Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 206 1.4 Gaz Kelebeği Tamir Edilebilir mi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46013
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 17:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 206 1.4 Gaz Kelebeği Tamir Edilebilir mi?
Mesajı Yazan: emoem
Konu: Peugeot 206 1.4 Gaz Kelebeği Tamir Edilebilir mi?
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 12:35
Herkes Merhaba,
Peugeot 206  Comfort  1.4 Benzinli aracımda kendi kendine gaz verme sorunu var. Zaman zamanda yolda ilerlerken araç bir anda gaz yememeye başlıyor ve rolantide ilerliyor. Gaz pedalına yüklenmeme rağmen kesinlikle gaz yemiyor. Kontağı kapatıp açtığımda bazen gaz yemeye başlıyor fakat bazı zamanlarda ise bu sorunu çözmek için akü kutup başını söküp takmam gerekiyor. Hararet göstergesi arızalı idi. Termostatı değiştirerek  bu sorunu çözdük. Buji arızası veriyordu. Bujilerde değişti. Aracımda silkeleme sorunu da mevcut. Silkeleme sorunu da bujiler değiştikten ve yağ bakımı yapıldıktan sonra ortaya çıktı.  Araçta LPG takılı . Sorun hem LPG de hem de benzinde ortaya çıkıyor. Araçta arıza ışığı yanıyor. Birkaç tamirciye gösterdim. Gaz kelebeği (ya da boğaz kelebeği tam ayrımı nedir bilmiyorum) temizleyerek adaptasyon yapılıyor kısa bir süre idare etmesine rağmen sorun tekrarlıyor. Boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiği söylendi. Ancak fiyatı bana göre çok yüksek. Bazı forumlarda bu parçanın onarılabildiğini söylüyorlar. Potansiyometresi değiştiriliyormuş sanırım. Ancak tamircim potansiyometrenin gaz kelebeğinin içinde olduğunu ve bu modellerde potansiyometrenin değişiminin denenemeyeceğini ve komple gaz kelebeğinin değiştirileceğini söylüyor.
Sorum şu arkadaşlar; Bu modeller için gaz kelebeği onarımı mevcut mudur? Yoksa komple değiştirmek mi gerekir?
Kesin bilgisi olan arkadaşlarımız cevaplarsa sevinirim.
Saygılarımla.



-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 13:25
öncelikle armıza hoşgeldiniz. lpg araçlar karşılaşılan sık biri durum gaz kelbeğide kolay kolay arıza yapmaz ama bozulmuşta olabilir. tamiri mümkün deil heleki elektronik bir aksam içinde ve elektrik motoru malesef değişim şart hocam ama arızalıysa. Öncelik bu sorunu çözmek için lpg sistemi bir müddet pasif hale getirin benzinde binin ki aracın map ayarları düzelsin aracı öncelikle benzinde düzgün çalışmasını sağlayın size verilen fiyat ne kadar hocam. Çıkma temiz bakabilirsiniz daha uyguna gelecektir.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-BENZINLI-GAZ-KELEBEGI-KOMPLE-2006-MODEL-SONRASI,PR-1884.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-BENZINLI-GAZ-KELEBEGI-KOMPLE-2006-MODEL-SONRASI,PR-1884.html

http://www.***.com/PEUGEOT-206-GAZ-KELEBEGI-14-8V-BENZINLI,PR-10571.html" rel="nofollow - http://www.***.com/PEUGEOT-206-GAZ-KELEBEGI-14-8V-BENZINLI,PR-10571.html


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 13:51
Merhaba sonerkyl,
Hoşbulduk. Öncelikle cevabınız için teşekkürler. aslında sorun LPG taktırmadan önce de mevcuttu. LPG yi takıldıktan sonra da devam etti.  Tavsiyeniz üzerine yine de bir süre benzinde kullanmayı deneyeceğim. Zaten ben de şu gaz kelebeğinin nasıl bozulduğunu anlamış değilim. Arabalardan biraz anlasam deneme yanılma ile sorunu netleştireceğim ancak bu konuda bilgim olmadığı için ustaların söylediklerine inanmak durumunda kalıyoruz. Bana verilen fiyat 800TL gibi birşeydi. Çıkma parçalara da ne kadar güvenebilirim bilmiyorum. 




-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 16:29
Rica ederim hocam çıkma parçayı takınca zaten sizinki problemliye belli olur araç düzenli çalışmaya başlayacaktır. Dediğim gibi kolay kolay bozulan bir parça deil. Peki hiç bilgisayar bağlanıp arıza kodu felan bakıldımı hocam ?

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 18:25
Bence bobini de bir kontrol ettirin. Bahsettiğiniz arızalar bobinle de ilgili olabilir.bobin bozuksa bujiyide bozar. Belki buji arızasının nedeni de bobindir.


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 18:57
pc ye baglandi ama ariza kodunun ne gosterdigini bilmiyorum açıkçası.  ariza kodunu sildiklerini biliyorum fakat kısa süre sonra  ariza ışığı tekrar yanıyor. bobin icin oto elektrikciye mi gitmem gerekir? ayrıca arabada titreme yoktu ne olduysa bujiler değişince aynı gün  titreme sorunu da ortaya çıktı.

