Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

V Kayışı yerinden çıktı - gergi bilyası kırıldı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45773
Tarih: 07 Haziran 2025 Saat 07:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: V Kayışı yerinden çıktı - gergi bilyası kırıldı
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Konu: V Kayışı yerinden çıktı - gergi bilyası kırıldı
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 22:58
Gün içinde arabayı petrol istasyonunda stop ettim. Çalıştırmak için marşa bastım. Çalıştığı an şak diye bir ses geldi. Stop ettim ve inip baktığımda yerde bir kayış gördüm. Kaputu açtım baktım. Direksiyon hidroliğinin Altında kalan kayış yerinden çıkmış. Arabayı iterek az bişey geri almamla altında bi parça gördüm kırılmış vaziyette. Bi kaç yeri ve ustamı aradım. Akü, direksiyon hidroliği ve devirdaimin bu kayışa bağlı olduğunu ve çalıştırmamam gerektiğini söylediler. Çekici çağırdım ustamın dükkana çektirdim. Ustaya durumu anlattım, lifte kaldırıp baktık ve değişmesi için herşeyi sökmesi gerektiğini söyledi. Ve sökülürse çok işçilik masrafı çıkacağını söyledi. Çözümü şöyle getirdi, kırık olan gergi bilyasını kullanmayacak ve daha kısa kayış takarak olayı halledecekmiş.
Başta içime sinmedi ama bi işlevi olmadığını söyledi. Hidrolik, devirdaim, akü gibi yerlerle alakası olmadığını. Sadece kayışı çevirdiğini söyledi. Kısa kayış takması durumunda problem olmayacağına teminat verdi. Problem durumunda ben kefilim dedi. Öyleyse yap dedim. En az masrafla kurtar dedim beni.
Araç şuan dükkanda yatıyor. Yarın sabah ilk işi aracımı halledecek.
teşhiş ve müdahale doğru mudur ?
Gergi bilyasını takmadan kısa kayışla sistem düzgün çalışır mu ? Bana sıkıntı verir mi ?
Yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 09:23
oğuzhan geçmiş olsun kardeşim öncelikle. gergi bilyası neden takması çok zormuş onu anlamadım yani zor bir yanı yok gergi bilyası kütüğü var büyük ihtimal kayışın fazla gerilimini alan yaylanan kısım bence usta pek uğraşmak istemediğinden yapıyor gibi bence tabi kıralan parçanın resimini atarsan daha iyi olur. parça okadar pahalı deil toplamda 150 tl malzeme 50 tl işçilik alsa hadi diyelim 200 hdai olmadı max 250 tl tutar.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-16-BENZINLI-ALTERNATOR-GERGI-KUTUGU-ORJINAL,PR-742.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-16-BENZINLI-ALTERNATOR-GERGI-KUTUGU-ORJINAL,PR-742.html

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-BENZINLI-2006-ALTERNATOR-KAYISI,PR-344.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-BENZINLI-2006-ALTERNATOR-KAYISI,PR-344.html




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: husem
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 11:36
İşlevi olmasa araç üreticileri takarmıydı? Bence ne gerekiyorsa o yapılmalı işin kolayına kaçılmamalı.


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 11:44
Gergi bilyasını sökmesi için aracı lifte kaldırması yeterli. 3 adet vidası var bildiğim kadarıyla. söküyor, yeni kayışı takıp gergi bilyasının  komple yenisini geri takıyor ve işlem tamam. En fazla yarım saatlik iş. Sen o ustadan kaç kaç kaçabildiğin kadar kaç..
Ayrıca gergi bilyası sayesinde oradaki rulman ve kasnağında sorun olup olmadığını çok kolay anlayabiliyoruz. Sakın gergisiz takma ucuza kaçma.
Kayış 35 tl
gergi 110 tl
işçilik 50 tl
olsa maks 200 tl.
orjinal parçalar olarak.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 14:21
Merhaba,

Gergi bilyasının asıl görevi kayışın sıcak-soğuk , ani gaz verme gaz kesme gibi kayışın üzerindeki yük değişimlerini absorbe etmesidir.

Sizin gergi bilyası (kayışta kesinlikle değişecek) ömrünü tamamlamış ve diğer kasnakları, rulmanları korumak adına kırılmış. Yapmanız gereken;

Yeni kayış+ gergi rulmanı alıp 150 tl gibi (max) bir ücretle aracı olması gerektiği gibi tamir ettirmek.

Söz konusu ustaya Allah ın selamı dışında birşey vermemek

Geçmiş olsun.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 14:50
Hakikaten bu kadar ciddi bi durumsa gidip kafalarına çökeceğim. Dün yatırdık arabayı dükkanda bugün hala başlamamışlar.
Parçayı ben mi yanlış ifade ediyorum diye düşünmüyor değilim.
Dinamo falan sökülmesi gerekiyor dedi.
Gösterdi bana da açıkta değil parça. Kırılan kısım içe doğru. Valla anlamadım

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 14:56
Şuan tekrar görüştüm ustayla. Gergi bilyasının bağlı olduğu ayağın kırık olduğunu söyledi. Ki öyleydi ben de gördüm olayı.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 14:56
Ve kısa kayış kullanarak olmayacağını. Söküp değişmesi gerektiğini söyledi.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: ersin61
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 15:44
Geçmiş olsun..

-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 15:50
Eyvallah abi @ersin61

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net