Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araç motor soğuyunca çalışmıyor (acil yardım)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47103
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 11:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araç motor soğuyunca çalışmıyor (acil yardım)
Mesajı Yazan: Arslan1903
Konu: Araç motor soğuyunca çalışmıyor (acil yardım)
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2018 Saat 21:43
Merhaba arkadaşlar biraz uzun yazacağım ama uğraştığımın yanında az bile kalır şimdiden kusuruma bakmayın.

2004 model 206 benzinli aracım sabahları ya da park ettikten bir kaç saat sonra (motor soğumaya başlayınca) BENZİNDE 5 6 marşta çalışıp hemen stop ediyor sonrasında çalışıyor
çalıştıktan sonra 15 20 saniye bariz şekilde araç öne arkaya rahatsız edici biçimde titriyor ve gaz pedalına basılı tutuyorum devir saat 3000 4000 lere çıkıp çıkıp 1000 devire düşüyor sabit kalması gerekirken. 
yani araca benzin gelmiyor gibi oluyor.
aracı hareket ettirmeye çalışırsam vuruntu yapıyor stop edecek gibi oluyor debryaja basmazsam stop ediyor 
ama biraz gidince açılıyor bir sorun kalmıyor 1 2 dakika içerisinde düzeliyor herşey olması gerektiği gibi çalışıyor.
araç ısınınca BENZİNDE  tek marşta çalışıyor sadece çalışırken 5 10 saniye yine benzin yemiyor gibi oluyor ve düzeliyor.

araçta atiker sıralı sistem LPG var 
LPG düğmesine basılı tutunca araç sabahta olsa tek marşta çalışıyor ve titreme vuruntu gaz yememe gibi hiç bir sıkıntı yok her şey gayet normal şekilde LPGde.
LPG de çalıştırıp 5 6 saniye bekleyip benzine alırsam kendim düğmeye basıp araç stop etmiyor ama titreme vs yine yapıyor .

araca yaptırdığım işlemler;

ilk olarak 5 6 ay önce
benzin yakıt filtresini değiştirdim , sibob ayarı yaptırdım , kelebek boğazını temizlettim
araç 15 20 gün civarı düzeldi.
sonrasında yine sorun başladı
bir iki ustaya gösterdim ve bir usta şamandıran hava alıyor dedi çatlak vardı komple değiştirdim ama yne düzelmedi (reppa marka şamandıra taktırdım usta sorun yaşamadıklarını söyledi) düzelmeyince gittim aynı yerde başka bir usta araç hava alıyor dedi 
emme manifoldundan vestenhausa giden bi hortum var kısa o hortum delikmiş iyice yapıştırdı hava almıyor şuandada baktım tamamen kapalı orası 
araç 15 20 gün yine düzeldi  yine aynı sorun ortaya çıktı 

aracı bu hafta göral yetkili servise götürdüm 
servis oksijen sensörü ve katalizörün tıkalı oldugunu söyleyip 5500 tl para istedi 
bende yaptırmadım serviste çok maliyetli ve mantıksız geldiği için 
ustaya götürdüm oksijen sensörünü değiştirdi ama katalizörden olsa araban gaz ya da benzin farketmez 50 60 ı geçmez gitmez aracın dedi boşuna masraf etme dedi

arkadaşlar bu sorun beni aylardır bıktırdı bana lütfen bu sorunu bilen birileri yardım etsin duacısı olurum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: M.Ahmet059
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 01:22
Merhabalar önce kendinizi tanıtmanız gerek foruma hoşgeldiniz. 

LPGde problem yoksa benzin enjektöründen yapıyor olabilir. 


-------------
TechnoWalker
206 XR 2000 59 AAB 966
Tekirdağ/Muratlı


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 08:58
Merhabalaröncelikle aramıza hoşgeldiniz. Sorununuz muhtemelen benzin enjektörlerinden gibi arkadaşımızın dediği lpg de sorunsuz çalışıyor ama benzinde problem var bunun sebebi bu dur muhtemelen. Birde sadece şamandıra mı değişti yoksa benzin pompasıda değiştimi. Bu araçlardan anlayan iyi bir usta tavsiye edebilirim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Arslan1903
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 08:59
Teşekkür ederim hocam hoşbulduk

LPG de hiç bir şekilde problem yok 
Benzinde aracın gaz yememesi şamandıra değiştikten sonra oldu ama benzin pompasının basıncını iki yere ölçtürdüm ikiside normal dedi.
enjektörlerde ucuz bir parça olmadığından nasıl bir yol izleyebilirim bilmiyorum.


Mesajı Yazan: Arslan1903
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 09:00
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Merhabalaröncelikle aramıza hoşgeldiniz. Sorununuz muhtemelen benzin enjektörlerinden gibi arkadaşımızın dediği lpg de sorunsuz çalışıyor ama benzinde problem var bunun sebebi bu dur muhtemelen. Birde sadece şamandıra mı değişti yoksa benzin pompasıda değiştimi. Bu araçlardan anlayan iyi bir usta tavsiye edebilirim.

