Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

106-Kalorifer Yeterli Isıtmıyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45704
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 20:05
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 106-Kalorifer Yeterli Isıtmıyor
Mesajı Yazan: eran
Konu: 106-Kalorifer Yeterli Isıtmıyor
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2017 Saat 08:02
Arkadaşlar 99 model 1.4 Xr otomatik vites 106'mız var. 115.000 km'de.
2,5 ay falan oluyor alalı. Aldığımızda olmayan, son bir haftadır ortaya çıkan bir sorunum var.
Kalorifer yeterince ısıtmıyor. Yön ve sıcak-soğuk kollarının işlevinde sorun yok. Ama en sıcaktayken 1. kademede biraz ısıtıyor ama yine tam kapasite değil. Önceki halini biliyorum çünkü. 2 ve 3'e aldığınızda tamamen ılık üflüyor. Termostat 1,5 ay önce değişti, sistem havası kontrol edildi. Soğutma sisteminin diğer tüm elemanları da yine 2,5 ay önce değişti. Sizce sorun ne olabilir?
İyi ihtimal termostat bozuldu diye düşünüyorum, kötü ihtimal ise kalorifer peteğinin arızalı olması. Eğer petekte sorun varsa göğsü sökmeden en azından kışı atlatana kadar bir çözüm bulabilir miyiz acaba?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2017 Saat 09:45
tıkalıdır büyük ihtimal kardeşim yada sıcak - soğuk geçisini sağlayan parça tam işlevini göstermiyordur.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2017 Saat 09:48
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

tıkalıdır büyük ihtimal kardeşim yada sıcak - soğuk geçisini sağlayan parça tam işlevini göstermiyordur.

Tıkalı ise ne yapmalıyız sizce? Bazı kimyasallar atılıyormuş içine. O da sistemde patlak ve kaçaklara sebep oluyormuş. Değişim mi gerekiyor? Sleepy


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2017 Saat 10:09
Orjinalini yazan: eran eran Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

tıkalıdır büyük ihtimal kardeşim yada sıcak - soğuk geçisini sağlayan parça tam işlevini göstermiyordur.

Tıkalı ise ne yapmalıyız sizce? Bazı kimyasallar atılıyormuş içine. O da sistemde patlak ve kaçaklara sebep oluyormuş. Değişim mi gerekiyor? Sleepy

o patlak çatlaklara sebep olmasının nedeni aracı antifirizsiz kullanmaktan kardeşim eğer antirifiz ile kullanıyorsan sıkıntı olmaz. radyatörcülerde temizlik yaparlar. ama eğer antifriz yerin suyla çok kullanıldıysa radyatör - silidir kapak contası - kalorifer peteği - devir saim gibi parçalarda arzıya sebep olur. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2017 Saat 14:16
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: eran eran Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

tıkalıdır büyük ihtimal kardeşim yada sıcak - soğuk geçisini sağlayan parça tam işlevini göstermiyordur.

Tıkalı ise ne yapmalıyız sizce? Bazı kimyasallar atılıyormuş içine. O da sistemde patlak ve kaçaklara sebep oluyormuş. Değişim mi gerekiyor? Sleepy

o patlak çatlaklara sebep olmasının nedeni aracı antifirizsiz kullanmaktan kardeşim eğer antirifiz ile kullanıyorsan sıkıntı olmaz. radyatörcülerde temizlik yaparlar. ama eğer antifriz yerin suyla çok kullanıldıysa radyatör - silidir kapak contası - kalorifer peteği - devir saim gibi parçalarda arzıya sebep olur. 

