Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yeni arac ilk bakim tavsiyeleri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46919
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 16:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yeni arac ilk bakim tavsiyeleri
Mesajı Yazan: Baris34
Konu: Yeni arac ilk bakim tavsiyeleri
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2018 Saat 19:16
Arkadaslar merhaba

Kismetse yarin 2010 model 407 1.6 hdi executive black arac aliyorum. Araci aldiktan sonra bakima sokarak filtreler, yag ve fren balatalarini degistirecegim. Test surusumde debriyajin sert oldugunu fark ettim. Debriyaj balatayi da degistirebilirim.

Sormak istediklerim

1- Baska baktirmam gereken yer yada parca var midir? 
2- Belirttigim parcalari orjinalleri ile degistirmek istiyorum. Hangi marka orjinaldir?
3- Orjinal yedek parca nereden temin edebilirim?
4- Hangi marka yakit daha iyidir?
5- Hangi marka ve model yag kullanmaliyim?

Tesekkurler...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2018 Saat 19:36
Hayırlı olsun kardeş aracın güle güle kullan.genel bir bakımdan geçir kullan güzel bir araç tercih etmişsin orjinalinde parçaları Peugeot-citroen parcacisindan almanız gerekli orjinal parçalarda kutularda pejo_ Citroen etiketi vardır üzeri halogramlidir etiketi.Yakit olarak ben Shell den başka yerden asla almam kendi transitimde OPET kullandım 2 kez yakıt pompası 1 kez enjektör yedim 206 HDI aracında Shell kullandım geçende motor yaparken ustayla şok olduk kurum nerdeyse yok denecek gibiydi buda Shell kalitesi galiba.motor yağı zaten iyi firmalar belli Castrol mobil ayrıca onerebilecegim Shell helix ultrayi öneririm biraz fiyatıdır ama muhteşem bir yapışma özelliği var


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2018 Saat 19:57
Orjinalini yazan: Selçuk55 Selçuk55 Yazdı:

Hayırlı olsun kardeş aracın güle güle kullan.genel bir bakımdan geçir kullan güzel bir araç tercih etmişsin orjinalinde parçaları Peugeot-citroen parcacisindan almanız gerekli orjinal parçalarda kutularda pejo_ Citroen etiketi vardır üzeri halogramlidir etiketi.Yakit olarak ben Shell den başka yerden asla almam kendi transitimde OPET kullandım 2 kez yakıt pompası 1 kez enjektör yedim 206 HDI aracında Shell kullandım geçende motor yaparken ustayla şok olduk kurum nerdeyse yok denecek gibiydi buda Shell kalitesi galiba.motor yağı zaten iyi firmalar belli Castrol mobil ayrıca onerebilecegim Shell helix ultrayi öneririm biraz fiyatıdır ama muhteşem bir yapışma özelliği var

tesekkur ederim. Benimde aklimda shell den yakit almak var, yag konusunda da shell ya castrol dusunuyorum.


Mesajı Yazan: whisky
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 08:30
Baskı balata değiştirirken volanta da baktırın. çünkü genelde ikisi bir değişir eskidiyse tekrar işçilik masrafı çıkarmaması için. trigerine baktırın ne zaman değiştiğinden emin değilseniz. ben aldım bütün hepsini kendim yaptım şimdi rahat rahat biniyorum.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 09:06
hayırlı olsun araba kaç binde

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 09:09
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dilerim. 

