| 
                
                Kumanda edilen ön tekerleklerin konumu büyük ölçüde taşıtın 
                hareketine etki etmektedir. Tekerlere olabildiğince düzgün bir 
                hareket verebilmek için birbirlerine göre paralel olarak değil 
                farklı tekerlek düzlemlerinde eğik durumda yapılmışlardır. 
                Tekerlek konumu direksiyon emniyeti ve lastik aşınmasının 
                azaltılması bakımından önemlidir. 
 
 NEDİR ÖN DÜZEN AÇILARI ?
 
 Toe açısı tekerleklerin hareket yönünde üstten bakılınca ön 
                kısımları ile arka kısımları arasındaki ölçü farkıdır.( toe 
                ingilizce ayak parmağı demektir) toe açısıyla tekerlerin 
                tutunması iyileştirilir , teker sarsıntıları azaltılır , mafsal 
                boşluğu alınır
 kamber açısı tekerlerin yere basan alt kısmının üst kısmına göre 
                daha açık (negatif ) veya kapalı ( pozitif ) olmasıdır bu açı 
                sayesinde tekerlek somununun yükü azalır , küçük yuvarlanma 
                yarıçapı sayesinde daha az direksiyon momentine ihtiyaç duyulur
 dingil pimi (king pim) açısı dingil piminin düşeye göre eğimidir 
                bundaki amaç da daha az direksiyon momentidir
 kaster açısı dingilin tekerlek düşey ekseni ile yaptığı açıdır. 
                Tekerleklerin tiremesini önlemek için yapılır.
 Ön düzen açılarını düzenlemeye kısaca rot ayarı denmektedir.
 
 Balans ayarı ise tekerin dikey veya yatay eksene göre dengesiz 
                yük dağılımıdır.rot ve balans ayarını şimdide aynı tanım içinde 
                verecek olursak ; rot ayarı her iki tekerin de aynı eksende ve 
                doğrultuda çekiş yapması için, balans ayarı da tekerleklerin 
                ağırlık merkezi kaçıklıklarının bu ayara uyması ve tekerleri 
                dengesiz aşındırmaması için yapılır. aksi halde yüksek hızlarda 
                meydana gelen direksiyondaki titreşimler veya tekerleklerin yolu 
                iyi kavrayamamasından kaynaklanan sorunlar başa bela olur.O 
                derece önemli ayarlardır ki, düzgün olmazsa, yüksek süratli 
                dönülen virajlarda savrulmaya kadar varabilecek tehlikeler 
                ortaya çıkabilir, fren performansında sapmalar da olabileceği 
                gibi, araç düz gider gibi görünürken her iki yöne doğru ayrıca 
                çekebilir. aşırı ağırlık yüklemesi, çukurlara sert ve hızlı 
                girme vb. durumlar rot balansın bozulmasına neden olabilir.
 |