Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 çalışıp stop ediyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46636
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 16:14
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 çalışıp stop ediyor
Mesajı Yazan: tigrap
Konu: 206 çalışıp stop ediyor
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2018 Saat 04:01
Videoda göründüğü gibi, bazen 1 bazen 5-6 kez çalışıp stop ediyor sonra normal çalışıyor. Bazen bir kaç kez böyle yapıp tam hareket etmeye yeni başlamışken stop edip gene bir kaç marş yapmak zorunda bırakabiliyor. Nereleri kontrol etmem gerekiyor yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


https://vimeo.com/274295702" rel="nofollow - https://vimeo.com/274295702

-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2018 Saat 21:09
VVarmı fikri olan


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 00:12
Yakıt pompası ve hortumlarından veya nunu la ilgili sigortalardan başlayabilirsin kontrole


Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 00:25
Rolanti sensoru benzinli modellerde vardi diye hatirliyorum rolanti ile alakali olabilirmi yada atesleme 


Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 03:11
Orjinalini yazan: onlycihan onlycihan Yazdı:

Yakıt pompası ve hortumlarından veya nunu la ilgili sigortalardan başlayabilirsin kontrole

Çok tırsıyorum yakıt pompasındanCry


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 03:12
Orjinalini yazan: Selçuk55 Selçuk55 Yazdı:

Rolanti sensoru benzinli modellerde vardi diye hatirliyorum rolanti ile alakali olabilirmi yada atesleme 


Rolantisi düzgün çalıştığı zaman pek fazla oynamıyor yerinden 800 sularında yğzde 98 zamanda sabit olmakla 850 900 civarında nadiren olabiliyor


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: gaspart33
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 09:18
Merhaba Arkadaşlar başımdan gecen bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.Devir saati ibresinin aşağı yukarı veya istop edecekmiş gibi olması veya 800 devirle 1000 devir arası beli bir süre sonra ki bu araba bir ısınınca yada ilk çalışmanın arkasından devir saati yerinde durmaması sebebi oksijen sensörünün ya arızalı olması ki bu sürekli motor arıza ışığı yakar yada çok yakıt tüketmesi  birde devir saatinin düzensiz aşağı yukarı oynamasının kaynağı arabalarda eksoz bağlı yeni modellerde 2 tane veya bir tane  bağlı olur sebebi bundandır.Çözümü oksijen sensörleri dayanıklı bildiğim kadarı ile 100 bin km kadar dayanıyor ama pahalı sizin yapacağınız tamircinize söktürün temizletin arkadaşlar lakin öncesi boğaz kelebeğini  temizletin kirliyse ve kelebek kalibrasyonu yaptırın oksijen sensörünü temizletin....göreceğiniz fark yakıt ortalamanızın düşeceğini  ve devir saatinin oynamadığını göreceksiniz arabanın gaz tepkimesini ve düzenli çalıştığını gaz pedalının tepkimesini ki peugeot arabalarının elektrikli pedal olduğundan hassasiyetinin düzeldiğini göreceksiniz  lpg li araçlarda ise sorun lpg demi benzindemi yaptığını ilk önce  test etmeniz gerekiyor  benim arabamda benzinde ve lpg de yaptı oksijen sensörü temizletmeden önce 100 km yakın benzinde bindim sorun devam etti temizlik işlemi yapıldı 20 km yakın benzinde bindim sorun kalmadı sonra gittim lpg arayı yaptırdım bu arada size tavsiyem LPG GECİS ISI  DERECESİNİ 60 veya 70 aldırın sebebi lpg biliyorsunuz arabanın beynindeki benzin çalışma  haritasının kopyasını lpg ECU sune alır lpg ustaları lpg erken gecsin diye 30-40 arasında bir deger verir buda motor tam ısınmadan lpg de çalışır oksijen sonsorleri görevi arabanın yakıt ayarını yani zengin fakir karışımını ayarlar buda sizde zengin ve fakir arıza kodu verir ve arıza ısığını yakar bunun olmasını istemiyorsanız arabanız 60-70 derece ısınasına kadar biraz benzin yakar ama sağlıklı olur biliyorsunuz lpg ustaları itiraz edeceklerdir. sorunuz olursa size yardımcı olurum ilk önce araştırın sonra ustalar gidin boş yere ateşleme sistemi veya enjektörleri söktürmeyin iyi formlar.....

-------------
GASPART


Mesajı Yazan: Kysr038
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 23:06
Bu sorunun aynısı ben de se var. 
 
Ben geçen sene bi depo benzinle binmiştim bu problem kalmamıştı. 
Bu sene tekrar baş gösterdi. 
Orasını burasını kurcalatmak istemiyorum bunun için. 
Sanki yakıt içerde buharlaşıp kalmıyormuş da ondan çalışmıyormuş gibi bir izlenim var. 
Ben bazen sabırsızlanıyorum 2.kontakta gaza basıyorum çalışmaya devam ediyor. 

