gosterge panelı
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4706
Tarih: 16 Eylül 2025 Saat 06:03 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: gosterge panelı
Mesajı Yazan: Guests
Konu: gosterge panelı
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 17:12
arkadaslar merhaba arabam 2001 model 206 xr .aracımın on gosterge panelınde parantez ıcınde yan tıtreyen araba seklı var acaba bu işaret ne anlama glıyor yardımlarınızı beklıyorum tşk ler
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 17:18
ABS ışığı olabilir..HAşim abi konuyu görünce sana net cevabı verir
|
Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 20:20
yağmurlu hawalarda o ışık dıye bılıyorum
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 22:39
Üçgen içerisinde kayan bir aracı temsil eden lambadan bahsediyorsun sanırım :
Dinamik Denge Kontrol Uyarı Lambası (ASR / ESP)
Kontak her açıldığında birkaç saniye süreyle yanar. Motor çalışırken, araç hareket halindeyken sistem devreye girdiğinde gösterge lambası yanar söner. Devreden çıkarıldığında çok işlevli ekranda bir mesaj ile birlikte yanık kalır. Motor çalışırken, araç hareket halindeyken bu gösterge lambasının yanık kalması durumunda racın bilgisayara bağlanarak sorunun tespit edilmesi gerekir.
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 23:11
1. Takılmamış kemer gösterge lambası
2. Yolcu Airbag'i devre dışı bırakma gösterge lambası
3. Airbag gösterge lambası
4. Ön sis farları gösterge lambası
5. Tekerlek kilitlenmesini önleme sistemi (ABS) gösterge lambası
6. Arka sis lambası gösterge lambası
7. Dizel motor ön ısıtma gösterge lambası
8. Sol sinyal
9. Toplam kilometre sayacı, bakım göstergesi, motor yağı seviyesi göstergesi ve hız sabitleyici/sınırlayıcı
10. Sağ sinyal
11. Hava kirliliği önleme sistemi gösterge lambası
12. Uzun far uyarı lambası
13. Park freni, fren hidrolik yağı seviyesi ve EFD arızası gösterge lambası
14. Kısa far gösterge lambası
15. Akü şarj göstergesi
16. Motor yağ basıncı ve harareti gösterge lambası
17. Motor yağı sıcaklığı göstergesi
18. Toplam kilometre sayacı düğmesi
19. Merkezi alarm uyarı lambası (STOP)
20. Hız göstergesi
21. Soğutma sıvısı sıcaklığı göstergesi
22. Devir sayacı
23. Aydınlatma reostası düğmesi
24. Yakıt seviyesi göstergesi
25. Yakıt asgari seviyesi gösterge lambası
26. Dinamik denge kontrolü (ESP/ASR) gösterge lambası
27. Hız sabitleyici/sınırlayıcı gösterge lambası
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 23:12

1. Takılmamış kemer gösterge lambası
2. Yolcu Airbag'i devre dışı bırakma gösterge lambası
3. Airbag gösterge lambası
4. Ön sis farları gösterge lambası
5. Tekerlek kilitlenmesini önleme sistemi (ABS) gösterge lambası
6. Arka sis lambası gösterge lambası
7. Sol sinyal
8. Toplam kilometre sayacı, bakım göstergesi, motor yağı seviyesi göstergesi ve hız sabitleyici / sınırlayıcı
9. Sağ sinyal
10. Hava kirliliği önleme sistemi gösterge lambası
11. Uzun far gösterge lambası
12. Park freni, fren hidrolik yağı seviyesi ve EFD arızası uyarı lambası
13. Kısa far gösterge lambası
14. Akü şarj gösterge lambası
15. Motor yağ basıncı ve harareti uyarı lambası
16. Çalışma programları
17. Vites kutusu konumu göstergesi
18. Toplam kilometre sayacı düğmesi
19. Merkezi alarm uyarı lambası (STOP)
20. Hız göstergesi
21. Soğutma suyu sıcaklığı göstergesi
22. Devir sayacı
23. Aydınlatma reostası düğmesi
24. Yakıt seviye göstergesi
25. Yakıt asgari seviyesi gösterge lambası
26. Dinamik denge kontrolü (ESP/ASR) gösterge lambası
27. Hız sabitleyici / sınırlayıcı gösterge lambası
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 23:20
1. Takılmamıs kemer gösterge
lambası*
2. Yolcu Airbag'i devre dısı b¤rakma
gösterge lambası*
3. Ön ve yan Airbag gösterge
lambas¤
4. Ön sis farları gösterge lambas¤
5. ABS: Tekerlek kilitlenmesini önleme
sistemi gösterge lambası
6. Arka sis gösterge lambası
7. Sol sinyal
8. Toplam kilometre sayacı, bakım
göstergesi ve motor yağı seviyesi
göstergesi.