1-ek olarak fren hidrolik ve şazuman yağınıda değiştirmenizi tavsiye ederim. 
2-antifirizi kontrol ettirin uzun süre değşmediyse onuda değiştirmenizi tavsiye ederim.
3-radyatyör hortumları vs. kontrol ettirin yıpranma vs. durum varsa yenisi ile değiştirin patlayıp silindir kapak contasını yakmıştım ben sonra hepsini değiştirdim eski aracımda
4-orjinal parçalarda arkadaşımızın dediği gibi peugeot - citroen yazar ve hologramlıdır. ancak pahalıdır disk ve balatalara orjinal gerek yok hocam kaliteli yan sanayi ürünler mevcut ben yeni değiştirdim 8000 km oldu herhangi bir sıkıntı yok ötme vs titreme gibi. diskleri delphi-brembo-magnet maralli - trw alabilirsiniz kaliteli ürünlerdir bir çok markaya orjinal üretim yaparlar. balatalara gelince ben 4u taktırdır ve daha önceki araçlarımdada kullandım sıkıntı çekmedim. balata marka tavsiyesi trw - 4u - brembo tavsiye ederim bu markaların hepsini kullandım ve sıkıntı çekmedim.
5- shell den başka bir yer tavsiye etmem sıkıntı çıksa bile müşteri memnuniyeti nedeni ile aracınızın masraflarını karşılar. dizel olarak full save daha uzun km yapar nitro + yakıt katkılı olduğu için daha götürür ama aracın performansı artar.
6-yağ konusuna gelince castrol eski kalitesi yok açıkcası yıllarca kullandım ama son dönemlerde çok memnun kalmadım açıkcası hem fiyat hemde motor sesi vs. açısından. benim tavsiyem motul - liqui moly - mobil - shell helix 5w30 yada 5w40 tam sentetik bu markalardan yana seçimizini yapmanızı öneririm.eğer km çok ise 5w40 yada 10w/40 kullanabilirsiniz.
7-baskı balata değişimi genelde volan ile birlikte tavsiye edilir dizeller için oynar volan vardır ve ilk kalkışta arızılı ise titreme gibi sorunlar verebilir. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 11:36
Orjinalini yazan: whisky whisky Yazdı:

Baskı balata değiştirirken volanta da baktırın. çünkü genelde ikisi bir değişir eskidiyse tekrar işçilik masrafı çıkarmaması için. trigerine baktırın ne zaman değiştiğinden emin değilseniz. ben aldım bütün hepsini kendim yaptım şimdi rahat rahat biniyorum.

tesekkur ederim. Bende herseyi degistirip rahat etmek istiyorum.


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 11:37
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

hayırlı olsun araba kaç binde

tesekkurler. Arac 149 binde


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 11:43
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dilerim. 

1-ek olarak fren hidrolik ve şazuman yağınıda değiştirmenizi tavsiye ederim. 
2-antifirizi kontrol ettirin uzun süre değşmediyse onuda değiştirmenizi tavsiye ederim.
3-radyatyör hortumları vs. kontrol ettirin yıpranma vs. durum varsa yenisi ile değiştirin patlayıp silindir kapak contasını yakmıştım ben sonra hepsini değiştirdim eski aracımda
4-orjinal parçalarda arkadaşımızın dediği gibi peugeot - citroen yazar ve hologramlıdır. ancak pahalıdır disk ve balatalara orjinal gerek yok hocam kaliteli yan sanayi ürünler mevcut ben yeni değiştirdim 8000 km oldu herhangi bir sıkıntı yok ötme vs titreme gibi. diskleri delphi-brembo-magnet maralli - trw alabilirsiniz kaliteli ürünlerdir bir çok markaya orjinal üretim yaparlar. balatalara gelince ben 4u taktırdır ve daha önceki araçlarımdada kullandım sıkıntı çekmedim. balata marka tavsiyesi trw - 4u - brembo tavsiye ederim bu markaların hepsini kullandım ve sıkıntı çekmedim.
5- shell den başka bir yer tavsiye etmem sıkıntı çıksa bile müşteri memnuniyeti nedeni ile aracınızın masraflarını karşılar. dizel olarak full save daha uzun km yapar nitro + yakıt katkılı olduğu için daha götürür ama aracın performansı artar.
6-yağ konusuna gelince castrol eski kalitesi yok açıkcası yıllarca kullandım ama son dönemlerde çok memnun kalmadım açıkcası hem fiyat hemde motor sesi vs. açısından. benim tavsiyem motul - liqui moly - mobil - shell helix 5w30 yada 5w40 tam sentetik bu markalardan yana seçimizini yapmanızı öneririm.eğer km çok ise 5w40 yada 10w/40 kullanabilirsiniz.
7-baskı balata değişimi genelde volan ile birlikte tavsiye edilir dizeller için oynar volan vardır ve ilk kalkışta arızılı ise titreme gibi sorunlar verebilir. 

