Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

GAZ PEDALI TİTREŞİM

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45771
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 23:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: GAZ PEDALI TİTREŞİM
Mesajı Yazan: ASLAN308
Konu: GAZ PEDALI TİTREŞİM
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 13:42
Arkadaşlar merhaba araniza yeni katıldım. 2008Dizel manuel 308 1.6 HDI arabanın debriyaj seti değişti 143000 de . Atakligi iyi kalkış v.s iyi sorun gaz pedalindaki titreşim 3 ve 4. Viteste 2500 devirde ve sonrasında pedala telefon titreşimi gibi ama daha güçlü bir şekilde titreşim oluyor . Daha önce 4.viteste 90 la sabit hızda ve 2000 devirde giderken şuan aynı şartlarda 70 ve 80 gidiyor 90 a çıkmak için gaz verdiğimde devir 2500 oluyor ve titreşim başlıyor. sağlıklı hızlanma da kalmadı otobanda 5.viteste 150 yaptım ama devir saati 4000 oldu DAHA önce 2500 devirde 180 yapan araç artık tat vermiyor yardımlarınızı bekliyorum... teşekkürler



Cevaplar:
Mesajı Yazan: husem
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 14:23
Çok bilgim yok ama tahminimce kullanılan baskı/balata volant orjinal değilse olabilir yada montajla alakalı bir sıkıntıda olabilir. 


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 14:48
Teşekkürler ilginiz için yakın zamanda ustayi ziyaret edicem orijinal kullanıldı volan değişmedi ihtiyaç yok denildi


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 16:46
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. motor ve şazuman kulaklarına baktırın derim. 2500 devirde 180 km hıza ulaşması zor ulaşıyorsada oda baskı balatadan kaynaklı kaçırıyordur. yanı 4000 devirde 150 km olması normal hocam. Tabi bu hıza yokuş yukarı düz yol yada yokuş olması hız devir oranınıda etkiler. Not: baskı balata biraz daha alışınca daha iyi olacaktır. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 17:00
Hosbulduk teşekkürler Ustaya söyledim sürüş yaptık motor titreşim veriyodur dedi fakat öyle olsaydı performans kötü olmazdı farklı bir durum bu 2000 devirde 90 hız sabit giderken şimdi 2500 devirde daha yüksek ses ve gaz pedalindaki titreşim oluyor


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 17:36
Orjinalini yazan: ASLAN308 ASLAN308 Yazdı:

Hosbulduk teşekkürler Ustaya söyledim sürüş yaptık motor titreşim veriyodur dedi fakat öyle olsaydı performans kötü olmazdı farklı bir durum bu 2000 devirde 90 hız sabit giderken şimdi 2500 devirde daha yüksek ses ve gaz pedalindaki titreşim oluyor

peki baskı takılalı kaç km oldu. ? 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 17:38
250km


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 17:55
Orjinalini yazan: ASLAN308 ASLAN308 Yazdı:

250km

baskı balatadan kaynaklı gibi volanla ilgilide sıkıntı olabilir gibime  geliyor. genelde baskı balatayı volanla birlikte değiştirmeyi tavsiye ediyorlar. Titreme sorunun değişimden sonra başladı ve kalkarken bu titreme yok hızlandıktan sonra varsa dediğim gibi motor takozları şazuman takozları kontrol ettir derim. Birde baskı biraz daha alışsın şazuman derim eğer düzelmezse ustana tekrar göster. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 17:57
Kardeşim 5. viteste 2500 devirde 180 yapan araba yok malesef.. O hızda zaten en az 4000 devir olmalı motor..

Eğer motor 90bg ise motor kulaklarını kontrol ettir..

Eğer motor 110bg ise volan balata ve motor kulaklarını kontrol ettir..

Debriyaj balatası değişirken balata rulmanı da değişti mi?


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 18:12
Kalkışta titreme yok 3 viteste normal seyirde gaza biraz yükleniyorum devir 2500 dediğinde gaz pedalı vızlamaya başlıyor ayak altı müthiş titreşim hissediyorum boşta gazladim sorun yok ama 3.ve4.viteste 2500 devir ve üstü sıkıntılı performans alıp hizlanamiyorum 5.viteste 130da devir 3000 dahada bastım 150de devir 4000 dahada yok yani Ama bu araba 2500 3000 devirde 180 190 gördü.. rulman değişmedi


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 19:03
7 vites otamatikler bile 180 km hızda 2500 devirde olamıyor bir yerlerde bir hata olmalı


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 19:13
Haklısın ama Çeşme otobanda 3000 devri geçmemiştir 45 derecelik yokuş aşağı


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 19:17
Orjinalini yazan: ASLAN308 ASLAN308 Yazdı:

Kalkışta titreme yok 3 viteste normal seyirde gaza biraz yükleniyorum devir 2500 dediğinde gaz pedalı vızlamaya başlıyor ayak altı müthiş titreşim hissediyorum boşta gazladim sorun yok ama 3.ve4.viteste 2500 devir ve üstü sıkıntılı performans alıp hizlanamiyorum 5.viteste 130da devir 3000 dahada bastım 150de devir 4000 dahada yok yani Ama bu araba 2500 3000 devirde 180 190 gördü.. rulman değişmedi



Sen ustana aynen böyle anlat.. "3000 devirde 180 yapıyordu bozmuşsun" de.. Eski haline getirsin..

Düzenleme:

130hp dizel Ceed Sportywagon.. 6. vites 3500d/dk 200km/h sabit..
110hp dizel 307 SW 5. vites 4600d/dk 200km/h sabit..


