Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 1.4 xr kol çıkardı malesef

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46909
Tarih: 28 Mart 2024 Saat 15:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 1.4 xr kol çıkardı malesef
Mesajı Yazan: venoma
Konu: 206 1.4 xr kol çıkardı malesef
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 00:55
arkadaşlar öncelikle slm
ciddi bir sıkıntım var fikirlerinize ihtiyacım var 
ben bu yıl mart ayında 2000 model 1.4 cc xr model 206 aldım alırken aracı detaylı olarak iyi bir ustaya kontrol ettirdim özellikle en çok korktuğum yağ yakma üfleme konularının üstünde çok durdum yapılan kontrollerde herhangi bir sorun çıkmadı araçta muhtelif yağ kaçakları vardı triger bölgesinden gelen bir ses vardı bunları göz önüne alarak aracı satın aldım alımdan sonra ilk iş tanıdık bir usta bulduk yağ kaçakları triger set değişimi tüm sıvıların yenilenmesi şazıman kulağı vs vs birçok işini yaptırdım tüm bu işlemlerden sonra trigerin olduğu motorun sağ tarafından gelen uğuldama malesef geçmedi kayışın gerginliğindendir denildi o yüzden çok önemsemedim aracı bakımdan çıkardıktan sonra  arac vites değişirken debriyaja basınca stop etmeye başlayınca tekrar bakımı yapan ustaya gidip durumu anlattım kelebek boğazı komple değişecek diyince açıkçası biraz kıllanıp başkq bir ustaya gittim sağolsun durumu anlatınca direk rölanti motorunu değiştirdi bu stop etme ve devir düşme sorunum hallolmuş oldu. son gittiğim ustaya rica ettim bir önceki ustanın değiştim dediği parçalara bir bakalım dedim kırmadı aracı lifte aldık özellikle değişim istediğim şanzıman kulağına değil değişim anahtar dahi değmediğini gördük oysa listede değiştiği ve ücreti yazıyordu neyse allaha havale ettim ustanın yanından ayrıldım. aracı birkaç yüz km sürdükten sonra yağ kaçaklarını  devam ettiğini farkedip tekrar ilk gittiğim ustanın yanına gittim durumu anlattım gayet pişkince o bizim garantimiz altında deyip normalde ilk bakımda değişmesi gerek keçeleri değiştirme yoluna gitti daha önce triger kayışı bi söküldümü illa yenisinin takılması gerek diyen usta bu kez sıfır triger almayıp ilk bakımda taktığı kayışı gerisin geri taktı söyleyeyim dedim o kadar midemi bulandırdıkı lanet olsun dedim çıktım bu sene ramazan bayramında istanbula gelip geri döndüm herhangi bir sorun yaşamadım aracı yaklaşık 4-5 bin km daha kullandım neyse bu hafta izne ayrıldım aracın yağ su kontrollerini yaptıktan sonra istanbula yola çıktım yaklaşık 100km gittikten sonra araç 110km hızla ve 3000 küsür devirde giderken asfalt yoldan çakıl taşindan yola girmiş gibi gürültü çıkarıp tüm arıza ışıklarını yakınca hemem debriyaja basıp aracı sağa çekip durdum araçtan indiğimde tesadüf otoban kontrol ekibi arkamda durdu ve güvenlik dubalavını yola koyup yanıma geldiler yola çıkarken yanıma fener tamir bakım seti vs almıştım ilk aklıma gelen triger oldu kapağını söküp baktım sağlamdı bakım ekibinden bir arkada direksyon powerın olabilir dedi alakwsı olmadığını bildiğim halde bir umut baktım yağı full duruyordu sonra motorun sağ ön alt tafındaki yogun yağı görünce direksiyonu sağa kırdım fenerle baktığım trigerin alt kasnağının altındaki tapadan yukarı 15 cm lik kırığı ve içerisindeki zinciri görünce durumun vehametini anladım ve çekici bulup aracı ankaraya çektim o kızgınlıkla ertesi gün aracı bu haliyle elden çıkarmaya karar verdim yaklaşık 11bin lirayıda gördüm ama eşim biraz bekle diyince vazgeçtim şimdi araç yatıyo sizce naapayım her halükarda blok vs değişecek ekonomik olarak cidden zorlıyacak o yüzden naapayım biraz destek alıcam eşten dostan yaptıracak olursam neye dikkat edeyim nereye gideyim fikirlerinize ihtiyacum var saygılar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 03:02
Geçmiş olsun...