-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 21:12
şu linkten arabamin durumunu izleyebilirsiniz  https://youtu.be/Gx447qpqr2w" rel="nofollow - https://youtu.be/Gx447qpqr2w



-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2018 Saat 22:59
öncelikle geçmiş olsun hocam. aynı sorun bire bir olmasa da bende de var. araçla yolda giderken özellikle soğukken rölantide bildiğin 2000-3000 devirlerde gaz veriyor araba. gaza hiç basmıyorum ısınana kadar böyle gidiyor. trafik ışıklarında durunca herkes bana bakıyor. dip gaz yapmışcasına bağırıyor araç. motor ısınınca geçiyor ama arabanın çekişi de düştü. sanırım aynı sebeplerden dolayı oluyor.

herkes bilir ki 206 çok seri arabadır. işte arabamdaki o serilik kayboldu. yarım gaz yapınca delirmişcesine şahlanan araba gazı sona dayadığım halde naz napıyor gibi. uykularımı kaçırıyor bu durum. 10 ustaya gittim 9 u boğaz kelebeği dedi. 10. usta motor inecek dedi;) ben de 9 usta diyorsa vardır bildikleri diyerekten değiştirdim boğaz kelebeğini. temizletmek geçici çözüm oluyor çünkü arkadaşlarımın da başına geldi boğaz kelebeği mevzusu.
neyse kelebeği değiştirdi usta. aldım arabayı yine gidiyorum yine yaptı aynısını. çekişte düşme var. yine rölantide bağırıyor araba. akşam aradım ustayı anlattım durumu. bilgisayara baglayalim bakalım dedi. (madem öyleydi niye en başta bakmadın diyemedim ama neyse)

şimdi bu sorunla karşılaşan çok arkadaş var forumda ama hepsi gaz kelebeğiyle çözmüş sorunu sanırım. benim sorunuma kelebek değişimi çare olmadı malesef. aynı yöntemi izleyip de sorun çözen arkadaşlar var mı? gel tekrar bakalım dedi ama deneme yanılma metoduyla sorun çözmeye ne vaktim var ne de param. bilgisayara bağlasa sorun kesin olarak çıkıyor mu?

ezbere konuşan usta çok var malesef. kim veriyor bunlara ustalık belgesini bilmiyorum. arabaya bakmadan bujilerden diyen var baskı balatadan çekiş düşer diyen var. bir kaçı bujiden çekiş düşmez de dedi. biri ben karşıdan gelirken anladım sorunu motor inecek diyor. ben mi buluyorum boylelerini yoksa gerçek ustalar çok mu azaldı.

biraz dağınık ve uzun yazdım kusura bakmayın. çok canımı sıkıyor arabanın durumu binesim gelmiyor arabaya. başına böyle sıkıntılar gelen ve sorunu çözen arkadaşlardan yardım bekliyorum.
saygılarımla.


-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2018 Saat 09:20
Orjinalini yazan: cuneytkad cuneytkad Yazdı:

öncelikle geçmiş olsun hocam. aynı sorun bire bir olmasa da bende de var. araçla yolda giderken özellikle soğukken rölantide bildiğin 2000-3000 devirlerde gaz veriyor araba. gaza hiç basmıyorum ısınana kadar böyle gidiyor. trafik ışıklarında durunca herkes bana bakıyor. dip gaz yapmışcasına bağırıyor araç. motor ısınınca geçiyor ama arabanın çekişi de düştü. sanırım aynı sebeplerden dolayı oluyor.

herkes bilir ki 206 çok seri arabadır. işte arabamdaki o serilik kayboldu. yarım gaz yapınca delirmişcesine şahlanan araba gazı sona dayadığım halde naz napıyor gibi. uykularımı kaçırıyor bu durum. 10 ustaya gittim 9 u boğaz kelebeği dedi. 10. usta motor inecek dedi;) ben de 9 usta diyorsa vardır bildikleri diyerekten değiştirdim boğaz kelebeğini. temizletmek geçici çözüm oluyor çünkü arkadaşlarımın da başına geldi boğaz kelebeği mevzusu.
neyse kelebeği değiştirdi usta. aldım arabayı yine gidiyorum yine yaptı aynısını. çekişte düşme var. yine rölantide bağırıyor araba. akşam aradım ustayı anlattım durumu. bilgisayara baglayalim bakalım dedi. (madem öyleydi niye en başta bakmadın diyemedim ama neyse)

şimdi bu sorunla karşılaşan çok arkadaş var forumda ama hepsi gaz kelebeğiyle çözmüş sorunu sanırım. benim sorunuma kelebek değişimi çare olmadı malesef. aynı yöntemi izleyip de sorun çözen arkadaşlar var mı? gel tekrar bakalım dedi ama deneme yanılma metoduyla sorun çözmeye ne vaktim var ne de param. bilgisayara bağlasa sorun kesin olarak çıkıyor mu?

ezbere konuşan usta çok var malesef. kim veriyor bunlara ustalık belgesini bilmiyorum. arabaya bakmadan bujilerden diyen var baskı balatadan çekiş düşer diyen var. bir kaçı bujiden çekiş düşmez de dedi. biri ben karşıdan gelirken anladım sorunu motor inecek diyor. ben mi buluyorum boylelerini yoksa gerçek ustalar çok mu azaldı.

biraz dağınık ve uzun yazdım kusura bakmayın. çok canımı sıkıyor arabanın durumu binesim gelmiyor arabaya. başına böyle sıkıntılar gelen ve sorunu çözen arkadaşlardan yardım bekliyorum.
saygılarımla.

hocam gerçekten düzğün usta bulmak zor bu zamanda hepsi ayrı bir telden çalıyor. facebook grupbunda yağmur oto çok öneriyorlar üyeler antalyada  isterseniz gidip bir görüşün 0242 221 18 80 siz yapılacak gerekli şeyleri yaptırmışsınız ama başka bir sorun var gibi. birde ecu soketleri kontrol edildimi?


