Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Rolanti

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46694
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 10:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Rolanti
Mesajı Yazan: kayaca
Konu: Rolanti
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 14:12
Öncelikle Geçmiş Bayramınız Mübarek olsun arkadaslar.

206 Aracım var malum basımın belası :) 

arac rolantide dalgalanma yapıyor 
bazen yokus yukarı veya asagı dururken kalkarken stop ediyor rolantiyi sabitleyemiyor veya 3le gidiyorsun bosa atıyım diyorsun bosa sallıyorsun devir saatini düsürüp sonradan topluyor kendini neden yapar bunu ?

bu bogaz kelebeginin ordan hava filtreye giren borunun agzının kelepcesi hep sıkıyorum gaza bastıkca herhalde gevsiyor o hava filtre tarafından yapar mı ? yoksa rolanti valfisinde mi sıkıntı var bu meretin ya da  bogaz kelebeği mi temizlenmesi gerek ? 

206 da bogaz kelebegini kendim temizlesem adaptasyon ayarı nasıl oluyor bilginiz var mıdır ?

işten eve gelirken sunu farkettim arac fan actıgında araba sapıtıyor elektrik yetiremiyor gibi geliyor. araç sıcak oldu mu hal ve hareketleri değişiyor bunu neden yapar  ? şarj dinamosunu falan bujileri falan ölçtürdüm değiştirdim bi sıkıntısı yoktu başka ne cıkabilir akü 60 lık akü bitik oldugu icin yapar mı desem arac dururken 2 saate kadar müzik dinliyorum gene banamısın demiyor baska ne kalıyor ? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 23:21
hocam ayni sorun birebir bendede var 206gti motor sogukken hic sorun yok ama fan acinca benzinde dalgalanma yapiyor lpgde ise ya can çekişiyor yada stop ediyor bi türlü ayarlattiramadim daha once map sensoru rolanti motor u değişti buji değişti kelebek temizlendi ama rotasyonlada duzeltemiyorlar bilen bi yardim etsin birde ciddi manada performans dusukligu var 2000 motor degilde 1.6 gibi hic gti tarzinda değil


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 12:21
bu tip sorunların genel problemleri 

1-bobin
2-buji 
3-gaz kelbeği (aşırı kirlenmesi veya bozulması)
4-katalizör
6-oksijen sensörü
7-map sensörü
8-krank devir sensörü
9-motor ecu
10-motor bölümü siğorta kutusu
11-araç içi siğorta kutusu
12-kablolarda oksitlenme ve kısa devre
13-araca sonradan takılan elektronik veya elektrikli sistemlerin yanlış veya düzğün bağlantı yapılamaması
14-motoru bilinçsiz bir şekilde yıkanması

bu sorunlara bu yazdıklarımda biri veya bir kaçacı sebep olabilir.Özellikle lpg araçlarda bu sorunun sebebi yanlış montaj - lps map ve ısı sensörü -lpg filtreleri (2 adet) 1 tanesi her 10000 km diğeri ise 40000 km bir deştirikmemesi- lpg gaz kesiciler- lpg regülatörü (beyni) -lpg enjektörleri  lpg ecu  ve lpg elektirik tesisatında kısa devre oluşması tesisat hattının yanlış yerlerden geçirilmesi gibi. Liste uzayıp gider arkadaşlar önemli olan peugeottan anlayan iyi bir usta bulmanız. TAbi öncelikli tavsiyem aracı önce benzinde düzğün çalışmasını sağlayınki lpg dede problem yaşamayın tabi iyi bir ayar ile


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 17:53
cvp icin tskler malesef sorunda aslinda bu ya gercekten anlayan usta yok yada zamanlari cok degerli zaman harcamiyorlar para sirasina gore degistirecem artik soyledigin parcalari. Ama performansda cok dusuk patirti falanda cogaldi bujiler degistikten sonra normal mi boyle olmasi lazım onuda bilmiyorum ama performans suan hic iyi değil.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 22:21
206 1.6 aracım bir süre yattıktan sonra başıma geldi. Rölanti valfini balata spreyi ile temizleyince düzelmişti. Kelebek olsa sürekli oynar. Rölanti valfinde vites geçişinde boşa atınca dibe inip geri çıkıyor. Temizlemeyi deneyin öncelikle. Kolay gelsin.


Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 22:45
hocam bendeki biraz farklı vites gecisi degil. Isiklara gittin durmuyor surekli devir gel git yapiyor sonunda stop ediyor ama bu sadece fan calistigi zaman oluyor fan calismazsa benzin veya lpg farketmeksizin sorunsuz calisiyor. Benzinde fan calisinca stopda etmiyor ama asiri dalgalaniyor yani gücü ayarliyamiyor bisey yetersiz kaliyor. 


