Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Çalışmıyor aküden olabilirmi ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46105
Tarih: 03 Haziran 2025 Saat 16:35
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Çalışmıyor aküden olabilirmi ?
Mesajı Yazan: emretprmz
Konu: 307 Çalışmıyor aküden olabilirmi ?
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2018 Saat 19:51
Merhaba, bu sabah biraz dolaştım bir sorun yoktu. Ögleden sonra tekrar bindim, kontağı açtım ibreler ışıklar bi garip,yanıp sönüýor, derken marşa bastım tık tık deyip kalıyor ve bütün ışıklar sönüyor.Camları indirip kaldirken zorlanıyor ve kapilari kumandadan kitleyemiyor tık deyip kalıyor gücü yetmiyor ve dörtlüler çok sönük yanıyor.
Acaba akü bu şekilde bir anda bitermi ? İnş. başka bir sorun yoktur.
Bu arada sigorta kutusunu söktüm maxilere kadar kontrol ettim bi islaklik vs görünmüyor.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 01:01
Orjinalini yazan: emretprmz emretprmz Yazdı:

Merhaba, bu sabah biraz dolaştım bir sorun yoktu. Ögleden sonra tekrar bindim, kontağı açtım ibreler ışıklar bi garip,yanıp sönüýor, derken marşa bastım tık tık deyip kalıyor ve bütün ışıklar sönüyor.Camları indirip kaldirken zorlanıyor ve kapilari kumandadan kitleyemiyor tık deyip kalıyor gücü yetmiyor ve dörtlüler çok sönük yanıyor.
Acaba akü bu şekilde bir anda bitermi ? İnş. başka bir sorun yoktur.
Bu arada sigorta kutusunu söktüm maxilere kadar kontrol ettim bi islaklik vs görünmüyor.

Marşa bastığınızda tüm göstergeler sönüyor ise olası problemler
1- akü
2- kutup başları ya da şase veya +kablolarda korozyon/ositlenme kaynaklı güç iletememe
3- çok düşük ihtimalle marş otomatiğinin yüksek akım çekmesidir.

Her geçen gün saniyenin 5de biri gibi kısa kısa artan sürelerde motor daha geç çalışıyordu ise; araç çalıştırıldığında kısa mesafeler gidilmesi, motor çalışmaz iken farların açık bırakılması, ses sisteminin kullanılması gibi aküden akım çekilmesi, bagaj, torpido aydınlatmalarının yanık kalması ve benzeri sebeplerle akü deşarj olur, sülfatlaşma nedeni ile ömrü kısalmış olsa da akü şarj edilerek yeniden kullanılabilir.

Kullanım normal ve araçta problem olmadığı varsayılırsa diğer ihtimal akü gözlerinden birinde kısa devre başlamıştır, yeni akü gerekir.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: emretprmz
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 10:59
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.Umarım aküdendir.Yarın belli olacak artik.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 12:10
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: emretprmz emretprmz Yazdı:

Merhaba, bu sabah biraz dolaştım bir sorun yoktu. Ögleden sonra tekrar bindim, kontağı açtım ibreler ışıklar bi garip,yanıp sönüýor, derken marşa bastım tık tık deyip kalıyor ve bütün ışıklar sönüyor.Camları indirip kaldirken zorlanıyor ve kapilari kumandadan kitleyemiyor tık deyip kalıyor gücü yetmiyor ve dörtlüler çok sönük yanıyor.
Acaba akü bu şekilde bir anda bitermi ? İnş. başka bir sorun yoktur.
Bu arada sigorta kutusunu söktüm maxilere kadar kontrol ettim bi islaklik vs görünmüyor.

Marşa bastığınızda tüm göstergeler sönüyor ise olası problemler
1- akü
2- kutup başları ya da şase veya +kablolarda korozyon/ositlenme kaynaklı güç iletememe
3- çok düşük ihtimalle marş otomatiğinin yüksek akım çekmesidir.

Her geçen gün saniyenin 5de biri gibi kısa kısa artan sürelerde motor daha geç çalışıyordu ise; araç çalıştırıldığında kısa mesafeler gidilmesi, motor çalışmaz iken farların açık bırakılması, ses sisteminin kullanılması gibi aküden akım çekilmesi, bagaj, torpido aydınlatmalarının yanık kalması ve benzeri sebeplerle akü deşarj olur, sülfatlaşma nedeni ile ömrü kısalmış olsa da akü şarj edilerek yeniden kullanılabilir.

Kullanım normal ve araçta problem olmadığı varsayılırsa diğer ihtimal akü gözlerinden birinde kısa devre başlamıştır, yeni akü gerekir.

+1 abimiz gerekli açıklamaları yapmış kardeşim.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: emretprmz
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 20:36
Aküdenmiş çok şükür.Önceden belirti vermedi marşta vs hiç sorun yoktu. Bsi vs. sanıp tırsmıştım.Neyse aynısı başına gelen olursa konunun yardımı dokunur umarım.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net