Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

308 İLK ÇALIŞTIRMA SONRASI STOP VE ÇALIŞMAMA

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46858
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 14:35
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 308 İLK ÇALIŞTIRMA SONRASI STOP VE ÇALIŞMAMA
Mesajı Yazan: aniloz
Konu: 308 İLK ÇALIŞTIRMA SONRASI STOP VE ÇALIŞMAMA
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2018 Saat 09:48
Merhaba Sayın Forum  İlgilileri,

Öncelikle aranıza yeni katıldım ve yaşadığım sorun ile ilgili değerleri fikirlerinizi rica edeceğim.

Aracım 2010 model 308 1,6Hdi 109hp otomatik (81000 km) ve İzmir'de yaşamaktayım. Son zamanlarda zaman zaman aracımı sabah ilk kez çalıştırdıktan yaklaşık  5 sn sonra stop etmektedir ve sonrasında 8.ve 9. kez marşa basınca çalısmaktadır. 

Durumu tespit için incelediğimde; eğer aracın burnu havada yaklaşık 1 saat beklemiş ise , sürekli stop etme ve çalışmama problemini yapmaktadır.Aracın burnu aşağı doğru ise problem yaratmamaktadır. Araç düzde olduğunda ise genelde problem yaratmamakla birlikte , zaman zaman(haftada bir- 2 kez) bu problemle karşılaşmaktayım.

Problemle ilgili olarak servisler,mazot filtesini, depo şamandırasını ve elcik denilen mazot hortumları parçalarını değiştirmiştir ancak hiç birisi çözüm olmamıştır. 

Sürekli deneme yanılma yoluyla parça değiştirmektense, sizlerden yani değerli forum üyelerinin konuyla ilgili fikirlerini almak istedim. problemin çözüm yolu ile ilgili değerli yönlendirmelerinizi rica ederim.




-------------
2010 308 1.6Hdi 109hp Otomatik



Cevaplar:
Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2018 Saat 14:55
Enjektörler kontrol edilmelidir. Muhtemelen enjektör pullarından en az biri yıpranmış ve oradan hava almaktadır. Bu da yakıtın geriye kaçmasına sebep oluyordur.
Bu arada değiştirdiğiniz parçalar umarım orjinal parçalardır.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2018 Saat 01:22
ya şimdi saçma gelicek ama mazot filtresini tekrar bir orjinal filtre ile değiştirmeni önericem başıma geldi mazot filtresi orjinal olmadımı tam oturmuyor oda hava yaptırıyor zor çalışıyor araç mazot filtresinden sonra enjektörlere bakılacak 

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Aykut 28
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2018 Saat 11:00
kardesim gecmis olsun ayni sorun benimde basima geldi calisiodu araba 5 sn sonra istop ediyordu bosh pompaci ya gittim mazot pompasina baglanan hortumlari deistiler gitti bu sorun hawa yaptinda oluyomus cok buyuk bi ihtimalle borularin birinden hawa aliyodur sizde bi bosh servise gidin gosterin



Mesajı Yazan: Aykut 28
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2018 Saat 11:02
Simdide calismama yapiosa pompaciya gidene kadar ayni hatayi verirse kaputu acin orda el pompasi war seetlesene kadar skin mazotu cekdikce sonra gaz wererek mars yapin calisir


Mesajı Yazan: aniloz
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2018 Saat 22:56
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim sayın arkadaşlar. Konu ile ilgili olarak dediklerinizi dikkate alarak öncelikle hava yapma duurmuna sonra da enjektörlere odaklanmak gerekiyor sanırım. 

@Aykut28: El pompasını sertleşene kadar sıktığımda 8.veya 9. kez yerine 3. seferde çalışmaktadır.


-------------
2010 308 1.6Hdi 109hp Otomatik


Mesajı Yazan: Aykut 28
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2018 Saat 00:15
3 de olmamasi lazim.aslinda sertlesene kadar sk guzelce 5 10 kez sonra gaz wererek mars yap 4 sn ye de calisir drek bi bosh servise git kardesim bendede 3 gun once yaptirdim ayni problemi 3 gundur sorun yok borulardan dir yani gecmis olsun tekrardan:(


Mesajı Yazan: ccandan
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2018 Saat 10:31
Arkadaşlar aynı sorun bende de var ELM327 cihaza bağladığımda  P0093 arızası verdi genelde sabahları ilk çalışmada bir dakika sonra araç stop ediyor  biraz beklediğim de 5-6 kere uzun marş neticesinde çalışıyor  arabanın burnu rampa yukarı olduğunda ise çok daha zor çalışıyor arabanın çekişi vs  bir sorun yok İzmir de tavsiye edebileceğiniz usta var mı  iyi ustaya denk gelmek bir şans işi ben şimdiye kadar rast gelemedim. 


Mesajı Yazan: aniloz
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2018 Saat 18:24
Tekrar Merhaba Sayın Forum İlgilileri,

Problemim gitmiş olduğum 3. farklı özel bir servis tarafından detaylı ve fedakarca bir çalışma ile ancak çözümlenebilmiştir. Arızanın nereden kaynaklandığının tespit edilebilmesi ve çok ucuz bir maliyete çözümlenmesinde büyük emek harcayan ve müşterilere çok sıcak davranak güven veren İzmir Çiğli Ata Sanayisinde bulunan Emrah Candan Usta'ya teşekkürlerimi iletiyorum.
Sonuç olarak; arızanın depodan motor tarafına gelen yakıt hortumları kaynaklı olduğu tespit edilmiş ve maliyeti artırmamak adına hortumlara bir adet çekvalf eklenmiştir. Bu aşamaya gelene kadar birçok farklı servis tarafından depo şamansırası-elciğin olduğu hortumlar- mazot kaptörü -mazot filtresi gibi parçalar aynı ayrı değiştirilmiştir. Doğru ustanın önemini birkez daha anlamış olduk.

-------------
2010 308 1.6Hdi 109hp Otomatik


Mesajı Yazan: aniloz
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2018 Saat 18:33
@ccandan

Merhabalar Candan Bey,

Yaklaşık 2 aydır aynı sorunla uğraşan ve farklı servislerde çok fazla para harcayan bir kişi olarak ; direk İzmir Çiğli Ata Sanayi'de bulunan Cömert Otomotiv-Emrah Ustayı önerebilirim. Maliyeti artırmamak adına 10 gün boyunca parçaların yenilerini sipariş etmeden araç üzeriden çalışmış ve kesin tespiti yaptıktan sonra parça değişimine&tamirine gitmiştir ve sadece sembolik bir ücret almıştır. 


-------------
2010 308 1.6Hdi 109hp Otomatik



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net