Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 307'yi test ettik

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4638
Tarih: 21 Eylül 2025 Saat 16:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 307'yi test ettik
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Peugeot 307'yi test ettik
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2009 Saat 22:33
http://www.otohaberci.com/images/uploads/352006143136.jpg">

Her zamanki gibi ben gittim gecikmiş randevumuza. Otoparkta hemcinsleriyle birlikte bekliyordu. Hangisi benim ki acaba diye düşünürken merakla, sanki diğerleri de heyecanla kimi seçeceğimi bekliyor gibiydiler. Bana teslim edilen kontakt anahtarında yazılı plaka numarasından hangisinin Benimki! Olduğunu, plakalar arasındaki kısa bir gözgezdirişten sonra buldum. Sonunda göz göze geldik. Metalik Gri renkliydi. Peugeot 307’ydi  ve bir süreliğine de olsa benimleydi. Bende yine o bildik heyecan başgösterdi. Biteceğini bile bile başlanan herşey gibiydi. 'Herşey yaşansın geride birşey kalmasın yaşanmayan’ın  aceleciliği ve heyecanı vardı yine başlarken.


Doğa ve hava koşulları her defasında olduğu gibi yine bu test maceramda da benimle. Test sürüş izlenimimi sıradan bir yazı olmaktan çıkarmam için bana verdiği ilham sayesinde her defasında, farklı duygular içinde buluyorum kendimi.  Bir kere istanbul erguvanlar ve rengarenk çiçekler içinde. Bir bahar yeli esiyor, bir soğuk poyraz. Erguvanlar keyiflerindiriyor bizi ama poyraz umurumuzda değil. Peugeot 307’mizin içi sıcacık. En azından benim bulunduğum kısım. Çünkü aracımızın öyle bir lüks sunuyor ki  araç içindekilerin farklı ihtiyaçlarına göre klima ayarı mevcut. Eğer siz de çok üşüyen biriyseniz ve yanınızda sizinle tamamıyle zıt sıcak-soğuk algılarına sahip birileri varsa hiç sorun yaşamıyorsunuz. İsteyenistediği şekilde sıcak-soğuk ayarlı klimayı kullanabiliyor.