Mesajı Yazan: littlenikksay
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 02:00
Benim aracımda da ilk çalıştırdığımda rolanti dalgalanması oluyodu araç stop edicek gibi oluyodu kelebeği balata temizleyici ile güzelce temizleyip sildim düzeldi

-------------
206 1.6 XT 110HP


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 09:44
bu aracın rolanti valfisi nerede ? benim yüzde %90 ondan kaynaklanıyor cünkü bi de sunu fark ettim arac dururken camları acınca falan rolantiyi düsürüyor sanki elektrik yetmiyor gibime geliyor bi yandan direksiyon cevirince rolanti düsüyor elektrikle alakalı bi durumu var da ne acaba bujileri yeni değişti  enjeksiyonlar temizlendi başka ne etken olabilir acaba şarj dinamosu desem ölçtürdüm hic sıkıntısı yok akü desem alakası olmaz diye düsünüyorum araba elektrik üretiyo ama elektirigi güçlü üretemediği veya eksik kaldıgında bu oluyor sanırım


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 10:03
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

bu aracın rolanti valfisi nerede ? benim yüzde %90 ondan kaynaklanıyor cünkü bi de sunu fark ettim arac dururken camları acınca falan rolantiyi düsürüyor sanki elektrik yetmiyor gibime geliyor bi yandan direksiyon cevirince rolanti düsüyor elektrikle alakalı bi durumu var da ne acaba bujileri yeni değişti  enjeksiyonlar temizlendi başka ne etken olabilir acaba şarj dinamosu desem ölçtürdüm hic sıkıntısı yok akü desem alakası olmaz diye düsünüyorum araba elektrik üretiyo ama elektirigi güçlü üretemediği veya eksik kaldıgında bu oluyor sanırım

Fan açınca, cam açınca yada direksiyon çevirince alternatorden çekilen akım arttığı için rölanti de bir miktar artar bu normaldir. Fakat pek hissettirmeden artması gerekiyor. Eğer sallantı stop etme gibi durumlar oluyor ise rölanti valfi kirlidir. Geç tepki verir yada vermez stop eder. Dediğim gibi temizlemeyi bir deneyin. Hatta başlamışken boğaz kelebeğini de temizleyin. Boğaz kelebeği girişini sökün aracı çalıştırın kelebek ten içeri balata spreyi sıkın aynı zamanda gaz vererek kelebeği aç kapa yapın . 

Rölanti valfi de emme manifoldu üzerinde arkaya bakıyor . 2 tane tork civatasi var sökmek kolay. Kolay gelsin.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 10:09
Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

bu aracın rolanti valfisi nerede ? benim yüzde %90 ondan kaynaklanıyor cünkü bi de sunu fark ettim arac dururken camları acınca falan rolantiyi düsürüyor sanki elektrik yetmiyor gibime geliyor bi yandan direksiyon cevirince rolanti düsüyor elektrikle alakalı bi durumu var da ne acaba bujileri yeni değişti  enjeksiyonlar temizlendi başka ne etken olabilir acaba şarj dinamosu desem ölçtürdüm hic sıkıntısı yok akü desem alakası olmaz diye düsünüyorum araba elektrik üretiyo ama elektirigi güçlü üretemediği veya eksik kaldıgında bu oluyor sanırım

Fan açınca, cam açınca yada direksiyon çevirince alternatorden çekilen akım arttığı için rölanti de bir miktar artar bu normaldir. Fakat pek hissettirmeden artması gerekiyor. Eğer sallantı stop etme gibi durumlar oluyor ise rölanti valfi kirlidir. Geç tepki verir yada vermez stop eder. Dediğim gibi temizlemeyi bir deneyin. Hatta başlamışken boğaz kelebeğini de temizleyin. Boğaz kelebeği girişini sökün aracı çalıştırın kelebek ten içeri balata spreyi sıkın aynı zamanda gaz vererek kelebeği aç kapa yapın . 

Rölanti valfi de emme manifoldu üzerinde arkaya bakıyor . 2 tane tork civatasi var sökmek kolay. Kolay gelsin.

bu malzemeyi cıkarıp veya temizleyince  tekrardan cihaza bağlatmam gerekecek mi ? akısmetre icin falan bir de benim katalizörüm boş bundan dolayı da yapar mı diye düsünüyorum fazla gaz cıkmasından dolayı ayarlayamıyor olabilirm i ?


