Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yeni Aldığım Peugeot Hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46481
Tarih: 24 Temmuz 2025 Saat 00:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yeni Aldığım Peugeot Hakkında
Mesajı Yazan: hanzade34
Konu: Yeni Aldığım Peugeot Hakkında
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 16:49
Merhaba Arkadaşlar Aranıza Yeni Katıldım İsmim Burak İstanbul'danım

Peugeot 1999 406 2.0 SV araç aldım 295 bin'de ekspertiz yaptırdım sadece kaput değişik motor durumu %90 Lakin araçta devir saati yükseliyor ama hız yükselmiyor gereksiz bir bağırma mevcut. Hararet yoğun trafikte 90-100 arası takılıyor yol açılınca 80 - 90 a düşüyor ve airbaglar açılmamış orjinal durumda ama sensörü ile alakalı sanırsam lambası yanıyor. Yorum ve fikirlerinizi alabilirsem ne ala. 

İyi Forumlar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 16:50
Ve ek olarak rolantisi kendi kendine yükseliyor yakıt bu sebeple artıyor rolanti motoru yan sanayi dediler orjinal sipariş ettim ama henüz gelmedi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 17:13
Hayırlı  olsun.  Devir yükselip hiz artmaması baskı balata ile alakalı olma ihtimali yüksek. 
Hararet normal. 
Rolanti dalgalanmasınin pek çok sebebi olabilir.  Boğaz kelebeğini temizleterek başlayın. Bir yerde hava kaçağı var mı kontrol ettirin.
Airbag için bilgisayara bağlayıp hangisi hata veriyor bakmak lazim. Perde hava yastığı varsa şoför koltuğunun altındaki soketleri kontrol edin.  Genelde onlar gevşiyor. 


Mesajı Yazan: dou
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 19:12
hayirli olsun yeni araciniz Smile


Bu arada bende ilk defa peugeot 206 kullanoyorum otobanda hararet 91 92 idi birden direk 110 oldu stop yazisi yazdi panik olmadim deil sehir icinde bi sikinti yok bu arada otobandaki surat 120 130 arasi ici hemen bosa attim 15 saniye sonra geri 91 dereceye geldi hararet sonra tekrarcayni sey oldu  yine aynini yaptim kabutu bi acim dedim yine 91 dereceye geldi sonra 70 80 km suratla ilerledim hemen termostati deistim ama daha otobanda denemedim sorun ne olabilir aceba bilgisi olan paylasirsa cok sevinirim 


Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 20:25
Görüşünüz için teşekkürler :) Baskı balata aklıma gelmemişti ve aynı zamanda kalkarken 1'nci vitese takıyorum debriyajı kaldırıp ilerliyorum 2 3 saniye sonra debriyaj yarıdayken yani bırakmak üzereyken alttan tırrrrrrr diye bir ses geliyor aracı sendeliyor. 2nci viteste de hiç gaza basmadan 2000 devire gelir gelmez ileri geri sallıyor aracı sorun baskı balata olması yüksek ihtimal mi sizce? hızlanmaması da bu sebeple olabilir mi 


Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 20:26
Ayrıca araçta lpg var rolantı dalgalanma sorunu ondanda olabilir mi ? çünkü bazen yapıyor aşırı derece bazende çok seyrek yapıyor. 
Hava yastığı perde altında da var evet koltuk altında ki switchlerle bir ara uğraştım sorun düzelmişti yine tekrarladı


Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 20:28
Orjinalini yazan: dou dou Yazdı:

hayirli olsun yeni araciniz Smile


Bu arada bende ilk defa peugeot 206 kullanoyorum otobanda hararet 91 92 idi birden direk 110 oldu stop yazisi yazdi panik olmadim deil sehir icinde bi sikinti yok bu arada otobandaki surat 120 130 arasi ici hemen bosa attim 15 saniye sonra geri 91 dereceye geldi hararet sonra tekrarcayni sey oldu  yine aynini yaptim kabutu bi acim dedim yine 91 dereceye geldi sonra 70 80 km suratla ilerledim hemen termostati deistim ama daha otobanda denemedim sorun ne olabilir aceba bilgisi olan paylasirsa cok sevinirim 

Teşekkür ederim bir tanıdığımda bana şöyle demişti hararet yükselince boşa atınca düzeliyormuş ama bu yorum ne kadar sağlıklı bilemem bende ilk kez peugeot kullanıyorum. Hararet ilk zamanlar çok takıntı yapmıştım ama sonrasında bu araçların sıcağı sevdiğini düşünmeye başladım :)


