Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Şase Sesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45788
Tarih: 04 Ağustos 2025 Saat 15:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Şase Sesi
Mesajı Yazan: kayaca
Konu: Şase Sesi
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2017 Saat 00:20
arkadaslar ses sistemi bağlattım araca amfiyi arka tekli koltugun arkasına monte yaptırdım.saseyi arka koltugun bağlantı yerinden aldık. aracımda park modülü mevcut müzik acık 0 sesteyken cızırdama geliyor sinyali yakınca ses  sönüyor parkları veya farı acınca tekrardan aktif oluyor park modülünü gittim 0 bi daha aldım arızalı diye onda da aynı bi yerden şase alıyor ama anlayamadım teypin arkasındaki yere parazit olmasın diye tel yaptık yine aynı başka neden yapabilir bu kablo sürücü tarafından geciyor



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2017 Saat 02:27
Pejolar sevmez park modülü veya zenon falan.. Sonradan takılan elektronik malzemeler elektrik sisteminde dolaşan sinyallere müdahale ederler.. Modül yüzünden ampul patlak zannedebilir araba.. Ampulü ölçmeye giden sinyal de anfiden duyulabilir..

İlla park modülü kullanacam dersen tavsiyem: ufak bir direnç hesaplayıp bağlamak lazım sinyaller için gelen kablolara.. Araba ampul var zannetsin.. O zaman susacaktır..


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2017 Saat 09:04
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Pejolar sevmez park modülü veya zenon falan.. Sonradan takılan elektronik malzemeler elektrik sisteminde dolaşan sinyallere müdahale ederler.. Modül yüzünden ampul patlak zannedebilir araba.. Ampulü ölçmeye giden sinyal de anfiden duyulabilir..

İlla park modülü kullanacam dersen tavsiyem: ufak bir direnç hesaplayıp bağlamak lazım sinyaller için gelen kablolara.. Araba ampul var zannetsin.. O zaman susacaktır..

ya da 2 duylu seklinde yapayım diyorum park modülünü dedigin gibi de cok mantıklı geldi sinyal verirken normal parkı actım mı sanki patlak gibi cızırtısını cıkarıyor  aynen amfi de sıkıntı cıkarıyor baya bi anlayamadım park modülü takamıcaz mı buna simdi ? veya baska yolu dedigin gibi yapsak susar mı ki ?


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2017 Saat 17:12
Hocam modülle alakası yok. Modül fln yok ama aynı sorun bende de var. Benim şase ve enerji kablosu saf bakır 8mm2, teyp arkasında 4 rca da bakır kablo lehimle şaseli fakat ona rağmen var.

Şaseyi bagajdan ayırıp direk aküye bağlamayı düşünüyorum birde öyle deneyeceğim. Birde akünün şaseye bağlanan ucunu zımpara ile temizleyeceğim. Aküdeki (-) de oksit oluşuyor. Şase bağlantısıda zayıflamış olabilir. Diğer ekipmanlarda hissedilmiyor ama amfi belli ediyor.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2017 Saat 18:09
Arabalar ampulün patlaklığını kontrol etmek için sürekli bir frekans gönderir ampullere.. Ampuller de zaten aslında ısınıp ışık veren dirençlerdir.. Yani ölçüm elektriği ampulden şaseye akar, akınca araba anlar ki ampul sağlam.. Çok elektrik akarsa da derki kısa devre.. Ama hiç akmazsa, o frekans kabloda kalır.. Yani elektrik sisteminde parazit varmış gibi kalır.. Ses sistemin iyi değilse o frekansı hoparlörlerden albilirsin..

Arkadaşlar şöyle bir değişik yaklaşım yapayım o zaman.. Ben de anfi kullanıyorum ama modül ıvır zıvır ne takarsam takayım cızırtı yapmaz ses sistemim..

Çünkü anfinin içinde kendi filtreleri var cızlamaz.. Teybim Pioneer in profesyonel makinalarından ve çıkışları cızırdayamaz.. Geri kalan tek şey kablolama.. O da bizzat kendim tarafından masraftan kaçmadan yapıldı.. Teypten full yalıtımlı 4 RCA ile anfiye gidildi..