Soner Bey detayli yanitiniz icin tesekkur ederim. Arac 149 binde. Trigger yeni degismis ve turbo bakimi yeni yapilmis. Kalkista titreme yada cekis dusuklugu yok. Sadece pedal sert geldi bana. debriyaj, volant degistirmeyi hem sertlik hemde icimin rahat etmesi icin yapacagim. Yakit ve yag konusunda shell tercih edecegim gibi duruyor. Tekrar tesekkur ederim.


Mesajı Yazan: onurrr41
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 12:06
Triger yeni değişmiş dediklerine aldanmayın, değişmişte olabilir fakat ben olsam yeniden değiştirirdim. Fren diskleri balatalar ne durumda kontrol ettirip bitik durumdaysa brembo ile değiştirirdim. Antifriz seviyesini muhakkak kontrol ettirip yakıt, polen ve hava filtrelerini yeniletip (polen filtresi yeniletmeden önce araca koku bombası denilen spreyle temizler öyle yenisini takardım.) Far ampullerini yenilerdim. Yakıt filtresini değiştirdikten sonra shell'den yakıt almanızı tavsiye ederim. Rot balans ayarlarını yaptırdıktan sonra lastik dişlerinin derinliğinede baktırmanızı tavsiye ederim. Hayırlı olsun. (Bu yazdıklarım bakımlı bir araca binebiliyorum diyebilmeniz için :) )

-------------
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 14:24
Orjinalini yazan: onurrr41 onurrr41 Yazdı:

Triger yeni değişmiş dediklerine aldanmayın, değişmişte olabilir fakat ben olsam yeniden değiştirirdim. Fren diskleri balatalar ne durumda kontrol ettirip bitik durumdaysa brembo ile değiştirirdim. Antifriz seviyesini muhakkak kontrol ettirip yakıt, polen ve hava filtrelerini yeniletip (polen filtresi yeniletmeden önce araca koku bombası denilen spreyle temizler öyle yenisini takardım.) Far ampullerini yenilerdim. Yakıt filtresini değiştirdikten sonra shell'den yakıt almanızı tavsiye ederim. Rot balans ayarlarını yaptırdıktan sonra lastik dişlerinin derinliğinede baktırmanızı tavsiye ederim. Hayırlı olsun. (Bu yazdıklarım bakımlı bir araca binebiliyorum diyebilmeniz için :) )

onerileriniz icin tesekkur ederim. Koku bombasi olayini bilmiyordum arastiracagim.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 15:02
Orjinalini yazan: Baris34 Baris34 Yazdı:

Kismetse yarin 2010 model 407 1.6 hdi executive black arac aliyorum.

Hayırlı olsun... Bahsettiğiniz araçta çok fazla elektronik donanım var. Sürprizlerle karşılaşmamak için iyi bir tamirciye götürüp bilgisayara bağlatarak çalışmayan donanımlara baktırmanızı tavsiye ederim. İkinci önemli nokta ise dizel motorlar örneğin 1.6 HDI motorlar (90 hp olanlarda aynıdır) 17.6 gibi oldukça yüksek bir sıkıştırma oranına sahiptir ki bu oran her silindirde 255 bar gibi bir basınç oluşması demektir. Lastik basıncının 35bar olduğunu düşünürseniz ne kadar yüksek bir rakam olduğu anlaşılır. Motor yıprandıkça subaplar problemsiz olduğu halde bu basınç zaman içinde azalır çünkü sekmanlar, gömlekler olması gerektiğinden fazla aşındığında bu basınç kartere yönelir. Kompresyon testi yaptırarak motorun gerçek durumuna baktırın ancak motor isteyen araçlar satılmak üzere sekman atılıp, silindir kapağı alttan taşlatılarak yanma odası hacmi azaltılmak suretiyle kısa vadeli çözümler üretilebiliyor. Kısaca aracı göstereceğiniz usta önemli !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: onurrr41
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 15:08
würth markasını önerebilirim koku bombası hususunda

