Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47245
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 16:40
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu
Mesajı Yazan: cansevinc
Konu: 206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 05:55
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim bu sorunu çözümleyemediğim için sizlerden yardım istiyorum. 2001 model otomatik 206 sahibiyim. Çok kafa karıştırmayacak şekilde sorunu belirteceğim. 

1. Araba yeni çalıştıgında soğukken herhangi bir vites geçişlerinde sorun yok.
2. Araba ısındıgında ( özellikle uzun yolda) viteş geçişlerinde araba boşa alıyor sanki ve bağırma oluyor devir 5000 e kadar gelip 1 saniye kadar daha sonra geçiş oluyor. 
3. Araba ısındıgında sanki spor mod açıkmış gibi viteş geçişlerini zor sağlıyor. 

Not: 2 madde asıl sorunum. bununla ilgili bursaya gidip otomatik şanzımancıları gezdim. 

biri 3500 tl fiyat , biri 6500 tl , biri 4500 tl gibi herkes aynı işi söyleyip revizasyon dedi ama kafalarından fiyat attıkları çok belliydi çünkü arada 3000 tl gibi bir rakam oynamaması gerekiyor :) 

Şanzıman yağını değiştirttim aşırı ısınmadan yağ incelir gibi şeyler belirttiler fakat sorun çözümlenmedi aynı sorunlar devam ediyor.  Şanzıman yağını değiştirince 3. madde olmaya başladı ekstradan. 

Ek olarak arabayı boşa alıp bekleyince veya gaza basınca , kar ve spor lambası yanıp sönüyor Fakat R ve D veya P de beklerken veya giderken hata vermiyor sorun yok.

Bu sorunla daha önce karşılaşan var mı yardımcı olabilir misiniz ? 

Sevgiler. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 09:10
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam verdiğim linki incelerseniz size yardımcı olacaktır. şanzuman tipi aynıdır. 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47214&title=peugeot-307-otomatik-vites-arizasi-cozuldu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47214&title=peugeot-307-otomatik-vites-arizasi-cozuldu


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: cansevinc
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 16:17
Çok teşekkürler. Metni okudum fakat şanzıman yağını değiştirmiştim herhangi bir değişiklik olmadı dediğim gibi araç ısınınca geçişler çok dengesizleşiyor. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 17:24
senin selenoid valflerde de sıkıntı var hocam onlarında değişmesi gerekiyor ve arkadaşın anlattıgı gibi yağ değişimin yapılması gerekecek muhtemelen birde fren müşürüne baktır ondan kaynaklıda sıkıntı olabiliyor. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: cansevinc
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 18:52
Teşekkürler hocam . Gittpim otomatik şanzıman ustalarının böyle direk revizasyon demeleri ve uçurum fiyatlar vermesi neden anlamış değilim :) şaka gibi herkes kazıklamaya calışıyor. Selenoid değişimi umarım işe yrar yarın servise gideceğim bilgisayara sokacaklar sanırım. Orada belirtmem gereken birşey olur mu ? Çünkü servislerde kolaya kacabiliyor


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2018 Saat 10:35
Sanayide ucuz teklif verenler revizyon yerine selenoid valf + yağ değişimi için veriyorlardır.

Eğerki bu arıza yeni olduysa ve yağ değişimiyle de sorun çözülmediyse en kısa zamanda selenoid valfleri değiştirmeniz gerekiyor.

Uzun süredir bu şekilde kullanmanız, şanzımanın kararsızlığı vuruntuları yüzünden şanzıman içerisindeki mekanik aksamların deforme olmasına neden olur ki, valf değişimi yapsanız bile çözüm olmayacaktır.

Revizyon için

1) mutlaka ama mutlaka "...... otomatik şanzıman" şeklinde yazan yerlere gidin. Bunlarda diğerlerine göre bu konuda uzmanlaşmışlardır. Normal oto-tamire uğramayın.

2) mekanik olarak en az 1 yıl garanti vermesini isteyin. Garanti söz ile değil, şirket kaşe, usta imzası, antetli kağıtta olmalı.


Mesajı Yazan: yusufmercan
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2018 Saat 17:28
Egerki sanzimanci revizyon diyorsa o sanziman revizyon gerektiriyodur istersen selenoid valfleri degistirebilirsin ama sorunun duzelecegini zannetmiyorum ekstra masraf etmis olcaksin vites gecislerinde bosa aliyosa senin turbinde bi sikinti bar demekki turbin kaciriyo bu turbin manuel sanzimanlarda balata gbi dusuneblirsun balata kacirmasi gibi bisey basitce anlatmak gerekirse bnce yani benim fikrim cok masraf etmeden guvenebilecegin bi sanzimanciya revizyon yaptirman bu arada arac kac binde 150bin gecilince al4 sanzimanlar revizyon ister


Mesajı Yazan: sbde
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2018 Saat 23:35
iyi akşamlar

1999 model 206 otomatik vites  göstergesi nereden bulabilirim ? 
 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2018 Saat 09:05
Orjinalini yazan: sbde sbde Yazdı:

iyi akşamlar

1999 model 206 otomatik vites  göstergesi nereden bulabilirim ? 
 

