Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47051
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 02:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 hararet
Mesajı Yazan: Erdinc54542
Konu: 306 hararet
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 01:52
Arkadaslar aracim 98 model 1.8motor 306.. Araci soguk iken calistirdiktan sonra yavas yavas isiniyor ve 80 dereceden sonra cok hizli bir artis oluyor. Hararet 100 derecenin uzerine cikmaya baslayinca stop ediyorum. Radyatoru kontrol ettigimde soguk oldugunu goruyorum. Yaklasik 1 dakika sonra tekrar calistiriyorum ve hararet dusuyor, radyatorde isinmis oluyor. Bu durum araci her soguk calistirdigimda oluyor. Termostatin arizali oldugunu dusunerek yenisi ile degistirdim.ancak sorun hala devam ediyor. Contanin yanik olmadigindan eminim. Su devir daim oldugundan eminim. Ancak sorunu bulamadim. Yardimci olursaniz sevinirim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 09:21
aramıza hoşgeldiniz. devirdaim olabilir ama pompanın kanatları zamanla yıprandığı için yeterli su çeviremeyebilir. birde aracı antifizlemi kullanıyorsunuz. ikinci hararet müşürüde sıkıntılı olabilir. birde fan tam kaç dereceye gelince açıyor. eğer fan açıp soğutuyorsa sıkıntı yok bence. birde cihaza bağlayıp dijital olarak su sıcaklığına bakın.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Erdinc54542
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 09:27
Mavi antifriz kullaniyorum uzun zamandir..90 dereceden sonra fan aciyor ancak radyatore su gecisi olmadigi icin hararet yukselmeye devam ediyor. Araci stop edip tekrar calistirdigimda radyatore su gecmeye basliyor ve hararet dusmeye basliyor. Termostat 83 derecelik ve calistigindan eminim..pompanin su basamadigini dusunmuyorum. Cunki yuksek devir yada dusuk devir farketmiyor seyir halinde iken 83 derecede sabit kaliyor hararet.bu skinti sadece soguk iken araci ilk calistirdigimda oluyor. Sonra hersey normal


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 09:34
peki araçta su eksilme felan yok deilmi hocam sanki hava yapıyor gibi geldi bana. aracı stop edip biraz bekleyip çalıştırınca normale dönmesi

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Erdinc54542
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 09:38
Su eksilme yada hava ufleme gibi herhangi bir durum yok. Bende hava olmasindan kuskulaniyorum ancak defalarca havasini almaya calistim. 


Mesajı Yazan: Erdinc54542
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 09:56
Tüp beyni suya gaz kaciriyorsa bu durum olabilir mi?  Arac stoptayken devrelerde kalan gaz yavas yavas suya karisir ve hava yaptirabilir belki. Ama arac tupte calisirken radyator kapagini actigimda bir gaz kokusu yada hava kabarcigi gorunmuyor. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 16:46
anladım kardeşim. dediğin gibi tüp beyninden olsa belli eder kendini araç. havasını aldıysan bir sıkıntı yok o zaman. birde 100 dereceye geldigi zaman stop etmeyince hep o civardamı kalıyor hararet yoksa belli bir süre gidince düzeliyormu. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Erdinc54542
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 16:48
Hayir isinma devam ediyor. 110 u gecerken stop ettim en son. Riske atip uzun sure bekleyemedim


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 17:59
Orjinalini yazan: Erdinc54542 Erdinc54542 Yazdı:

90 dereceden sonra fan aciyor ancak radyatore su gecisi olmadigi icin hararet yukselmeye devam ediyor. Araci stop edip tekrar calistirdigimda radyatore su gecmeye basliyor ve hararet dusmeye basliyor.

Termostatı yeni değiştirmiş olsanız da sorunun kaynağı termostattır çünkü radyatör üzerinden dolaşımı engelleyecek başka bir parça yok ! Sirkülasyonu sağlayan devirdaimde bir sıkıntı olsa problem süreklilik gösterir stop edip tekrar çalıştırınca düzelme görülmez. Muhtemelen derecesinde açması gereken termostat stop/marş sırasındaki titreşim sayesinde olması gereken konuma gelebiliyor.

-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: kafkaskartali
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2018 Saat 21:27
herkese merhaba ardım 2000 model 306 1.6 xr otomatik
Aynı sorun bende de oldu. Aklıma termostat geldi.
Bugün ustaya goturdum. Usta baktı arac benden önce conta yakmış.

Üst kapak taşlandı çatlama yok.
Conta orjinali alındı
Devirdaimi değiş dedim. Kaynamış. Kenarından kırarak çıkarıldı.
Iki müşür alındı.
Termostat yuvasıyla birlikte yeni alındı.
Radyator çürük cikti. Daha öncede şişelenmiş.
Orjinal radyator ve devirdaim siparişi verildi. 
Kırmızı antifiriz eklenecek.

Bendeki arızada hararet 90 dan sonra hızla artıyor kırmızının
Yanında duruyordu. Iki kere bende böyle oldu.
Aracı yaklaşık 20 gün önce istanbuldan aldim. Çekici ile Diyarbakır a 
Getirmiştim. Kendim fan musurunuçıkardım fan acti.
Hararet yükselince radyator kapağını açtın şu buz gibi.
Ustam termostat almadığından radyatordeki şu devir daim etmiyor dedi.
Kaldı ki radyator de zaten çürümüş 

Bakalım sonuç ne olacak. 



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2018 Saat 09:35
Orjinalini yazan: kafkaskartali kafkaskartali Yazdı:

herkese merhaba ardım 2000 model 306 1.6 xr otomatik
Aynı sorun bende de oldu. Aklıma termostat geldi.
Bugün ustaya goturdum. Usta baktı arac benden önce conta yakmış.

Üst kapak taşlandı çatlama yok.
Conta orjinali alındı
Devirdaimi değiş dedim. Kaynamış. Kenarından kırarak çıkarıldı.
Iki müşür alındı.
Termostat yuvasıyla birlikte yeni alındı.
Radyator çürük cikti. Daha öncede şişelenmiş.
Orjinal radyator ve devirdaim siparişi verildi. 
Kırmızı antifiriz eklenecek.

Bendeki arızada hararet 90 dan sonra hızla artıyor kırmızının
Yanında duruyordu. Iki kere bende böyle oldu.
Aracı yaklaşık 20 gün önce istanbuldan aldim. Çekici ile Diyarbakır a 
Getirmiştim. Kendim fan musurunuçıkardım fan acti.
Hararet yükselince radyator kapağını açtın şu buz gibi.
Ustam termostat almadığından radyatordeki şu devir daim etmiyor dedi.
Kaldı ki radyator de zaten çürümüş 

Bakalım sonuç ne olacak. 


Malesef eski sahiplerinin ilgilsizliği ve aracı antifiriz kullanmasından kaynaklı hocam radyatör takılıca birde sistem temizliği yaptırın. motor içindeki su kanalların kireç ve pastan dolayıda daralmış olabilir. Buda hararet neden olabilicek sebepler.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net