emen her platformda buna benzer konulara rastlamışsınızdır...
Konu elektrik ve elektroniğin güvenlik seviyesinde olmazsa olmazlarından ve elektrik bulunan her yerde karşımıza çıkan sigortalar...
Burada 307den bahsetmiş olsam da öncelikle elektronik aksam şikayetlerinin marka/model fark etmeksizin hemen her araç için mevcut olduğunu bilmekte fayda var. Sık değişim/bakım periyotlarına rağmen yüksek risk gurubunda olan yolcu uçaklarında dahi elektronik arızalar meydana gelmekte ancak yedekli sistem tasarımı sayesinde bertaraf edilebilmektedir. Otomobillerde böyle bir alt yapı bulunmadığı için BSI/ABS/ESP/DİRESİYON gibi elektronik arızalar bazı durumlarda risk yaratabilmektedir.
Sensör olarak adlandırılan bilgi toplayıcı parçaların arızaları görmezden gelindiğinde otolardaki elektronik arızalar ihtiyaç duyulan voltaj/akımın aktarılamaması nedeniyle ortaya çıkmaktadır ki sensörlerin bozulma sebeplerinden biride yine bu durumdur ve şase bağlantılarındaki korozyonlarda bu duruma sebep olmaktadır.
ELEKTRONİK PARÇALARIN ÖMRÜNÜ UZATMAK ve ARIZALARDAN KORUNMAK MÜMKÜNDÜR
Elektrikle bir arada olmaması gereken ilk şey nedir sorusu bir çocuğa bile sorulsa alınacak cevap SU olur... !
"Benim aracım dizel, stop etmez" düşüncesiyle yollarda yükselmiş suya girildiğinde sıcak olan motora ve eksoza temas eden her su damlası buharlaşarak yükselecek, kaputta yalıtım malzemesi yok ise yağmurlama başlayacaktır. Motor sigorta kutusu ve ECU (engine control unit) dahil her bir parça havaya karışmış sudan az veya çok etkilenecek, korozyon hızlanacaktır. Ayrıca yağışlı havalarda araç içindeki paspaslar üzerinde su biriktiğinde araç içinin ısınmasıyla içerideki nem oranı hızla yükselerek araç içindeki BSI (built-in systems interface - basitçe değiştirebilecek, ucuz bir parça değildir !) dahil her parça bozulmaya bir adım daha yaklaşacaktır.
Buna benzer şeylere dikkat edilse bile otomobillerdeki elektronik aksam "havadan nem kapar" korozyon kaçınılmazdır !
Akis keser, rot başı kopar, ses yapar vs. vs. değiştirilir... Süresi ya da kilometresi gelmiş triger seti, devirdaim, alternatör kayışı vs. vs. değiştirilir hatta belki kaç defa şanzıman indirildi aracınızdan... Peki 10-15 yaşına gelmiş araçlarınızdaki sigortaları kaç defa değiştirdiniz !?
Her hafta aracınızı yıkadınız, sildiniz özenle temizlediniz... Peki park/far ampüllerinize giden şase kablosunun sonundaki SKN fişi hiç temizlediniz mi ?
PEUGEOT 307 ABS/ESP/DİREKSİYON/FAN/BSI/ATEŞLEME vs. vs. BİR ORTAYA ÇIKIP BİR KAYBOLAN ARIZALAR veya UFAK TEFEK ARIZALAR SİLSİLESİ
Marka/Model ne olursa olsun bu tip arızalar için aracın her yerini kurcalatıp, paralar boş yere savrulmadan önce sigorta kutularına bakılmasında (elinizden geliyorsa bizzat kendiniz) fayda vardır. Bir kaç yılda bir hava sıcaklığını yüksek olduğu bir gün sigortaların sökülerek (önce kutup başı) ayaklarının (kullanım kılavuzu/sigorta yerleşim planı yoksa sigortalar çıkarılmadan önce fotoğraf çekilebilir) ve soketlerinin kaliteli bir kontak temizleyici ile temizlenmesi (tamamen kuruma gerçekleştikten sonra kutup başı takılmalı) 3-5 yılda bir ise başta yüksek amper değerlerine sahip olanlar olmak üzere sigortalar değiştirilmelidir.
Fotoğraflar bir arkadaşımızın hidrolik direksiyon pompası arızası teşhisiyle 2000 TL kadar harcama yapılmış 1.6 HDI motorlu bir araca aittir. O kadar para harcandıktan sonra 3 TL değerindeki bir sigorta ile arızası giderilmiş olup 1 yıla yakın süredir arıza tekrarlamamıştır. Bu harcamaya sebep olan durum ise pompa soketlerinde elektriksel tüm sinyallerin (kablolu iletimin hatasız olduğunu gösterir) bulunması ancak diyagnoza cevap vermemesidir.
Foto linkleri;
https://drive.google.com/open?id=1kMXz_cUHymC5jD5jB3MhcD21_rlKS8OL" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1kMXz_cUHymC5jD5jB3MhcD21_rlKS8OL https://drive.google.com/open?id=1Loe00z3rFVfvjz-EYOI_4pk6gxY6c3Qf" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1Loe00z3rFVfvjz-EYOI_4pk6gxY6c3Qf https://drive.google.com/open?id=1JHSoAdpIySR5-CJjCBWq2RS2hJ_IY4NP" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1JHSoAdpIySR5-CJjCBWq2RS2hJ_IY4NP https://drive.google.com/open?id=1lZwF9NyNmVERsONhkoCtjZUelBFYLLw6" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1lZwF9NyNmVERsONhkoCtjZUelBFYLLw6 https://drive.google.com/open?id=1-yF_VeJ2ASxL_rwKNrQq6O6BUSlbV6fx" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1-yF_VeJ2ASxL_rwKNrQq6O6BUSlbV6fx https://drive.google.com/open?id=1fteWEqM2pT29VgbSqEjfIgREgy92Z_aG" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1fteWEqM2pT29VgbSqEjfIgREgy92Z_aG https://drive.google.com/open?id=1W7EISgBX4ghPP_sJ6-p5CHzHt4OuSRyv" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1W7EISgBX4ghPP_sJ6-p5CHzHt4OuSRyv
Bu 2 foto ise oldukça titiz olan ve aracın bütün bakım kayıtlarını tutmuş ilk sahibinden satın aldığımız ve yüksek kilometreye sahip olduğu halde 3 yıldır elektronik (ve mekanik) hiç bir arıza vermemiş, periyodik bakımları dışında hiç para harcatmamış bizdeki ihtiyar 2006 model pejonun geçen yaz bakımını yaptığımız sigorta kutusuna ait; https://drive.google.com/open?id=16jYluaXg2dhjaR9pSJ4wZbMf6kmWwbkG" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=16jYluaXg2dhjaR9pSJ4wZbMf6kmWwbkG https://drive.google.com/open?id=142p2hT4TyVlC3LoV6iyn5eoslxgyVFBv" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=142p2hT4TyVlC3LoV6iyn5eoslxgyVFBv
Hidrolik direksiyon pompa bağlantıları; https://drive.google.com/uc?id=1-2GhflJUsBD_5RBFQssmh72c2GG7o67G" rel="nofollow - https://drive.google.com/open?id=1-2GhflJUsBD_5RBFQssmh72c2GG7o67G
Okuduğunuz için teşekkürler...
------------- 1973 200 1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB
|