9. Sağ sinyal
10. Motor oto diyagnostik gösterge
lambası
11. Uzun far gösterge lambası
12. El freni, fren hidrolik yağı seviyesi
ve EFD ar¤zas¤ uyar¤ lambas¤
13. K¤sa far gösterge lambası
14. Akü sarj gösterge lambası
15. Motor yağ basıncı ve harareti uyarı
lambası
16. Soğutma sıvısı asgari seviyesi ve
harareti gösterge lambası
17. Çalısma programları
18. Vites kutusu konumu göstergesi
19. Toplam kilometre sayacı düğmesi
20. Merkezi alarm uyarı lambası
(STOP)
21. Hız göstergesi
22. Soğutma suyu sıcaklığı göstergesi
23. Devir sayacı
24. Aydınlatma reostası düğmesi
25. Yakıt seviye göstergesi
26. Yakıt asgari seviyesi gösterge
lambası
* Ülkesine göre
|
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 00:35
Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 10:53
hey maşallah :) cevabın böylesi, elinize sağlık...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 12:04
Aynesi iştir kişinin lafa bakılmaz, Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde..
|
Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 13:27
konu kirliliğ olmaması için; Klima - kalorifer kontrol panelinin ışıkları komple söndü. söktüm bütün ampuller patlamış, sıralı beyaz led bağlayarak, rengini değiştirmem mümkün mü?
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 13:58
<buğra> Yazdı:
konu kirliliğ olmaması için; Klima - kalorifer kontrol panelinin ışıkları komple söndü. söktüm bütün ampuller patlamış, sıralı beyaz led bağlayarak, rengini değiştirmem mümkün mü?
|
panel aydınlatmasının şeffaf malzemesi sarı hatta bazı noktalarda kırmızı. Yani alttan nasıl bir ışık verirsen ver bu 2 rengin tonlarında yanacaktır.. Led ampul tek noktaya yönelik ışık hüzmesi verdiği için aydınlatmada istediğin performansı alamayabilirsin. Yani dalgalı bir parlaklık seni bekleyebilir.
Ben saat rengini değiştirmek için dipsiz ampulleri mavi led ile değiştirdim. ortaya morumsu rezil bir renk çıktığı için bu sevdadan vazgeçtim..
İşte o Rezil renk :
|
Mesajı Yazan: entel
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 14:20
Güzel paylaşımlarınız için teşekkürler sayın Haşimayaz.. Soru soran arkadaş sanki tatmin olmamış,zira bir teşekkür bile etmemiş..
|
Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 14:32
benim bahsettiğim yer teybin altındaki düğmelerin aydınlatmaları idi ama renk yine aynı olacak gibi...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2009 Saat 14:39
<buğra> Yazdı:
benim bahsettiğim yer teybin altındaki düğmelerin aydınlatmaları idi ama renk yine aynı olacak gibi...
|
Malzeme aynı buğra.. Orta konsol ve gösterge panelinde de test ettim.. şeffaf malzeme sarı tonunda. Hangi renk yanarsa yansın sarı üste basıyor.
|
Mesajı Yazan: koraycan
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2009 Saat 21:56
arkadaşlar 206 hdi ile tanışmam 2004 yılında oldu,çok büyk kaza yaptım burnum bile kanamadı,e200 mercedesle kafa kafaya girdik,2006 yılında yeniden sıfır 206 hdi aldım,çünkü hevesim bitmedi,feline modelini aldım en ful donanımlısı..şirketimizde hem multijet hem hdi motorlu citroen nemo bulunmakta,hdi motor kesinlikle multijetten daha iyi ve çok uzun ömürlü,şu an kendi 206 ım 70 binde,aracımı çok iyi tanıyorum.genelde peugeot nun hiç bir modelini çekemez fiat veya opel kullananlar,tek kelimeyle zevkli arabalardır.dizel 206 ile ilgili bütün sorularınızı yanıtlayabilirim,tavsiye ediceğim lastik markası yağ markasına kadar hertürlü sorularınızı bekliyorum..