Motor hurdaya çıkmış olsa da 11 bin lira çok düşük bir fiyat sanırım 20 bin lira civarında bir piyasası var aracınızın.

Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla siz iyi demiş olsanız da aracı alırken baktırdığınız usta işinin ehli değilmiş ki gelen sesi önemsememiş ve muhtelif yağ kaçaklarıyla ilgili çıkabilecek anormal masraflar konusunda uyarmamış, örneğin krank keçesinden yağ kaçağı varsa 40-50 liralık parçayı değiştirmek için en az 500 lira işçilik isterler ! Ayrıca triger setini değiştirdikten sonra "gergin olması sebebiyle uğultu yapıyor" demesi de başka bir tezat çünkü fazla gerilmiş kayış kısa sürede rulman hasarlarına sebep olur ve altından kalkılmaz masraflara yol açar !

Motor bloku alıp motoru yaptırmaya kalkarsanız maliyeti çok fazla olur ama karşılaştırma yapabilmek için yinede fiyat alın. Aracınızı en az masrafla çalıştırmak istiyorsanız çıkma motor bakın sizin motorunuzda üst tarafta hasar yoksa silindir kapağı vs. kullanılabilir durumda ise çıkma motor alacağınız hurdacıya kendi motorunuzu vermeyi teklif ederek biraz daha indirim almanız mümkün olabilir. Hurdacıdan kapalı motoru alırsınız ancak çalıştırmadan durumunu bilmek mümkün değildir ki elinde birden fazla motor bulunan gerekirse değiştirecek güvenilir bir esnaf, iyi bir aracı bulmanız lehinize olur. Tekrar geçmiş olsun.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: venoma
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 12:46
cvp için teşekkürler çıkma motor buldum benim motoru alıp üste 3bin istediler tabi çıkma motorun ruhsata işlenmesi indir bindirş yine 6 yı bulur sanırım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 17:23
öncelikle aramıza hoşgeldin kardeşim. geçmiş olsun malesef düzğün işini layıkıyla yapan usta bulmak zor biraz. komple motormu bulduk sadece alt mı kardeşim 3000 tl ye . içilik ruhsata işleme felan 1500-2000 tl tutar dediğin gibi 6000 tl bulur sanırım. vakit varsa biraz daha araştır derim usta konusunda ankarada yardımcı olabiliriz kardeşim. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2018 Saat 23:52
servisten fiyat al derim 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: venoma
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2018 Saat 00:23
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

öncelikle aramıza hoşgeldin kardeşim. geçmiş olsun malesef düzğün işini layıkıyla yapan usta bulmak zor biraz. komple motormu bulduk sadece alt mı kardeşim 3000 tl ye . içilik ruhsata işleme felan 1500-2000 tl tutar dediğin gibi 6000 tl bulur sanırım. vakit varsa biraz daha araştır derim usta konusunda ankarada yardımcı olabiliriz kardeşim. 
 evet komple çıkma motor buldum 3bine birazdaha indirebilir gibi fiyatı belki ama o motoruda bi söktürüp baktırmak gerek
zaman konusunda sıkıntım yok tatil rezil oldu zaten biraz beklerim dediğin gibi  aslında blok kaynak ihtimalide varmış ama oyola başvurmıycam randıman vermiyomuş  aracı satıp kimsenin ahını alamam 


Mesajı Yazan: venoma
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2018 Saat 21:54
arkadaslar tekrar selamlar arabama cikma faturali motor almistim bu gun servisten aldim cok sukur eskisinden iyi gozukuyor aldigim motora hic tup takilmamisti benim tup aynen yeni motora takildi bu kol cikarma arti birde blok patlama cidden sıkıntili ismis neyze agzimiz yandi birkez bayram oncesi yine istanbula gidicem ama icimde korku kaldi kullanim sekli vs vs ne tavsiye edersiniz motorun filtreleri triger v kayisi antifitizi baski balatasi vs hepsi degisti saygilar