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 10:12
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

bu aracın rolanti valfisi nerede ? benim yüzde %90 ondan kaynaklanıyor cünkü bi de sunu fark ettim arac dururken camları acınca falan rolantiyi düsürüyor sanki elektrik yetmiyor gibime geliyor bi yandan direksiyon cevirince rolanti düsüyor elektrikle alakalı bi durumu var da ne acaba bujileri yeni değişti  enjeksiyonlar temizlendi başka ne etken olabilir acaba şarj dinamosu desem ölçtürdüm hic sıkıntısı yok akü desem alakası olmaz diye düsünüyorum araba elektrik üretiyo ama elektirigi güçlü üretemediği veya eksik kaldıgında bu oluyor sanırım

Fan açınca, cam açınca yada direksiyon çevirince alternatorden çekilen akım arttığı için rölanti de bir miktar artar bu normaldir. Fakat pek hissettirmeden artması gerekiyor. Eğer sallantı stop etme gibi durumlar oluyor ise rölanti valfi kirlidir. Geç tepki verir yada vermez stop eder. Dediğim gibi temizlemeyi bir deneyin. Hatta başlamışken boğaz kelebeğini de temizleyin. Boğaz kelebeği girişini sökün aracı çalıştırın kelebek ten içeri balata spreyi sıkın aynı zamanda gaz vererek kelebeği aç kapa yapın . 

Rölanti valfi de emme manifoldu üzerinde arkaya bakıyor . 2 tane tork civatasi var sökmek kolay. Kolay gelsin.

bu malzemeyi cıkarıp veya temizleyince  tekrardan cihaza bağlatmam gerekecek mi ? akısmetre icin falan bir de benim katalizörüm boş bundan dolayı da yapar mı diye düsünüyorum fazla gaz cıkmasından dolayı ayarlayamıyor olabilirm i ?

Hayır sadece boğaz kelebeği sökülüp takılırsa bilgisayar da kalibrasyon gerekiyor. Katalizör bende de boş onun bir zararı olmaz bu konuda. Rölanti motorunun mekabik yani oynar kısmı temizlenirse düzelebilir. Olmaz ise elektronik yani kart kısmı arızalı olabilir. Bu durumda da yenisi ile değiştirilir. Kesinlikle orijinal olsun.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 10:28
Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

bu aracın rolanti valfisi nerede ? benim yüzde %90 ondan kaynaklanıyor cünkü bi de sunu fark ettim arac dururken camları acınca falan rolantiyi düsürüyor sanki elektrik yetmiyor gibime geliyor bi yandan direksiyon cevirince rolanti düsüyor elektrikle alakalı bi durumu var da ne acaba bujileri yeni değişti  enjeksiyonlar temizlendi başka ne etken olabilir acaba şarj dinamosu desem ölçtürdüm hic sıkıntısı yok akü desem alakası olmaz diye düsünüyorum araba elektrik üretiyo ama elektirigi güçlü üretemediği veya eksik kaldıgında bu oluyor sanırım

Fan açınca, cam açınca yada direksiyon çevirince alternatorden çekilen akım arttığı için rölanti de bir miktar artar bu normaldir. Fakat pek hissettirmeden artması gerekiyor. Eğer sallantı stop etme gibi durumlar oluyor ise rölanti valfi kirlidir. Geç tepki verir yada vermez stop eder. Dediğim gibi temizlemeyi bir deneyin. Hatta başlamışken boğaz kelebeğini de temizleyin. Boğaz kelebeği girişini sökün aracı çalıştırın kelebek ten içeri balata spreyi sıkın aynı zamanda gaz vererek kelebeği aç kapa yapın . 

Rölanti valfi de emme manifoldu üzerinde arkaya bakıyor . 2 tane tork civatasi var sökmek kolay. Kolay gelsin.

 

bu malzemeyi cıkarıp veya temizleyince  tekrardan cihaza bağlatmam gerekecek mi ? akısmetre icin falan bir de benim katalizörüm boş bundan dolayı da yapar mı diye düsünüyorum fazla gaz cıkmasından dolayı ayarlayamıyor olabilirm i ?

Hayır sadece boğaz kelebeği sökülüp takılırsa bilgisayar da kalibrasyon gerekiyor. Katalizör bende de boş onun bir zararı olmaz bu konuda. Rölanti motorunun mekabik yani oynar kısmı temizlenirse düzelebilir. Olmaz ise elektronik yani kart kısmı arızalı olabilir. Bu durumda da yenisi ile değiştirilir. Kesinlikle orijinal olsun.

anladım hocam bu bogaz kelebegi icin soguk olması falan gerekiyor diyorlar var mı öyle bi şey ? işte arızanın kesin su dedigim gibi olsa tamam değiştirem diyecem ama o da degilse bosu bosuna masraf etmis olacam 


Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 11:28
ben rolanti moturu map sensoru değişti m kelebekte temizlendi ama hic değişiklik yok. Birinin markası bosh digeride martelli maregni oyle biseydi. Aldiklarimda bozuksa bilmiyorum guc yetersiz kaliyor bi türlü anlayamadim yaptiramadimda fan açınca rezillik basliyor.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 11:41
Orjinalini yazan: sivasli sivasli Yazdı:

ben rolanti moturu map sensoru değişti m kelebekte temizlendi ama hic değişiklik yok. Birinin markası bosh digeride martelli maregni oyle biseydi. Aldiklarimda bozuksa bilmiyorum guc yetersiz kaliyor bi türlü anlayamadim yaptiramadimda fan açınca rezillik basliyor.