şamandıra komple benzin pompasıda içinde ustanın yanındaydım değiştirirken herhangi bi oynama olmadı parçayı çıkarıp direkt olarak araca taktı.

enjektörde olsa araç sıcakkende sorun yapar mı onu bilemiyorum gidişinde falan problem olabilir mi ? 

iyi bir usta varsa bi akıl danışabilirim olur tabi ki 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 09:05
o zaman kardeşim enjektörleri tamir ettireceksin. aslında çokta pahalı deil sen yinede tamir fiyatı alırsın. ama iyi bir ustaya yinede göstermek lazım. 

https://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-BENZINLI-ENJEKTOR-ORJINAL,PR-1892.html" rel="nofollow - https://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-BENZINLI-ENJEKTOR-ORJINAL,PR-1892.html


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 16:34
Enjektör pahalı  bir parça  değil aslında.en azından pompa ve şamandıra setinden ucuz.  Ayrı ayrı satıldığı için sadece bozuk olanı değiştirirsiniz. Hatta sökülmüşken hepsi makineye bağlanıp temizlenir.  
Arıza bana da enjektör arızası gibi geldi. Benzin pompası olayını elemişsiniz zaten. 
Servis de ne fiyat çıkartmış öyle.  Peki katalizör diyen servis lpgde düzgün çalışmasını nasıl açıkladı acaba. 
Lpgli araçları servise bile almıyorlar gerçi. Nasıl alırdınız servise. Ben bayağı uğramıştım almadı yetkili servis.


Mesajı Yazan: Arslan1903
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2018 Saat 19:21
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Enjektör pahalı  bir parça  değil aslında.en azından pompa ve şamandıra setinden ucuz.  Ayrı ayrı satıldığı için sadece bozuk olanı değiştirirsiniz. Hatta sökülmüşken hepsi makineye bağlanıp temizlenir.  
Arıza bana da enjektör arızası gibi geldi. Benzin pompası olayını elemişsiniz zaten. 
Servis de ne fiyat çıkartmış öyle.  Peki katalizör diyen servis lpgde düzgün çalışmasını nasıl açıkladı acaba. 
Lpgli araçları servise bile almıyorlar gerçi. Nasıl alırdınız servise. Ben bayağı uğramıştım almadı yetkili servis.

Tüpü komple iptal ettirttim yoksa bakmadılar. O yüzden katalizörede tüple ilgili birşey söylemediler haliyle tüple ilgili ihtimalleri değerlendirmiyorlar bile. Enjektörlere ustam bakamıyacagimizi söyledi direkt değişir dedi anlasilmiyormuş galiba.



Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2018 Saat 07:43
Orjinalini yazan: Arslan1903 Arslan1903 Yazdı:

LPG de hiç bir şekilde problem yok 
Benzinde aracın gaz yememesi şamandıra değiştikten sonra oldu

Öncelikle enjektör arızası olsa hiç bir şekilde 15-20 gün boyunca problem ortadan kalkmaz, enjektör arızaları süreklilik gösterir. (Aracın sağıyla soluyla uğraşırken soket, tesisat vs. bir temassızlığın bilinçsizce düzeltilmiş olması gibi durumlar istisna)

2. olarak LPG de aşırı yakıt tüketimi dahil hiç bir problem olmaması emme, eksoz ve ateşleme problemi olmadığını gösterir.

Aracınız için; geriye kalan tek şey yakıt besleme hattındaki bir problemdir.

Problemin kaynağını aslında kendiniz yukarıda açıklamışsınız ama bazen bakmak ile görmek farklı şeylerdir !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Arslan1903
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2018 Saat 08:47
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Arslan1903 Arslan1903 Yazdı:

LPG de hiç bir şekilde problem yok 
Benzinde aracın gaz yememesi şamandıra değiştikten sonra oldu

Öncelikle enjektör arızası olsa hiç bir şekilde 15-20 gün boyunca problem ortadan kalkmaz, enjektör arızaları süreklilik gösterir. (Aracın sağıyla soluyla uğraşırken soket, tesisat vs. bir temassızlığın bilinçsizce düzeltilmiş olması gibi durumlar istisna)

2. olarak LPG de aşırı yakıt tüketimi dahil hiç bir problem olmaması emme, eksoz ve ateşleme problemi olmadığını gösterir.

Aracınız için; geriye kalan tek şey yakıt besleme hattındaki bir problemdir.

Problemin kaynağını aslında kendiniz yukarıda açıklamışsınız ama bazen bakmak ile görmek farklı şeylerdir !