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2018 Saat 10:17
bununla geçmiş olsun hocam. şimdi takılan motor ne zamandır çalışmadığını bimediğimiz için bende tavsiye istanbula gidip geldikten sonra motor yağını filtresini ve antifirizi değiştirin. çok aşırı zorlamayın motor biraz kendine gelsin. başka bir sıkıntı yaşamazsınız inşallah. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: venoma
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2018 Saat 12:24
hepsi degisti hocam donuste tekrar degisime gerek varmi birde  benim asil sormak istedigim ortalama hiz ve devir konusunda nasil davranayim 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2018 Saat 12:43
şu nedenle gerek görüyorum kardeşim şimdi motor uzun süre yattıysa içinde kalan katılaşıyor yeni yağ koyunda motor içindeki biriken tortular çözülüyor buda ileriye dönük sıkıntı çıkarabilir. ortalama hız ve devir konusunda çok takılma bir sıkıntı olmaz 110-120 çok geçme 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2018 Saat 13:35
Orjinalini yazan: venoma venoma Yazdı:

arkadaslar tekrar selamlar arabama cikma faturali motor almistim bu gun servisten aldim cok sukur eskisinden iyi gozukuyor aldigim motora hic tup takilmamisti benim tup aynen yeni motora takildi bu kol cikarma arti birde blok patlama cidden sıkıntili ismis neyze agzimiz yandi birkez bayram oncesi yine istanbula gidicem ama icimde korku kaldi kullanim sekli vs vs ne tavsiye edersiniz motorun filtreleri triger v kayisi antifitizi baski balatasi vs hepsi degisti saygilar

Güle güle kullanın...

Motor çok fazla yatmamış ise hiç bir şey yapmanıza gerek yok. Motor numarasından şase numarasına ulaşarak aracın hurdaya çıkış tarihi tespit edilebilir.

Uzun süre yatmış motorlar çalıştırmadan önce 24 saat kadar 70 derece civarı bir sıcaklıkta bekletilerek yağdaki mumlaşmanın giderilmesi sağlanır ancak güzel ülkemde bunu bilen/yapan tek usta görmedim ! Bu 24 saat içinde motor ara ara elle çevrilir, süre dolumunda yağ ve filtresi değiştirlir. Marş dinamosu takılıp kompresyon ölçülür, yağ basıncı test edilir ve motor performansı iyi ise araca konur.

Motorun ne kadar yattığından emin değilseniz sonerkyl arkadaşın yazdıklarını mutlaka yapın. Motor içi olası korozyon ihtimaline karşı ilk 2-3 bin km rodaj kurallarına uygun kullanın. Yine korozyon etkisiyle yeni antifriz bir süre sonra tapalardan vs. kaçırmaya sebep olabilir, sık gözlem yapın ve sıvı seviyelerini düzenli kontrol edin.

Neye ne kadar harcadığınızı eklemeniz gelecekte problem yaşayacak diğer insanlara da yardımcı olacaktır.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: venoma
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2018 Saat 18:50
cevaplariniz icin tesekkur ederim donuste tekrar bi yagina filtresine  antifirizine baktiririm 
Maliyete gelince benim motoru komple aldilar cikma motoru 2750 ye verdiler araya bir tanidik girdi yoksa 3000 diyolardi 
2750 tl motor
750 tl sivilar triger seti  kayislar devridaim  gaz egzos vs vs
1000 tl iscilik 
Toplam 4500 geldi motorun kaydinida yaptiricam 1000 de o tutar sanirim
Bu kayit olayinda bilgisi olan varmi bu arada komple motor degilde sadece blok faturasi kestirsem avantajim olurmu  saygilar



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2018 Saat 08:46
Motor değişimi sonrası araç tadilat proje yetkili bir makina mühendisine başvurmanız, onun düzenleyeceği ve tse ve mmo'ya onaylatıp size vereceği proje, motorun faturası, motor işçilik faturasıyla muayeneye gireceksiniz. Ek-1 belgesi, muayene evrakları ve önceki tüm belgelerle emniyete gidip ruhsatın 2 yaprağını da yenileyeceksiniz. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: venoma
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2018 Saat 19:12
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Motor değişimi sonrası araç tadilat proje yetkili bir makina mühendisine başvurmanız, onun düzenleyeceği ve tse ve mmo'ya onaylatıp size vereceği proje, motorun faturası, motor işçilik faturasıyla muayeneye gireceksiniz. Ek-1 belgesi, muayene evrakları ve önceki tüm belgelerle emniyete gidip ruhsatın 2 yaprağını da yenileyeceksiniz. 
Eyvallah usta cok tesekkur ederim 
Islemleri biraz bekleticem ekonomik nedenlerle yapinca detayli olarak yazarim forma saygilar



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net