Ankara'da önerebileceğiniz, 106 görünce burun kıvırmayan ve bu araçlardan anlayan iyi bir usta var mı peki hocam?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2017 Saat 14:43
ankarada alsancak oto yu tavsiye eden peugeot kullanıcısı çok kardeşim. şaşmaz internetten yazarsan çıkar karşına zaten ben hiç gitmedim açıkcası ama tavsiye eden çok 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2017 Saat 00:33
kardeşim bende seninle aynı sorunu yaşıyorum sana tavsiye edebileceğim şeyler var bende de 99 pug 106 otomatik var benimki de 106 binde şu an bana özelden ulaş


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2017 Saat 15:09
Bugün sanayide önce ustama gittim. Porçöz, su ve hava tabancasıyla birşeyler yaptı. Kalorifer hortumlarını söktü su ve porçöz koyup hava bastı. Hiçbir işe yaramadı. Sonra bir oto elektrikçiye yönlendirdi. Oradaki cihazla 35 dakika boyunca petek temizleme işlemi yapıldı. Yine değişen hiçbir şey olmadı. Son olarak göğsün sökülüp petek değişimi yapılması gerektiği söylendi. Bunun için de sadece işçilik olarak 250 TL isteniyor. Parça da en az 150 olsa orijinal olarak 400 liralık bir maliyet çıkıyor. Şimdilik vazgeçtim böyle idare edeceğim. Maliyeti karşılamasına karşılarız da göğsün sökülmesine kafam yatmıyor.


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2017 Saat 02:14
eran bey tekrardan merhabalar dün acelem olduğu için bana ulaşırsanız hemen yönlendirebilirim diye yazmıştım kusura bakmayın. Sorununuza gelicek olursak dediğim gibi 18 yıldır 106 ya biniyorum artık beni de bazı şeylerden usandırmaya başladı. Bende aynı şikayetten dolayı 13 senedir gittiğim ustaya belirttim başlangıçta radyatörün havasını aldı ve değişen birşey olmadı açıkçası. Benim aracım rölantide beklerken ısınmıyor fakat aracı 3500 devirden sonra kullanmaya başlayınca kaloriferinden sıcak üflüyor eskiden rölantideyken bile ısıtırdı fakat şimdi devrini alınca ısıtmaya başladı ne yazıkki. Size numarasını vereceğim usta önce radyatörün havasını alıt daha sonra kalorifer hortumlarının bağlantılarını kontrol eder. Hortumları temizletip aynı sorunu yaşamaya devam ediyorsanız mecbur torpidosu sökülüp yerine yeni kalorifer peteği takılcak cümlesini benim ustamda dedi fakat ne yazıkki 106 larda torpidonun içine gömmüşler peteği. 206 gibi olsaydı keşke direk hava filtre kutusunun altından çıkarabilsek :(


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2017 Saat 18:19
Orjinalini yazan: KvncKR KvncKR Yazdı:

eran bey tekrardan merhabalar dün acelem olduğu için bana ulaşırsanız hemen yönlendirebilirim diye yazmıştım kusura bakmayın. Sorununuza gelicek olursak dediğim gibi 18 yıldır 106 ya biniyorum artık beni de bazı şeylerden usandırmaya başladı. Bende aynı şikayetten dolayı 13 senedir gittiğim ustaya belirttim başlangıçta radyatörün havasını aldı ve değişen birşey olmadı açıkçası. Benim aracım rölantide beklerken ısınmıyor fakat aracı 3500 devirden sonra kullanmaya başlayınca kaloriferinden sıcak üflüyor eskiden rölantideyken bile ısıtırdı fakat şimdi devrini alınca ısıtmaya başladı ne yazıkki. Size numarasını vereceğim usta önce radyatörün havasını alıt daha sonra kalorifer hortumlarının bağlantılarını kontrol eder. Hortumları temizletip aynı sorunu yaşamaya devam ediyorsanız mecbur torpidosu sökülüp yerine yeni kalorifer peteği takılcak cümlesini benim ustamda dedi fakat ne yazıkki 106 larda torpidonun içine gömmüşler peteği. 206 gibi olsaydı keşke direk hava filtre kutusunun altından çıkarabilsek :(


Hocam dediklerinizin hepsi yapıldı en son göğüs sökülecek petek değişecek denildi. Korkum o ki, petek değişince bile belki de sorun tam olarak çözülecek. Diğer korkum da göğsü söküp takarlarken bi yerleri kırıp oynatıp ses gelmesinden korkuyorum.


