Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

KİLİTLİ DİFERANSİYEL

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4684
Tarih: 08 Ağustos 2025 Saat 01:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: KİLİTLİ DİFERANSİYEL
Mesajı Yazan: Guests
Konu: KİLİTLİ DİFERANSİYEL
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 20:34

 

Klasik diferansiyeller bir terazi gibi çalışırlar

Görüldüğü gibi iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane dişli gerekir. Her iki aksın eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel tamburasının içinde yer alan ayna mahruti dişlisi ise, diğer diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek parçasıdır. Otomobil yolda düz olarak giderken, tekerleklerden herhangi birine daha fazla ağırlık binmediği için, diferansiyel karpuzunun ortasındaki dişliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler. Ancak otomobil viraja girerken, bu dişliler devreye girerek otomobilin virajın dışındaki hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici tekerleklerinin dönüş oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar.

Yukarıda sözünü ettiğimiz normal bir diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli diferansiyellerde değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan dişlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir şekilde gitmeye başlayıncaya kadar devam eder.


Bir başka tür de aksların (şekilde mavi renkli olan) ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kısımlar yatık olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele tutturulmuşlardır. Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil patinaj yapmaya başladığında devreye giren bu sistem, halkaların fren levhalarını sıkıca bastırmasıyla çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar. Bu sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir. Diğer diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar kilitli kalırlar. Basit bir mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş pek çok otomobilde kullanılmaktadır. 4x4 araçlarda da bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de mevcuttur.

alıntı




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 22:20
Paylaşım için teşekkürler emrah..


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 22:52
difransiyel denildiğinde 2 şey aklıma geliyor.. biri askerdeki Land roverlar.. diğeri Lada Niva.. :) :)


Mesajı Yazan: kann87
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2009 Saat 00:13
paylasım ıcın tesekkurler

-------------
-küfürbaz gizemli rapci-



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net