Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

3008 soguk motorda tekleme sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 3008 T84E (2009-2015)
Forum Tanımlaması: Peugeot 3008 üretimine 2009 yılında başlanmış 2016 yılında yeni versiyonu üretilmiştir. 2010 yılında Avrupa' da yılın SUV aracı seçilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45787
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 20:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 3008 soguk motorda tekleme sorunu
Mesajı Yazan: Plstgc71
Konu: 3008 soguk motorda tekleme sorunu
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2017 Saat 19:30
Merhabalar.aracim 2011 model 3008 1.6 thp allure. Araci 8 ay kadar önce aldik. 2 ay sonra lpg taktirdik. Prince . Yaklasik 6 bin tl ye uyumlu . 2 ay öncesine kadar hiçbir sorun yoktu 2 ay önce motor soğukken tekleme titreme yapmaya başladı ustaya götürdük yakit markasini degistirin dedi. Sorun devam etri. aküden olabilir dedi degistirdik . Bujiler degisti. Ama sikinti artarak dev etti stop etmeye basladi. Arac soguk motorda ilk kontakta devir almiyor fena halde titriyor. Degil ustune cikmak 1 e bile varamiyor devir. Gaza yuklenince devir artiyor ama ayagini cekince tekrar ayni. İkinci kontakta calisiyor gaza sona kadar yuklenip motoru kendine getirince ancak devir kendine gelip titreme bitiyor ve hareket edebiliyorum.baska ustaya gittik uzun süre gazda kullanmissiniz iki üç depo sadece benzinde kullanin ayni dedi . Servise goturduk sboplar kurum baglamis lpg kullanmayın bir sure dedi . Ayni zamanda benzin katkisi alin dedi aldik .bir depo bitmek uzere ama gram degisiklik yok..servise götürdük ve cihaza baglandi sanziman ve BSİ SİSTEM ARA BİRİMİ ve SANZİMAN sorunu cikti . Ama serviste ki usta da bununla alakali degildir sanmiyorum dedi.
Ayni sorunu yasayan var mi cozum buldunuz mu canimi cok sikti artik bu durum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 09:39
Merhabalar öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam sorun lpg sistemini takan yerden kaynaklı muhtemelen. Benim tavsiyem lpg sistemini komple pasif hale getirin. Siğortadan ve lpg tankıntın komple kapattırıp öyle benzinde kullanın. Soğukken teklemesinin sebepleri belidir. Benzinde yaşanan problemler bobin-buji kaynaklarnır. Ama sizin araç turbulu olunca iş biraz daha değişiyor. turbu ve hortumları- eklektrovana- vs. gibi parçalardan kaynaklı olabilir. Cihaza bağlanın hangi hata kodlarını verdi şanzuman ve bsı ile alakalı olarak. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Plstgc71
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 10:01
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Merhabalar öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam sorun lpg sistemini takan yerden kaynaklı muhtemelen. Benim tavsiyem lpg sistemini komple pasif hale getirin. Siğortadan ve lpg tankıntın komple kapattırıp öyle benzinde kullanın. Soğukken teklemesinin sebepleri belidir. Benzinde yaşanan problemler bobin-buji kaynaklarnır. Ama sizin araç turbulu olunca iş biraz daha değişiyor. turbu ve hortumları- eklektrovana- vs. gibi parçalardan kaynaklı olabilir. Cihaza bağlanın hangi hata kodlarını verdi şanzuman ve bsı ile alakalı olarak. 

Hayirli sabahlar hocam Hoşbuldum teşekkür ederim. Bugun gidip lpg yi tamamen offline yaptiracagim dediklerinizi dikkate alacagim insallah sikinti yalnizca ondadir .

Hata kodlari ise ;
Bsi: BSI_T84_V1
Şanzuman: BVA_AM6_AT6_EURO5
Hatasi verdi


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 10:47
Hayırlı sabahlar hocam. Hata kodları gerip geldi bana genelde p0125  - p1124 gibi hata kodlaruı olur. Bu söylediklerini bsı tipi ve şanzuman tipi belirtiyor. Araca Orjinal cihazlamı bakıldı peki.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Plstgc71
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 10:52
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Hayırlı sabahlar hocam. Hata kodları gerip geldi bana genelde p0125  - p1124 gibi hata kodlaruı olur. Bu söylediklerini bsı tipi ve şanzuman tipi belirtiyor. Araca Orjinal cihazlamı bakıldı peki.

