Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Performans problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46594
Tarih: 28 Aralık 2024 Saat 11:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Performans problemi
Mesajı Yazan: savasdemirci
Konu: Performans problemi
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2018 Saat 15:39
Merhaba, 2007 Model 1.6 Hdi 350bin KM deki aracımda çözemediğimiz bir problem oluştu. Araç değişik zamanlarda herhangi bir anda performans düşüklüğü yaşıyor, gaz pedalı sanki boşa çalışıyormuş hissi veriyor. Bir şekilde turboyu etkileyen bir sorun var. Turbo test sonuçları normal çıkıyor ki turboyu da geçen sene orijinal sıfır taktırdım, egr iptal edildi, turbo valfi 4-5 kez değişti, hava akışı ile ilgili neredeyse her şey değişti,egzoz temiz ve boş. Bu sorun çıktığında dyno testine soktum 60hp gösterdi. Beyin de yada sigorta tablasında olabileceği söyleniyor. 4 - 5 farklı bilgisayar testine girdi ara sıra P0299 hatası veriyor.
Aracın bir anı diğer anını tutmuyor bir bakıyorsunuz gayet iyi birkaç saat sonra sürünüyor.

Bu konuda fikri olan arkadaşların yardımını bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2018 Saat 23:28
Debimetre kontrolunu yaptinizmi cekis dustugu anda ariza lambasi varmi 3000 deviri geciyormu


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2018 Saat 11:10
Merhaba, debimetre yeni değişti, arıza lambası yanmıyor, 3000 deviri uzun mesafede hızını ala ala geçiyor. Ara sıra p0299 hatası alıyoruz bilgisayardan. Bu hataya istinaden turbo valfi 3-4 defa değişti, turbo ile ilgili bağlantılar kontrol edildi ama sonuç alınamadı.


Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2018 Saat 22:48
Aracin dusuk basinc uyarisi veriyor malesef sorun yine selenoid gibi duruyor turbo sistemi kontrol edilip valf degistirip denenmeli tekrar ama kesinlikle orjinal parca al yan sanayi alma ayrica turbo basincini kontrol ettirme sansin varsa baktir emişi kontrol et varmi yokmu 


Mesajı Yazan: Baver Diyar
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2018 Saat 14:20
aynı arızayı yaşamış ve boşu boşuna turboyu Egr yi hava akış sensörünü falan değişmiş biri olarak yazıyorum sorunun %100 sigorta kutusunda hiç başka yere baktırma bunlarda kronik dediler 

-------------
BawerDiyar


Mesajı Yazan: Baver Diyar
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2018 Saat 14:22
bende 3 kere turbo valfini değiştim hepsi boşaydı sorun sıgorta kutusunda 

-------------
BawerDiyar


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2018 Saat 16:01
Merhaba arkadaşlar, sigorta kutusunu değiştirdim malesef sorun çözülmedi. Şöyle bir durum var, aracı dyno testine soktuktan sonra araç neredeyse ölüyor. Sigorta kutusundan sonra teste soktum ilk test 60hp idi şimdi 94 oldu ama test çıkışı araç tekrar sürünmeye başladı.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2018 Saat 16:12
şimdi yapılan işlemleri şöyle bir özetleyelim

1-turbo elektrovana değişti (durum aynı)
2-debimetre değişti (durum aynı) 
3-siğorta kutusu değişti (durum aynı)

hocam şimdi şunu sorayım aracın mazot filtresi ve mazot basınç sensörü felan kontrol edilmi. arakdaşımızın dediği gibi turbo basıncı ölçümü yapıldımı. Araçta yağ yakam - su eksiltme  gibi bir durum varmı. motor ecu soketleri kontrol edildimi. 

Birde sizin gibi aynı sorunları yaşayanların çözümleri mevcut hocam. Birde ankarada hangi ustaya gidiyorsunuz 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22917&PN=2&title=bu-aracla-basim-dertte" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22917&PN=2&title=bu-aracla-basim-dertte


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2018 Saat 16:20
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

şimdi yapılan işlemleri şöyle bir özetleyelim

1-turbo elektrovana değişti (durum aynı)
2-debimetre değişti (durum aynı) 
3-siğorta kutusu değişti (durum aynı)

hocam şimdi şunu sorayım aracın mazot filtresi ve mazot basınç sensörü felan kontrol edilmi. arakdaşımızın dediği gibi turbo basıncı ölçümü yapıldımı. Araçta yağ yakam - su eksiltme  gibi bir durum varmı. motor ecu soketleri kontrol edildimi. 

