Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kızdırma buji arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Bipper
Forum Tanımlaması: Peugeot Bipper araçlarınız hakkındaki tüm arızalar ve çözümlerini paylaşabilirsiniz
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45997
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 03:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kızdırma buji arızası
Mesajı Yazan: MUCİT
Konu: Kızdırma buji arızası
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 22:24
s.a  arkadaşlar ;  bende 2011 model 1.4 hdi  citroen nemo  araç var km : 72 binde .. 
bugün akşam alışverişe gidelim dedik kontajı çevrdikten sonra ön ısıtme bujilerini  kontrol edin diye uyarı çıktı ve kızdırma buji simgesi  yanıp sönmeye  başladı. aracı çok aktif kullanmıyoruz genelde yatıyor ama çalıştıracağım zaman kışın genelde  kızdırmaları 2 kere kapatıp açıyorum sizce bu durum neden oldu ?  
enişteme  sordum oda citroen de çalışan bir arkadaşına sormuş ciddi  birşey değil enjektörler kurum tutmuştur dedi.yada bir soketi felan mı  çıktı  acaba  ?? yarın 45 km lik bir yere  gidecem sıkıntı olurmu ?  



Cevaplar:
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 23:17
Orjinalini yazan: MUCİT MUCİT Yazdı:

kışın genelde  kızdırmaları 2 kere kapatıp açıyorum sizce bu durum neden oldu ?

Sorunuzun cevabı zaten cümlenizin içinde !

Ortam sıcaklığı 0 derece ise ısıtma işlemi 2 saniye kadar sürer -10 derecede 6 saniye kadar... Yani özetle yazılım motorun çalışabileceği sıcaklığa ulaşınca bujileri devre dışı bırakıp marşa basmanızı beklerken siz bu yetmez diyerek kendinize göre yorumluyorsunuz.

Isıtma bujileri göstergesi söndüğünde 20 saniye kadar marşa basıp çalıştırın, motor çalışmaz ise marş motorunu üzmemek adına bir kaç dakika bekleyip yeniden deneyin.

Zaten motor ilk marşta start almıyor ise aracınızda mutlaka bir problem vardır ! Benim 1.6 HDI aracım şu an 276 bin (500, 600 bin km yapıp 150 bine düşürülenlerden değil !!!) km de, tüm servis/bakım kayıtları mevcut üzerindeki ısıtma bujileri fabrika montajında takılmış olanlar ve ömrü sona ermiş akü kaynaklı problem hariç 2. defa marşa bastığım hiç olmadı.

Isıtma bujilerinin soğuk ilk çalıştırma dışında görevi yoktur, motor çalıştıktan sonra dilediğiniz kadar yol yapabilirsiniz.



-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: MUCİT
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 23:22
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: MUCİT MUCİT Yazdı:

kışın genelde  kızdırmaları 2 kere kapatıp açıyorum sizce bu durum neden oldu ?

Sorunuzun cevabı zaten cümlenizin içinde !

Ortam sıcaklığı 0 derece ise ısıtma işlemi 2 saniye kadar sürer -10 derecede 6 saniye kadar... Yani özetle yazılım motorun çalışabileceği sıcaklığa ulaşınca bujileri devre dışı bırakıp marşa basmanızı beklerken siz bu yetmez diyerek kendinize göre yorumluyorsunuz.

Isıtma bujileri göstergesi söndüğünde 20 saniye kadar marşa basıp çalıştırın, motor çalışmaz ise marş motorunu üzmemek adına bir kaç dakika bekleyip yeniden deneyin.

Zaten motor ilk marşta start almıyor ise aracınızda mutlaka bir problem vardır ! Benim 1.6 HDI aracım şu an 276 bin (500, 600 bin km yapıp 150 bine düşürülenlerden değil !!!) km de, tüm servis/bakım kayıtları mevcut üzerindeki ısıtma bujileri fabrika montajında takılmış olanlar ve ömrü sona ermiş akü kaynaklı problem hariç 2. defa marşa bastığım hiç olmadı.

Isıtma bujilerinin soğuk ilk çalıştırma dışında görevi yoktur, motor çalıştıktan sonra dilediğiniz kadar yol yapabilirsiniz.



eyvallah da  kontağı 2 kere kapatıp açmayı ben uydurmadım sanayi de ustalar söyledi  zaten buu yaptığım da arabanaın derecesi -3 -4 veya üstü gösteriyordu  yani normal 3 -5 derecede  bu işlemi  yapmıyorum...
her neyse özetle  ne yapacaz peki şimdi  ????


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 23:33
Orjinalini yazan: MUCİT MUCİT Yazdı:

eyvallah da  kontağı 2 kere kapatıp açmayı ben uydurmadım sanayi de ustalar söyledi  zaten buu yaptığım da arabanaın derecesi -3 -4 veya üstü gösteriyordu  yani normal 3 -5 derecede  bu işlemi  yapmıyorum...
her neyse özetle  ne yapacaz peki şimdi  ????

Emin olun aracınızdaki yazılım bahsettiğiniz ustalardan akıllı !

Ne yapacağınıza gelince öncelikle aracınızdan anlayan iyi bir "usta" bulacaksınız, bahsettiğiniz arızanın 3 sebebi olabilir

1-Isıtma bujisinin gerçekten arızalı olması
2-Elektrik/Elektronik arızası
3-Yazılım (çok çok düşük ihtimal)


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: MUCİT
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 23:46
3.sü  yazılımla alakalı olanı pek anlamadım ?  
yarın 45 km lik bir yola  gidecem sorun olmaz  inşallah sorun hala devam ederse  sanayiye götürecem artık....


Mesajı Yazan: MUCİT
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2018 Saat 00:01
usta bu bujilerin tamamını değiştirsek nasıl olur  sökmesi zormu  bu araçlarda  ??  kızdırma  bujisi  motorun içinde mi neresinde  ??


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2018 Saat 19:00
Kızdırma bujilerini sökmek zor. Daha doğrusu kırılma ihtimali çok fazla


Mesajı Yazan: MUCİT
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2018 Saat 20:09
Valla  arkadaş ben anlamadım herkes  birşey diyor  başkaları da diyor ki sopuk havalarda  3 - 4 kere  kontaı aç kapa  yap diyor .... ne yapacamı şaşırdım....


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2018 Saat 01:59
Orjinalini yazan: MUCİT MUCİT Yazdı:

Valla  arkadaş ben anlamadım herkes  birşey diyor  başkaları da diyor ki sopuk havalarda  3 - 4 kere  kontaı aç kapa  yap diyor .... ne yapacamı şaşırdım....

Eşeğin kuyruğunu pazarın orta yerinde kesen hoca... pazar "mal" dolu !

Yakıt dolaşım hattına hem 300 liralık motorin soğutucuyu hemde 80 liralık ısıtıcı müşürü eklemeyi akıl etmiş beyinler; kontağı "BİR DEFA" açınca motorun çalışması için yeterli olacak ısıtmayı gerçekleştirecek bir planlamayı yapmış olsalar gerek !

Öte yandan ustayım diyenlerin çoğuna hemen hiç problem çıkartmayan yakıt soğutucudan bahsedildiğinde garip garip bakarlar, yetkili servis eğitimi almış veya aracı lifte kaldırınca bu nedir diye merak edip araştırmış olanlar hariç.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net