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 19:33
Aracım 110hp dizel teorik açıklamanı anlıyorum inanması zor olabilir fakat kuru sıkı bir hikaye değil bu belki yokuş aşağı destek almış olabilir olsa bile devir saati yüksek olur ki ben gaza bastım yani anlayacağınız durum bu kaldı ki yanlış anlamayin sorunum arabamın kaç yaptığı değil pedaldaki vızlama titreşim


Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 23:14
Araç 6 vites ise 180 km de 3 bin devir DİZEL motor için normal. Ayriyetten 5.viteste 150 kmde 4 bin devir 1.6 hdi için fazla, benim 307 1.4 hdi olduğu halde 3500 devirde 150-155 km yapıyor yani anlaşılan baskı ve balatanızda sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Bu arada araç DİZEL ve dizeller düşük devirlerde güzel bir hıza çıkarlar...

-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2017 Saat 23:30
5 vites aynen düşük devirde kullanırım arabami 2000 devirde 90 la uzun yol yapıyordum aracı yormadan ve bağırtmadan ama suan 90 la gitmek için 2500 devir istiyor ve bu devirde gaz pedalı titreşim yapıyor adeta daha fazla basma der gibi


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 11:26
Günaydın arkadaşlar gaz pedalindaki titreşim ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar dan varsa tecrübe edenler paylaşımlarıni bekliyorum... Teşekkürler


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 11:43
bu problem dediğiniz gibi motordan ziyade aktarma organlarından kaynaklanıyor.bende206 aracımda iki defa baskı değiştirmek zorunda kalmıştım ilkinde volant idare eder dendi üşendiler uğraşmaya problem çıkınca yeni baskı balatadan bir tane daha alıp takmak zorunda kaldım volantta söküldü tornaya gidip birbirine uyum sağlatıldı.sıkıntınız volant ve baskı balata görünüyor.boşta gaz verince gaz pedalında titreşim yok yazmışsınız o zaman aktarmada bir balanst bozukluğu oluyor ve kaçırmada olduğu için aynı hızlarda gitmek için daha fazla devir çeviriyor araç. ben sorunu çözene kadar 5 kez söküldü takıldı baskı balata şanzıman alt tabla çok sıkıntılı süreç bunlar bir de işinin arkasında durmayan ustaya denk gelinirse durum daha da vahim. halen aracımın ilk hali gibi gitmediğini düşünüyorum yine de ama biraz daha sökülüp takılırsa alt takım ayar tutmayacaktı artık

sizin yapacağınız baskı balata yeniden sökülüp volant ya torna ya değişim yapılıp alıştırmaları yapılıp toplanacak 


Mesajı Yazan: ASLAN308
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 17:00
Teşekkürler paylaşımın için umarım hallederiz bu sorunu , daha sonra gelişme olursa haber veririm...


Mesajı Yazan: kimiraikkonen
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2019 Saat 00:34
Bu nalet sorun benim 208 aracımda da var. Sırf bu mekanik sorunları yüzünden hergün kendime keşke Toyota falan alsaydım diyorum. Veya Hyundai.

Araç hızlanırken ve özellikle 2000 devir bandında gaz pedalı titriyor. Yarı otomatik ETG5 şanzıman ne yazık ki. Evlerden ırak bir şanzıman, volant leş.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2019 Saat 09:09
Orjinalini yazan: kimiraikkonen kimiraikkonen Yazdı:

Bu nalet sorun benim 208 aracımda da var. Sırf bu mekanik sorunları yüzünden hergün kendime keşke Toyota falan alsaydım diyorum. Veya Hyundai.

Araç hızlanırken ve özellikle 2000 devir bandında gaz pedalı titriyor. Yarı otomatik ETG5 şanzıman ne yazık ki. Evlerden ırak bir şanzıman, volant leş.

toyota yarı otomatik emin olun hiç farkı yok hatta daha etg daha kararlı ondan Smile bence bir yetkili servise gidip yazılım güncelleştirmesi olup olmadığını sorun ve şanzuman alıştırması yaptırın emin baya bir iyileşme oluyor.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kimiraikkonen
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2019 Saat 12:03
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: kimiraikkonen kimiraikkonen Yazdı:

Bu nalet sorun benim 208 aracımda da var. Sırf bu mekanik sorunları yüzünden hergün kendime keşke Toyota falan alsaydım diyorum. Veya Hyundai.

Araç hızlanırken ve özellikle 2000 devir bandında gaz pedalı titriyor. Yarı otomatik ETG5 şanzıman ne yazık ki. Evlerden ırak bir şanzıman, volant leş.

toyota yarı otomatik emin olun hiç farkı yok hatta daha etg daha kararlı ondan Smile bence bir yetkili servise gidip yazılım güncelleştirmesi olup olmadığını sorun ve şanzuman alıştırması yaptırın emin baya bir iyileşme oluyor.
Değerli hocam dediklerinizin hepsi yapıldı. Bursa Baykar servisinde yazılım güncelleme ve şanzıman alıştırma yapıldı ama ısrarla fabrikasyon hatalı olan parçayı değiştirme yoluna gitmediler. Normal deyip geçiştirdiler. İnsan olarak güzel insanlar ama sorun çözme konusunda ağır mağduriyetim var.

Bir de Toyota MMT evet o da leş ama CVT yağ gibi akıyor. Dediğim gibi Eat6 veya manuel almayan bu modelin yanına yaklaşmasın. Ruh halimi bozdu.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2019 Saat 13:41
cvt daha kararlı o konuda muhtemel sizinde dediğiniz gibi yetkili servislerin ülkemizde kafasına göre takılması ve bunlara türkiye peugeot veya hangi marka olursa olsun ana disbürütölerin de ilgilenmemesi bir çok markada kullanıcıları zor durumda bırakıyor. Avurupada olsanız emin olun hemen baskı ve volan değişimi yapılıp sorununuzu çözerlerdi. Peki peugeot merkez şikayetiniz konusunda ne dediler hocam. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net