi baska bi arıza daha cıktı normalde hiç motor isiği yakmıyodu dün gaz aldım arabaya  petrol araba calısmadı calıstı stop etti flaan yarım saat sonunda çalıstı araba cihazla baktıgımda P0440 arıza kodunu veriyo

arastırdım o kadar ama anlayamadım 


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2018 Saat 11:00
evet arkadaslar sorunu çözdük galiba emme manifoldu kırılmıs günlerce ugrastıgımız 15 ayrı ustanın bakıpta göremediği sorunlu parcayi yetkili servis çözmüs bulundu emmeden hava aldıgı için yapıyomus 

acaba bu manfioldun tamiri varmidir


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2018 Saat 17:37
  Çok geçmiş olsun. Kırılan manifold plastik ise ve  hareketli bir yer değilse çeşitli yapistiricilar ile yapıştırılabilir. Yani yerine bağlı 


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2018 Saat 19:24
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

  Çok geçmiş olsun. Kırılanmanifoldu  nokta plastik ise ve  hareketli bir yer değilse çeşitli yapistiricilar ile yapıştırılabilir. Yani yerine bağlı 

Olmadi talip usta serviste yanlis teshis koymuslar kirik falan yok 2 gunde serviste kaldi ordada cozemediler yine kaldik ortada.

Onu birak sanziman sorunlarida cikmaya basladi onceleri ara ara vuruntu oluyodu simdi surekli vuruntu ve gec vites atmaya basladi.

Krank kecesini degistirdik basimiza kaldi araba nerden degistim keceyi kesin keceyi degisirken bisey oldu arabaya cozemiyolar artik.

Krank sensoru nerdedir bizim arabada biliyonumusunuz krank sensorumu bozuldu acaba


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2018 Saat 20:33
Zannetmiyorum krank sensörunden olduğunu ama belki kablosu ezildi ise saşeye neden olabilir. Yerini şöyle tarif edeyim. Önden  bakınca  radyatorun arkasinda biraz aşağıda yer alır. Rengi genelde gri renk oluyor. Yağ  filtresinin sağ  tarafında yer alıyor ( Önden bakınca). Zaten kablosunu görürsünüz, 



Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2018 Saat 17:43
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Zannetmiyorum krank sensörunden olduğunu ama belki kablosu ezildi ise saşeye neden olabilir. Yerini şöyle tarif edeyim. Önden  bakınca  radyatorun arkasinda biraz aşağıda yer alır. Rengi genelde gri renk oluyor. Yağ  filtresinin sağ  tarafında yer alıyor ( Önden bakınca). Zaten kablosunu görürsünüz, 


Talip usta arızayı sonunda çözebildik potansiyo metre arizalıymış.
cıkma bogaz kelebeği bulduk üzerinde zaten rolanti motoru ve potansiyometreside vardi taktık kalibrasyon yapıldı ve gaz verme olayını kesti araba problemi çözdük.
aynı problemle karşılaşan arkadaşlarada yardımcı olur inşallah.

yalnız vites problemi başladı 2. vitesten 3. vitese 3500 devirden önce geçmemeye başladı yalnız sık yapmaya başladı acaba yağını değiştirsem bi etkisini görebilirmiyiz.

bi keresinde usta yag eksik deyip 1 litre yağ ekleyip fazlasını almıstı.

bildigim kadariylada otomatiklere yağ eklemek sağlıklı değil diyolar 

senin fikrin nedir talip hocam




Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 21:31
Hadi geçmiş olsun.  Sorunun rolanti sensörü yani senin deyiminle potansiyometreden olma ihtimalini söylemiştik ama bakıldı denilince hatta yetkili servis bile görmeyince yapacak birşey  kalmıyor.
Yağ değişimi gerekli değil diyenlere inanmayın. Her 50bin veya en geç 60 bin km de yağı değiştirmeniz gerekiyor. Yoksa seleonid valfler arıza yapıp masrafı artırabilir. 