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2018 Saat 11:52
cüneyt bey merhaba,
size de geçmiş olsun. ben de sizin gibi birden çok tamirciye (söz de tamirci. parça tamir etmekten çok doğrudan parçayı değiştiren ezberci tipler) aracı gösterdim. hepsi de boğaz kelebeği değişecek dedi. ancak bunu söylemeden önce bu arabada bir hava kaçağımı var?borularında çatlak patlak mı var? ne bileyim sensörlerde  mi sıkıntı var falan filan bakmadan doğrudan boğaz kelebeği değişecek diyorlar. ben de bir türlü kendimi boğaz kelebeği değiştirerek bu sorunun çözüleceğine inandıramıyorum ve bu yüzden araca halen daha aynı şekilde biniyorum ki sizin örnekte gördüğüm gibi boğaz kelebeğini değiştirerek binbir zorlukla kazandığınız paranız boşa gitmiş ve bunun gibi örnekler internette çok. ustalar bu parçayı değiştirmeden önce daha önce kullanılmış ve sağlamlığından emin olunan bir boğaz kelebeği ile test edemiyorlar mı anlamıyorum (belki bunu yetkili servisler yapıyorlardır). 
yaptığım araştırmalarda bu sorunun ısı sensörlerinden birinin bozuk olmasından da kaynaklı olabileceği yazıyordu. daha önce hararet müşürünü değiştirerek bu sorunu çözenleri okumuştum. benim de termostatım bozuktu ve değiştirdim fakat sorunum çözülmedi. sizde de bu şekilde bir durum var ise bunları kontrol ettirin isterseniz. 
İzmir de yaşıyorum fakat inanın ki  arabayı kime emanet edeceğimi bilemiyorum.
Forumdaki arkadaşlarıma soruyorum. İzmir de bu işi nokta atışı çözebilecek bir servis mevcut mudur?
Bir de aracımın sorunları ile ilgili bir döküman hazırlamıştım. bu dökümandaki satıları da aşağıya kopyalıyorum.
Aracım 2008 Model Peaugeot 206 Comfort 1.4 Benzinli. Aracımda kendi kendine gaz verme problemi mevcut. Araçta LPG mevcut fakat bu durum LPG taktırmadan önce de vardı.
Araç zaman zaman şiddetli (1500-2000 devire kadar gaz verme-bırakma)  zaman zamansa daha az şekilde kendi kendine gaz veriyor. 
Boğaz kelebeği 2-3 kere temizlendi ve sıfırlandı fakat sorun tekrarlıyor.
Rolantide çalışırken stop etme sorunu da mevcut. Ancak stop etme her zaman gerçekleşmiyor. 
Araçta kendi kendine gaz verme sorunu ile birlikte gaz yememe problemi oluşuyor. Gaza ne kadar basarsam basayım devir yükselmiyor, araç rölantide gidiyor. 
Aracın akü kutup başını sökerek kontağa basıyorum (kondansatörleri de boşaltarak sıfırlamak için) ve sorun çözülüyor. Araç gaz yemeye başlıyor ancak sorun kısa bir süre içerisinde tekrarlıyor.
Arıza ışığı sürekli yanıyor fakat bazen araç normal şekilde çalışıyor ve arıza ışığı sönüyor(nadiren). 
5-6 ay önce araç bu kadar sık sorun yaratmıyordu fakat klima çalıştırıldığında arıza hemen ortaya çıkıyordu.
Hararet göstergesi arızalıydı. Termostatı değiştirerek gösterge sorununu çözdük fakat sorun devam ediyor. 
Kendi kendine gaz verme problemi ortaya çıktığında araç aşırı derecede gürültülü çalışıyor (dizel araç gibi) Eğer o anda bir rölanti sorunu yaşamıyorsam bu gürültüde ortadan kayboluyor. Bunu 3 farklı videoya çektim. Videolar şu adreslerde mevcut : 

https://youtu.be/i30yY39cNjQ" rel="nofollow - https://youtu.be/i30yY39cNjQ
https://youtu.be/D3usiVPwFcg" rel="nofollow - https://youtu.be/D3usiVPwFcg
https://youtu.be/s7K6LWo7c0k" rel="nofollow - https://youtu.be/s7K6LWo7c0k