Hocam bsi hatasini servisteki usta onemsemedi ustunde durulacsk birdey degil dedi . Ama digeri hakkinds birsey diyemedi 50 liralik birsey de olabilir 8 bin tl de de dedi . Sanzuman hata kodu vites kutusunu isaret ediyor arastirdigimda. Onun degismesi de 8 bin tl . Ama baska usta da hemen vites kutusunu degistirme basit bir ariza da olabilir dedi. Ustelik titremenin vites kutusuyla bi alakasi yoktur diye düşünüyorum


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2017 Saat 11:09
Anladım hocam aynen rolantide çalışırken titremenin sebebi şazumanla alakası olmaz. Genelde motor kulakları ve ateşleme sistemiyle ilgilidir. Bence birde elinde peugeot orjinal yazılımı olan bir serviste hata kodlarına bakılsın. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: abdullahalp
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2018 Saat 17:20
sanırım sizinkine benzer bir durum 3 gün önce2011 model peogeot 3008 thp otomatik allure paket 52000 km de bir araç aldım. aracı ekspere sokarak aldım. aldığımın ertesi günü aracı çalıştırmakta sıkıntı yaşıyorum.  anahtarı çevirdiğimde ya ilk seferde yemiyor ya da çok zor yiyor. sıkıntı buji midir akü müdür bilemedim. buna ek olarak bi çalıştırmada motor arızası diye uyarı verdi 3 5 dakika sonra söndü. 60bin periyodik bakımları yapılmış olarak aldım dolayısıyla bu sıkıntıların olmaması lazım diye düşünüyorum. yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

-------------
cahille muhabbet zor


Mesajı Yazan: Plstgc71
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2018 Saat 09:11
Hayırlı olsun hocam. Rabbim kaza bela vermesin inşallah. Ben kapi kapi dolastim hatta Prince tüp u tamamen tesisatini söktük. Sorun yine devam etti. Servise gittim. Serviste bir gun 1 ve 3 bobin diger gun 2 ve 4 bobin hata verince servisteki mühendis geldi. Ve sorunun benzin pompasinda oldugunu yeterli benzin pompalayamadigi icin bobinlerin ve bujilerin gorevini gormedigini soyledi bu yuzden ilk marsta calismiyor ve tekleme yapiyormus. Hatta trafikte giderken gaz kesiyor arada birden firliyor arac.1900 lira fiyat cikardi. Parcayi bekliyoruz şu an.benzin pompasinin arizalanma sebebini ise uzun sure ceyrek deponun altinda benzin kullanilmasina bağladı . Ki dogru cok yakit tukettigi icin full tüp te kullandik ve haftada bir 30 tl lik benzin aldigimiz icin motora yeterli.gelmemis ve pompalarin arizalanmasina sebep olmus usta ve muhendisin dedigine gore. Bakalim pompa degissin yine sizi bilgilendiririm 👍


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2018 Saat 10:09
Hayırlısı hocam servis mühendisi doğru diyor uzun süre az benzinde kullanınca pompa soğuyamadağı için zamanla yeterli benzin basamıyor ve bozuluyor.  o deil de 1900 tl benzin pompası için çok deilmi?

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Plstgc71
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2018 Saat 10:11
Aslinda 2500 tl ama iyi hal den yani daha önce serviste yillik bakimi yapildigi icin 1900 e indirdik buna sukrettik


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2018 Saat 10:35
şimdi baktım hocam sizin ara. thp motor olunca biraz değişiyormuş yakıt basınç pompası 1700 tl civarlarında piyasada da normal sayılır hiç yoktan serviste taksit ikmanınız var. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2018 Saat 12:09
Galiba yüksek basınç pompası arkadaşın dediği, arkadaki eksantirik miline bağlı akünün hemen yanında ben söke taka bayağı ustası olmuştum -) sonunda pazarlıklan citroen 1400 tl,ye takıyor diye 1600 tl,ye 5 ay evvel değiştirmiştim. Biraz daha düşürün fiyatı eskisinide kesinliklen alın bazen basınç algılayıcı parçada bozuluyor pompa sağlam olsada işinize yarayabilir.


Mesajı Yazan: Greeneyes
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 07:32
hocam selamlar. Umarım buralardasındır. Senin aracın sorunundan bendede var. Sonuç nasıl benzin pompasından mı.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 10:28
Orjinalini yazan: Greeneyes Greeneyes Yazdı:

hocam selamlar. Umarım buralardasındır. Senin aracın sorunundan bendede var. Sonuç nasıl benzin pompasından mı.

