Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Benzin Pompası İlginç Bir Sorun!! [ÇÖZÜLDÜ]

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47159
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 04:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Benzin Pompası İlginç Bir Sorun!! [ÇÖZÜLDÜ]
Mesajı Yazan: bilo131
Konu: 206 Benzin Pompası İlginç Bir Sorun!! [ÇÖZÜLDÜ]
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2018 Saat 13:54
İyi forumlar arkadaşlar, 

Bir kaç gündür aracım benzinde çalışmıyor. Bende direk lpg de çalıştırıp gidiyordum. Bugün boş vakit bulup kolları sıvadım. Aracın kontağını açtığımda arkadan gelen vızıltı sesi gelmiyordu. Sigortaları kontrol ettikten sonra arka koltuğun altında bulunan motor soketini söküp ölçü aletiyle baktığımda 12v gördüm. Daha sonra şamandırayı söktüm motoru direk aküye bağladım ve motor çalıştı.

İşin ilginç yanı şu ki, kontağı açıp motor soketini söküp ölçüyorum 12v gösteriyor, fakat soketi yerine takıp fişin üzerinden ölçüm yapıyorum 0v gösteriyor.

Neden motorun bağlantısını yaptığımda elektrik kesilsin ki? Yardımlarınızı bekliyorum saygılar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2018 Saat 16:24
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

İyi forumlar arkadaşlar, 

Bir kaç gündür aracım benzinde çalışmıyor. Bende direk lpg de çalıştırıp gidiyordum. Bugün boş vakit bulup kolları sıvadım. Aracın kontağını açtığımda arkadan gelen vızıltı sesi gelmiyordu. Sigortaları kontrol ettikten sonra arka koltuğun altında bulunan motor soketini söküp ölçü aletiyle baktığımda 12v gördüm. Daha sonra şamandırayı söktüm motoru direk aküye bağladım ve motor çalıştı.

İşin ilginç yanı şu ki, kontağı açıp motor soketini söküp ölçüyorum 12v gösteriyor, fakat soketi yerine takıp fişin üzerinden ölçüm yapıyorum 0v gösteriyor.

Neden motorun bağlantısını yaptığımda elektrik kesilsin ki? Yardımlarınızı bekliyorum saygılar.

Öncelikle kontağı açtıktan bir süre sonra araç çalıştırılmamış ise pompanın elektriği kesilir. Bu süre içinde soketi takınca 0 volta düşüyorsa; 

Elektrikte yük olarak adlandırılan bir kavram vardır. Güç kaynağı olarak bir adaptörü ele alırsak regüle katının tasarımına bağlı olarak değişmekle birlikte boştaki çıkış voltajı ile cihaza (yüke) bağlandığında verdiği çıkış voltajı farklılık gösterir. Örneğin 12 volt 100 miliamper çıkışı olan adaptör 100 ma akım çeken bir yüke bağlandığında 12 volt verirken yüke bağlanmadığında 15 volt çıkış verebilir. Aynı adaptör 12 voltta 300 ma çeken başka bir cihaza bağlandığında ise ohm kanunu gereği adaptörün çıkış voltajı dramatik bir şekilde 3-5 volt seviyelerine düşecektir.

Başka bir durum ise 220 volt AC ile çalışan bir motorun çok damarlı besleme kablosunun birinde kablo içindeki tellerin 3-5 tanesi hariç diğerlerinin kopması durumunda motor ucunda 220 volt okunur ancak motora enerji verildiğinde çalışmaz ve uçlarında 220 volt ölçülemez. Motor kaliteli bir devre ile sürülüyor ise motor sürücü kablo kopuğu arızası olduğunu gösterir değilse sağlam kalan 3-5 tel arıza tespitinde saç yoldurur !

Yani daha önce direksiyon pompası arızaları gibi konularda da belirttiğim gibi yüksek akım çeken yüklerde boşta iken besleme uçlarında voltaj olması yeterli akımın temin edildiğini göstermez.

