Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

HAVA YASTIĞI (AIRBAG) ÖZELLİKLERİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4643
Tarih: 30 Temmuz 2025 Saat 02:49
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: HAVA YASTIĞI (AIRBAG) ÖZELLİKLERİ
Mesajı Yazan: Guests
Konu: HAVA YASTIĞI (AIRBAG) ÖZELLİKLERİ
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 12:48
Günümüzde artık neredeyse tüm arabalarda standart olarak sunulur hale gelen Hava Yastıkları güvenlik açısından çok önemli bir

Günümüzde artık neredeyse tüm arabalarda standart olarak sunulur hale gelen Hava Yastıkları güvenlik açısından çok önemli bir sistemdir. Kazalarda kafa ve göğüs yaralanmalarını büyük ölçüde engelleyen hava yastıkları ilk başlarda sadece sürücü tarafında bulunuyordu. Fakat teknolojinin gelişip de hava yastığı sistemlerinin ucuzlamasıyla birlikte yolcu havayastıkları, ardından yan havayastıkları, kafa havayastıkları gibi güvenliği son derece arttıran sistemler üretildi.

Sürücü havayastığı direksiyon ve yolcu havayastığı önden direk çarpmalarda devreye girecek şekilde tasarlanmıştır. Sadece ihtiyaç olan durumlarda açılırlar. Mesela bir araba kaza yapıp takla atabilir, fakat takla atış şekline göre hava yastığı açılmayabilir de, özellikle yan olarak takla atmışsa durum böyledir. Aynı şekilde yandan çarpmalarda da ön havayastıkları açılmaz.

Ön havayastıklarının dışında şu anda en yaygın olarak yan havayastıkları vardır. Bunlar yandan alınan darbe durumlarında açılırlar ve havayastığının yapısına göre karın ve göğüs bölgesini hatta kafa bölgesini bile koruyabillirler. Fakat çok üst sınıf arabalarda ayrıca kafa havayastıkları da bulunur, bunlar ayrıdır.

Hava Yastığı bulunan arabalarda dikkat edilmesi gereken noktalar:

Öncelikle, emniyet kemeri mutlaka takılı olmalıdır! Aksi taktirde hangi hızda olursa olsun, şehir içinde çok yavaş gidiyor bile olsanız, bir kaza durumunda hava yastığının çok hızlı bir şekilde açılmasından ve bu sırada sizin kafanızın da direksiyona doğru öne gideceğinden çok ciddi kafa ve boyun yaralanmalarına sebep olunabilir.

Sürücü açısından bir uyarı da, sürücünün direksiyon simidine çok yakın oturmaması gerektiğidir. Açılabilecek yastık, eğer sürücü de direksiyona çok yakınsa, bir sakatlanmaya sebep olabilir. (Uygun mesafe, kolların öne uzatıldığında bileklerin direksiyon simidinin üstüne değiyor olduğu mesafedir.)

Hava Yastığı nasıl çalışır?

Fazla ayrıntıya gerek yok... Hava Yastığı'nın içinde sıkıştırılmış bir gaz bulunur ve bir darbe anında, (gerekli ise) o gaz birdenbire serbest bırakılır ve saniyenin bilmem kaçta birinde o yastık, daha sizin kafanız darbenin etkisiyle öne doğru yönlenmeye başlarken, şişiverir, ve siz de kafanızı direksiyon yerine yastığa yaslarsınız

Bir Hava Yastığı'nın sağlıklı bir şekilde çalışma süresi ortalama 10 yıldır. 10 yıldan sonra hava yastığı sistemi iptal edilir. Ayrıca hava yastıklarında, servis tarafından kontrol edilmesi gereken, zamanı gelince değiştirilen piller de bulunur.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Emin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 12:51
Benimki açıldı yenide taktırmadım inşallah pişman olmam.
Düşük hızdaki kazalar için masraftan öteye geçmiyor
+ Olarak araba altından aldığı darbeyle daha kolay açılıyor.


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 13:38
Airbag gerekli bişi bence..
 
Emin orj airbag taktır


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 15:50

Aracımda 4 airbag var, yalnız geçen hafta yaptığım kazada airbaglerim açılmadı ibrem yaklaşık 110 km de kitlenmiş bu hızda kamyona arkadan çarpmada açılması gerekmez mi sizce? (Emniyet kemerim takılıydı)

 



-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 17:23
Thumbs%20Up

-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 17:51
Abi senin o kazada airbag açılmaması normal..Sensorler alt kısımda çünkü


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 17:58
Orjinalini yazan: sinan-s sinan-s Yazdı:

Abi senin o kazada airbag açılmaması normal..Sensorler alt kısımda çünkü
 
Darbe etkilemiyor mu açılmasını


-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 18:01
Orjinalini yazan: hakan1203 hakan1203 Yazdı:

Orjinalini yazan: sinan-s sinan-s Yazdı:

Abi senin o kazada airbag açılmaması normal..Sensorler alt kısımda çünkü
 
Darbe etkilemiyor mu açılmasını
Tampondan aldımmı darbeyi açılır..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net