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2017 Saat 00:34
dediğiniz doğru bana da değişmesi için torpidosunun ( göğüsün ) komple sökülmesi lazım denildi bende kesinlikle istemedim çünkü söküldükten sonra eskisi gibi olmaz ne kadar düzgün nizamik bir tarafını kırmadan yaparsa yapsınlar fabrikasyon gibi olmaz. Sizin aracınız seyir halinde iken kaloriferi çalışmıyor mu ? Benim aracımda sadece rolantide içerisini pek ısıtmıyor 2 bin devirden sonra sıcaklık geliyor hatta bunaldığım bile oluyor. Aracınızda LPG varmı ?


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2017 Saat 00:42
Torpidosunun komple sökülüp takılma taraftarı kesinlikle değilim fakat önünüzde iki tane seçenek var. Ya kışın dona dona soğukta aracı kalorifersiz kullanacaksınız ya da torpidosu sökülüp petek değişecek. Dediğiniz gibi eğer radyatörün havası alınıp kalorifer tesisatının hortumlarıda temizlendiyse sorun petekten kaynaklıdır. İnşallah torpidonuz sökülmeden bu iş hallolsun bende isterim. Sökülürken taban halısının da kapı fitillerinden ayrılmaması da cabası :(


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2017 Saat 08:05
Orjinalini yazan: KvncKR KvncKR Yazdı:

dediğiniz doğru bana da değişmesi için torpidosunun ( göğüsün ) komple sökülmesi lazım denildi bende kesinlikle istemedim çünkü söküldükten sonra eskisi gibi olmaz ne kadar düzgün nizamik bir tarafını kırmadan yaparsa yapsınlar fabrikasyon gibi olmaz. Sizin aracınız seyir halinde iken kaloriferi çalışmıyor mu ? Benim aracımda sadece rolantide içerisini pek ısıtmıyor 2 bin devirden sonra sıcaklık geliyor hatta bunaldığım bile oluyor. Aracınızda LPG varmı ?

Araçta lpg yok. Araç seyir halindeyken kalorifer çalışıyor. 1-2-3 kademede de çalışıyor. Ama sadece 1. kademede eh işte dedirtecek bir sıcaklık geliyor. 2 ve 3'e alınca ılık üflüyor. 

Muhtemelen bu şekilde idare edeceğiz. Zaten günlük 10 km gidiş 10 km dönüş kullanıyor. 


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2017 Saat 00:11
aracınızda yan sanayi radyatör takmışlarsa ondan dolayı yapma ihtimali olabilir. Aracınızın önden kazası varmı ? Radyatörün üzerinde 2 tane fan olması lazım.


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2017 Saat 08:27
Orjinalini yazan: KvncKR KvncKR Yazdı:

aracınızda yan sanayi radyatör takmışlarsa ondan dolayı yapma ihtimali olabilir. Aracınızın önden kazası varmı ? Radyatörün üzerinde 2 tane fan olması lazım.

Radyatörün birkaç ay önce değiştiğini biliyorum ama orijinal mi yan sanayi mi bilgim yok. Kontrol edilecek bir yer varsa markasına bakayım.
Radyatörün önünde iki tane fan var.

Radyatörle ilgili sorun olsa bu durum aracın soğutma sistemine de yansımaz mı? Hararet v.s gibi.



Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2018 Saat 11:32
dediğiniz doğru radyatörden kaynaklı birşey olsa öncelikli olarak hararet problemi gösterir fakat bazen radyatörden kaynaklı kalorifer tesisatını ısıtmadığı oluyor. Sizin şimdiki yaşadığınız problemi ben kendi aracımda eylül ayında farkettim. Hem benzinde hem lpg de çalışırken aracın radyatörü buz gibiydi ve bundan dolayı da hiç kalorifer ısıtmıyordu. Ben radyatörü orjinaliyle değiştirdim şu anda rölantideyken fazla ısıtmıyor fakat gaza basınca aracın içerisi ısınıyor ve kaloriferi çalışıyor. Radyatörünüzü değiştirirseniz orjinaliyle en azından motorun sıcaklığını ısı olarak alırsınız çünkü 106 lar motor - mekanik konusunda yan sanayi parçayı seven araçlar değil maalesef


Mesajı Yazan: poyraz0534
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2018 Saat 17:59
benimde yeterli ısıtmıyordu hatta ısınınca soğuyordu.. termostat değiştirdim şimdi terliyom valla


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2018 Saat 13:11
Petek tıkanmışsa termostatın değişiminde bile sonuç alınmıyor bazen. Arkadaşın araçta 1. kademede hafif ısıtıp 2. ve 3. kademede hava üflüyormuş. Belki termostattan kaynaklı ısıtmıyor olabilir değişerek görülür. 


