Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Balata kokusu ve çekişte düşüş

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47039
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 08:58
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Balata kokusu ve çekişte düşüş
Mesajı Yazan: uzunca961
Konu: Balata kokusu ve çekişte düşüş
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 11:49
Arkadaşlar bir sorum var.

Uzun yolda gelirken biraz rampa yukarı çok dik olmayan yolda CC ile ilerlerken araçtan bir anda balata yanığı kokusu geldi. sonrasında CC kendiliğinden OFF a aldı ve kendim kullanmaya başladım CC aktif olmadı. Rampa yukarı devam ederken olan bu olayın sonrasında 6 ile giderken devir 2000 in altına düştü mecburen 5 e aldım 2000 in altına tekrar düştü 4 e aldım. Gaza biraz yüklenmeme rağmen devir yükselmiyordu. Akabinde yaklaşık 10dk kadar böyle gittikten sonra düzlüğe gelip benzin istasyonunda durdum. Biraz mazot aldım bu arada 3 4 dk kadar araba kontak kapalı kaldı. Arabaya bindiğimde araba sanki normale dönmü ve yoluma devam ettim. CC devreye giriyordu ama ben devreye almadan 400km daha devam edip eve vardım.

Şimdi sorum acaba arabaya ne oldu da böyle bir sıkıntı oldu

Tahminim debriyaj, hava çok sıcaktı ve yokuş yukarı biraz zorlandığı için sıyırdı ve yanık kokusu geldi. Debriyaj 110bin deyken değişmişti yani yaklaşık 30bin km önce. Volant bendeyken değişmemişti, ya orjinal ya da ben almadan önce değiştiyse ki sanmıyorum orjinal galiba.

Bu arada araç 2010 hdi auto6r



Cevaplar:
Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 12:44
Bu arada ilave birşey daha yazayım. Galiba gittiğim yerden aldığım yakıt kalitesizdi. TPAO dan aldım ama galiba yakıt iyi değildi. İlk durduğum yerde shell den aldım biraz daha katkılı iyi yakıt diye.


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 12:46
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:


Soner hocam bakabilir misin belki senin bir fikrin vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 13:29
genelde bu sorun şazumanla alakalı bir durum gibi hocam dediğiniz gibi düşür devirde araç zorlanınca şanzuman kararsız kalmış gibi geldi bana çünkü vites küçülme yapması lazım ama cc açıkken yapıyormu bilmiyorum açıkcası yada araç kendi cc den çıkarıyormu bilmiyorum açıkcası. baskı değişiminden sonra şanzuman alıştırması yapıldımı peki. kirli yakıtla alakalı olacağını sanmıyorum açıkcası araç o anda kendini korumaya almışta olabilir.  

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 14:42
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

genelde bu sorun şazumanla alakalı bir durum gibi hocam dediğiniz gibi düşür devirde araç zorlanınca şanzuman kararsız kalmış gibi geldi bana çünkü vites küçülme yapması lazım ama cc açıkken yapıyormu bilmiyorum açıkcası yada araç kendi cc den çıkarıyormu bilmiyorum açıkcası. baskı değişiminden sonra şanzuman alıştırması yapıldımı peki. kirli yakıtla alakalı olacağını sanmıyorum açıkcası araç o anda kendini korumaya almışta olabilir.  

Alıştırma yapılıp yapılmadığını bilmiyorum o zaman için bilmediğimden sormamıştım öyle kaldı.
Şanzımandan olduğunu sanmıyorum çünkü manuele alıp kendim vites büyülttüğüm zamanda da devir yükselmesi olmadı. Ama dediğin gibi korumaya almış gibi sanki çok ısınmış kendisini zorlamamaya yemin etmiş gibi gaz yemedi devir yükseltmedi. düşük vitese alıp devir yükseltiyordum ama araba çekmiyordu sanki debriyajdanmış gibi.

Anlamadım valla. olması haftaya götürücem boş bir vakitte bilgisayar bağlayıp bir baktıracağım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 15:32
hmm anladım kardeşim belki bazen bu tip sıkıntılar takıttan veya turbo elektro vanasındanda kaynaklanabiliyor motor o anlık kendini korumaya almış anlaşılan. pc bağlanınca hata kodunun kaydını düşmüştür muhtemelen

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 17:03
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Arkadaşlar bir sorum var.