-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2018 Saat 11:57
Orjinalini yazan: emoem emoem Yazdı:

cüneyt bey merhaba,
size de geçmiş olsun. ben de sizin gibi birden çok tamirciye (söz de tamirci. parça tamir etmekten çok doğrudan parçayı değiştiren ezberci tipler) aracı gösterdim. hepsi de boğaz kelebeği değişecek dedi. ancak bunu söylemeden önce bu arabada bir hava kaçağımı var?borularında çatlak patlak mı var? ne bileyim sensörlerde  mi sıkıntı var falan filan bakmadan doğrudan boğaz kelebeği değişecek diyorlar. ben de bir türlü kendimi boğaz kelebeği değiştirerek bu sorunun çözüleceğine inandıramıyorum ve bu yüzden araca halen daha aynı şekilde biniyorum ki sizin örnekte gördüğüm gibi boğaz kelebeğini değiştirerek binbir zorlukla kazandığınız paranız boşa gitmiş ve bunun gibi örnekler internette çok. ustalar bu parçayı değiştirmeden önce daha önce kullanılmış ve sağlamlığından emin olunan bir boğaz kelebeği ile test edemiyorlar mı anlamıyorum (belki bunu yetkili servisler yapıyorlardır). 
yaptığım araştırmalarda bu sorunun ısı sensörlerinden birinin bozuk olmasından da kaynaklı olabileceği yazıyordu. daha önce hararet müşürünü değiştirerek bu sorunu çözenleri okumuştum. benim de termostatım bozuktu ve değiştirdim fakat sorunum çözülmedi. sizde de bu şekilde bir durum var ise bunları kontrol ettirin isterseniz. 
İzmir de yaşıyorum fakat inanın ki  arabayı kime emanet edeceğimi bilemiyorum.
Forumdaki arkadaşlarıma soruyorum. İzmir de bu işi nokta atışı çözebilecek bir servis mevcut mudur?
Bir de aracımın sorunları ile ilgili bir döküman hazırlamıştım. bu dökümandaki satıları da aşağıya kopyalıyorum.
Aracım 2008 Model Peaugeot 206 Comfort 1.4 Benzinli. Aracımda kendi kendine gaz verme problemi mevcut. Araçta LPG mevcut fakat bu durum LPG taktırmadan önce de vardı.
Araç zaman zaman şiddetli (1500-2000 devire kadar gaz verme-bırakma)  zaman zamansa daha az şekilde kendi kendine gaz veriyor. 
Boğaz kelebeği 2-3 kere temizlendi ve sıfırlandı fakat sorun tekrarlıyor.
Rolantide çalışırken stop etme sorunu da mevcut. Ancak stop etme her zaman gerçekleşmiyor. 
Araçta kendi kendine gaz verme sorunu ile birlikte gaz yememe problemi oluşuyor. Gaza ne kadar basarsam basayım devir yükselmiyor, araç rölantide gidiyor. 
Aracın akü kutup başını sökerek kontağa basıyorum (kondansatörleri de boşaltarak sıfırlamak için) ve sorun çözülüyor. Araç gaz yemeye başlıyor ancak sorun kısa bir süre içerisinde tekrarlıyor.
Arıza ışığı sürekli yanıyor fakat bazen araç normal şekilde çalışıyor ve arıza ışığı sönüyor(nadiren). 
5-6 ay önce araç bu kadar sık sorun yaratmıyordu fakat klima çalıştırıldığında arıza hemen ortaya çıkıyordu.
Hararet göstergesi arızalıydı. Termostatı değiştirerek gösterge sorununu çözdük fakat sorun devam ediyor. 
Kendi kendine gaz verme problemi ortaya çıktığında araç aşırı derecede gürültülü çalışıyor (dizel araç gibi) Eğer o anda bir rölanti sorunu yaşamıyorsam bu gürültüde ortadan kayboluyor. Bunu 3 farklı videoya çektim. Videolar şu adreslerde mevcut : 

https://youtu.be/i30yY39cNjQ" rel="nofollow - https://youtu.be/i30yY39cNjQ
https://youtu.be/D3usiVPwFcg" rel="nofollow - https://youtu.be/D3usiVPwFcg
https://youtu.be/s7K6LWo7c0k" rel="nofollow - https://youtu.be/s7K6LWo7c0k




EK olarak araçta bujiler değişti. Ayrıca yağ ve filtre bakımlarını yaptırdım. Aracı aldığımda araçta titreme olduğunu fark ettim. bu durum neden oluştu anlamadım. o kadar canım sıkkın ki ustalarla uğraşasım yok.


-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2018 Saat 12:50
sonerkyl ve emoem hocam tesekkur ediyorum. goruyorum ki ustadan yana dertli olanların sayısı azınsanmayacak derecede fazla. zaten bizi üzen araba değil aslında bu işi nokta atışı yaparak çözecek ustalar çok az. iş güç nedeniyle inanın arabayı yıkatmaya götüremiyorum. haftaya yıllık izine ayrılıcam o zaman yağmur otoya gideyim. guruptan baktım herkes övüyor.

emoem hocam sorunumuz seninle buyuk ihtimal aynı. bende arıza lambası filan yanmıyor ama diğer bahsettiklerin bende de oluyor. bu durumdan dolayı inan çok huzursuzum arabaya daha çok zarar verir diye mümkün olduğunca binmemeye çalışıyorum. düzgün bir usta bulursam ve sorunum çözülürse mutlaka size de sebeplerini detaylıca anlatırım. eğer bu tip sorunu olup da çözen arakadaşlar varsa da yardımlarını bekliyoruz..

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2018 Saat 13:10
Cüneyt Bey
Bilgilendirmenizi bekliyorum olacağım. Lütfen foruma yazmayı unutmayın. En azından bizim sorunlarımızı yaşayanlar da tecrübelerinizden faydalanmış olurlar.
Saygılarımla.