Göremediğimizden düzeltemiyoruz büyük ihtimalle o zaman
Aracın benzin barı 3.5 soğukken kontağı açınca normal seviyedeymiş yani servis ölçtü
Bu demek oluyor ki pompa ve yakıt filtresinde sorun yok 
Hortumlar da bir sorun olsa benzin kokusu damlatma vs olur oda yok 
Geriye enjektör kalıyor enjektörde süreklilik gösterirse bizim burada göremediğimiz durum nedir hocam 
Aracada full depo benzin attirdim dün sorunları tekrarlıyor zaten ceyrek depo eksiklik varmış

 şuan aracı benzinde kullanıyorum tüpüde bağlatmadım araçta dün birşey farkettim ama tüpte yapmadığı birşey yokuşlarda falan araç hız kesiyor vites düşürmek zorunda kalıyorum bazen.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2018 Saat 15:14
Orjinalini yazan: Arslan1903 Arslan1903 Yazdı:

Göremediğimizden düzeltemiyoruz büyük ihtimalle o zaman
Aracın benzin barı 3.5 soğukken kontağı açınca normal seviyedeymiş yani servis ölçtü
Bu demek oluyor ki pompa ve yakıt filtresinde sorun yok 
Hortumlar da bir sorun olsa benzin kokusu damlatma vs olur oda yok 
Geriye enjektör kalıyor enjektörde süreklilik gösterirse bizim burada göremediğimiz durum nedir hocam 
Aracada full depo benzin attirdim dün sorunları tekrarlıyor zaten ceyrek depo eksiklik varmış

 şuan aracı benzinde kullanıyorum tüpüde bağlatmadım araçta dün birşey farkettim ama tüpte yapmadığı birşey yokuşlarda falan araç hız kesiyor vites düşürmek zorunda kalıyorum bazen.

3 bar normal bir değer ancak çalışmayacak kadar soğuması için aracı servise bıraktınız mı ? Yoksa bir süre bekledikten sonra kontak açıp test mi yaptılar ? Yani yapılan testten hemen sonra aracınız yine 5-6 marş basmaya rağmen çalışmadı mı ? Normal de motor marş dinamosu tarafından döndürülürken aracın çalışmadığı esnada o test yapılmalıdır.

5-6 marşta çalıştığı durumlarda kontağı açın benzin pompası çalışsın ama marşa basmayın ecu pompa elektriğini kesince (pompanın sesi duyulmuyorsa 10 saniye kadar bekleyin) kontağı kapatın... Bunu 4-5 kez tekrarlayın ve sonra normal marşa basın araç daha kolay çalışıyorsa yeni takılan pompa problemlidir. (sorun yaratabilecek diğer elemanlarda yani yeni filtrede, besleme/geri dönüş hatlarında vs. problem olmadığını ve problemin pompa değişimiyle başladığını ifade etmeniz sebebi ile)


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Arslan1903
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2018 Saat 16:08
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Arslan1903 Arslan1903 Yazdı:

Göremediğimizden düzeltemiyoruz büyük ihtimalle o zaman
Aracın benzin barı 3.5 soğukken kontağı açınca normal seviyedeymiş yani servis ölçtü
Bu demek oluyor ki pompa ve yakıt filtresinde sorun yok 
Hortumlar da bir sorun olsa benzin kokusu damlatma vs olur oda yok 
Geriye enjektör kalıyor enjektörde süreklilik gösterirse bizim burada göremediğimiz durum nedir hocam 
Aracada full depo benzin attirdim dün sorunları tekrarlıyor zaten ceyrek depo eksiklik varmış

 şuan aracı benzinde kullanıyorum tüpüde bağlatmadım araçta dün birşey farkettim ama tüpte yapmadığı birşey yokuşlarda falan araç hız kesiyor vites düşürmek zorunda kalıyorum bazen.

3 bar normal bir değer ancak çalışmayacak kadar soğuması için aracı servise bıraktınız mı ? Yoksa bir süre bekledikten sonra kontak açıp test mi yaptılar ? Yani yapılan testten hemen sonra aracınız yine 5-6 marş basmaya rağmen çalışmadı mı ? Normal de motor marş dinamosu tarafından döndürülürken aracın çalışmadığı esnada o test yapılmalıdır.

5-6 marşta çalıştığı durumlarda kontağı açın benzin pompası çalışsın ama marşa basmayın ecu pompa elektriğini kesince (pompanın sesi duyulmuyorsa 10 saniye kadar bekleyin) kontağı kapatın... Bunu 4-5 kez tekrarlayın ve sonra normal marşa basın araç daha kolay çalışıyorsa yeni takılan pompa problemlidir. (sorun yaratabilecek diğer elemanlarda yani yeni filtrede, besleme/geri dönüş hatlarında vs. problem olmadığını ve problemin pompa değişimiyle başladığını ifade etmeniz sebebi ile)


Sorun vardı 5 6 marşta çalışma sorunu ama pompa değişince düzelmedi pompadan sonra titreme ve bgaz yememe sorunuda ortaya çıktı 
Yalnız benzin barını sogukken problem varken ölçtüler serviste kaldi arac bir gün




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net