------------- 206 FELINE HDI...
|
Mesajı Yazan: <buğra>
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2009 Saat 13:35
hasimayaz Yazdı:
<buğra> Yazdı:
benim bahsettiğim yer teybin altındaki düğmelerin aydınlatmaları idi ama renk yine aynı olacak gibi...
|
Malzeme aynı buğra.. Orta konsol ve gösterge panelinde de test ettim.. şeffaf malzeme sarı tonunda. Hangi renk yanarsa yansın sarı üste basıyor. |
Orjinal ampulleri söktüm, önce beyaz denedim olmadı, sonra kırmızı led dizeredk bağladım
çok güzel bir görüntü oldu...
aynısını gösterge paneli için de yapmak istiyorum ama tarifi vs. olan bir konu var mı?
Teşekkürler...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2009 Saat 15:50
1 nci resim 4 numaralı parçayı elinle kendine doru çekerek tırnaklarından ayırıyorsun. (üst taraftan çekmeye başlayarak)
2 nci resim 70 numaralı vidayı söküp paneli kendine doğru çekeceksin. Arkadan kilometre teli ve kablolara dikkat etmelisin. Bu kabloları sökmene gerek yok. El girecek kadar ayırdıktan sonra arkadan dipsiz ampulleri görmen gerekir. kargaburun ile çevirerek yerine yenilerini takabilirsin
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2009 Saat 21:27
arkadaşlar gösterge panelimde km ibresi 0 da takılıyor ve motoru boğuyor sizce sorun nedir.BSİ kutusu ile ilgili değişmesi lazım dediler ne dersiniz
|
Mesajı Yazan: EMRE
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2009 Saat 21:58
eml Yazdı:
arkadaşlar gösterge panelimde km ibresi 0 da takılıyor ve motoru boğuyor sizce sorun nedir.BSİ kutusu ile ilgili değişmesi lazım dediler ne dersiniz |
http://forum.peugeotturkey.com/forum_topics.asp?FID=22
ilk önce kendini tanıttırsan siteye yardım alırsın .
|
Mesajı Yazan: EMRE
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2009 Saat 21:58
bilgiler için saollun
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2009 Saat 22:21
eml Yazdı:
arkadaşlar gösterge panelimde km ibresi 0 da takılıyor ve motoru boğuyor sizce sorun nedir.BSİ kutusu ile ilgili değişmesi lazım dediler ne dersiniz |
bsi teşhisi nasıl konuldu? ne gibi incelemeler yapıldı aracınızda?? sigorta paneli sökülerek yeni bsi ile deneme yapıldı mı??
|
Mesajı Yazan: mod55
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 11:19
Hasim abi maasallah her seyi peugeot hakkında yapıyosun xD :D .
|
Mesajı Yazan: A.L.P
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 11:58
hasim abi ayri bir peugeot servisi yav:D
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 16:44
Teşhis serviste kondu.herhangi bir deneme yapılmadı değiştirilmesi gerekiyor dediler 1000 ytl gibi bi rakam söylediler ilginize teşekkür ederim
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 16:46
Kendimi tanıtayım peugeot 206 kullanıcısıyım.
|
Mesajı Yazan: koraycan
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 16:51
206 hdi aracım şu an çalışmıyo...sabah çekici gelicek,dün akşam sarı motor lambası yandı ve ardından motor korumaya geçti ve 3000 devir üstüne çıkmadı..sizce sorun nedir.dün geceden beri de hiç çalışmıyo.marş güzel dönüyo,hiç bir sorun yok.yakıtım güvenilir yerden eminim..bu sorunu yaşıyan var mı?