Bazen her gün de yapmıyor. Arada yapıyor


Mesajı Yazan: Kysr038
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 23:56
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46539&title=arac-calisip-stop-ediyor-cozuldu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46539&title=arac-calisip-stop-ediyor-cozuldu

Bu konudaki arkadaş da aynı şeyi yapmış mesela 


Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2018 Saat 15:00
Orjinalini yazan: Kysr038 Kysr038 Yazdı:

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46539&title=arac-calisip-stop-ediyor-cozuldu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46539&title=arac-calisip-stop-ediyor-cozuldu

Bu konudaki arkadaş da aynı şeyi yapmış mesela 


Sorun bundan değil araç yüzde 60 depo şu an hala yapıyor. Fulletiyorum gene yapıyor çeyrek oluyor gene yapıyor hep yapıyor bunu bu gavatAngry


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2018 Saat 15:05
Orjinalini yazan: onlycihan onlycihan Yazdı:

Yakıt pompası ve hortumlarından veya nunu la ilgili sigortalardan başlayabilirsin kontrole


Sigortalar sağlam patlak sigorta yok rolantide 1 saat çalıştırdım yere akan damlayan zerre mazot yağ su hiç bişe yok hortumları gözlede kontrol ettim sağlam görünüyor eğer geriye mazot pompası kalıyorsa bitek ben bi 10 litre benzin alıp geleyim güzelce içine dışına motoruna boca edeyim sonra ateşe verip yakayım bunu


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2018 Saat 17:58
şimdi pompa geriye kaçırıyorsa marş durumunda enjektörlere yeterince yakıt besleyemiyor olabilir.sistemde hava da olabilir.aracı çalıştırmadan önce yarım kontak yapıp kapatın peşpeşe 4-5 defa ondan sonra çalıştırın eğer yine yapıyorsa sorun başka yerde ama çalışması güzel ise pompa veya ilgili organlarda bir sorun var.


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2018 Saat 18:06
yakıt sisteminde hava var sanırım. bunun başlıca sebepleri; mazot pompasının yan sanayi veya ömrünü tamamlamış olması
enjektörlerden en az birinin hava/kompresör kaçırıyor olması.

Zamanında benim başıma çok geldi çok can sıktı ama 150 tl ye sorunu çözmüştüm.



Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2018 Saat 18:12
Benzer sorun benim lpg-benzin araçta da var. Sadece yazları çok güneş altında kaldığında yapıyor. 


Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 21:32
Orjinalini yazan: onlycihan onlycihan Yazdı:

şimdi pompa geriye kaçırıyorsa marş durumunda enjektörlere yeterince yakıt besleyemiyor olabilir.sistemde hava da olabilir.aracı çalıştırmadan önce yarım kontak yapıp kapatın peşpeşe 4-5 defa ondan sonra çalıştırın eğer yine yapıyorsa sorun başka yerde ama çalışması güzel ise pompa veya ilgili organlarda bir sorun var.


Dediğini gün boyu denedim çok daha azaldı stop etmesi bazen hiç bazen 1 kez yapıp çalıştı


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: tigrap
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 21:34
Orjinalini yazan: pusutr pusutr Yazdı:

yakıt sisteminde hava var sanırım. bunun başlıca sebepleri; mazot pompasının yan sanayi veya ömrünü tamamlamış olması
enjektörlerden en az birinin hava/kompresör kaçırıyor olması.

Zamanında benim başıma çok geldi çok can sıktı ama 150 tl ye sorunu çözmüştüm.



Eğer hava varsa ki olabilir bunu Manuel pompanın çıkış ucunu çıkarıp mazot gelene kadar pompaladıktan sonra bağlayarak çözebilirmiyiz


-------------
2006 206 1.4 HDI
07 GG 611


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2018 Saat 09:01
Orjinalini yazan: tigrap tigrap Yazdı:

Orjinalini yazan: pusutr pusutr Yazdı:

yakıt sisteminde hava var sanırım. bunun başlıca sebepleri; mazot pompasının yan sanayi veya ömrünü tamamlamış olması
enjektörlerden en az birinin hava/kompresör kaçırıyor olması.

Zamanında benim başıma çok geldi çok can sıktı ama 150 tl ye sorunu çözmüştüm.