Sizin aracınızda yakıt pompası direk akü voltajı ile çalıştığına göre içten kısa devre söz konusu değil (pompa kendi tesisatına bağlı iken tam kısa devre sigorta attırır ancak bir kaç ohm değerine sahip kısa devre olduğunda sigorta atmaz)

İlk olarak yakıt pompasının sigorta ayaklarını ve yatağını temizleyin. Problem düzelmez ise sigortalarınız eski ise metaller zaman içinde özelliğini kaybettiği için yeterli akım geçiremiyor olabilir, değiştirin. Yine düzelmezse röle arızası veya 220 volt motor örneğinde olduğu gibi bir kablo hasarı söz konusudur.
 




-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2018 Saat 16:36
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

İyi forumlar arkadaşlar, 

Bir kaç gündür aracım benzinde çalışmıyor. Bende direk lpg de çalıştırıp gidiyordum. Bugün boş vakit bulup kolları sıvadım. Aracın kontağını açtığımda arkadan gelen vızıltı sesi gelmiyordu. Sigortaları kontrol ettikten sonra arka koltuğun altında bulunan motor soketini söküp ölçü aletiyle baktığımda 12v gördüm. Daha sonra şamandırayı söktüm motoru direk aküye bağladım ve motor çalıştı.

İşin ilginç yanı şu ki, kontağı açıp motor soketini söküp ölçüyorum 12v gösteriyor, fakat soketi yerine takıp fişin üzerinden ölçüm yapıyorum 0v gösteriyor.

Neden motorun bağlantısını yaptığımda elektrik kesilsin ki? Yardımlarınızı bekliyorum saygılar.

Öncelikle kontağı açtıktan bir süre sonra araç çalıştırılmamış ise pompanın elektriği kesilir. Bu süre içinde soketi takınca 0 volta düşüyorsa; 

Elektrikte yük olarak adlandırılan bir kavram vardır. Güç kaynağı olarak bir adaptörü ele alırsak regüle katının tasarımına bağlı olarak değişmekle birlikte boştaki çıkış voltajı ile cihaza (yüke) bağlandığında verdiği çıkış voltajı farklılık gösterir. Örneğin 12 volt 100 miliamper çıkışı olan adaptör 100 ma akım çeken bir yüke bağlandığında 12 volt verirken yüke bağlanmadığında 15 volt çıkış verebilir. Aynı adaptör 12 voltta 300 ma çeken başka bir cihaza bağlandığında ise ohm kanunu gereği adaptörün çıkış voltajı dramatik bir şekilde 3-5 volt seviyelerine düşecektir.

Başka bir durum ise 220 volt AC ile çalışan bir motorun çok damarlı besleme kablosunun birinde kablo içindeki tellerin 3-5 tanesi hariç diğerlerinin kopması durumunda motor ucunda 220 volt okunur ancak motora enerji verildiğinde çalışmaz ve uçlarında 220 volt ölçülemez. Motor kaliteli bir devre ile sürülüyor ise motor sürücü kablo kopuğu arızası olduğunu gösterir değilse sağlam kalan 3-5 tel arıza tespitinde saç yoldurur !

Yani daha önce direksiyon pompası arızaları gibi konularda da belirttiğim gibi yüksek akım çeken yüklerde boşta iken besleme uçlarında voltaj olması yeterli akımın temin edildiğini göstermez.

Sizin aracınızda yakıt pompası direk akü voltajı ile çalıştığına göre içten kısa devre söz konusu değil (pompa kendi tesisatına bağlı iken tam kısa devre sigorta attırır ancak bir kaç ohm değerine sahip kısa devre olduğunda sigorta atmaz)

İlk olarak yakıt pompasının sigorta ayaklarını ve yatağını temizleyin. Problem düzelmez ise sigortalarınız eski ise metaller zaman içinde özelliğini kaybettiği için yeterli akım geçiremiyor olabilir, değiştirin. Yine düzelmezse 220 volt motor örneğinde olduğu gibi bir kablo hasarı söz konusudur.
 




Anladım hocam hiç o açıdan düşünmemiştim. Tahminimce büyük ihtimalle kablodan kaynaklı. Çünkü şamandırayı komple söküp içinde kalan benzini de döktüm o şekilde dışarıda bağladım soketleri yine çalışmadı. 

