http://www.otohaberci.com/images/uploads/352006143136.jpg">
Her
zamanki gibi ben gittim gecikmiş randevumuza. Otoparkta hemcinsleriyle
birlikte bekliyordu. Hangisi benim ki acaba diye düşünürken merakla,
sanki diğerleri de heyecanla kimi seçeceğimi bekliyor gibiydiler. Bana
teslim edilen kontakt anahtarında yazılı plaka numarasından hangisinin
Benimki! Olduğunu, plakalar arasındaki kısa bir gözgezdirişten sonra
buldum. Sonunda göz göze geldik. Metalik Gri renkliydi. Peugeot
307’ydi ve bir süreliğine de olsa benimleydi. Bende yine o bildik
heyecan başgösterdi. Biteceğini bile bile başlanan herşey gibiydi.
'Herşey yaşansın geride birşey kalmasın yaşanmayan’ın aceleciliği ve
heyecanı vardı yine başlarken.
Doğa ve hava koşulları her defasında olduğu gibi yine bu test
maceramda da benimle. Test sürüş izlenimimi sıradan bir yazı olmaktan
çıkarmam için bana verdiği ilham sayesinde her defasında, farklı
duygular içinde buluyorum kendimi. Bir kere istanbul erguvanlar ve
rengarenk çiçekler içinde. Bir bahar yeli esiyor, bir soğuk poyraz.
Erguvanlar keyiflerindiriyor bizi ama poyraz umurumuzda değil. Peugeot
307’mizin içi sıcacık. En azından benim bulunduğum kısım. Çünkü
aracımızın öyle bir lüks sunuyor ki araç içindekilerin farklı
ihtiyaçlarına göre klima ayarı mevcut. Eğer siz de çok üşüyen
biriyseniz ve yanınızda sizinle tamamıyle zıt sıcak-soğuk algılarına
sahip birileri varsa hiç sorun yaşamıyorsunuz. İsteyenistediği şekilde
sıcak-soğuk ayarlı klimayı kullanabiliyor.

Peugeot 307’nin dış görünüşü, içi hakkında önemli ip uçları
veriyor. Dışarıdan size vaat ettiği konforu ve lüksü araç içindeyken
buluyorsunuz. Yani hayal kırıklığına uğramak yok. Peugeot 307’nin nasıl
göründüğü ile ilgili çok fazla kalem oynatmaya gerek yok sanırım,
yıllardır Türkiye yollarında boy gösteren ve çokça tercih edilen bir
araç olduğundan oldukça aşina, bildik hatlara sahip. Dış tasarımın
bence en dikkat çeken özelliği peugeot’ya özgü kedi gözü farların
tamamladığı, alabildiğince özgün hatları. Bir HB olmakla birlikte
derdeyse bir MPV’ye yakın heybetiyle de göz dolduruyor. Söylediğim
gibi dışardan baktığınızda ne bekliyorsanız aracın içinden,
buluyorsunuz. Bir kere gerçekten çok geniş ve ferah bir iç mekan var.
Ön camların genişliği de ekstra bir ferahlık hissi yaratıyor. İç
mekanda genel olarak ferahlık ile birlikte kalite hissi kendini
gösteriyor. Yani araç ile seyretmeden önce bile 307 ile yolculukların
ne denli keyifli olacağını anlıyorsunuz. Bir kere ince düşünülmüş
nüanslar 307’ye hakim. Araç içinde kullanılan müzik ses sistemi ,
bluetooth telefon kiti (telefon frekansını radyoya aktaran ve bu sayede
araç kullanımı sırasında el serbestisi sağlayan sistem), 5’li CD çalar,
krom çerçeveli göstergeler ve özel soğutma kabini, bunlardan en dikkat
çekenleri. Bu özellikler sayesinde hem araç içinde kalite ve konfor
hissi kuvvetleniyor ve hem de sağladığı avantajlar sayesinde kaliteyi
hissetmekten ziyade yaşamış oluyorsunuz. Neyse efendim, bizim
yolcuğumuz başlayalı çok oldu, bu süre içinde bu özelliklerini
keşfettik aracımızın. Sıra İstanbul sokaklarında peugeot 307 ile
turlamaya geldi. Dedik ya zaman bahar zamanı, gecikmiş yaz ile sarkmış
kış arasında sıkışmış kalmış bir yerlerdeyiz, İstanbul yollarındayız,
erguvanlar altındayız. Boğaza nazır tepelerden birinde konumlandırdık
aracımızı bir iki resim almak için, aldık resimleri ama kendimizi
alamadık boğazın sırtlarından. Peugeot 307’nin müzik sistemininden
gelen berrak müzik ile boğazın nefes kesici manzarası sanki daha da
anlam kazandı. Peugeot 307 ile yolculuk yapmak çok keyifli, müzik
dinlerken 307 ile yolculuk yapmak ise çok daha keyifli. Geri dönüş
yolundayız, ne de çok çalışmışız! Hava kararmış hiç farkına varmadan.