-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2018 Saat 17:14
Orjinalini yazan: emoem emoem Yazdı:

Cüneyt Bey
Bilgilendirmenizi bekliyorum olacağım. Lütfen foruma yazmayı unutmayın. En azından bizim sorunlarımızı yaşayanlar da tecrübelerinizden faydalanmış olurlar.
Saygılarımla.


hocam bugün saglam diye referans verilen bir ustaya gittim. kaputu açar açmaz şu hava akışmetresine giren hortuma baktı. dibinden çatlak o hortum. hortumla oynadı ve arabanın anında çalışma şekli ve sesi değişti. dedim çekişe etki eder mi bu abi zaten motor hava almıyor ki sadeve benzin aliyor yakit-hava dengesiz karisinca da haliyle cekis duser gitmez dedi. 2 hortum var orda ikisi de çatlak. biraktim araci yarin alacaklar gozumle gordum sorun muhtemelen ordan. biraz arastrdim hava akismetresi konusunu da sorunlar birebir bende de oluyordu. yarin alicam arabayi kontrol edicem tekrar bakalim hakikaten ordan mi ama gordugum kadariyla orda sorun vat. siz de göz ucuyla bi bakın oralara isterseniz belki buna benzer bir sorundur. inşallah böyle basit şeylerdir yani.

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 19:00
merhaba cuneyt bey
geri bildiriminiz icin tesekkurler.
araci yarın alacağım demişsiniz. son durum nedir öğrenebilir miyim? sorununuz duzeldi mi?

-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 19:22
merhabalar hocam aracı yarım saat önce aldım. sıkışık trafik ve aşırı yağmur var antalya’da o yüzden tam denemeye fırsatım olmadı ama rolantide gaz verme olayı kesilmiş. yolda gelirken biraz dalagalanma oldu ama onu soğukken çoğu araç yapıyor diye biliyorum. aracın sesi de değişmiş. yuksek hızlarda deneyenedim ama ilk fırsatta deneyip yazacağım. sizin sorununuzda değişiklik var mı?

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 17:25
cüneyt bey merhaba
ben aracıma henüz müdahale ettirmedim. size söylenildiği gibi 3 tamirci de gaz kelebeği değişecek diyor. pahalı bir parça olduğu için bunu değiştirmeden önce tüm kontrollerin yapıldığında emin olmak istiyorum. bu yüzden sizden gelecek geri dönüşleri önemsiyorum. aynı zamanda internette nedenleri araştırmaya devam ediyorum.
bildiğiniz gibi arabada rolanti dalagalanması ve gaz yememe problemleri oluşuyor. ben akü kutup başını sökerek bir süre bekledikten sonra tekrar kutup başını taktığımda araba gaz yemeye başlıyor (araç hafızası sıfırlanıyor sanırım. çünkü saat ve tarih ayarları sıfırlanarak oto teypte CD çalmaya başlıyor. ). Bunun nedenine tam olarak cevap alabilsem gerekli müdahaleyi yaptıracağım ancak bu devirde para zor kazanılıyor. doğrudan parçayı değiştir olmadı başka bir parçadanmış şeklinde bir yaklaşımla karşı karşıya kalmak istemiyorum.
bu yazdıklarımı okuyan ustalar diyorlardır ki: "adama söylemişler parça değişcek diye değiştirmiyor gelmiş burada sızlanıyor." Bende kendilerine diyorum ki Cüneyt Bey e de 9 ayrı usta gaz kelebeği değişecek demiş ve değiştirmiş fakat sorunu hortum çatlağından çıkmış. bunun gibi örnekler internette çok. 
Gerçekten bilgisi olan ustalar var ise lütfen öncelikle kontrol edilmesi gereken parçaları sırasıyla yazsınlar. 
Saygılarımla.



-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 23:33
yazdıklariniza noktasina kadar katiliyorum. az once kardesimden donerken yine gaz verdi. kesiciye girecek nerdeyse. butun site uyandi. tamam sogukken hadi biraz dengesizlik olur rolantide ama bu başka birşey. inanin sinirden her gun gidip geldigim yolu karistirdim. o ani yakalabilsem videoya cekecem izleyenler eminim hayret edecektir.

emme manifoldundan motor ust kapagina giden borulari degistirdi usta. hatta o gun dedim ki bilgisayara bagla baska biseyi varsa beni ara onu da yapalim dedim. bagladim bi sikinti yok dedi. acaba tum detaylari sadece peugeot pp2000 mi gosterir. yoksa her ariza tespit cihazi ayni seyi mi gosteriyor bilmiyorum. kaldi ki ariza isigim da hic yanmadi.

bu soruna oksijen sensoru sebep olur diyen var baski balata diyen var sensor arizasi ama hangisi bakmak lazim diyen var. bobinden diyen var bujiden diyen var. nette her gun her dakika arastiriyorum sorunlari.

rolanti sorunu neyse de cekisten dusmesi cok sinirimi bozuyor arabaya binesim gelmiyor. ben baski balatada yogunlasmaya basladim acikcasi. paradan gectim artik sorunu cozecek biri olsa hic uzulmem verdigim paraya.

sizin soruna gelince eger gosterdiginiz usta cok israr ediyorsa kelebekte bastan anlasin. eger sorun duzelmesze para vermem deyin. malesef alin teri emege saygim sonsuz ama artik ben de en bastan boyle konusmayi dusunuyorum. cok bunladim artik. cuma gunu cok iyi denilen ve sadece peugeot araclara bakan tamirciye gidicem bakalim onlar ne diyecek. bu isi halledene kadar bana uykular haram oldu. insallah sizinki de hallolur en kisa zamanda. ben cok takiyorum kafama boyle seyleri.

