Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Mazot kaçırma ve performans düşmesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47023
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 07:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Mazot kaçırma ve performans düşmesi
Mesajı Yazan: lordglorfindel
Konu: Mazot kaçırma ve performans düşmesi
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2018 Saat 02:47
Merhabalar. 407 executive 1.6 hdi 2007 model. yaklaşık 261000 küsür km'de. olay başıma 10 gün önce geldi. araçta klimadan gelen mazot kokusu sezdim hafif hafif. gazı kökleyince daha çok geliyor gibiydi sert kalkışlarda falan. 3 4 gün sonra fırsatını bulup ilk defa gittiğim bi ustaya götürdüm. normalde servise götürdüm aldığımdan beri 2 kez ama servis sürekli yolma peşinde gibi geldiği için ve de yüksek fiyatlar yüzünden ustaya gittim tvsiye ile. neyse usta o gün temizleyip aradı taradı yok kaçak. rölantide çalıştırdı aracı alta üste baktı bişey yok. sonra hava filtresinin altında olan motorun arkasındaki rekolte contaları mı nedir onlardan olabilir dedi baktı burdan kaçırıyor dedi. bazen servistekiler düzgün sıkmıyor dedi. hatta hava filtresinin kutusunun altı biraz aşınmış. neyse ertesi gün kısa mesafeli bi geziye çıktım. baktım hala mazot kokusu geliyor. kenarı çekince baktım enjeksiyonların oralarda falan mazot var. üstteki hortum(sonradan öğrendiğim mazot geri dönüş hortumu) orda ıslaklık var. motor kapağında mazotun fışkırmasının izleri var. heralde dedim bu hortumdan. yola devam ettim. çevre yolunda 4 ve 5. viteslerde verim alamadım. araba hafif bir eğimde hızlanmıyordu. 100 civarı giderken rampa çıkışı başlarında birden esp işaretinin üstünde x işareti olan ışık ve Hava kirliliğini önleme sistemi uyarı lambası yandı aynı anda. esp ışığı belirli bir aralıkla yandı kapandı yandı kapandı. gideceğim yere vardım. dönüşte tekrar arabayı çalıştırınca bu esp ışığı yanmadı ama diğeri yanmaya devam etti. tekrar 100 km civarına çıkınca yine aynı esp ışığı yanmaya başladı. ayrıca rampalarda vitesi 2 ye hatta 1 e düşürmek zorunda kaldım. neyse aynı ustaya ertesi gün gittim. gösterdim. elcik denilen parça varmış. bu hortumdaki pompa gibi yer. ordan kaçırıyor dedi. istiyosan değiştirme kenarlardan sıkayım. temizleyelim tekrar takalım. yok diyip yedek parçacıdan aldım yan sanayisini. deiştirdik. gitmişken bide filtreleri komple değiştirdim. yağı da değiştirdim(apatech diye bi yağ koydu 4lt civarı. 10w40. ara konu olarak bu yağ nasıldır içime pek sinmedi). bilgisayar taktı. bilgisayarda gözüken p1728 hata kodu vardı. motor torkun anlaşılmayan mı beklenmeyen mi ne düşmesi gibi bir hata. ek olarak hava ile ilgili bi hata vardı onun kodu göremedim. bunları temizledi usta ve arabayı teslim etti. aynı gün şehir dışına çıkacaktım. sadece eve kadar sürdüm aracı ve rampada yine sanki verim düşük gibi geldi ama psikolojik olduğunu düşündüm. bu gece döndüğümde içim rahat etmedi ve aracı alıp test sürüşüne çıktım. araçta net bir performans kaybı var. çevre yolunda düz yolda ne gaz pedalıyla ne de cruise kolundan arttırımla hızı 110dan öteye arttıramadım. mazot kokusuna gelirsek. içeri gelen bir koku yok ama kullanımdan sonra benzinlikte çektim arabayı açtım kaputu koku ve beyaz duman geliyordu ışık tutunca. olabildiğince size aktarmaya çalıştım. biraz uzun oldu kusura bakmayın. ilk aracım bilgisizim. ayrıca 1 aydan biraz fazla bi zaman önce serviste trigeri parçalarını kendim alıp değiştirttim. triger için vermiştim ama bunun yanında bazı ek tamirler de uyguladılar onları da resim olarak atıyorum.  https://i.hizliresim.com/g6GdyQ.jpg" rel="nofollow - https://i.hizliresim.com/g6GdyQ.jpg burdan bakabilirsiniz. izmirde güvenilir usta varsa önerirseniz sevirim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2018 Saat 09:34
merhaba anlattığına göre

istenilen düzeyde yakıt gelmiyor hortum ve elcik dediğin ahtapot gibi karısık orjinallerini takmanı öneririm


-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2018 Saat 12:16
şimdi sanayiden geldim. geri dönüş hortumuna kelepçe taktı. o orjinal parçaydı ordan sızdırdığını görmüş bağlantı yerinden. başka hiç bir yerden bulamadı. 2 3 gün dene yine olursa bakalım dedi. bu sefer başka bi ustaya gittim. ücret almadı. dönerken yine mazot kaçırmış. zaten performans yine düşüktü. ayrıca dediğim arıza ışıkları yeniden yandı. esp ile hava arızası.
emin olsam ordan olduğundan orjinal alıp değiştiririm ama ordan mı o da belirsiz. belki orjinal parçayı bile boşa değiştirdim. :( almadığım için pişmanım.