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. sizin araçtada lpg varmı hocam. aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodlarına baktırdınız mı. Eğer ustanız yoksa usta konusunda yardımcı olurum.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Greeneyes
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 12:00
lpg yok.  tekleme hatası veriyor. İlk önce rolantide tekliyor sonra motor arızası çıkyor. Bir süre sonra söndüğüde oluyor. Kodları sormadım. Usta sentedendir dedi sente değilse motora kadar gider dedi. Anlam veremedim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2019 Saat 12:12
hemen motora kadar gidiyorlar maşallah. hocam öncelikle bir kaç ustaya götürmenizi tavsiye ederim ona göre karar vermek en güzeli araca en son bakım ne zaman yapıldı bu arıza ne zamandır var. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2019 Saat 07:48
Orjinalini yazan: Greeneyes Greeneyes Yazdı:

lpg yok.  tekleme hatası veriyor. İlk önce rolantide tekliyor sonra motor arızası çıkyor. Bir süre sonra söndüğüde oluyor. Kodları sormadım. Usta sentedendir dedi sente değilse motora kadar gider dedi. Anlam veremedim.


Maşallah hemen motor yani. Rolanti de titreme, tekleme gibi şeyler ateşleme elemanlarından oluyor. Hiç motora falan gerek yok yani.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2019 Saat 09:07
thp bunun sebebi genelde yüksek basınç pompası ile alakalı oluyor hocam orjinal yazılımla bağlanıp yakıt basınç değerlerine baktırın. ikinci seçenek sente atlaması. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Greeneyes
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2019 Saat 10:22
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

thp bunun sebebi genelde yüksek basınç pompası ile alakalı oluyor hocam orjinal yazılımla bağlanıp yakıt basınç değerlerine baktırın. ikinci seçenek sente atlaması. 


Hocam tavsiye edeceğin bir usta varmı



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2019 Saat 09:59
Orjinalini yazan: Greeneyes Greeneyes Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

thp bunun sebebi genelde yüksek basınç pompası ile alakalı oluyor hocam orjinal yazılımla bağlanıp yakıt basınç değerlerine baktırın. ikinci seçenek sente atlaması. 


Hocam tavsiye edeceğin bir usta varmı


cep telenunuzdan aramıştım müsait deildiniz sanırım geçen hafta. ivedikte mas peugeot var. 

abdullah usta : 0537 964 58 20

https://www.google.com/maps/place/Mas+Service/@39.9911692,32.7627774,17.75z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xc0321bcd29dec170!8m2!3d39.9921869!4d32.76287" rel="nofollow - https://www.google.com/maps/place/Mas+Service/@39.9911692,32.7627774,17.75z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xc0321bcd29dec170!8m2!3d39.9921869!4d32.76287


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: caria
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2019 Saat 00:31
slm arkadaslar aracım lpg lı 2010 model sabahları calısırken ozellıkle soguk havada tekleme yapıp motor arıza ısıgıı yakıyor ve arıza
 1. sılındır atesleme arızası bobın degıstı ılk sferınde o an teklemeyı kestı sabah yıne aynısını yaptı tekrar baktık aynı hata 
bu sefer eskı bobın takılıp bujı degıstı yıne duzeldı bu sabah tekleme yıne var fakat aracı bıraz ısıtıp kaldırdım o yuzden motor arıza yakmadı sanırım 
yarın zorlucam bakalım arız yakıcakmı bu arada 
1. sılındır kopresyona bakıldı 135 verdı usta atesleme ıle ılgılı soruun var dıyor tesısat sonrasındada oda olaz ıse sıboplar celık sıbop takılıcak denıyor lutfen yardım arac 120 bınde 
buarada arac ısındımı 10 dk sonra hıc bır problem yok 


Mesajı Yazan: Hikmet93
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2020 Saat 11:56
Selamun Aleykum arkadaslar bende de 2014 pejo 3008benzinli.adac sabah calsdigimda bir kac sefere calsiyo ve daha sonra ariza lambasi yakiyo ardindan pervane deli gibi calisiyor sonra da arac titremeye basliyor bir bilgisi olan varsa yardim ederseniz sevinirim .simdiden her kese tesekkurler


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2020 Saat 09:01
Orjinalini yazan: Hikmet93 Hikmet93 Yazdı:

Selamun Aleykum arkadaslar bende de 2014 pejo 3008benzinli.adac sabah calsdigimda bir kac sefere calsiyo ve daha sonra ariza lambasi yakiyo ardindan pervane deli gibi calisiyor sonra da arac titremeye basliyor bir bilgisi olan varsa yardim ederseniz sevinirim .simdiden her kese tesekkurler

Aleyküm selam aramıza hoşgeldiniz. Öncelikli olarak aracı arıza tesbit cihazına bağlatınız tabi cihaz üniversal deilde orjinal bulursanız daha olacaktır:muhtemelen sorun ise bobin-buji veya eksantirik electrovanasından kaynaklı dır hocam.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net