Mesajı Yazan: dou
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 23:11
internetteki yorumlarda bende oyle okuyorum genelde ama suyun kaynama derecesi var sonucta dimi soru isareti oluyor akilda fan kacta aciyor mesela veya dielim fanin 2. Kademesi ariza yapinca acmayinca uyari veriyormu cunju 95 de faln aciyormus anladim kadariyla biraz risk gibi 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2018 Saat 23:54
Orjinalini yazan: dou dou Yazdı:

hayirli olsun yeni araciniz Smile


Bu arada bende ilk defa peugeot 206 kullanoyorum otobanda hararet 91 92 idi birden direk 110 oldu stop yazisi yazdi panik olmadim deil sehir icinde bi sikinti yok bu arada otobandaki surat 120 130 arasi ici hemen bosa attim 15 saniye sonra geri 91 dereceye geldi hararet sonra tekrarcayni sey oldu  yine aynini yaptim kabutu bi acim dedim yine 91 dereceye geldi sonra 70 80 km suratla ilerledim hemen termostati deistim ama daha otobanda denemedim sorun ne olabilir aceba bilgisi olan paylasirsa cok sevinirim 
Hararetin yükselip düşmesi normal ama stop uyarisina kadar çıkmasi normal DEĞİL. Birkaç ihtimal var. 
1. Termostat
2. Fan rolesi. (Fan rolesi peugeot logosunun olduğu çıtayı sökünce kutu var onun içindedir. Bulunduğu konum itibariyle su alıp oksitlenme ihtimali yüksektir. Kendiniz açıp gözle kontrol edebilirsiniz. Benimkileri açıp baktım felaket oksit yapmıştı.bu roleler fanın birinci ve ikinci kademesine elektrik göndererek fanın çalışmasını sağlar.  Oksitlenme durumunda görevini bazen yerine getirip bazen getirmeyebilir.
3. Devirdaim. Hız arttıkça hararet yükseliyorsa devirdaim motorundan şüphelenilir. Devirdaim motorunun çarklarinda  bulunan eğilme kopma vb. durumlar  arabanın sağlıklı devirdaim yapmasını engeller. Düşük devirde yeterli miktarda çalışırken devir ve hız artinca gücü yetmeyebilir. 


Mesajı Yazan: M.Ahmet059
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 00:28
hayırlı olsun aracınız :) 
benim 206nın baskı balatasını 175bin kmde değiştirdim sizin 300bin olmuş yaklaşık :) değişmekte fayda var, şanzıman yağı felan da değişmesi kolay oluyor oraları açınca ona da el atın ;) 



-------------
TechnoWalker
206 XR 2000 59 AAB 966
Tekirdağ/Muratlı


Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 00:36
Orjinalini yazan: M.Ahmet059 M.Ahmet059 Yazdı:

hayırlı olsun aracınız :) 
benim 206nın baskı balatasını 175bin kmde değiştirdim sizin 300bin olmuş yaklaşık :) değişmekte fayda var, şanzıman yağı felan da değişmesi kolay oluyor oraları açınca ona da el atın ;) 


Umarım sorunum baskı balata'dır :) bu arada teşekkür ederim evet 300 bin oldu triger'ede baktırmak gerekiyor sanırım peki bu araçların motorları kaç bin deviriyor ben sakin kullanan biriyim ve de bakımlarını yaptırırım aldığım araçların tecrübe edip gördüğünüz en yüksek km nedir? 


Mesajı Yazan: 61AJ669
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 01:24
ileri geri sallaması şundan yapabilir şaft takozu. 1. Vites de topuz 
Çok salliyorsa debriyajdan çekince titriyorsa, çekmede. yaptırınca düzelmişti. 



Mesajı Yazan: dou
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 20:45
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: dou dou Yazdı:

hayirli olsun yeni araciniz Smile


Bu arada bende ilk defa peugeot 206 kullanoyorum otobanda hararet 91 92 idi birden direk 110 oldu stop yazisi yazdi panik olmadim deil sehir icinde bi sikinti yok bu arada otobandaki surat 120 130 arasi ici hemen bosa attim 15 saniye sonra geri 91 dereceye geldi hararet sonra tekrarcayni sey oldu  yine aynini yaptim kabutu bi acim dedim yine 91 dereceye geldi sonra 70 80 km suratla ilerledim hemen termostati deistim ama daha otobanda denemedim sorun ne olabilir aceba bilgisi olan paylasirsa cok sevinirim 
Hararetin yükselip düşmesi normal ama stop uyarisina kadar çıkmasi normal DEĞİL. Birkaç ihtimal var. 
1. Termostat
2. Fan rolesi. (Fan rolesi peugeot logosunun olduğu çıtayı sökünce kutu var onun içindedir. Bulunduğu konum itibariyle su alıp oksitlenme ihtimali yüksektir. Kendiniz açıp gözle kontrol edebilirsiniz. Benimkileri açıp baktım felaket oksit yapmıştı.bu roleler fanın birinci ve ikinci kademesine elektrik göndererek fanın çalışmasını sağlar.  Oksitlenme durumunda görevini bazen yerine getirip bazen getirmeyebilir.
3. Devirdaim. Hız arttıkça hararet yükseliyorsa devirdaim motorundan şüphelenilir. Devirdaim motorunun çarklarinda  bulunan eğilme kopma vb. durumlar  arabanın sağlıklı devirdaim yapmasını engeller. Düşük devirde yeterli miktarda çalışırken devir ve hız artinca gücü yetmeyebilir. 