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2018 Saat 14:25
Merhaba arkadaşlar. Araçla ilgili son durumları yazmak istedim. Bir arkadaşımın uzun süredir tanıdığı pejo ustası buldum. aracı götürdüm. çınarlıda ergün usta. usta araçla bi tur attı ve performans sorunları katalitik konvertörün dolu olması ve turbonun arızasından dolayıymış. ek olarak debriyaj balatası da bitmek üzereymiş değişmesi gerek dedi. turbonun içini 900 liraya değiştirdi. 650 balatalar. 150 ye de katalitik konertörü söküp boru yaptırdı oraya. 300 de işçilik aldı. toplam 2000 liraya geldi. mazot kaçağı için hortumları kontrol etmiş birisini değiştirmiş ama enjeksiyonun orda birikme olduğunu söyledi. enjeksiyonu servise yeni yaptırdığım için bi işlem yapmamış sadece contaları sıkmış biraz daha. takip et eğer yine orda birikme olursa enjeksiyoncuya gidelim ya da yaptırdığın yere götürelim dedi. durumlar böyle.


Mesajı Yazan: peogeot301
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2020 Saat 17:27
Bu ara petrolden kazandık kazandık arkadaşlar. Aşırı bir düşüş geldi ben ilk defa bu kadar düştüğünü gördüm. Direk araştırma yapmaya başladım. Petrol fiyatlarındaki dalgalanmadan yararlanmak için petrol ticareti yapmak isteyenlerin merak ettikleri https://paratic.com/petrol-ticareti/" rel="nofollow - bu yazıda tüm detaylarıyla her alıyor göz atabilirsiniz.


Mesajı Yazan: FatihBall
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2020 Saat 21:18
Gecmis olsun daha yeni yaptirdim hemen anlatiyim yardimci olur aracim 207 1.6 hdi araba ceksii dusuktu ve gec calisiyodu enjektorlerin ustu mazottu ustaya goturdum geri donusler cok fazla oldugu icin borudan sizdiriyor ve mazotu geri kaciyordu 4 enjektorde revize edildi sorun giderildi  pompaciya gidip rica edin geri donus basinclarini o seni bilgilendircek zaten baktirmazsan ilerliyen zamanda aracin calismayacak mars basicak fakat calismayacak


Mesajı Yazan: TRK
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2020 Saat 13:29
Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Araçla ilgili son durumları yazmak istedim. Bir arkadaşımın uzun süredir tanıdığı pejo ustası buldum. aracı götürdüm. çınarlıda ergün usta. usta araçla bi tur attı ve performans sorunları katalitik konvertörün dolu olması ve turbonun arızasından dolayıymış. ek olarak debriyaj balatası da bitmek üzereymiş değişmesi gerek dedi. turbonun içini 900 liraya değiştirdi. 650 balatalar. 150 ye de katalitik konertörü söküp boru yaptırdı oraya. 300 de işçilik aldı. toplam 2000 liraya geldi. mazot kaçağı için hortumları kontrol etmiş birisini değiştirmiş ama enjeksiyonun orda birikme olduğunu söyledi. enjeksiyonu servise yeni yaptırdığım için bi işlem yapmamış sadece contaları sıkmış biraz daha. takip et eğer yine orda birikme olursa enjeksiyoncuya gidelim ya da yaptırdığın yere götürelim dedi. durumlar böyle.
Geçmiş olsun kardeşim. Çınarlının neresinde bu Ergün Usta dediğin.


-------------
2005 Peugeot 307 1.4 HDI XR


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2020 Saat 20:45
Orjinalini yazan: TRK TRK Yazdı:

Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Araçla ilgili son durumları yazmak istedim. Bir arkadaşımın uzun süredir tanıdığı pejo ustası buldum. aracı götürdüm. çınarlıda ergün usta. usta araçla bi tur attı ve performans sorunları katalitik konvertörün dolu olması ve turbonun arızasından dolayıymış. ek olarak debriyaj balatası da bitmek üzereymiş değişmesi gerek dedi. turbonun içini 900 liraya değiştirdi. 650 balatalar. 150 ye de katalitik konertörü söküp boru yaptırdı oraya. 300 de işçilik aldı. toplam 2000 liraya geldi. mazot kaçağı için hortumları kontrol etmiş birisini değiştirmiş ama enjeksiyonun orda birikme olduğunu söyledi. enjeksiyonu servise yeni yaptırdığım için bi işlem yapmamış sadece contaları sıkmış biraz daha. takip et eğer yine orda birikme olursa enjeksiyoncuya gidelim ya da yaptırdığın yere götürelim dedi. durumlar böyle.
Geçmiş olsun kardeşim. Çınarlının neresinde bu Ergün Usta dediğin.

teşekkürler. halkapınardan tepekuleye doğru giderken shell var shelli geçtikten sonra ilk otobüs durağının olduğu yerden sağa dönüyorsun ve çıkmaz sokağın sonunda. sokağın başında da yine başka bir peugeot tamircisi var. o sokağa gireceksin. istersen numara verebilirim. 