-------------
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri


Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2018 Saat 20:26
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Baris34 Baris34 Yazdı:

Kismetse yarin 2010 model 407 1.6 hdi executive black arac aliyorum.

Hayırlı olsun... Bahsettiğiniz araçta çok fazla elektronik donanım var. Sürprizlerle karşılaşmamak için iyi bir tamirciye götürüp bilgisayara bağlatarak çalışmayan donanımlara baktırmanızı tavsiye ederim. İkinci önemli nokta ise dizel motorlar örneğin 1.6 HDI motorlar (90 hp olanlarda aynıdır) 17.6 gibi oldukça yüksek bir sıkıştırma oranına sahiptir ki bu oran her silindirde 255 bar gibi bir basınç oluşması demektir. Lastik basıncının 35bar olduğunu düşünürseniz ne kadar yüksek bir rakam olduğu anlaşılır. Motor yıprandıkça subaplar problemsiz olduğu halde bu basınç zaman içinde azalır çünkü sekmanlar, gömlekler olması gerektiğinden fazla aşındığında bu basınç kartere yönelir. Kompresyon testi yaptırarak motorun gerçek durumuna baktırın ancak motor isteyen araçlar satılmak üzere sekman atılıp, silindir kapağı alttan taşlatılarak yanma odası hacmi azaltılmak suretiyle kısa vadeli çözümler üretilebiliyor. Kısaca aracı göstereceğiniz usta önemli !
 Bae

Hasgur gözünü Sevim kardeşim hangi lastiğe 35 bar hava bastın benimde güldürdün 35 psi o kardeş barın yüzdelik dilimi kadarLOL


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2018 Saat 11:04
Orjinalini yazan: Selçuk55 Selçuk55 Yazdı:

Hasgur gözünü Sevim kardeşim hangi lastiğe 35 bar hava bastın benimde güldürdün 35 psi o kardeş barın yüzdelik dilimi kadarLOL

Evet haklısın, uyarın için teşekkürler... Önce bar değerlerini yazmıştım ama daha sonra bu birimi kullanan kişi sayısının fazla olmadığını hatırlayarak değerleri psi ye çevirmiştim ama birimlerini düzeltmeyi atlamışım. Hem silindirlerde oluşan basıncın değeri olan 255 hem de 35 olan lastik basıncının birimi psi olacak.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2018 Saat 13:08
Araci 3 gun once aldim, birkac saat sonra airbag hatasi vermeye basladi. Bazen hata veriyor bazen vermiyordu. Arastirdim kablo baglanti soketlerinden oldugu ve diger markalarda da sık rastlanan bir hata oldugunu ogrendim. Dun bir cukura girdim sonrasinda bir daha hata vermedi. Onun disinda araci cok begendim. İyi bir bakimdan gecirip debriyaj ve volant degistikten sonra  insallah sorunsuz binecegim.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2018 Saat 12:59
Orjinalini yazan: Baris34 Baris34 Yazdı:

Araci 3 gun once aldim, birkac saat sonra airbag hatasi vermeye basladi. Bazen hata veriyor bazen vermiyordu. Arastirdim kablo baglanti soketlerinden oldugu ve diger markalarda da sık rastlanan bir hata oldugunu ogrendim. Dun bir cukura girdim sonrasinda bir daha hata vermedi. Onun disinda araci cok begendim. İyi bir bakimdan gecirip debriyaj ve volant degistikten sonra  insallah sorunsuz binecegim.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Baris34
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2018 Saat 15:58
Tesekkur ederim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net