Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

PEUGEOT DEVİR SAATİ AŞAGI YUKARI OYNAMASI

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 208
Forum Tanımlaması: 207' yi değiştiren süper mini grubundaki yeni modeldir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46641
Tarih: 10 Ocak 2025 Saat 07:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: PEUGEOT DEVİR SAATİ AŞAGI YUKARI OYNAMASI
Mesajı Yazan: gaspart33
Konu: PEUGEOT DEVİR SAATİ AŞAGI YUKARI OYNAMASI
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 09:10
Merhaba Arkadaşlar başımdan gecen bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.Devir saati ibresinin aşağı yukarı veya istop edecekmiş gibi olması veya 800 devirle 1000 devir arası beli bir süre sonra ki bu araba bir ısınınca yada ilk çalışmanın arkasından devir saati yerinde durmaması sebebi oksijen sensörünün ya arızalı olması ki bu sürekli motor arıza ışığı yakar yada çok yakıt tüketmesi  birde devir saatinin düzensiz aşağı yukarı oynamasının kaynağı arabalarda eksoz bağlı yeni modellerde 2 tane veya bir tane  bağlı olur sebebi bundandır.Çözümü oksijen sensörleri dayanıklı bildiğim kadarı ile 100 bin km kadar dayanıyor ama pahalı sizin yapacağınız tamircinize söktürün temizletin arkadaşlar lakin öncesi boğaz kelebeğini  temizletin kirliyse ve kelebek kalibrasyonu yaptırın oksijen sensörünü temizletin....göreceğiniz fark yakıt ortalamanızın düşeceğini  ve devir saatinin oynamadığını göreceksiniz arabanın gaz tepkimesini ve düzenli çalıştığını gaz pedalının tepkimesini ki peugeot arabalarının elektrikli pedal olduğundan hassasiyetinin düzeldiğini göreceksiniz  lpg li araçlarda ise sorun lpg demi benzindemi yaptığını ilk önce  test etmeniz gerekiyor  benim arabamda benzinde ve lpg de yaptı oksijen sensörü temizletmeden önce 100 km yakın benzinde bindim sorun devam etti temizlik işlemi yapıldı 20 km yakın benzinde bindim sorun kalmadı sonra gittim lpg arayı yaptırdım bu arada size tavsiyem LPG GECİS ISI  DERECESİNİ 60 veya 70 aldırın sebebi lpg biliyorsunuz arabanın beynindeki benzin çalışma  haritasının kopyasını lpg ECU sune alır lpg ustaları lpg erken gecsin diye 30-40 arasında bir deger verir buda motor tam ısınmadan lpg de çalışır oksijen sonsorleri görevi arabanın yakıt ayarını yani zengin fakir karışımını ayarlar buda sizde zengin ve fakir arıza kodu verir ve arıza ısığını yakar bunun olmasını istemiyorsanız arabanız 60-70 derece ısınasına kadar biraz benzin yakar ama sağlıklı olur biliyorsunuz lpg ustaları itiraz edeceklerdir. sorunuz olursa size yardımcı olurum ilk önce araştırın sonra ustalar gidin boş yere ateşleme sistemi veya enjektörleri söktürmeyin iyi formlar.....

-------------
GASPART



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 09:48
Bilgilendirme için teşekkürler

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 10:58
Bilgilendirme için sağolasın hemşehrim. Ama çok zorlanarak okudum açıkçası, sanki böyle İngilizceden sözlükte Türkçeye çevrilmiş gibi yazmışsın. :) 
Lpg Geçiş ısısı bence 60-70 çok yüksek. 35 bence ideal. Bu arada O2 sensörünü nerede ne kadara temizlettin yazarsan çok sevinirim.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: gaspart33
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 11:17
Evet yazıyı paylaştıktan sonra bende fark ettim yazıdaki cevrime olayı olmadı yazı yazmada biraz kötüyüm :) aslında LPG geçiş olayını çok araştırmaların sonucunda ve zengin fakir hatalarının başlangıç sebeplerinden  biri  zamanla olacak bir arızayı önüne geçmiş oluyorsun başlarda sıkıntı olmaz sonra bol ayar yaptırmaya gittiğinde düzen tutmadığında ve arıza ışıklarını yakmaya başladığında öğreniyorsun tercih  meselesi.....sadece peugeot  için söylüyorum   kelebek kalibrasyonunu 30 verdim bilgisayarla yapıyorlar  kalibrasyon olayını bu-O2 sensörü temizletmeye 50  gidiyor  kir pas sökücü gibi bir spreyle temizlediler. Gaziantep mavikent sanayi sitesinde yaptırdım. eksozcuda yapar peugeot özel servislerde yapar tanıdığınız ustanız varsa da yapar olay buu..:) 

-------------
GASPART



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net