------------- 206 FELINE HDI...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 17:14
koraycan Yazdı:
206 hdi aracım şu an çalışmıyo...sabah çekici gelicek,dün akşam sarı motor lambası yandı ve ardından motor korumaya geçti ve 3000 devir üstüne çıkmadı..sizce sorun nedir.dün geceden beri de hiç çalışmıyo.marş güzel dönüyo,hiç bir sorun yok.yakıtım güvenilir yerden eminim..bu sorunu yaşıyan var mı? |
Engine diagnostic lambasının yanmasını gerektirecek yüzlerce sebep sayılabilir. eğer arıza daha büyük bir arızaya sebebiyet verecek biçimdeyse arac 3000 devirde kesiciye girerek Guard (koruma) moduna geçer ve aracın derhal servise çekilmesi gerekir. Eğer arıza daha büyük bir öneme sahip ve sürüş güvenliğini tehlikeye düşürecek durumda ise motor hiç çalışmayacaktır.
Arıza çemberini küçültmek açısından biraz daha bilgi rica edeceğim sizden. arıza lambası yandıktan sonra motordan normalin dışında bir ses geldi mi?.. ritmik çıt lama şeklinde bir ses ve ya turbo paletlerindeki sesin artışı vs. vs... Egzostan siyah duman atıyor mu?.. birde aracınız. kaç km. de ve katalitik konvektör iptal edildimi??
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 17:16
eml Yazdı:
Teşhis serviste kondu.herhangi bir deneme yapılmadı değiştirilmesi gerekiyor dediler 1000 ytl gibi bi rakam söylediler ilginize teşekkür ederim |
Test edilip edilmediğini sormamın sebebide işte buydu. BSI pahalı bir parçadır ve araç ciddi bir şekilde fizibilite edildikten sonra konacak bir teşhistir. Servisinizden arızanın kesinlikle bu olduğuna dair onay istyiniz. Onarım bittikten sonra arıza sadece bu değil, şunların şunlarında değişmesi gerekiyor diye bir diyaloğa maruz kalmamanızı temenni ederim.
|
Mesajı Yazan: koraycan
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 18:14
arkadaşım bana yarayan sensin...olay şöyle gelişti..yaklaşık 1 aydır araba sabahları çok az da olsa biraz geç çalıştı,ilk çalıştıktan sonra 1 dk civarı titreşimli çalıştı,sonra sorun gidiyodu.dün ise çalıştı stop etme eğilimine girdi,sonra akşam çalıştırdım sarı lamba yandı yanarken de nazlı çalışmıştı,servisi aradım p.tesi getir dedi evin önüne çektim daha çalışmadı,bu arada aracın çekişi çok çok iyi ayrıca duman kötü koku falan yok.bsi kutusu çok pahalı,acaba turboya giden hortum tıkalı ya da oksijen sensörü falan olabilir mi?
------------- 206 FELINE HDI...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 18:39
koraycan Yazdı:
arkadaşım bana yarayan sensin...olay şöyle gelişti..yaklaşık 1 aydır araba sabahları çok az da olsa biraz geç çalıştı,ilk çalıştıktan sonra 1 dk civarı titreşimli çalıştı,sonra sorun gidiyodu.dün ise çalıştı stop etme eğilimine girdi,sonra akşam çalıştırdım sarı lamba yandı yanarken de nazlı çalışmıştı,servisi aradım p.tesi getir dedi evin önüne çektim daha çalışmadı,bu arada aracın çekişi çok çok iyi ayrıca duman kötü koku falan yok.bsi kutusu çok pahalı,acaba turboya giden hortum tıkalı ya da oksijen sensörü falan olabilir mi? |
Bahsettiğiniz turbo hava akışmetresi, eğer bu arıza verseydi sadece 3000 de devir kesiciye girerdi aracın çalışmasında ve rolantide düzensizlik yapmaz. Evet çok sık arızalanan bir parçadır hdi motorlarda. ama arızalı olsa hatta konnektörünü sökseniz bile aracın çalışması gerekir
Enjektör kaçırıyor yada tıkanmış olsa ritmik çıtlama sesi gelirdi ve muhakkak araç çekişten düşerdi. 4 enjektöründe aynı anda bozulması biraz güç ama dağıtıcı borularla ilgili sıkıntı olabilir.