Dönüş yolunda Xenon farlarımızın gün ışığına yakın aydınlatması
sayesinde kararmış havadan pek etkilenmiyoruz. 
Yoldayız. Dijital gösterge bizi her şekilde bilgilendiriyor ve
uyarıyor, sürücü ve yolcu emniyet kemeri ikazı ayrı ayrı veriliyor.
Bizi, 307’nin içinde iken güvende hissetmemizi sağlayacak diğer bir
özellik ise 6 adet hava yastığı. Hava yastıkları ön ve arka yolcuları
ve sürücüyü her türlü kazaya karşı koruyacak şekilde konumlandırılmış.
Hemen bu noktada hatırlatalım, Peugeot 307 Ncap güvenlik testlerinden 4
yıldız alarak testi geçen bir model. Testten başarılı olarak geçmesinin
nedenlerinden biri hiç kuşkusuz 307’nin tüm versiyonlarında standart
olarak sunulan ESP ( elektronik stabilite programı) destekli ABS fren
sistemi. Bu sistem beş işlevden oluşuyor. ABS, ani fren sırasında
tekerleklerin kilitlenmesini önleyen bir sistem. AFU (Acil Fren
destekleme sistemi) frene basıldığında maksimum fren gücü elde etmenizi
sağlıyor. ASR ( tekerlek antipatinaj sistemi) ani hareketlenmelerde ve
kaygan yol durumlarında tekerleklerin kaymasını önlüyor, REF (
elektronik fren dağıtım sistemi ) ise, ön ve arka tekerlekler arasında
fren dağılımı yapıyor. Ve CDS ( denge kontrol sistemi ) ise aracın,
sürücü tarafında verilen komutları en doğru şekilde algılaması ve
uygulaması esası üzerine kurulu bir sistem. Kulağa oldukça teknik gelen
bu sistemler, araç içinde iken kendinizi daha güvende hissetmenizi
sağlıyor. Gelişen teknoloji ile bu tür gereksinimler artık standart
olarak her araçta bulunması gereken sistemler olduğunu düşündürüyor
insana malum dünya’nın belkide trafik emniyeti açısından en tehlikeli
yollarına sahip İstanbul yolları! Unutmayalım. Ani frenlerde otomatik
olarak devreye giren dörtlü flaşörlede güvenlik çıtasını biraz daha
yukarı kaldırıyor. Fazla mı teknik oldum ne? Hani benim duygusallağım..
Ama güvende hissetmeyince kendini insan duyguda olmuyor doğrusu.
E hiç mi olumsuz tarafı yoktu bu aracın diyeceksiniz. Ne yalan
söyleyeyim ben pek olumsuzluk görmedim. Benim kullandığım versiyonu 1,6
lt, 110 hp’lik bir motora sahip . bu kadar kuvvetli iken motor,
performansını da tahmin edebilirsiniz.- Türkiye’de satışta olan ikisi
dizel ikisi benzinli, 90 ve 110 hp güçlerinde dört versiyonu var-
Aracımız aynı zamanda HDI. İkinci nesil dizel yakıt sistemine sahip.
İlkinden farklı olarak daha sessiz, daha kuvvetli ve daha doğaya dost.
Ayrıca “yakıtı kokluyor” tabiri gerçekten bu araçta hayat buluyor. Biz
çok fazla km yapmamıza rağmen, yakıt ibresi çok fazla yerinden
oynamadı.
307’ler 28,500 YTL’den başlayan fiyatlarsa satışta, benim test
ettiğim versiyonunun fiyatı 35,000 YTL civarında. Unutmadan
söyleyeyim, bu fiyatlar kampanyalı fiyatlar! Aklınızda bulunsun.
Dönüş yolundayız. Zaman veda zamanı. Metalik Gri Peugeot 307’yi
yuvasına bırakıp sessizce veda ediyoruz. Üzerimizde yaşadıklarımızın
izleri. Bizden şimdilik bu kadar, daha söylenecek çok söz, gidilecek çok yol var.
|