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2020 Saat 20:48
Orjinalini yazan: FatihBall FatihBall Yazdı:

Gecmis olsun daha yeni yaptirdim hemen anlatiyim yardimci olur aracim 207 1.6 hdi araba ceksii dusuktu ve gec calisiyodu enjektorlerin ustu mazottu ustaya goturdum geri donusler cok fazla oldugu icin borudan sizdiriyor ve mazotu geri kaciyordu 4 enjektorde revize edildi sorun giderildi  pompaciya gidip rica edin geri donus basinclarini o seni bilgilendircek zaten baktirmazsan ilerliyen zamanda aracin calismayacak mars basicak fakat calismayacak


teşekkürler o dönem haloldu. borudan sızdırma yapıyormuş. çıkma parçayla değiştirdik sorun haloldu.


Mesajı Yazan: TRK
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2020 Saat 23:05
Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Orjinalini yazan: TRK TRK Yazdı:

Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Araçla ilgili son durumları yazmak istedim. Bir arkadaşımın uzun süredir tanıdığı pejo ustası buldum. aracı götürdüm. çınarlıda ergün usta. usta araçla bi tur attı ve performans sorunları katalitik konvertörün dolu olması ve turbonun arızasından dolayıymış. ek olarak debriyaj balatası da bitmek üzereymiş değişmesi gerek dedi. turbonun içini 900 liraya değiştirdi. 650 balatalar. 150 ye de katalitik konertörü söküp boru yaptırdı oraya. 300 de işçilik aldı. toplam 2000 liraya geldi. mazot kaçağı için hortumları kontrol etmiş birisini değiştirmiş ama enjeksiyonun orda birikme olduğunu söyledi. enjeksiyonu servise yeni yaptırdığım için bi işlem yapmamış sadece contaları sıkmış biraz daha. takip et eğer yine orda birikme olursa enjeksiyoncuya gidelim ya da yaptırdığın yere götürelim dedi. durumlar böyle.
Geçmiş olsun kardeşim. Çınarlının neresinde bu Ergün Usta dediğin.

teşekkürler. halkapınardan tepekuleye doğru giderken shell var shelli geçtikten sonra ilk otobüs durağının olduğu yerden sağa dönüyorsun ve çıkmaz sokağın sonunda. sokağın başında da yine başka bir peugeot tamircisi var. o sokağa gireceksin. istersen numara verebilirim. 

Numarayı yazarmısınız. Teşekkürler.


-------------
2005 Peugeot 307 1.4 HDI XR


Mesajı Yazan: lordglorfindel
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2020 Saat 23:06
Orjinalini yazan: TRK TRK Yazdı:

Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Orjinalini yazan: TRK TRK Yazdı:

Orjinalini yazan: lordglorfindel lordglorfindel Yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Araçla ilgili son durumları yazmak istedim. Bir arkadaşımın uzun süredir tanıdığı pejo ustası buldum. aracı götürdüm. çınarlıda ergün usta. usta araçla bi tur attı ve performans sorunları katalitik konvertörün dolu olması ve turbonun arızasından dolayıymış. ek olarak debriyaj balatası da bitmek üzereymiş değişmesi gerek dedi. turbonun içini 900 liraya değiştirdi. 650 balatalar. 150 ye de katalitik konertörü söküp boru yaptırdı oraya. 300 de işçilik aldı. toplam 2000 liraya geldi. mazot kaçağı için hortumları kontrol etmiş birisini değiştirmiş ama enjeksiyonun orda birikme olduğunu söyledi. enjeksiyonu servise yeni yaptırdığım için bi işlem yapmamış sadece contaları sıkmış biraz daha. takip et eğer yine orda birikme olursa enjeksiyoncuya gidelim ya da yaptırdığın yere götürelim dedi. durumlar böyle.
Geçmiş olsun kardeşim. Çınarlının neresinde bu Ergün Usta dediğin.

teşekkürler. halkapınardan tepekuleye doğru giderken shell var shelli geçtikten sonra ilk otobüs durağının olduğu yerden sağa dönüyorsun ve çıkmaz sokağın sonunda. sokağın başında da yine başka bir peugeot tamircisi var. o sokağa gireceksin. istersen numara verebilirim. 

Numarayı yazarmısınız. Teşekkürler.


0 505 030 94 95



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net