Pompa sıkıntısı olsa muhakak çekişten düşer ve siyah duman atardı.
Turbo sorunları genelde birden baş göstermez zamanla vınlama sesleri artar ve sonunda gürültüyle palet kırardı.
Filtreye kafam takılıyor ama yakıtın kalitesinden şüpheniz yok ve anladığım kadarıyla bu güne kadar su ayrıştırıcısı hiç tıkanmadı (mazotta su var ışığının yanmamasını kast ediyorum). Mazot borularının kilitlerininde sağlam olduğunu var sayıyorum.
Sabahları sıkıntılı çalışıyor ve motor biraz ısındıktan sonra toparlıyor dediniz. Bu kızdırma bujilerinde bir sıkıntı olabileceğini gösteriyor. 4 kızdırma bujisininde aynı anda bozulma ihtimali zor. ancak besleme kablosunda oluşabilecek bir temassızlık aracın çalışmamasına sebebiyet verebilir. Eğer iklim sıcaklığı çok düşük ve kızdırma bujisinden ECU yanıt alamazsa
araç çalışmaz. Kızdırma bujilerinin rölesini ve sigortasını kontrol etmek gerekebilir.
Katalitik konvektör HDI araçlarında çok çabuk tıkanır ve aracın çalışmamasına sebebiyet verebilir. Genelde 40.000 50.000 üstü HDI motorlarda konvektör tıkanır ve içinin boşaltılması çok basit bir işlemdir.
|
Mesajı Yazan: koraycan
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 18:44
acaba kızdırma bujisinin sigortası kaç numaralı sigorta şimdi inip bi bakıyım yaa,öyle hissediorum ki böyle bi kabloyu takıcam araba çalışıcak,ayrıca yarn servisten sonra size bilgi vericem.bu arada dediğiniz gibi ışık yanınca araba 3000 deviri geçmdi ama 3000 devire kadar çok güzel çekişi vardı
------------- 206 FELINE HDI...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 19:05
Dediğim gibi diagnostic ışığı yüzlerce sebepten yanabilir ve motoru koruma moduna alabilir. Basit bir röle veya sensör arızasıda olabilir, büyük bir arızanın belirtiside olabilir. Umarım büyük bir arıza çıkarmaz. aslında arıza ışığının yanması bir yönden iyi bu arıza log' unun ECU ya düştüğünü gösterir. Teşhisi koymak en azından zor olmayacaktır. Aracınız anladığım kadarıyla Feline yani yeni bir araç. Zannetmiyorumki pompa, enjektör, turbo gibi maliyetli bir masraf çıkarsın.
Sigorta panelindeki tüm sigortalara bir göz gezdirin. Atan sigorta üstündeki boşluktan belli olur. içindeki metalin kopmuş olması gerekir. Rölelere tırnağınız ile bir kez tıklatın. Ama hatırladığım kadarıyla kızdırma bujisi rölesi biraz büyüktü ve şaseye monteli olması gerekir. motorun içinde.. Mazot filtresi, tarafından besleme kablosu gider. Filtreyi sökmek zordur. o kabloyu takip etmeniz gerekir. bu kablo sizi direk röleye götürür.. yüksek akım taşıdığı için kalın bir kablodur.
Aracınız garanti kapsamında ise yada kaskolu bir araçsa bence hiç kurcalamayın gelsinler alsınlar aracı. Bilgisayara bağlandığında anında arıza görünecektir loglarda.
|
Mesajı Yazan: koraycan
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 19:14
az önce sigortalara baktım ama bir kaç sigorta küçük ve el girmiyo o yüzden onlar kaldı,el girmeyenler de mazot ısıtıcı devresi sigortası ve önemli olanlar motorla ilgili yani.sabah erkenden çektiricem servise.size çok teşekkür ederim.umarım önemli sorunu yoktur
------------- 206 FELINE HDI...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 22:54
bsi kutusunu çıkma taktırmış olsam sizce sorunu halledermiyim yada tavsiye edermisiniz
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2009 Saat 22:58
<buğra> Yazdı:
hey maşallah :) cevabın böylesi, elinize sağlık...