O halde kablo uçlarında Amper ölçümü yapsam kaç çıkması gerekir? Yada motor gereğinden fazla mı akım çekiyor acaba? Ama O halde sigorta atması gerekir.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2018 Saat 21:03
Valla ben başımdan geçeni anlatayım yorum sizin. Istanbul'dan Ankara'ya giderken Bolu'da gaz aldım. Marşa bastım araba çalışmadı. Bayağı uğraştım aklıma benzin pompası geldi. Lpg düğmesi ile çalıştırdım araba çalıştı.  Giderken benzine attım yine stop etti. Neyse Ankara'ya  kadar gittim usta pompa arızalı dedi. Yeni pompa aldik, usta taktı yine çalışmadı. Sonra pompayı söktü tekrar içerdeki tırnakları veya soketleri esnetti geri taktı. Herşeyi topladı araba çalıştı.  Sonra bizde pompayı akü ile denedik pompa çalışıyor. Yani pompayı boşa almış olduk diye düşünüyorum. Şimdi de şöyle bir problem var gaz bitince benzine geçiyor bazen benzin bitmiş gibi oluyor heralde pompa kısa süreli durup çalışıyor. Muhtemelen yine şamandıra içindeki sokette temassızlık var.


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2018 Saat 23:24
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Valla ben başımdan geçeni anlatayım yorum sizin. Istanbul'dan Ankara'ya giderken Bolu'da gaz aldım. Marşa bastım araba çalışmadı. Bayağı uğraştım aklıma benzin pompası geldi. Lpg düğmesi ile çalıştırdım araba çalıştı.  Giderken benzine attım yine stop etti. Neyse Ankara'ya  kadar gittim usta pompa arızalı dedi. Yeni pompa aldik, usta taktı yine çalışmadı. Sonra pompayı söktü tekrar içerdeki tırnakları veya soketleri esnetti geri taktı. Herşeyi topladı araba çalıştı.  Sonra bizde pompayı akü ile denedik pompa çalışıyor. Yani pompayı boşa almış olduk diye düşünüyorum. Şimdi de şöyle bir problem var gaz bitince benzine geçiyor bazen benzin bitmiş gibi oluyor heralde pompa kısa süreli durup çalışıyor. Muhtemelen yine şamandıra içindeki sokette temassızlık var.

Bakalım hocam yarın farklı birşeyler deneyeceğim. Motor soketini bir ışık veya bir röle bağlayıp bakacağım düşük amperde de akımı kesecek mi. Eğer işe yararsa rölenin kontaklarına elektrik verip motoru röleden tetikleyeceğim.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 06 Ekim 2018 Saat 15:23
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Anladım hocam hiç o açıdan düşünmemiştim. Tahminimce büyük ihtimalle kablodan kaynaklı. Çünkü şamandırayı komple söküp içinde kalan benzini de döktüm o şekilde dışarıda bağladım soketleri yine çalışmadı. 

O halde kablo uçlarında Amper ölçümü yapsam kaç çıkması gerekir? Yada motor gereğinden fazla mı akım çekiyor acaba? Ama O halde sigorta atması gerekir.

Pejoların tesisat kabloları oldukça kalitelidir geçmişinde tesisat hasar almadıysa problem çıkarmaz.

Yakıt pompası olması gerekenden daha fazla akım çekiyor olsa da çalışır. Çektiği akım sigorta toleransının üzerine çıkarsa sigorta atar. Pompanın çektiği akımı ise ancak çalışırken ölçebilirsiniz.