Birde sizin gibi aynı sorunları yaşayanların çözümleri mevcut hocam. Birde ankarada hangi ustaya gidiyorsunuz 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22917&PN=2&title=bu-aracla-basim-dertte" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22917&PN=2&title=bu-aracla-basim-dertte


Mazot filtresi yeni değişti, mazot basınç sensörü yeni değişti, yağ yakma su eksiltme yok, ecu soketleri kontrol edildi, turbo valfi kablo hattı yenilendi. Linkteki arkadaşın tarif ettiği yerede baktım sağlam görünüyor. Kardeşler (özel), Öz simge (özel), Fatih (Yetkili) hepsine gittim.
Araç bazen yapıyor bazen yapmıyor olayında olduğu için adamları ikna etmek zor, test e çıkıyor normal görünüyor birkaç saat sonra sorun çıkıyor, sonunda dyno testi belgeleri ile çıktım karşılarına.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2018 Saat 16:41
Anladım savaş abicim baya bir sıkıntı çekmişsin. Birde şuna dikkat bu sorunları yağmurlu ya sıcak havada tekrarlama durumuna bir kontrol et. Sorun elektriksel gibi duruyor ara ara yapmasını beni buna yöneltiyor. Servisler arıza yapmayınce birşey yok deyip gönderirler genelde. Birde gaz pedalı soketlerini felan kontrol ettirirmisin abi. Ek olarak krank devir sensörü soketleri vs. YAğsız kontak spreyle temizlet. Son olarakta bu sorun olduğunda arıza tespit cıhazına bağladılarmı hiç. denk geldimi yani. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2018 Saat 17:23
Arıza tespit cihazo P0299 hatası veriyor. Bu hatayı gören turbo valfi değiştiriyor, elektrikçi kendi test programında valfin hata kodu farklı bu turbo basıncı kaybı ile ilgili diyor ama hala bulamadık. Sırada enjektör ve beyin değiştirip deneme işlemleri var :)


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2018 Saat 17:35
Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

Arıza tespit cihazo P0299 hatası veriyor. Bu hatayı gören turbo valfi değiştiriyor, elektrikçi kendi test programında valfin hata kodu farklı bu turbo basıncı kaybı ile ilgili diyor ama hala bulamadık. Sırada enjektör ve beyin değiştirip deneme işlemleri var :)

savaş abi birde ivedikte mass peugeot var abdullah ustanın ismi genç ustalar isterseniz bir ugrayın ankara peugeot 308 grubundan emrah ve sonerin aracılığı giderseniz size yardımcı olur illa birşey yaptırmanıza gerek yok hem bilgi alırsınız hemde tanışmış olursunuz. Peugeot konusunda iyilerdir. ivedik 1333 cd 1344 sk no :48

arıza tespiti orjinal yazılımlamı yoksa üniversal bir cihazla mı bakıldı. bazen üniversal cihazlar bazı arıza kodlarını göstermeyebiliyor.

https://maps.google.com/maps?q=39.99204635620117%2C32.7629508972168&z=17&hl=tr" rel="nofollow - https://maps.google.com/maps?q=39.99204635620117%2C32.7629508972168&z=17&hl=tr


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2018 Saat 13:42
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

Arıza tespit cihazo P0299 hatası veriyor. Bu hatayı gören turbo valfi değiştiriyor, elektrikçi kendi test programında valfin hata kodu farklı bu turbo basıncı kaybı ile ilgili diyor ama hala bulamadık. Sırada enjektör ve beyin değiştirip deneme işlemleri var :)

savaş abi birde ivedikte mass peugeot var abdullah ustanın ismi genç ustalar isterseniz bir ugrayın ankara peugeot 308 grubundan emrah ve sonerin aracılığı giderseniz size yardımcı olur illa birşey yaptırmanıza gerek yok hem bilgi alırsınız hemde tanışmış olursunuz. Peugeot konusunda iyilerdir. ivedik 1333 cd 1344 sk no :48

arıza tespiti orjinal yazılımlamı yoksa üniversal bir cihazla mı bakıldı. bazen üniversal cihazlar bazı arıza kodlarını göstermeyebiliyor.

https://maps.google.com/maps?q=39.99204635620117%2C32.7629508972168&z=17&hl=tr" rel="nofollow - https://maps.google.com/maps?q=39.99204635620117%2C32.7629508972168&z=17&hl=tr


İlgin ve yardımın için teşekkür ederim. İlk fırsatta Mass a gideceğim. Yetkili ve özel servis orjinal yazılımla elektrikci arkadaş da bosch un yazılımı ile baktı. Hepsinde p0299 ama yoruma açık bir kod. 


Mesajı Yazan: tbayder
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 00:00
selcuk bey merhaba. yeniyim daha da konusmalari okudum bu takildi kafama bende bu yazdiginiz sorum var arac ariza isigi yakiyor ve 3000 deviri gecmiyor vites farketmoyor


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2018 Saat 11:36
Orjinalini yazan: tbayder tbayder Yazdı:

selcuk bey merhaba. yeniyim daha da konusmalari okudum bu takildi kafama bende bu yazdiginiz sorum var arac ariza isigi yakiyor ve 3000 deviri gecmiyor vites farketmoyor

Merhaba, sizin durum turbo ile ilgili görünüyor. Turbo da yada turbo tesisatında sanki sorun var gibi. 