|
+++++
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2009 Saat 09:25
eml Yazdı:
bsi kutusunu çıkma taktırmış olsam sizce sorunu halledermiyim yada tavsiye edermisiniz |
Bsi üzerinde radyonun VIN kodu ve IMMO kodu bulunur. yeni BSI' ın araca tanıtılması ve aracınızdaki mevcut cihazlara ait kodların yeni BSI ya tanıtılması gerekir. Dolayısı ile bu işlemlerin yetkili serviste yapılması gerekir. Eğer servisiniz bu konuda sıkıntı çıkarmayacaksa elbette yapılabilir.
Bu arada sanırım arabayı eco moda alıp akü kutup başını çekip bir kaç dakika bekledikten sonra geri takma işlemini denemişsinizdir? Radio ve IMMO ve uzaktan kumanda kitlenmelerinde işe yarıyor. Denemekte fayda var. Ama servise gittiğinize göre umuyorumki bu basit işlemi denemişlerdir.
|
Mesajı Yazan: koraycan
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2009 Saat 19:58
bugün çekiciyle arabam servise çekildi,yedek bi akü getirdiler ve araç biraz nazlı da olsa çalıştı,daha sonra bilgisayara bağlandı ve hata kodları alındı.mazot hortumu ve elcik(pompaya benzer bi parça)değişti araç iyice soğuyup defalarca denendi sorun çözüldü,yani hortum delinip hava yapıyo mazot ve daha sonra çalışmıyo.bu hortumu da büyük ihtimal özel serviste alttan gelen sesi bulmak için orasına burasına levye soktular o yüzden oldu.bütün bunlar için akü dahil 300 tl ödedim.ilginize teşükkür ederim
------------- 206 FELINE HDI...
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2009 Saat 21:13
koraycan Yazdı:
bugün çekiciyle arabam servise çekildi,yedek bi akü getirdiler ve araç biraz nazlı da olsa çalıştı,daha sonra bilgisayara bağlandı ve hata kodları alındı.mazot hortumu ve elcik(pompaya benzer bi parça)değişti araç iyice soğuyup defalarca denendi sorun çözüldü,yani hortum delinip hava yapıyo mazot ve daha sonra çalışmıyo.bu hortumu da büyük ihtimal özel serviste alttan gelen sesi bulmak için orasına burasına levye soktular o yüzden oldu.bütün bunlar için akü dahil 300 tl ödedim.ilginize teşükkür ederim |
Tekrardan geçmiş olsun koray.. 300 YTL. sıkışmış demekki pompaya :).. olur o kadar kısmetmiş..
HDI motorlar en çok güvendiğim dizellerden bakımını usta ellerde ihmal etmeden yaparsan daha yüzlerce kilometre seni taşıyacaktır. Her yağ değişiminde hava, mazot ve yağ filtrelerini ihmal etme mutlaka değiştir. Özellikle filtrelerde orjinal üründen şaşma, süngerli fason filtreleri kesinlikle tercih etme. Yakıtını güvendiğin istasyondan, hatta aynı pompadan al. Şehir giriş çıkışlarındaki istasyonları kesinlikle kullanma..
Kazasız cezasız sürüşler dilerim..
|
Mesajı Yazan: sulocan_5
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 01:21
selam..gösterge tablosunda ki 13 numaralı uyarı benim aracımda da var...EFD arızası nedir acaba?
|
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:17
sulocan_5 Yazdı:
selam..gösterge tablosunda ki 13 numaralı uyarı benim aracımda da var...EFD arızası nedir acaba? |
Elektronik fren dağıtıcı
http://imageshack.us/photo/my-images/208/dkos.jpg/" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: sulocan_5
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:23
böyle bir uyarının olması büyük bir probleme mi işaret?yoksa dert edicek bir durum yok mu?
|
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:32
O ışık her sebepten yanıyorsa yansın kesin frenle alakalı ve kesinlikle ihmal edilmemesi gerekir. Bence en kısa zamanda gösterin.
|
Mesajı Yazan: sulocan_5
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:49
|