Araç LPG ile çalışırken benzin pompasının çalışmasını engellemek için kablosu kesilip araya röle konmuş olabilir. Kendini geliştiremeyen ustalarımız ısıyla daralan makaron gibi yalıtım malzemelerinden haberdar olmadığı için ya da bilselerde banda göre daha pahalı olduğu için kullanmadıklarından bu tür müdahaleler kısa zaman içinde tesisatta probleme yol açar. Varsa bu rölenin bağlantılarına bakın, LPG uzun süre önce takılmış ise rölenin pompaya elektriği aktaran kontaklarında da (genelde röleyi gaz valfi beslemesi ile tetiklerler ve normalde kapalı kontaklar benzin pompasına elektrik geçişini sağlar) problem olabilir.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 06 Ekim 2018 Saat 16:37
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Anladım hocam hiç o açıdan düşünmemiştim. Tahminimce büyük ihtimalle kablodan kaynaklı. Çünkü şamandırayı komple söküp içinde kalan benzini de döktüm o şekilde dışarıda bağladım soketleri yine çalışmadı. 

O halde kablo uçlarında Amper ölçümü yapsam kaç çıkması gerekir? Yada motor gereğinden fazla mı akım çekiyor acaba? Ama O halde sigorta atması gerekir.

Pejoların tesisat kabloları oldukça kalitelidir geçmişinde tesisat hasar almadıysa problem çıkarmaz.

Yakıt pompası olması gerekenden daha fazla akım çekiyor olsa da çalışır. Çektiği akım sigorta toleransının üzerine çıkarsa sigorta atar. Pompanın çektiği akımı ise ancak çalışırken ölçebilirsiniz.

Araç LPG ile çalışırken benzin pompasının çalışmasını engellemek için kablosu kesilip araya röle konmuş olabilir. Kendini geliştiremeyen ustalarımız ısıyla daralan makaron gibi yalıtım malzemelerinden haberdar olmadığı için ya da bilselerde banda göre daha pahalı olduğu için kullanmadıklarından bu tür müdahaleler kısa zaman içinde tesisatta probleme yol açar. Varsa bu rölenin bağlantılarına bakın, LPG uzun süre önce takılmış ise rölenin pompaya elektriği aktaran kontaklarında da (genelde röleyi gaz valfi beslemesi ile tetiklerler ve normalde kapalı kontaklar benzin pompasına elektrik geçişini sağlar) problem olabilir.

Hocam Araca lpg takılalı 5-6 ay oldu. LPG takan ustaya sorduğumda pompa sürekli çalıştığından depoda sürekli benzin olsun yoksa pompa zarar görür dedi. Yani pompanın kablosunu kesip röle koyulduğunu sanmıyorum. Bir de hocam ilk mesajınızdan ilk yazdığınız paragrafı şimdi gördüm. Fiş takılı değilken uçları 12v gösteriyor. Takınca 0 volt. Tekrar çıkarıyorum 12v gösteriyor. Bu bu şekilde devam ediyor. Forumda gördüğüm kadarıyla benzin pompa rölesi varmış motor beyninin altında acaba o röle yüke binince kontak bırakıyor mu? Sorun onda olabilir mi?


Edit 
Röleyi kontrol ettim. Yüke bindiği zaman röle kontağı bırakmıyor yani sorun yok. Fakat şöyle birşey oldu, motora giden + ve - uçları kontağı açıp bir parça kablo ile birbirine değdiriyorum evet kıvılcım çıkması lazım yada sigorta atması lazım fakat hiçbirşey olmuyor. Voltaj sıfıra düşüyor kısadevreyi ayırıyorum tekrar 12v göstermeye devam ediyor. Ne acayip bir durum benim kafa yandı LOL


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2018 Saat 19:37
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Röleyi kontrol ettim. Yüke bindiği zaman röle kontağı bırakmıyor yani sorun yok.

Röle bobininin kontak mekanizmasını çekiyor olması kontaktan olması gerektiği şekilde akım geçiyor olduğunu göstermez yani röle kontaklarında problem olabilir.

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Fakat şöyle birşey oldu, motora giden + ve - uçları kontağı açıp bir parça kablo ile birbirine değdiriyorum evet kıvılcım çıkması lazım yada sigorta atması lazım fakat hiçbirşey olmuyor. Voltaj sıfıra düşüyor kısadevreyi ayırıyorum tekrar 12v göstermeye devam ediyor. Ne acayip bir durum benim kafa yandı LOL

Kıvılcıma sebep olan şey voltaj değil akımdır. Daha önce yazdığım gibi kablo ucunda voltaj olması yeterli akımın temin edildiğini göstermez. Yüksek ihtimal pompanın besleme tesisatında şase veya +voltaj (sigorta veya yatağı, röle, soket vs.) iletiminde problem var.