Eğer hava varsa ki olabilir bunu Manuel pompanın çıkış ucunu çıkarıp mazot gelene kadar pompaladıktan sonra bağlayarak çözebilirmiyiz

Mazon hava alma pompasının oralarda yeşil uçlu bir hortum olack. sizdeki mavi de olabilir. onu söküyoruz, pompayı sıkıyoruz hemen arkasında bir parmağımızla hortumun ucunu kapatıyoruz. dışarı attığımız havanın geri gelmemesi için. bu şekilde mazot gelene kadar el pompasını sıkıp bırakıyoruz. mazot geldikten sonra bir süre daha el pompasını sıkıp bırakıyoruz. mazot hortumunda hava kabarcıkları bitene kadar.sonra normal bir şekilde aracımızı çalıştırıyoruz.
Bu durumlara maruz kalmamak için, enjektörlerin pullarını değiştirmenizi tavsiye ederim. muhtemelen pulu sorunlu enjektörün etrafı siyahlaşmıştır. Ben yapmışken hepsinin pulunu değiştirdim. pullar 10 tl işçilik 100tl almıştı benden. Birde geri dönüşüm hortumlarını kontrol edin. mazot kaçağı varsa ki oradan hava da alır, 10 tl ye hortum alıp boyutuna göre hortumları kesip değiştirsinler. enjektöre giren parçanın da etrafında oring var. onlar yıpğranmışsa değiştirin. Muhtemelen max. 150 - 200 tl ye sorunu çözersiniz.


Mesajı Yazan: Kysr038
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2018 Saat 23:50
Orjinalini yazan: tigrap tigrap Yazdı:

Videoda göründüğü gibi, bazen 1 bazen 5-6 kez çalışıp stop ediyor sonra normal çalışıyor. Bazen bir kaç kez böyle yapıp tam hareket etmeye yeni başlamışken stop edip gene bir kaç marş yapmak zorunda bırakabiliyor. Nereleri kontrol etmem gerekiyor yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


https://vimeo.com/274295702" rel="nofollow - https://vimeo.com/274295702

Sorun bende de giderek artmaya ve sıklaşmaya başladı. 
Siz ne yaptınız çözebildiniz mi. 

Sanayide usta akşamdan getir motor soğukken bilgisayara bağlayıp arızayı araştırayım diyor. Ancak çok umutlu değilim ve araç hergün lazım bırakamıyorum. 
Nokta atışı sorunu bilebilsek keşke. 

Oksijen sensörü denmiş, biraz pahalı bir parça. Ondan olsa hadi diyelim, araç ısınınca neden yapmıyor diye düşünüyor insan. 


Mesajı Yazan: ysnyldz
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2019 Saat 22:45
Arkadaşlar Merhaba. Aracım Peugeot 206 1.4 hdı feline 2006 model. Video daki sorun aynı şekilde benim aracımda da vardı. Bilgisayara bağlattığım da yakıt basınç müşürü (real müşürü) arzası  veriyordu. Bu müşürü değiştirdikten sonra sorun çözüldü. Aracınızı bi bilgisayara bağlatın derim yada ustanıza bu müşürden olabilir mi diye sorun derim. 


Mesajı Yazan: pejo206bursa
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2023 Saat 04:37
Orjinalini yazan: tigrap tigrap Yazdı:

Videoda göründüğü gibi, bazen 1 bazen 5-6 kez çalışıp stop ediyor sonra normal çalışıyor. Bazen bir kaç kez böyle yapıp tam hareket etmeye yeni başlamışken stop edip gene bir kaç marş yapmak zorunda bırakabiliyor. Nereleri kontrol etmem gerekiyor yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


https://vimeo.com/274295702" rel="nofollow - https://vimeo.com/274295702

 aynı sorunu yaşıyorum 2004 206 1.4 otomatik benzin lpg yardımcı olurmusunuz


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2023 Saat 08:57
Orjinalini yazan: pejo206bursa pejo206bursa Yazdı:

Orjinalini yazan: tigrap tigrap Yazdı:

Videoda göründüğü gibi, bazen 1 bazen 5-6 kez çalışıp stop ediyor sonra normal çalışıyor. Bazen bir kaç kez böyle yapıp tam hareket etmeye yeni başlamışken stop edip gene bir kaç marş yapmak zorunda bırakabiliyor. Nereleri kontrol etmem gerekiyor yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


https://vimeo.com/274295702" rel="nofollow - https://vimeo.com/274295702

 aynı sorunu yaşıyorum 2004 206 1.4 otomatik benzin lpg yardımcı olurmusunuz

öncelikle lpg sistemi pasif hale getirin. arka lpg tankı üstünde vanası var hocam oradan kapatın  bir kaç gün benzinde kullanın geç çalışma sorunu lpg kaynaklı olabiliyor. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Gürkan Alp
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2023 Saat 23:07
https://youtu.be/ZeIlO5wM1G8%20" rel="nofollow - https://youtu.be/ZeIlO5wM1G8

bende lpg de yok ama her an yakabilirim aracı canım sıkıldı artık değişmedik yeri kalmadı ustaya soruyorum usta neden yapar bilmiyorum veya bakmak lazım bak diyorum bilmiyorum diyor bu nasıl iş



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net