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam ivedikte mass peugeot & citroen özel servisinden abdullah ustaya ulaşın yardımcı olacaktır. 

cep tel : 0537 964 58 20


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: akyuz.cagri
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2018 Saat 21:31
sonuç nedir acaba? benzer durum bende de mevcut,vites geçişlerinde sorun yok ama çalıştırıken bi iki sefer korumaya alıp s ve *  ışıkları yanıp sönüyor,ama sonunda çalışıyor araba......danıştığım bi usta 2000 tl masrafı var beyin değişecek demişti?  



Mesajı Yazan: cansevinc
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 03:28
Sorun halen devam etmekte. Araç ısındıgında kaçıran vites geçişlerini kar moduna alarak bi nebze dizginleyebiliyorum. 3 den 4 e geçerken kar modunda ise sorun cıkarmıyor. Halen çözemedim


Mesajı Yazan: yusufmercan
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 07:01
Hocam sorunun cevabi gayet acik sanzimanin revizyon istiyor turbinde tamir edilir buyuk ihtimal vites kacirmalari varsa eger hepsi birlikte yapilir teslim edilir sasmazda vitas sanziman var ben oraya yaptirmistim memnun kalmistim


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 09:12
orjinal yazılımla basınçları ölçtürsene bi ?

bide sessiz bi yere geç dururken vites değiştir

her değiştiğinde cızzz sesini duyuyormusun bi ona bak

aslında bi fikir olarak söylüyorum sogutma suyu sıcaklığına orjinal yazılım ile baktır

bide şanzıman sıcaklıgına 
şanzıman yağ sıcaklıgı biliyosun  sogutma suyuyla yapılıyor şanzımanin içindeki eşanjordemi tıkanıklık var gerekli sogutmayı yapmıyor yağ çok sıcak cıkarsa normalden fazla deiklerimi bi kopntrol ettir


Mesajı Yazan: Frt-Aydin
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2019 Saat 09:13
bende yağ işine baktırmıstım senin 3. maddede olan benimde basımda var fırsatım yok ilgilenemiyorum  çözümüde söyle sağlıuyorum baktım vites 3000 de atmıyor hemen kar modu düğmesine basıp kapatıyorum o kendi atiyor 


Mesajı Yazan: cansevinc
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2019 Saat 12:54
arkadaşlar sorun halen çözülmedi. selenoidleri değiştirdim 2-3 defa yağ değişimi oldu bu zamana kadar halen bir değişiklik yok. 

tekrar sorunu anlatmak gerekirse araç soğukken hiç bir problem yok geçişlerde vs. fakat ısındıgında geçişler yine sağlanıyor ama boşa düşüp 1-2 saniye bağırtı olup öyle geçiyor. yani ısınma problemi oldugunu düşünüyorum. fakat hiç bir çözüme ulaşamadım. 


Mesajı Yazan: sozuak
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2019 Saat 14:22
Merhaba,  Elinde Peugeot yazılımı olan bir serviste arıza kodlarına baktırın. Ben de bir ara Hem Delphi Hem de PP2000 varken aynı zamanda baktığımda hatalar farklı görünüyordu. PP2000 daha noktasal bilgi verebiliyor. Ankara'da  olsanız beraber bakardık. Isı problemi olup olmadığınada  PP2000 de bakabilir tüm selenoidleri tek tek elektriksel olarak kontrol edebilirsiniz. Şöyle ki ben de klasik iki selenoid değişimi gerekiyor diye düşünüyordum çünkü programla sırayla aktive edince selenoidlerin ikisinden de benzer ses gelmesi gerekirken farklı geliyordu. Ben de ikisini de değiştireyim dedim ama parçaları alıp hidrolik bloğu sökünce birisinin vidasının gevşek olduğu ortaya çıktı. Yine de her ikisini değiştirdim sesler eşitlendi sorun kalktı. Meğersem gevşeklikten yağ sızdırıyormuş o nedenle sorun ortaya çıkıyormuş.

PP2000 ile sürüş yaparsanız canlı verileri sürüş esnasında görüntüler sorun ortaya çıktığında hangi değerler alınıyor ona göre çözüm aranması kolay olur. 

Bir de şu aklınızda olsun şanzıman ısınınca sıvının hacmi artıyor. Örneğin fazla yağ varsa bunu havalandırma deliğinden atıyor ama atamayacağı kadar az fazlalık varsa o da soruna yol açabilir.

Ben 195.000 de iken arkadan çarpan araç nedeni ile öndeki araca çarptım. Hasar ciddi değildi ama tamirci arkadaşım olduğundan hadi şu şanzımanı da indirelim dedik. Fren bandları bitmişti kasnağı yemeye başlamıştı. Tüm parçaları değiştirdik balata namına. KM niz yüksek ise bu ihtimali düşünün bir de tork konvertörünün sorun çıkartması ihtimalini düşünün. Programda tork konvertörünün giriş çıkış hızları ve içindeki debriyajın devreye girip girmediği belli oluyor.  

Bunun dışında motor ile şanzıman senkron çalışıyor. Motorda oluşan belki de fark edemediğiniz bir problem şanzımanın çalışmasını sanki şanzıman arızalı sanacak kadar etkiliyor 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net