 
Peugeot 307’nin dış görünüşü, içi hakkında önemli ip uçları veriyor. Dışarıdan size vaat ettiği konforu ve lüksü araç içindeyken buluyorsunuz. Yani hayal kırıklığına uğramak yok. Peugeot 307’nin nasıl göründüğü ile ilgili çok fazla kalem oynatmaya gerek yok sanırım, yıllardır Türkiye yollarında boy gösteren ve çokça tercih edilen bir araç olduğundan oldukça aşina, bildik hatlara sahip. Dış tasarımın bence en dikkat çeken özelliği peugeot’ya özgü kedi gözü farların tamamladığı, alabildiğince özgün hatları.  Bir HB olmakla birlikte derdeyse bir MPV’ye yakın heybetiyle de göz dolduruyor. 
Söylediğim gibi dışardan baktığınızda ne bekliyorsanız aracın içinden,  buluyorsunuz. Bir kere gerçekten çok geniş ve ferah bir iç mekan var. Ön camların genişliği de ekstra bir ferahlık hissi yaratıyor. İç mekanda genel olarak ferahlık ile birlikte kalite hissi kendini gösteriyor. Yani araç ile seyretmeden önce bile 307 ile yolculukların ne denli keyifli olacağını anlıyorsunuz. Bir kere ince düşünülmüş nüanslar 307’ye hakim. Araç içinde kullanılan  müzik ses sistemi , bluetooth telefon kiti (telefon frekansını radyoya aktaran ve bu sayede araç kullanımı sırasında el serbestisi sağlayan sistem), 5’li CD çalar, krom çerçeveli göstergeler ve özel soğutma kabini, bunlardan en dikkat çekenleri. Bu özellikler sayesinde hem araç içinde kalite ve konfor hissi kuvvetleniyor ve hem de sağladığı avantajlar sayesinde kaliteyi hissetmekten ziyade yaşamış oluyorsunuz.
Neyse efendim, bizim yolcuğumuz başlayalı çok oldu, bu süre içinde bu özelliklerini keşfettik aracımızın. Sıra İstanbul sokaklarında peugeot 307 ile turlamaya geldi. Dedik ya zaman bahar zamanı, gecikmiş yaz ile sarkmış kış arasında sıkışmış kalmış bir yerlerdeyiz, İstanbul yollarındayız, erguvanlar altındayız. Boğaza nazır tepelerden birinde konumlandırdık aracımızı bir iki resim almak için, aldık resimleri ama kendimizi alamadık boğazın sırtlarından. Peugeot 307’nin müzik sistemininden gelen berrak müzik ile boğazın nefes kesici manzarası sanki daha da anlam kazandı. Peugeot 307 ile yolculuk yapmak çok keyifli, müzik dinlerken  307 ile yolculuk yapmak ise çok  daha keyifli. Geri dönüş yolundayız,  ne de çok çalışmışız! Hava kararmış hiç farkına varmadan. Dönüş yolunda Xenon farlarımızın gün ışığına yakın aydınlatması sayesinde kararmış havadan pek etkilenmiyoruz.
Yoldayız. Dijital gösterge bizi  her şekilde bilgilendiriyor ve uyarıyor, sürücü ve yolcu emniyet kemeri ikazı ayrı ayrı veriliyor. Bizi, 307’nin içinde iken güvende hissetmemizi sağlayacak diğer bir özellik ise 6 adet hava yastığı. Hava yastıkları ön ve arka yolcuları ve sürücüyü her türlü kazaya karşı koruyacak şekilde konumlandırılmış. Hemen bu noktada hatırlatalım, Peugeot 307 Ncap güvenlik testlerinden 4 yıldız alarak testi geçen bir model. Testten başarılı olarak geçmesinin nedenlerinden biri hiç kuşkusuz 307’nin tüm versiyonlarında standart olarak sunulan ESP ( elektronik stabilite programı) destekli ABS fren sistemi.  Bu sistem beş işlevden oluşuyor. ABS, ani fren sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen bir sistem. AFU (Acil Fren destekleme sistemi) frene basıldığında maksimum fren gücü elde etmenizi sağlıyor. ASR ( tekerlek antipatinaj sistemi) ani hareketlenmelerde ve kaygan yol durumlarında tekerleklerin kaymasını önlüyor, REF ( elektronik fren dağıtım sistemi ) ise, ön ve arka tekerlekler arasında fren dağılımı yapıyor. Ve CDS ( denge kontrol sistemi ) ise aracın, sürücü tarafında verilen komutları en doğru şekilde algılaması ve uygulaması esası üzerine kurulu bir sistem. Kulağa oldukça teknik gelen bu sistemler, araç içinde iken kendinizi daha güvende hissetmenizi sağlıyor. Gelişen teknoloji ile bu tür gereksinimler artık standart olarak her araçta bulunması gereken sistemler olduğunu düşündürüyor insana malum dünya’nın belkide trafik emniyeti açısından  en tehlikeli yollarına sahip İstanbul yolları!  Unutmayalım. Ani frenlerde otomatik olarak devreye giren dörtlü flaşörlede güvenlik çıtasını biraz daha yukarı kaldırıyor. Fazla mı teknik oldum ne? Hani benim duygusallağım.. Ama güvende hissetmeyince kendini insan duyguda olmuyor doğrusu.

E hiç mi olumsuz tarafı yoktu bu aracın diyeceksiniz.
Ne yalan söyleyeyim ben pek olumsuzluk görmedim. Benim kullandığım versiyonu 1,6 lt, 110 hp’lik bir motora sahip . bu kadar kuvvetli iken motor, performansını da  tahmin edebilirsiniz.- Türkiye’de satışta olan ikisi dizel ikisi benzinli, 90 ve 110 hp güçlerinde dört  versiyonu var-  Aracımız aynı zamanda HDI.  İkinci nesil dizel yakıt sistemine sahip. İlkinden farklı olarak daha sessiz, daha kuvvetli ve daha doğaya dost. Ayrıca “yakıtı kokluyor”  tabiri gerçekten bu araçta hayat buluyor. Biz çok fazla km yapmamıza rağmen, yakıt ibresi çok fazla yerinden oynamadı.