Uzun yolda gelirken biraz rampa yukarı çok dik olmayan yolda CC ile ilerlerken araçtan bir anda balata yanığı kokusu geldi. sonrasında CC kendiliğinden OFF a aldı ve kendim kullanmaya başladım CC aktif olmadı. Rampa yukarı devam ederken olan bu olayın sonrasında 6 ile giderken devir 2000 in altına düştü mecburen 5 e aldım 2000 in altına tekrar düştü 4 e aldım. Gaza biraz yüklenmeme rağmen devir yükselmiyordu. Akabinde yaklaşık 10dk kadar böyle gittikten sonra düzlüğe gelip benzin istasyonunda durdum. Biraz mazot aldım bu arada 3 4 dk kadar araba kontak kapalı kaldı. Arabaya bindiğimde araba sanki normale dönmü ve yoluma devam ettim. CC devreye giriyordu ama ben devreye almadan 400km daha devam edip eve vardım.

Şimdi sorum acaba arabaya ne oldu da böyle bir sıkıntı oldu

Tahminim debriyaj, hava çok sıcaktı ve yokuş yukarı biraz zorlandığı için sıyırdı ve yanık kokusu geldi. Debriyaj 110bin deyken değişmişti yani yaklaşık 30bin km önce. Volant bendeyken değişmemişti, ya orjinal ya da ben almadan önce değiştiyse ki sanmıyorum orjinal galiba.

Bu arada araç 2010 hdi auto6r

Uzun yolda bir anda içeri giren değişik kokular beni hep tedirgin etmiştir ancak bu güne kadar hiç birinin kullandığım araçtan kaynaklandığını görmedim !

Araç 30bin km düzgün kullanıldıysa yüksek vites ve suratte debriyaj balatası bir anda kaçırmaz. Ayrıca debriyaj kaçırması motorun yüksek devirlere çıkmasına engel teşkil etmez ki bu durum "motor bağırıyor ama araba gitmiyor" şikayetinin kaynağıdır.

Manuel vitesli araç rampa çıkarken sabitlenen hızı koruyacak gücü temin edemez ise vites küçültemeyeceği için tıpkı gaza/frene dokunulmuş gibi CC devre dışı bırakılır. Aracı 5e alıp manuel olarak deviri yükseltemediğinize (ki muhtemelen bu zaman zarfında aracın hızı 4. vites devrine kadar düşmüştür) ve düze çıktıktan sonra araç normale döndüğüne göre muhtemelen çıktığınız rampanın eğimi tahmin ettiğinizden fazladır.

EK: Yukarıdakileri yazıp gönderdikten sonra auto6r yi fark ettim. CC tekrar devreye girmemezlik yaparsa fren müşürüne baktırın.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 17:25
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Arkadaşlar bir sorum var.

Uzun yolda gelirken biraz rampa yukarı çok dik olmayan yolda CC ile ilerlerken araçtan bir anda balata yanığı kokusu geldi. sonrasında CC kendiliğinden OFF a aldı ve kendim kullanmaya başladım CC aktif olmadı. Rampa yukarı devam ederken olan bu olayın sonrasında 6 ile giderken devir 2000 in altına düştü mecburen 5 e aldım 2000 in altına tekrar düştü 4 e aldım. Gaza biraz yüklenmeme rağmen devir yükselmiyordu. Akabinde yaklaşık 10dk kadar böyle gittikten sonra düzlüğe gelip benzin istasyonunda durdum. Biraz mazot aldım bu arada 3 4 dk kadar araba kontak kapalı kaldı. Arabaya bindiğimde araba sanki normale dönmü ve yoluma devam ettim. CC devreye giriyordu ama ben devreye almadan 400km daha devam edip eve vardım.

Şimdi sorum acaba arabaya ne oldu da böyle bir sıkıntı oldu

Tahminim debriyaj, hava çok sıcaktı ve yokuş yukarı biraz zorlandığı için sıyırdı ve yanık kokusu geldi. Debriyaj 110bin deyken değişmişti yani yaklaşık 30bin km önce. Volant bendeyken değişmemişti, ya orjinal ya da ben almadan önce değiştiyse ki sanmıyorum orjinal galiba.

