Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araç Çalışma Durumu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47171
Tarih: 19 Eylül 2025 Saat 09:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araç Çalışma Durumu
Mesajı Yazan: demirtaskerem
Konu: Araç Çalışma Durumu
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2018 Saat 08:21
İyi haftalar Peugeot ailesi hepinize işlerinizde kolaylıklar dilerim. Malum daha öncede belirttiğim üzere Peugeot 206 2001 model bir araca sahibim ve araç hakkında pek bir bilgim yok. Konuyu açıklaya bildiğim kadar bahsedeyim. Aracı çalıştırırken yarım kontak yaptığımda sönmesi gereken ışıklar sönmüyor ancak çalıştırdığımda sönüyor ve çalıştırırken ''Özellikle Sabahları'' çevirmem ile birlikte çalışmıyor hemen. Gaz vermem gerekiyor bu bir sorun mu diye özellikle araç ile ilgili bir kaç arkadaşıma sordum durumun normal olduğunu belirttiler. Motorun soğuk olduğu gibi bir kaç durumdan olduğunu aracın 2001 model olduğunu söyledir. Ben genede sormak istedim şimdiden teşekkür ederim.

-------------
K.Demirtas



Cevaplar:
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2018 Saat 09:01
Kontak açıldığında araç tarafından ilgili donanımlar test edilir ve problemsiz olan donanımlara ait ikaz ışıkları söner bu ikaz ışıkları sönmüyorsa araçta problem vardır. Motoru gaz vererek çalıştırmak karbüratörlü araçlar için normal sayılabilir ancak enjektörlü araçlar için normal değil.

-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2018 Saat 09:14
hocam 206 araçlarda karbüratörlü motor yok bildiğim kadarıyla hepsi enjeksiyonlu muhtemel geç çalışma sebebi benzin pompası - buji - bobin - katalizör vs. bunlardan birinde veya bir kaçında olabilir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: demirtaskerem
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2018 Saat 09:16
 Ayrıca marş+gaz yaptığımda çalıştığında ışıklar sönüyor tamamen sadece yarım kontak halindeyken ışıklar sönmüyor.


-------------
K.Demirtas


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2018 Saat 09:26
normal hocam ecu kontrollü yeni nesil araçların hepsi öyle bir sıkıntı yok. yarım kontak yapınca hepsi yanar 3-5 sn sonra akü ve motor ikaz lambaları yanık kalır motoru çalıştırınca onlarda söner. Sonuçta araçlarımızda bir çok sensör var araç bunları kontrolünü yaptıgı için böyle bir sıkıntı yok 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: demirtaskerem
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2018 Saat 09:41
Teşekkür ederim hocam. Çok yardımcı oluyorsunuz her zaman.

-------------
K.Demirtas


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2018 Saat 01:54
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

normal hocam ecu kontrollü yeni nesil araçların hepsi öyle bir sıkıntı yok. yarım kontak yapınca hepsi yanar 3-5 sn sonra akü ve motor ikaz lambaları yanık kalır motoru çalıştırınca onlarda söner. Sonuçta araçlarımızda bir çok sensör var araç bunları kontrolünü yaptıgı için böyle bir sıkıntı yok 

İlk mesajda "sönmesi gereken ışıklar sönmüyor" dendiği için ilave yapayım.

Genel olarak kontak açıldığında, ilk çalıştırma sonrası, motor çalıştığı sürece, araç hareket halinde iken, geri hareket halinde, stop sonrası kısa bir periyot içinde ve park halinde olmak üzere ana kategorilere ayrılmış araç yazılımına göre farklılık gösteren bir checklist vardır.

Kontağı açınca sistem ikaz ışıklarını yakar ki arızalı lamba varsa anlaşılsın. Kontak açılmasıyla birlikte sırayla kontrol listesindeki donanım kontrol edilir arıza tespit edilirse o ışık yanık kalır herhangi bir problem yoksa yağ basıncı, şarj ve genel arıza ikaz ışıklarının söndürülmesi için aracın çalıştırılması beklenir çünkü kontrol listesinde bulunan oksijen sensörü, yakıt/hava basınç sensörleri, alternatör çıkışı vb. kontroller ancak motor çalıştıktan sonra tamamlanabilir. Kontak açıldığı halde kısa süre içinde marşa basılmaz ise çoğu araç yazılımı el freni ikazı hariç tüm ikaz ışıklarını söndürür.

Sonuç olarak sönmeyen ikaz ışıklarının hangileri olduğu önem kazandı.

Ek bir bilgi; Bazıları tarafından PSA üretimi araçların yazılımlarındaki kontrol listesi ve periyotlarının ancak paronoid kişilik bozukluğuna sahip kişiler tarafından düzenlenmiş olabileceği iddia edilir. Örneğin araç hareket halinde iken fren sisteminin kontrol periyodu saniyede birdir. 2000li yıllarda üretilmiş araçların pek çoğu fren hidroliği azalsa, frende lastik alev alsa fark etmezken bir pejonun fren hidroliği (veya soğutma sıvısı) çok az eksilse ilk rampada uyarır ya da gaza basılı iken frene hafifçe dokunulduğunda anında ikaz verir. Sanırım konu güvenlik olunca paronaya iyi bir şey :)


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: demirtaskerem
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2018 Saat 12:39
Peki aracın sabah çalıştırdığım uzun marş durumu normal mi ? Gaz vermeden hafif çalışmıyor.

-------------
K.Demirtas



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net