307’ler 28,500 YTL’den başlayan fiyatlarsa satışta, benim test ettiğim versiyonunun  fiyatı 35,000 YTL civarında. Unutmadan söyleyeyim, bu fiyatlar kampanyalı fiyatlar! Aklınızda bulunsun.

Dönüş yolundayız. Zaman veda zamanı. Metalik Gri Peugeot 307’yi yuvasına bırakıp sessizce veda ediyoruz. Üzerimizde yaşadıklarımızın izleri.
Bizden şimdilik bu kadar, daha söylenecek çok söz, gidilecek çok yol var.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2009 Saat 22:43
Emrah aracı tanımış oldun yakındna


Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 00:15
ah şu bayanlar..
bırakın bu işi erkekler yapsın.
 
....Peugeot 307 Ncap güvenlik testlerinden 4 yıldız alarak testi geçen bir model. Testten başarılı olarak geçmesinin nedenlerinden biri hiç kuşkusuz 307’nin tüm versiyonlarında standart olarak sunulan ESP ...
 
böyle birşey olabilir mi?
ncap testinde aldığı derece esp ye mi bağlı?
ayrıca 307 nin tüm versiyonlarında ESP var mı?
 
...standart olarak sunulan ESP ( elektronik stabilite programı) destekli ABS fren sistemi.  Bu sistem beş işlevden oluşuyor. ..
 
ESP nin içinde CDS yoktur.
yani CDS , ESP nin bir işlevi değildir.
ESP , CDS nin işlevidir.
CDS (dinamik denge kontrol sistemidir) ve 2 alt işlevi vardır
ESP ve ASR
 
yani CDS , diğer işlevleri bünyesinde barındırır.
ESP , CDS nin alt koludur.
 
...sürücü ve yolcu emniyet kemeri ikazı ayrı ayrı veriliyor...
 
böyle bir şey yok bildiğim kadarı ile.
sadece sürücü için ikaz var.
son maddenin doğrusunu yeni kasa 307 kullanan arkadaşlar versinler.
 
 


Mesajı Yazan: Emin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 09:36
Paylaşım için teşekkürler.


Mesajı Yazan: kamilgulcan
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 11:50
MAKYAJLI 307 DESÜRÜCÜ VE YOLCU İÇİN AYRI İKAZ MEVCUT EN AZINDAN BENİMKİ BÖYLE ... SÜRÜCÜ KEMERİNİ TAKSA DA YANINDAKİ YOLCU TAKMAZSA O UYUZ SES TAM 2 DK BOYUNCA SUSMUYOR Smile AYRICA KIRMIZI IŞIKTA BEKLERKEN POPONU BİRAZ OYNATIRSAN YERİNDEN KEMERİN DE TAKILI DEĞİLSE EN BAŞTAN BAŞLIYOR İKAZ ..Big%20smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 11:54
Orjinalini yazan: kamilgulcan kamilgulcan Yazdı:

MAKYAJLI 307 DESÜRÜCÜ VE YOLCU İÇİN AYRI İKAZ MEVCUT EN AZINDAN BENİMKİ BÖYLE ... SÜRÜCÜ KEMERİNİ TAKSA DA YANINDAKİ YOLCU TAKMAZSA O UYUZ SES TAM 2 DK BOYUNCA SUSMUYOR Smile AYRICA KIRMIZI IŞIKTA BEKLERKEN POPONU BİRAZ OYNATIRSAN YERİNDEN KEMERİN DE TAKILI DEĞİLSE EN BAŞTAN BAŞLIYOR İKAZ ..Big%20smile
 
evet  o uyuz sesı bende yasıyorum walla :) pazar gunu gelırsen bı karsılastırırız arabaları ıyı olur.. :) foto felan cekerız


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 12:00
guzel bı anlatım olmuş...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net