Bu arada araç 2010 hdi auto6r

Uzun yolda bir anda içeri giren değişik kokular beni hep tedirgin etmiştir ancak bu güne kadar hiç birinin kullandığım araçtan kaynaklandığını görmedim !

Araç 30bin km düzgün kullanıldıysa yüksek vites ve suratte debriyaj balatası bir anda kaçırmaz. Ayrıca debriyaj kaçırması motorun yüksek devirlere çıkmasına engel teşkil etmez ki bu durum "motor bağırıyor ama araba gitmiyor" şikayetinin kaynağıdır.

Manuel vitesli araç rampa çıkarken sabitlenen hızı koruyacak gücü temin edemez ise vites küçültemeyeceği için tıpkı gaza/frene dokunulmuş gibi CC devre dışı bırakılır. Aracı 5e alıp manuel olarak deviri yükseltemediğinize (ki muhtemelen bu zaman zarfında aracın hızı 4. vites devrine kadar düşmüştür) ve düze çıktıktan sonra araç normale döndüğüne göre muhtemelen çıktığınız rampanın eğimi tahmin ettiğinizden fazladır.

EK: Yukarıdakileri yazıp gönderdikten sonra auto6r yi fark ettim. CC tekrar devreye girmemezlik yaparsa fren müşürüne baktırın.

Fren müşürü ile balata kokusunu bağdaştıramadım ama tabi o kokunun dışardan başka arabalardan gelmiş olma ihtimalide var


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 09:21
Ertuğrul abi , hafta içi bir gün gel aracı cihaza bağlayıp arıza tarama yapalım. 



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2018 Saat 16:59
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

Ertuğrul abi , hafta içi bir gün gel aracı cihaza bağlayıp arıza tarama yapalım. 


Aslında fena olmaz Mustafa. Akşam müsaitsen geleyim bugün


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2018 Saat 17:43
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

Ertuğrul abi , hafta içi bir gün gel aracı cihaza bağlayıp arıza tarama yapalım. 


Aslında fena olmaz Mustafa. Akşam müsaitsen geleyim bugün

18:15 gibi buyur gel,tarayalım bir.



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2018 Saat 17:52
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

Ertuğrul abi , hafta içi bir gün gel aracı cihaza bağlayıp arıza tarama yapalım. 


Aslında fena olmaz Mustafa. Akşam müsaitsen geleyim bugün

18:15 gibi buyur gel,tarayalım bir.


Hanım iş çıkardı başıma yarına erteleyelim olurmu. Bir de telefon numaranı mesaj atar mısın bana


Mesajı Yazan: ardinal
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2018 Saat 13:54
Selam. Yanık kokusu hakkında bir şey diyemiyorum. 
Tahmin ediyorum, ateşleme sistemi arızası. Bu sistemde çıkan arızalarda araç devri keser bir noktada. Baskı balata olsaydı devir yükselir, araç hızlanmaz şeklinde olurdu. 
Ateşleme sistemi parçalarıda turbo, enjektör, fan vs. 
Aracı cihaza bağlayıp arıza veren yerleri bir test edin. Geçicide olabilir.


-------------
2008 Peugeot 206 HDI 1.4 Fever


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2018 Saat 08:31
Orjinalini yazan: ardinal ardinal Yazdı:

Selam. Yanık kokusu hakkında bir şey diyemiyorum. 
Tahmin ediyorum, ateşleme sistemi arızası. Bu sistemde çıkan arızalarda araç devri keser bir noktada. Baskı balata olsaydı devir yükselir, araç hızlanmaz şeklinde olurdu. 
Ateşleme sistemi parçalarıda turbo, enjektör, fan vs. 
Aracı cihaza bağlayıp arıza veren yerleri bir test edin. Geçicide olabilir.

Cihaza bağladık sağolsun mustafa yardımcı oldu o konuda. Hata kodu üzerinden baktığımda internette farklı şeyler yazıyor. DPF den tutun turboya kadar 50 farklı ihtimal okudum. ama başına bu arıza gelenlerin çoğunluğu turbo valfi diyo. inşallah sadece odur.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net