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 11:08
Cüneyt Bey,
Geçmiş olsun. Baştan anlaşmak fikri güzel ancak hiçbir servisin bunu kabul edeceğini düşünmüyorum. Bence servisler tarafından arızalı bir ürün yerine konsinye (sağlamlığından emin olunan ikinci el ürün) bir ürün takılmalı ve müşteri bir süre bu ürün ile aracını test etmeli. sorunun düzeldiğinden emin olunduktan sonra bu ürün aynı servis tarafından yenisi (sıfır ürün) takılarak değiştirilmeli. Konsinye ürünün test amaçlı kullanılması süresince de müşteriye bu ürün baştan fatura edilebilir (servisin kendini garantiye alması için) ve ürün yenisiyle değiştirildiğinden yeni ürünün fiyatından bu tutar düşürülür. Ama burası Türkiye. Ne kadar konuşsak anlatamayız derdimizi. Anladığım kadarıyla şimdiye kadar yaklaşık 1000 TL ödediniz fakat sorununuzda hiçbir düzelme olmadı. Bu durumunuz umarım ustalarımızın vicdanına dokunurda servis politikalarını ona göre düzenlerler. Allah sabır versin. Bende araca müdahale ettirdiğimde burada tecrübelerimi paylaşacağım. Lütfen sizde tecrübelerinizi paylaşmaya devam ediniz.
Saygılarımla.


-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 12:39
tekrar merhaba. bu dediğimi tabiki yapacak usta varsa bile ćok azdır. zaten sanayide bunun cümlesini bile kurdurtmazlar adama. cok guvenilir ve isinin ehli bir usta bulmak lazim ki zaten bulsak sorun ortadan kalkiyor. nasil olacak bilmiyorum valla iyice umutsuzluga kapilmaya basladim.

dediğiniz gibi 1000 liraya yakin para harcadim ve sorunum düzelmedi. ciddi ciddi baski balatadan supheleniyorum ama rolantide o kadar kendi kendine gaz vermeyi baski balata bitmesi yapar mi ondan emin olamiyorum. cuma izinliyim ve sadece cumayi bu işe ayirdim. butun gun antalya da onerilen ustalari tek tek gezicem ta ki bu sorun halledilene kadar. baski balata degisr de sorun devam ederse madden ve manen biterim cunku. insallah isler uzamaz ve sorunumuz bir an once cozulur. saygilarimla...

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 18:38
Orjinalini yazan: cuneytkad cuneytkad Yazdı:

tekrar merhaba. bu dediğimi tabiki yapacak usta varsa bile ćok azdır. zaten sanayide bunun cümlesini bile kurdurtmazlar adama. cok guvenilir ve isinin ehli bir usta bulmak lazim ki zaten bulsak sorun ortadan kalkiyor. nasil olacak bilmiyorum valla iyice umutsuzluga kapilmaya basladim.

dediğiniz gibi 1000 liraya yakin para harcadim ve sorunum düzelmedi. ciddi ciddi baski balatadan supheleniyorum ama rolantide o kadar kendi kendine gaz vermeyi baski balata bitmesi yapar mi ondan emin olamiyorum. cuma izinliyim ve sadece cumayi bu işe ayirdim. butun gun antalya da onerilen ustalari tek tek gezicem ta ki bu sorun halledilene kadar. baski balata degisr de sorun devam ederse madden ve manen biterim cunku. insallah isler uzamaz ve sorunumuz bir an once cozulur. saygilarimla...

Rolantide kendi kendine gaz vermesinin baskı balata ile hiçbir alakası yoktur hocam. bence hiç baskı balata olayına girme.


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 19:43
öyle mi dersin hocam? çoğu arkadaş kendi kendine gaz verme oluyursa diyor da ondan dedim. zaten giderken de aynı baski balata bitmis gibi duruyor. tabiki belki ikisi de farkli problemler de olabilir..

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 21:04
Orjinalini yazan: cuneytkad cuneytkad Yazdı:

öyle mi dersin hocam? çoğu arkadaş kendi kendine gaz verme oluyursa diyor da ondan dedim. zaten giderken de aynı baski balata bitmis gibi duruyor. tabiki belki ikisi de farkli problemler de olabilir..

Rolantide dururken kendi kendine gaz vermenin baskı balata ile hiç alakası yoktur. Baskı balatanın problemli olduğunu kalkista ve giderken anlarsın. Youtube de baskı balata test videoları vardır. Ordan bakıp test edebilirsiniz. Bence son gittiginiz hortumlarda çatlağı tespit eden ustaya tekrar gidin. Sorunun devam ettiğini söyleyin. ilk tespitleri iyi gibi geldi bana.


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 21:16
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: cuneytkad cuneytkad Yazdı:

öyle mi dersin hocam? çoğu arkadaş kendi kendine gaz verme oluyursa diyor da ondan dedim. zaten giderken de aynı baski balata bitmis gibi duruyor. tabiki belki ikisi de farkli problemler de olabilir..