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2018 Saat 11:37
Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

Arıza tespit cihazo P0299 hatası veriyor. Bu hatayı gören turbo valfi değiştiriyor, elektrikçi kendi test programında valfin hata kodu farklı bu turbo basıncı kaybı ile ilgili diyor ama hala bulamadık. Sırada enjektör ve beyin değiştirip deneme işlemleri var :)

savaş abi birde ivedikte mass peugeot var abdullah ustanın ismi genç ustalar isterseniz bir ugrayın ankara peugeot 308 grubundan emrah ve sonerin aracılığı giderseniz size yardımcı olur illa birşey yaptırmanıza gerek yok hem bilgi alırsınız hemde tanışmış olursunuz. Peugeot konusunda iyilerdir. ivedik 1333 cd 1344 sk no :48

arıza tespiti orjinal yazılımlamı yoksa üniversal bir cihazla mı bakıldı. bazen üniversal cihazlar bazı arıza kodlarını göstermeyebiliyor.

https://maps.google.com/maps?q=39.99204635620117%2C32.7629508972168&z=17&hl=tr" rel="nofollow - https://maps.google.com/maps?q=39.99204635620117%2C32.7629508972168&z=17&hl=tr


İlgin ve yardımın için teşekkür ederim. İlk fırsatta Mass a gideceğim. Yetkili ve özel servis orjinal yazılımla elektrikci arkadaş da bosch un yazılımı ile baktı. Hepsinde p0299 ama yoruma açık bir kod. 


Bayram öncesi gittim ama çok yoğunlardı bakamadılar. Bu arada ufak tefek kaporta sorunlarım vardı onun için sanayiye bıraktım işi bitince şansımı deneyeceğim :)


Mesajı Yazan: serdarr4
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2018 Saat 11:48
Aynı sorunu yaşamaktayım. yapmadığım kalmadı. çözüm buldu iseniz cevap yazın lütfen.

-------------
Ne zaman biteceği belli olmayan bir yolun neresinde olduğunun önemi yoktur.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2018 Saat 18:02
mozotlu araçlardan pek anlamam ama bende sorunun nereden olabileceğini tahmin olarak katalitik konvertördeki üst ve alt sensörler bu sensörler motorun düzgün çalışması için beyine  sürekli komut gönderiyor ,enjektör tıkanıklığı olabilir , birde kelebek boğazının içindeki motorun işlevini tam yerine getirmemesi olabilir  yada alternatöründe proglem olabilir. 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2018 Saat 00:10
Tbayder Biraz geç oldu kardeş ama sorunun debimetre arızası LOL


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 11:03
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim, üst kapak söküldü aklınıza gelen her şey değişti, her ihtimale karşı sigorta kutusunu da değiştirdim. Enjektörler, triger, radyatör, radyatör fanı bile değişti, turbo revize oldu. Eskisine göre daha iyi ama ilk gün ki gibi değil tabi ki :( Artık gözümü karartıp sıfır motor alacaktım dolar fırladı falan filan derken 6500 tl lik motora 13000 tl istediler ve onu bile bulamadılar mecburen yaptırdım. Ortalama 10000 tl yi bulmuştur sanırım.


Mesajı Yazan: Alperen.erdu
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2019 Saat 12:10
konuyu biraz hortlatıyorum ama sorunu çözemeyen arkadaşlarımıza belki yararı olur bende de aynı sorun vardı bazen gaza basınca çok iyi gidiyodu bazen ise gaza basmama rağmen araba devirlenmekte çok zorluk çekiyordu özellikle motor biraz soğukken gaza basınca gayet iyi gidiyordu ama motor ısındıktan sonra bazen gidiyordu bazen gitmiyordu bizim araçta sorun tamamen beyin ile alakalıymış çıkma beyin taktık şu an canavar gibi gidiyor araç


Mesajı Yazan: erkanengin
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2019 Saat 13:58
araç sigorta kutusu değiştir deniliyor. ayni bu değişim ne işe yarıyor.sigorta kutusununda ne gibi bir arıza olabılıyorda araç çekişten düsüyor acaba. ben 3 senedir yakıt basınç sensörü sorunu yaşıyorum hala çözebilen yok. sureklı arıza lambası yakıyor ve stop edıyor kalkıslarda. yakacam en sonunda arabayı lanet geldi bu pejodan. bu kadar dandik bi araba bu kadar sorunlu ve sorunu çözülemeyen bir araba görmedim.neden piyasası bu kadar düşük ve kötülenen bir araba olduğunu anladım artık haklılarmış


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2021 Saat 15:54
Arakadaşlar en son motoru değiştirerek sorunu çözdüm :) Hepinize teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: Noert
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2021 Saat 20:44
Hala kullanıyorsanız tebrik ederim vazgeçmemişsiniz o kadar çözüm bulamamanıza rağmen 


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2021 Saat 11:06
Azimle en son 2.el temiz bir motor ile değiştirdim ve kurtuldum. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net