Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 gti ısınınca tekleme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46640
Tarih: 21 Mayıs 2025 Saat 23:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 gti ısınınca tekleme
Mesajı Yazan: 01 aad
Konu: 206 gti ısınınca tekleme
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 05:41
Arkadaslar herkese iyi gunler 206 gti im bir süre çalıştıktan sonra yani isindiktan sonra teklemeye başlıyor aynı Bobin arizasi gibi tekliyor ve gaz yemiyor ama yüksek devirlerde bazen düzeliyor kendi kendine buji Bobin Krank devir sensörü değiştim düzelmesi yardimci olan olursa çok sevinirim



Cevaplar:
Mesajı Yazan: gaspart33
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 09:43
Devir saati ibresinin aşağı yukarı veya istop edecekmiş gibi olması veya 800 devirle 1000 devir arası beli bir süre sonra ki bu araba bir ısınınca yada ilk çalışmanın arkasından devir saati yerinde durmaması sebebi oksijen sensörünün ya arızalı olması ki bu sürekli motor arıza ışığı yakar yada çok yakıt tüketmesi  birde devir saatinin düzensiz aşağı yukarı oynamasının kaynağı arabalarda eksoz bağlı yeni modellerde 2 tane veya bir tane  bağlı olur sebebi bundandır.Çözümü oksijen sensörleri dayanıklı bildiğim kadarı ile 100 bin km kadar dayanıyor ama pahalı sizin yapacağınız tamircinize söktürün temizletin arkadaşlar lakin öncesi boğaz kelebeğini  temizletin kirliyse ve kelebek kalibrasyonu yaptırın oksijen sensörünü temizletin....göreceğiniz fark yakıt ortalamanızın düşeceğini  ve devir saatinin oynamadığını göreceksiniz arabanın gaz tepkimesini ve düzenli çalıştığını gaz pedalının tepkimesini ki peugeot arabalarının elektrikli pedal olduğundan hassasiyetinin düzeldiğini göreceksiniz  lpg li araçlarda ise sorun lpg demi benzindemi yaptığını ilk önce  test etmeniz gerekiyor  benim arabamda benzinde ve lpg de yaptı oksijen sensörü temizletmeden önce 100 km yakın benzinde bindim sorun devam etti temizlik işlemi yapıldı 20 km yakın benzinde bindim sorun kalmadı sonra gittim lpg arayı yaptırdım bu arada size tavsiyem LPG GECİS ISI  DERECESİNİ 60 veya 70 aldırın sebebi lpg biliyorsunuz arabanın beynindeki benzin çalışma  haritasının kopyasını lpg ECU sune alır lpg ustaları lpg erken gecsin diye 30-40 arasında bir deger verir buda motor tam ısınmadan lpg de çalışır oksijen sonsorleri görevi arabanın yakıt ayarını yani zengin fakir karışımını ayarlar buda sizde zengin ve fakir arıza kodu verir ve arıza ısığını yakar bunun olmasını istemiyorsanız arabanız 60-70 derece ısınasına kadar biraz benzin yakar ama sağlıklı olur biliyorsunuz lpg ustaları itiraz edeceklerdir. sorunuz olursa size yardımcı olurum ilk önce araştırın sonra ustalar gidin boş yere ateşleme sistemi veya enjektörleri söktürmeyin iyi formlar.....

-------------
GASPART



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net