Sizin sorunun rolanti ile ilgili olabileceğini yazmıştım. Boğaz kelebeği gazı anlık(saliselik)kesemezse sıkıntılar vuruntular olabiliyor. Öncelikle bir süre daha gözlem yapın. Mümkünse bütün arıza kodlarını sıfırlatın. Motor kodlarını ayrı şanzımanı arıza kodlarını ayrı sildirin. Eğer sorun devam ederse şanzıman selenoidlerinin basıncını hem soğukken hem sıcakken ölçtürün. Zaten bir hata çıkarsa selenoidlerinin ve yağın değişmesi gerekiyor. Basınç değerleri normal ise sadece yağ değişimi kurtarabilir.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 22:32
talip usta bugun baktik basincina 2.45 bar arasi bisey cikiyo harici bi hata da vermiyo usta basinc normal dedi yag ekletti 600 gr falan bi gun kullan bi dene dedi ama aksam oldu bi dwgisiklik yok simdi 1. Viteste 3 devirde atnaya basladi.
 Fakat kar moduna alinca arac normale donuyo 3 devir civari vites gecisi saglaniyor.

Bizim kocaelide otomatik sanzimandan anlayan yok napicam hic bilmiyorum yag gibi olan sanziman ne hallere geldi ve yapicak usta yok

Usta varda adam bakmadan denemeden yada bilgisayara baglamadan 2 bin 3 bin fiyat cekiyo adama derdini anlatiyon 2 binden kapi aciyo cok ilginc

Fikrin nedir ne yapmam lazim


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 23:52
Spor modu takılı kalmış gibi hareket ediyor anladığım kadarıyla. Birde spor moda alıp deneme yapın. Işıkları gözlemleyin spor ışığı yanıyor  mu?
Yağı  ekleyen usta şanzıman ustası mı yoksa motor ustası mı?
Yağ  eklemek basit gibi görünse de belli bir prosedürü var. Yağ eksik veya fazla ise sıkıntı yapabilir. Eksik olması kadar fazla olması da böyle problemlere yol açar.
Eğer orda usta bulamazsanız mecbur istanbul'a gelmeniz gerekiyor.



Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 07:50
yok motor ustasi dedigin gibi spor modu takili kalmis gibi istanbulda tanidivin sanzimanci varmi acaba

Spor modu ekranda yaniyor denin yaninda s yaziyor onda problem yok zaten


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 18:12
Hocam motor ustası baktı ise fazla yağ eklemiş olabilir.
 İstanbulda  atco otomatik şanzıman servisine gittim yağ kontrolü için.  Ama o kadar kalabalıktı ki bakamadılar. Başka bir gün için randevu verebiliriz dediler.   Bana profesyonel bir yer gibi geldi. Fiyat performans olayına birşey diyemem açıkçası. Ama intermet yorumları güzel. Adresini google dan bulabilirsiniz.
Daha sonra ordan çıkıp 10 kadar yer gezdim. Ya hepsi doluydu yada yağ kontrolü diye önemsemeyip baştan savdılar.
 En son ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım  oto şanzıman servisini buldum. Prosedüre uygun olarak yağ  değişimi  yapıyor. Bu konuda bilgili olduğu  belli. Yağ  eksikmis rast gele eklemedi. Ben arabaya bindim arabayı  kaldırdı. Tıpayı açtı ben vitesleri değiştirdim ona göre bakıp yağ ekledi.
Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye


Mesajı Yazan: husobay
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 21:24
merhaba bendede aynı sorun var tamircim kelebek değişmeli dedi ama kelebek fiyatı nerdeyse
 2000 lira çıkmasıda pahalı 😞 hayırlısı olsun çözüme ulaştığınıza sevindim


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2018 Saat 09:26
Orjinalini yazan: husobay husobay Yazdı:

merhaba bendede aynı sorun var tamircim kelebek değişmeli dedi ama kelebek fiyatı nerdeyse
 2000 lira çıkmasıda pahalı 😞 hayırlısı olsun çözüme ulaştığınıza sevindim

Usta ben 300 liraya buldum orjinal urunu googleden guven ankara aratin arayin bi sorun bence.