Ertesi gun direk termostat alip deistim  
fanin 1. Kademesi calisiyor cunku termostati acana kadar biraz rolantude calistirdim 
80 de falan fan calisti sanirim tam dikkat etmedim derceyec ama 90 deildi zaten yavas donuyor stop edincede fan durdu buyuk ihtimal 1 kademe 2. kademeyi bilmiyorum  daha deneme firsatim olmadi 
Fanin ikinci kademe de calisiyor ise devirdaimi deistircem en azindan sokulunce belli olur 

Ins fanin ikinci kademe bozukturda is uzamaz 

Bu arada fanin ikinci kademe arizalaninca herhangi bir uyari verirmi ekranda 

Cunku 92 dereceden direk 110 oldu birden yavas yavas artmadi direk  15 sn sonra tekrar direk 92 mi ne oldu aceba 2.kademe bozuk okulca direk hararet yapmis gibi gosterip motoru soutmamiz icin uyarimi veriyor 


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 21:08
Orjinalini yazan: 61AJ669 61AJ669 Yazdı:

ileri geri sallaması şundan yapabilir şaft takozu. 1. Vites de topuz 
Çok salliyorsa debriyajdan çekince titriyorsa, çekmede. yaptırınca düzelmişti. 


Şaft takozu dediginiz nedir?
Motor yada şanziman takozlarindan ayri bir parça mi?


-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: cyalman
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 22:37
benimtahminim termostat. 
baskı balata için 1. viteste el freni çekikken kalkış yapın  araba stop ederse baskı balata sağlamdır. kalkış yaparsa balata kaçırıyordur. 


-------------
'00 Focus Hb
'11 Fiat Punto Evo
'14 Focus Sedan
'14 VW Passat Highline
'17 3008 Allure Elagance 1.6 bluehdi Otomatik



Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 23:04
Orjinalini yazan: 61AJ669 61AJ669 Yazdı:

ileri geri sallaması şundan yapabilir şaft takozu. 1. Vites de topuz 
Çok salliyorsa debriyajdan çekince titriyorsa, çekmede. yaptırınca düzelmişti. 


şaft takozu nedir evet dediğiniz gibi yapıyor 1e takıp kalkarken tırrr ses gelip titriyor 2nci viteste de gaza basmadan 2.000 devire gelince sallama yapıyor ileri geri ileri geri topuzu çok sallıyor mu denemedim ama deneyeceğim şaft takozu nedir maliyeti ne kadardır bu işin


-------------
Beyinlerimiz savaşsın isterdim ama görüyorum ki silahsızsınız bayım.


Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 23:04
Orjinalini yazan: cyalman cyalman Yazdı:

benimtahminim termostat. 
baskı balata için 1. viteste el freni çekikken kalkış yapın  araba stop ederse baskı balata sağlamdır. kalkış yaparsa balata kaçırıyordur. 

yarın sabah deneyeceğim daha sonra akşamüstü iş dönüşü tekrar buraya yazacağım teşekkürler :)


-------------
Beyinlerimiz savaşsın isterdim ama görüyorum ki silahsızsınız bayım.


Mesajı Yazan: 61AJ669
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 01:12
kusura bakma yanlış yazdım. Tabiki şanzuman takozu. Ustan
Takozu tamir ederse. Şanzuman yağı, içinde ki kavcuk pilastik ,
Işçilik. 150-200. Yok tamir etmezse parca 200-250 tl arası ışçilik v.s


Mesajı Yazan: 61AJ669
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 01:13
kusura bakmayın yanlış yazım. Şanzuman takozu 


Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2018 Saat 00:49
Orjinalini yazan: 61AJ669 61AJ669 Yazdı:

kusura bakmayın yanlış yazım. Şanzuman takozu 

peki çekiş düşüklüğü bundan olabilir mi?


-------------
Beyinlerimiz savaşsın isterdim ama görüyorum ki silahsızsınız bayım.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2018 Saat 09:47
Orjinalini yazan: dou dou Yazdı:

internetteki yorumlarda bende oyle okuyorum genelde ama suyun kaynama derecesi var sonucta dimi soru isareti oluyor akilda fan kacta aciyor mesela veya dielim fanin 2. Kademesi ariza yapinca acmayinca uyari veriyormu cunju 95 de faln aciyormus anladim kadariyla biraz risk gibi 
Kardesim tipatip ayni sorun var trafikte 90-95 arasi otobana cikip hele birde rampa varsa kesin 110 a gidiyor fan aciyor ancak sanirim 2.kademe acmiyor kisa girerken boyle sorun yoktu antifriz degistim pasli su akti dusunceme gore su pasliydi ve yeni antifriz iyice pasi yemizlediyse radyatoru tikadi ondan dolayi olabilir yada 2.kademe acmiyor onun icin role ve resistansa bakilir hic biri olmadi iste devirdaim e kadar yolu var



Mesajı Yazan: hanzade34
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2018 Saat 23:32
Ben çekiş sorunuma hala çözüm bulamadım... :/

-------------
Beyinlerimiz savaşsın isterdim ama görüyorum ki silahsızsınız bayım.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net