Rolantide dururken kendi kendine gaz vermenin baskı balata ile hiç alakası yoktur. Baskı balatanın problemli olduğunu kalkista ve giderken anlarsın. Youtube de baskı balata test videoları vardır. Ordan bakıp test edebilirsiniz. Bence son gittiginiz hortumlarda çatlağı tespit eden ustaya tekrar gidin. Sorunun devam ettiğini söyleyin. ilk tespitleri iyi gibi geldi bana.


aynen cuma günü tekrar gidicem yanına. bakalım ne diyecek. mantıklı bir şey duyamazsam yeni sanayide sadece peugeot tamiri yapan duyduguma gore yetkili servisten daha iyi bir tamirci varmış. oraya da gidicem bu sorun bende sinir uyku bırakmadı. çok takıyorum böyle durumları.
internette her gün araştırıyorum bu sorunu.

daha önce hiç cihaza bağlatmadım arabayı. bu cihazlarda her tür problem gösteriliyor mu acaba bununla ilgili bilgim yok. direkt yetkili servise gotursem cihaza baglayacaklar ne sorun varsa yapariz diyecekler benim sorunum cihazda gorunmeyen bir sorunsa nasil olacak ondan da kararsizim.

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2018 Saat 21:04
emoem hocam iyi aksamlar. sorunu uzun ugraslar sonucu halletmis bulunmaktayim.
sorun sizin konunun basinda da belirttiginiz gibi hararet musurundeymis. degisti ve hersey duzeldi. sizin gelisme var mi. en azindan sensorleri deneyerek baslamak lazim sanirim.

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2018 Saat 12:39
merhaba arkadaşlar bazı arızalara mantık yürütüp çözmeye çalışsak  daha etkili olur. bana  basit bir arıza gibi geliyor. Mesela araç kendi kendine gaz vermesi derken gazı sürekli mi veriyor yoksa ibre dalgalanması mı yapıyor. sürekli gaz veriyorsa otomatik cikleye beyin biryerden sinyal alıp komut gönderiyor olabilir .araçlarınızda varmı bilmiyorum ama firen debriyaj vegaz pedalının dibinde sivic düğmeleri olabilir onları gözle bir kontrol edin arızalanan yerinden oynayan varmı diye  ibre dalgalanma yapıyorsa zengin fakir karışımı ayarını yapan lambada sensörleri yani katalizördeki bulunan sensörler beyine sürekli komut göndermekte sensörler iyi ölçüm yapamıyorsa bu sorunla karşılanılmakta bence boğaz kelebeğini değiştirmek çözüm olmayacaktır. boğaz kelebeğini söküp temizleyebilirsiniz hatta eliniz yatkınsa içini bile söküp inceleyebilirsiniz içinde küçük bir motor sürücüsü ve plastik dişliler mevcut debriyaz baskı balatanın bittiğini devir ibresi ve hız göstergesinin orantılı yükselmesinden birde araç 120-130 hızları geçmemesinden anlayabilirsiniz kimi 40.000 de değiştiriyor kimi benim gibi 130.000 olunca değiştiriyor buda kullanmanıza bağlı 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2018 Saat 13:13
merhaba cuneyt bey
sorununuz çözüldüğüne gerçekten çok sevindim. basit bir ısı müşürü olarak görünen bir parçanın ne gibi problem yaratabileceğini tecrübe etmiş olduk. aslında aracı tekrar bakıma götürmek için sizden gelecek cevabı da bekliyordum. geri dönüşünüz için teşekkürler.
daha önce belirttiğim gibi bende de sıcaklık göstergesi -hararet göstergesi- problemi vardı. bu problemle ilgili bir tamirci müşürün değişmesi gerektiğini söyleyerek test etmek için çıkma bir müşür takmıştı. fakat bu müşür sorunu gösterge problemini çözmedi. bir sonra gittiğim tamirci ise termostatın arızalı olduğunu söyleyerek sıfır bir termostat taktı. bu termostatı takmadan önce hararet göstergesi 70 dereceyi geçemiyordu ancak nadirende olsa 80 dereceye kadar çıkıyor fakat 90 dereceye hiçbir zaman ulaşmıyordu. termostat değişince 90 dereceyi görür oldum ancak kısa mesafede ve şehir içinde aracın 90 dereceye çıkması epeyce bir süre alıyor. havanın 15 derece civarında olması durumunda yaklaşık 15 dakika sonra. bu durum normal midir bilmiyorum. ikinci bir durum ise hararet göstergesi 90 ı bir türlü sabitlemiyor. yine şehir içi kullanımda yaklaşık 20 kilometre yol alıyorum. araç 90 dereceyi aşarak bir sonraki çizgiye yaklaşıyor ve daha sonra 80 dereceye kadar düşüyor ve bu durum hareket halinde iken oluyor. devir kullanımı falan normal. aracı normal devrinde kullanıyorum. bu nedenle müşürde sorun olup olmadığını anlayamadım. bunu nasıl tespit edeceğimi bilen var ise yardımcı olabilir mi? ayrıca termostat değiştiğinde müşürde değişmiş olur mu? 
Ek olarak sıcak havalarda kendi kendine gaz verme (rolanti dalgalanması şeklinde. daha önceki mesajlarımda video linki mevcut) problemi daha hafifliyor. yani soğuk havalarda 2000 devirlere kadar çıkabilirken sıcak gavalarda 1000 devir biraz üzerinde dalgalanıyor.
Bir de termostatı değiştiren tamirci arkadaşımız kendi kendine gaz verme sorunu ile hararet göstergesinin hiçbir alakası olmadığını söylemişti. sorununuzun çözülmesi ile iddiası çürümüş oldu sanırım.