Öte yandan şase ile +voltajı kısa devre etmek iyi bir test yöntemi değildir. 10 amper sigorta bulunan bir hat için 5 ampere yakın akım çekecek h1 / h7 vs. 55 watt bir far ampülü kullanarak denemelerinizi güvenli olarak yapabilirsiniz.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2018 Saat 22:52
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Röleyi kontrol ettim. Yüke bindiği zaman röle kontağı bırakmıyor yani sorun yok.

Röle bobininin kontak mekanizmasını çekiyor olması kontaktan olması gerektiği şekilde akım geçiyor olduğunu göstermez yani röle kontaklarında problem olabilir.

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Fakat şöyle birşey oldu, motora giden + ve - uçları kontağı açıp bir parça kablo ile birbirine değdiriyorum evet kıvılcım çıkması lazım yada sigorta atması lazım fakat hiçbirşey olmuyor. Voltaj sıfıra düşüyor kısadevreyi ayırıyorum tekrar 12v göstermeye devam ediyor. Ne acayip bir durum benim kafa yandı LOL

Kıvılcıma sebep olan şey voltaj değil akımdır. Daha önce yazdığım gibi kablo ucunda voltaj olması yeterli akımın temin edildiğini göstermez. Yüksek ihtimal pompanın besleme tesisatında şase veya +voltaj (sigorta veya yatağı, röle, soket vs.) iletiminde problem var.

Öte yandan şase ile +voltajı kısa devre etmek iyi bir test yöntemi değildir. 10 amper sigorta bulunan bir hat için 5 ampere yakın akım çekecek h1 / h7 vs. 55 watt bir far ampülü kullanarak denemelerinizi güvenli olarak yapabilirsiniz.

Tamamdır hocam sizi de baya yordum hakkınızı helal edin. Yarın merkeze geçip yeni bir röle alıp deneyeceğim. Ayrıca sigortayı baştan kontrol edip gerekmese bile değiştireyim.

Evet hocam dediğiniz gibi h7 ampul ile kontrol ediyordum kazara uçlar değdi bende denemeye devam ettim Shocked yoksa kesinlikle size katılıyorum kıvılcım çıkarmak hiç akıllıca değil Big smile


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2018 Saat 16:46
Evet arkadaşlar sorunumu çözdüm. Sorun benzin pompa rölesinin kontaklarında çıktı. Daha önce dıştan elleri kontrol etmiştim. Kontağı açtığımda çıt sesi geliyordu. Ama yanıldım. Her ne kadar çıt sesi gelse de bu rölenin kontaklarının sağlıklı bir şekilde çalıştığı anlamına gelmiyormuş. 

Resmini ekledim rölenin soketi erimiş kontakları çok ısındığından içindeki lehimleri atmış. Yeni röle alıp takmak istedim ama tanıdığım bir elektronikçiye gidip rölenin içindeki lehimleri yeniledi. Orijinal röle olduğu için bu yola başvurdum. Orijinal röle 250 tl civarındaydı 50 tl verip hallettim. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa herşeyden önce röleye bakmak lazım.Wink

http://hizliresim.com/yqQO70" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2018 Saat 18:09
geri dönüş ve bilgilendirme için teşkkürler hocam. Geçmiş olsun. Probleminizin düzeldiğine sevindim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Kysr038
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 03:32
Bu rölenin yada soketin yeri hakkında fotoğraflı olarak yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim. İnternette de bulamadım çünkü 


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 14:00
Tam olarak ok ile gösterdiğim yerdeki beyin. Tek vida tutyor muhtemelen. Onu söktüğünde altına vida ile tutturulmuş ikiz röleyi göreceksin.

https://hizliresim.com/WqVZRL" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Kysr038
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2018 Saat 00:35
Çok teşekkürler hocam 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net