Mesajı Yazan: Salih106
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2018 Saat 20:01
Slm bendede 106 xs otomatik var.kalorifer peteğinden sürekli su damlatıyodu,radyotörden tıkayıcı sıvı ilaç attım ve birgün sonra kalorifer ısıtmamaya başladı,lpg ye geçmemeye başladı.bugün mecburen kalorifer peteğini değiştirdim ama hala sıcak hava vermiyor ancak deviri 3binlerde tutarsan ozaman sıcak üflemeye başlıyor,araç rolantiye düştüğünde tekrar soğuk üflemeye başlıyor ne yapmam gerekir yardımcı olabilirmisiniz


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2018 Saat 08:17
Orjinalini yazan: Salih106 Salih106 Yazdı:

Slm bendede 106 xs otomatik var.kalorifer peteğinden sürekli su damlatıyodu,radyotörden tıkayıcı sıvı ilaç attım ve birgün sonra kalorifer ısıtmamaya başladı,lpg ye geçmemeye başladı.bugün mecburen kalorifer peteğini değiştirdim ama hala sıcak hava vermiyor ancak deviri 3binlerde tutarsan ozaman sıcak üflemeye başlıyor,araç rolantiye düştüğünde tekrar soğuk üflemeye başlıyor ne yapmam gerekir yardımcı olabilirmisiniz

Kalorifer peteği zahmetli ve masraflı bir iş. Buna rağmen sonuç alamamanız can sıkıcı. Açıkçası fikrim yok, ustalar ne diyor bu konuda?

Bu arada benim aracıma petek temizleme işlemi yapıldı. İşlem bittikten sonra boşa yapmış gibiydik, bir fark yoktu. Ama 15-20 gün sonra kaloriferin performansı eskiye yaklaştı biraz. Durumu idare etti yani. 


Mesajı Yazan: Salih106
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2018 Saat 07:33
Ustaların dediği termostatla devridaim deişecekmiş ama bilmiyorum ne yapıcağımı havalarda ısınıyor idare edicez gibi 5.6 ay


Mesajı Yazan: 34Güçlü
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2018 Saat 12:53
Kardeşim aynı problem bende de vardı. aracım 148.000 km de. 1,5 senedir kullanıyorum. Su devirdaim pompasının pervaneleri antifiriz kullanılmaması ve zaman aşımı nedeni ile erimiş. Triger kayışı ve su devirdaim pompası değişti sorun düzeldi. Yaklaşık 450-500 TL tuttu. Bende ilk başta forumdaki konulardan kalorifer peteği zannettim fakat değilmiş. Senin aracında da aynı problem varsa havaların ısınmasıyla araç hararet yapmaya başlar ve conta yakabilir. Devirdaimi kontrol ettirmen faydalı olur.Selamlar.


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2018 Saat 13:05
eskiden bende de sizdeki sorunun aynısını yapıyordu mecburen torpidosu sökülüp kalorifer peteği değişip antifiriz komple boşaltılıp yenisi ilave edilmeli. Bende antifirizi değiştirdikten sonra eskisine döndü petekten su damlatma olayı varsa mecburen değişmesi gerekir. Önümüz bahar mevsimi çok ihtiyaç yoksa bence şimdilik değiştirmeyin kalsın.


Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2018 Saat 13:07
aracın harareti ideal sıcaklıkta değilse ısınmadan dolayı conta yakar hararet normal ise %90 kaloriferden kaynaklı bir problem vardır. Hararet normalse devirdaimde sıkıntı yoktur. Değişmesi saçma olur



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net