Sizin araçta bir yerden hava alıyor gibi geldi bana. Önce bunu kontrol edin.Ardindan benzin enjeksiyon süresi ile LPG enjeksiyon sürelerini olabildiği kadar yaklaştırın.iyi bir LPG servisi halleder.


Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 13:09
daha once hava aliyordu kubulatir contasi mi ne degisti ondan sonra motor titremesi falan gecti fan calisana kadar duzen cok iyi ama fan devreye girince lpgde rolantide durmuyor kesin stop ediyor. Lpg servisi benzinde duzgun calismasi lazim ypksa olmaz diyor benzindede stop etmiyor ama devir surekli dalgalaniyor zar zor stop etmeden kurtariyor. Atesleme soeunu olur mu acaba lpg icin iridyum bujiler varmis ondan falan mi alsam


Mesajı Yazan: Huseyin duman81
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 13:27
bende aynı sıkıntı var dı, motor un üstünde hararet muşuru var.  Onu değiştirdik,  olay çözüldü.  50 tl lik bi ıscilik




Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 13:37
tmm hocam saolasin onada baktiriyim saolasin valla candan bezdiriyor her isikta stop ediyor kafasina gore kaza yaptiracak birde hep bi tedirginlikle arabadanda zevk alinmiyor


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 13:59
elektrikcimi aradım demin dedim direksiyonu cevirince fan acınca arabanın rolantisi düsüyor dedim normal dedi ama dedim stop edecek şekilde toplayamıyor dedim o da rolanti motorundan yapar dedi gel hallederim dedi dedim hararet müşürü falan yapar mı dedim veya bogaz kelebeginden yok dedi dalgalanma olmuyor dedi direk arac toplayamadıgı icin olur dedi o da rolanti motoru dedi dedim az bi rolanti dalgalanması oluyor dedim o kadar da olsun dedi :) 


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 14:17
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

elektrikcimi aradım demin dedim direksiyonu cevirince fan acınca arabanın rolantisi düsüyor dedim normal dedi ama dedim stop edecek şekilde toplayamıyor dedim o da rolanti motorundan yapar dedi gel hallederim dedi dedim hararet müşürü falan yapar mı dedim veya bogaz kelebeginden yok dedi dalgalanma olmuyor dedi direk arac toplayamadıgı icin olur dedi o da rolanti motoru dedi dedim az bi rolanti dalgalanması oluyor dedim o kadar da olsun dedi :) 

Rölanti motorunu sökünce yuvasının içini bir bez ile parmağınızı sokup temizlemeyi unutmayın. İnşallah sorun çözülür.


Mesajı Yazan: sivasli
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 14:33
nasil normal dedi anlamadimki fan acinca araba stop mu eder ben degistirdim rolanti motorunu bende hicbi ise yaramadi bosa parcaya 100tl verdim bir iscilik adaptasyon falan fuzuli gitti umarim sende duzelir sonucu paylasirsan iyi sevinirim.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 14:43
Orjinalini yazan: sivasli sivasli Yazdı:

nasil normal dedi anlamadimki fan acinca araba stop mu eder ben degistirdim rolanti motorunu bende hicbi ise yaramadi bosa parcaya 100tl verdim bir iscilik adaptasyon falan fuzuli gitti umarim sende duzelir sonucu paylasirsan iyi sevinirim.

benimki stop etmiyor devir saatini düsürüyor 600 e kadar sonra topluyor tek sıkıntım bu yokus asagı veya yokus yukarı kalkarken araba deviri düsürüp kaldırıyor 


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 23:04
adam rolanti valfinin ordan bi yeri oynadı o sırada sen bak dedi devir saatine ne yaptıysa malzeme değiştirmeden düzeldi 10 liraya hallettim simdi 10 numara oldu abi dedim ne yaptın yaptım bi şeyler sen bi dene olmazsa rolanti valfisini değiştirelim dedi hala inanamadım simdi söylersem üzülürsün dedi anlamadım ama arac 10 numara oldu valla 


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2018 Saat 23:06
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

adam rolanti valfinin ordan bi yeri oynadı o sırada sen bak dedi devir saatine ne yaptıysa malzeme değiştirmeden düzeldi 10 liraya hallettim simdi 10 numara oldu abi dedim ne yaptın yaptım bi şeyler sen bi dene olmazsa rolanti valfisini değiştirelim dedi hala inanamadım simdi söylersem üzülürsün dedi anlamadım ama arac 10 numara oldu valla 

Ya soketi cikmistir yada daha önceden söküldü ise yerine tam oturmamış, civatası sıkılmamış olabilir. Çözülmesine sevindim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net