-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2018 Saat 14:25
merhaba emoem hocam tesekkurler oncelikle.
ben de ne alaka diyordum ama usta mantikli bir cerceveye oturttu aslinda.
beyin bu sensorlere gore hava-yakit karisimini ayarliyor bunlardan biri arizali olunca saglikli veri gitmiyor haliyle ustanin dedigi gibi araba aptallasiyor. rolantiyi yukseltme veya dusurme gibi. ben ikna oldum acikcasi ki sorun yok su an dedigi dogru sanirim.

arabayla gecen sene konser kuyrugunda hararet sorunu yasadim malum antalya sicagi hava 45 derece vardi. ustaya gittim termostatsiz kullan dedi soktuk duzeldi. 1 hafta gecmeden hararet müşürü bozuldu ayni ustaya gittim müşürü çıkardı çok eskimiş. o gun yanimda az nakit vardı ve fazla uğraşmadan parçacıya gittim abi yan sanayi var 30 tl orijinal var 50 dedi (fiyatlar hala aynı sanırım) dedim yan sanayi tak o kadar param var;)

o günden bu yana gosterge 90 uzerine hava cok sicakken cikiyor fan aciyor hemen geri dusuyordu. gaz verme olayi basladigindan beri 90 derceye hava 10-15 dereceyken bile 20 dakikada cikiyordu. buradan da anlamam lazimdi aslinda sorunun buralarda olduğunu.
allahtan bilgisayar olayi var da sorun halledildi. size su an için tek tavsiyem aracı kimseye goturmeden pp2000 cihazina baglatmaniz. sorun neyse cikacaktir ortaya. ben giderken sorunu bilgisayar gostermezse naparim diye dusunerek gittim ama sorunu gosterdi. sizinki de bendeki gibi basit ariza sanirim ama can sıkıyor işte.

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2018 Saat 15:40
cuneyt bey
cevabini icin tesekkurler. muhtemelen bende de müşür sorunu devam ediyor. 90 dereceye geç çıktığını düşünüyorum. ben de tekrar kontrol ettirerek sonucunu paylasacagim. tekrar gecmis olsun. saygılarımla.

-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: cuneytkad
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2018 Saat 15:44
merakla bekleyecegiz bakalim sorun neymis. kotu bisey degildir umarim. gecmis olsun simdiden.

-------------
206 1.6 xs 2000 model 8v benzinli


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2018 Saat 21:20
cuneyt bey merhaba
ben de hararet müşürünü orjinali ile değiştirdim. 3 gündür test ediyorum. önceki durumundan iyi ancak sorunum tam olarak çözülmüş degil. belki de tekrar adaptasyon yaptırmam gerekiyor bilemiyorum. bu arada müşürü kendim değiştirdim. kötü ustalar bize kısmen araba tamir etmeyi öğretecek :)

-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: Gokhan_367
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 01:11
Arkadaşlar selamlar aracım 206 1.6 Quicksilver bu boğaz kelebeği 2 aydan beri beni yedi bitirdi bugün oto sanayide bir usta buldum aracı bilgisayara bağladı boğaz kelebeği arızası çıktı. Usta bu parçayı söktü ve çok detaylı dikkatli bir şekilde temizledi havaylada kuruttu parçanın içi gözükmüyordu pislikten. Taktıktan sonra kutup başlarını söktük tekrar taktık ilk beş marşta araba kendinden geçti . Aracı yapan usta dinlendirelim dedi . Yaklaşık 40 dakika sonra arabamda ne rölanti düşmesi ve stop etmesi vs tüm sıkıntılar bitti çekişi arttı . Size tavsiyem evet bu arabadan arabaya değişiyor o parçayı söktürüp temizletin araç saat gibi şu an umarım bu sıkıntıyı çekenler bu ayrıntıya dikkat eder ciddi anlamda bu parça bozuk git sıfırını al diyen ustalarda çıktı ama her arızalı parçanın değişeceğini düşünmüyorum iyi bir usta bulun ve detaylı temizletin ilk 1 saat arabanız düzensiz çalışabilir 2 saat sonra saat gibi bir aracınız olacak emin olabilirsiniz;)


Mesajı Yazan: emoem
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 11:16
merhaba arkadaslar
benim problemim beyinden cikti. motor beyni degisti ve sorunum tamamen çözüldü 

izmir de bulunan arkadaslar için inci oto test i tavsiye ederim. 2. sanayide. kesinlikle islerini cok iyi yapiyorlar. milleti kaziklama gibi bir dertleri yok.


-------------
Fransız arabaları ne kadar kaliteli?


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 18:42
Orjinalini yazan: emoem emoem Yazdı:

merhaba arkadaslar
benim problemim beyinden cikti. motor beyni degisti ve sorunum tamamen çözüldü 

izmir de bulunan arkadaslar için inci oto test i tavsiye ederim. 2. sanayide. kesinlikle islerini cok iyi yapiyorlar. milleti kaziklama gibi bir dertleri yok.

Gecmis olsun hocam.
Beyin degisimi maliyeti ne oldu?
Çıkma beyin mi takıldı?


-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: Turkos
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2019 Saat 15:10
İyi günler, 

Benim aracımın şöför yanı koltuğu geri yatmamaya başladı. Yanımda oturan adam dim dik otumak zorunda kalıyor. Konu hakkında bilginiz var mı? 

Not: Forumda nasıl konu açıldığını bilmediğim için buradan yazıyorum


-------------
Turkoss.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net