Eğer ses sisteminde cızırtı varsa ilk kontrol edilecek şey teyp olmalıdır.. Teybim bağlantıları ve yalıtımı elden geçmeli (50 100 liralık teyplerde parazit filtresi olmaz muhtemelen, motor sesini ya da beslemedeki cızırtıyı anfiye verebilir).. Rca lar teypten ayırınca cızırtı var ise hala, kesinlikle ya temassızlık ya da kısa devre vardır anfi bağlantılarında..

Normal kalite anfiler besleme cızırtısını vermez çünkü kendi içinde güzel bir SMPS güç kaynağı vardır, kendi elektriğini düzenler.. Cızırtı RCA kablodan gelir.. Dandik ya da yalıtımsız RCA kullanırsanız kablo uzadıkça cızırtı artar.. (Dışarıdan gelecek her manyetik dalga, kablo üzerinde sese dönüşür)

Son olarak hoparlör bağlantılarına özellikle dikkat edin.. Hoparlör direnç değerleri çok düşükse, kablolardan birisi şase yaparsa ya da her hangi iki kablo birbirine temas ederse motor sesini anfi içeri verecektir.. (Düzenleme: Doğru yapılmış köprüleme hariç..)


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2017 Saat 20:02
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Arabalar ampulün patlaklığını kontrol etmek için sürekli bir frekans gönderir ampullere.. Ampuller de zaten aslında ısınıp ışık veren dirençlerdir.. Yani ölçüm elektriği ampulden şaseye akar, akınca araba anlar ki ampul sağlam.. Çok elektrik akarsa da derki kısa devre.. Ama hiç akmazsa, o frekans kabloda kalır.. Yani elektrik sisteminde parazit varmış gibi kalır.. Ses sistemin iyi değilse o frekansı hoparlörlerden albilirsin..

Arkadaşlar şöyle bir değişik yaklaşım yapayım o zaman.. Ben de anfi kullanıyorum ama modül ıvır zıvır ne takarsam takayım cızırtı yapmaz ses sistemim..

Çünkü anfinin içinde kendi filtreleri var cızlamaz.. Teybim Pioneer in profesyonel makinalarından ve çıkışları cızırdayamaz.. Geri kalan tek şey kablolama.. O da bizzat kendim tarafından masraftan kaçmadan yapıldı.. Teypten full yalıtımlı 4 RCA ile anfiye gidildi..

Eğer ses sisteminde cızırtı varsa ilk kontrol edilecek şey teyp olmalıdır.. Teybim bağlantıları ve yalıtımı elden geçmeli (50 100 liralık teyplerde parazit filtresi olmaz muhtemelen, motor sesini ya da beslemedeki cızırtıyı anfiye verebilir).. Rca lar teypten ayırınca cızırtı var ise hala, kesinlikle ya temassızlık ya da kısa devre vardır anfi bağlantılarında..

Normal kalite anfiler besleme cızırtısını vermez çünkü kendi içinde güzel bir SMPS güç kaynağı vardır, kendi elektriğini düzenler.. Cızırtı RCA kablodan gelir.. Dandik ya da yalıtımsız RCA kullanırsanız kablo uzadıkça cızırtı artar.. (Dışarıdan gelecek her manyetik dalga, kablo üzerinde sese dönüşür)

Son olarak hoparlör bağlantılarına özellikle dikkat edin.. Hoparlör direnç değerleri çok düşükse, kablolardan birisi şase yaparsa ya da her hangi iki kablo birbirine temas ederse motor sesini anfi içeri verecektir.. (Düzenleme: Doğru yapılmış köprüleme hariç..)

hocam ilk olarak ne yapmamlazım modülü mü iptal etmem gerekiyor sinyal verince sesi kesiyor sinyali kapatınca parklar modüle geçince ses geliyor mesela otomatik far ünitesini kapatıp 0 konumda bir şey yanmazken gayet güzel gidiyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net