Potansiyo metrenide mutlaka kontrol ettir.


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2018 Saat 09:29
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Hocam motor ustası baktı ise fazla yağ eklemiş olabilir.
 İstanbulda  atco otomatik şanzıman servisine gittim yağ kontrolü için.  Ama o kadar kalabalıktı ki bakamadılar. Başka bir gün için randevu verebiliriz dediler.   Bana profesyonel bir yer gibi geldi. Fiyat performans olayına birşey diyemem açıkçası. Ama intermet yorumları güzel. Adresini google dan bulabilirsiniz.
Daha sonra ordan çıkıp 10 kadar yer gezdim. Ya hepsi doluydu yada yağ kontrolü diye önemsemeyip baştan savdılar.
 En son ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım  oto şanzıman servisini buldum. Prosedüre uygun olarak yağ  değişimi  yapıyor. Bu konuda bilgili olduğu  belli. Yağ  eksikmis rast gele eklemedi. Ben arabaya bindim arabayı  kaldırdı. Tıpayı açtı ben vitesleri değiştirdim ona göre bakıp yağ ekledi.
Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye
Talip usta umraniye mantikli hem yakin sayilir bana.isin ilginc tarafi araba kendiliginde duzeldi vitesler simdi erken atiyor:):)

Saka gibi ama bi sorun oldugu aşikar.
Sanzimana kalibrasyon atiliyomu sanki beyni karismis arabanin


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2018 Saat 18:47
Biraz daha gözlem yapmanızı söylemiştim.  Muhtemelen önceki  arızanın etkileri devam ediyordu. Fazla rolanti vb durumlarda ecu değerleri kaydedip bu olağan üstü değerleri normal kabul edebiliyor. Lpg kullanan kişilere bir süre lpgyi kapatıp benzinde kullanma önerisi o yüzden veriliyor. Böylelikle araç yeni bir map haritası oluşturuyor.
Olurda sorun devam ederse yağ seviyesini kontrol ettirmenizde fayda var. Hemen acele etmeyin biraz daha gözlem yapın. 
Bu arada başka konuda açtığınız lpg ile ilgili sorun içinde acele etmeyin. Bir süre daha gözlem yapıp değerlerin normale dönmesini bekleyin.     


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2018 Saat 19:22
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Biraz daha gözlem yapmanızı söylemiştim.  Muhtemelen önceki  arızanın etkileri devam ediyordu. Fazla rolanti vb durumlarda ecu değerleri kaydedip bu olağan üstü değerleri normal kabul edebiliyor. Lpg kullanan kişilere bir süre lpgyi kapatıp benzinde kullanma önerisi o yüzden veriliyor. Böylelikle araç yeni bir map haritası oluşturuyor.
Olurda sorun devam ederse yağ seviyesini kontrol ettirmenizde fayda var. Hemen acele etmeyin biraz daha gözlem yapın. 
Bu arada başka konuda açtığınız lpg ile ilgili sorun içinde acele etmeyin. Bir süre daha gözlem yapıp değerlerin normale dönmesini bekleyin.     

Talip ustam bilgilerin icin tesekkurler ama sanirim hirpalanmis bi arac denk geldi bana ve toparlamasida cok sancili ve masrafli gecicek anlasilan.

Baska birine biraktim yagina falan bakmis sanzimanin seviyes normal deyip gonderdi akuyu falan sokmus herhalde resetleme denen seyi yapmis

Az once eve gelirken birden vuruntular basladi arabada gormen lazim boyle bi ses yok.

Yani demek istedigim sanziman iyice aptallasti.

Bi sure daha gozlemliyim.

Ayrica benim motor suyu camur gibi bi etkisi olurmu diger sıkintilarla ugrasmaktan suyunu temizletmeye firsatim olmadi



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net