Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Depollution System Fault?? acil :(

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45687
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 10:17
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Depollution System Fault?? acil :(
Mesajı Yazan: dedore
Konu: Depollution System Fault?? acil :(
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2017 Saat 03:18
Selamlar,Yeni üyeyim Adım Gökhan.
207GT kullanıcısıyım ve yaşadığım sorunu bilen bir usta bulamadım.

Hata,
otobanda 3 ve üzeri viteste sıkıştırınca ortalama 5000 devir sonrasında araba gazı keserek kendini korumaya alıyor turbo devreden çıkıyor ve araç 100-110 km Hız üzerine çıkmıyor. 15 dk ile 1 saat arası süre içinde düzeliyor fakat arıza ışığı sönmüyor ve performans tam gelmiyor tekrar basınca tekrar korumaya geçiyor.
Ekranda depollution system fault yazıyor. evet her şeyed bunu yazıyı ama cihaza bağlayınca
2.piston yanma odasında vuruntui
Yüksek basınç arızası
tanımında arızalar veriyor.

Araçta değişen parçalar;
Herşey...
Yeni motor yapıldı. 
Krank mili, yataklar, segmanlar, kollar, egzantirik zinciri ve dişlileri, enjektörler, bujiler, yüksek basınç pompası, şamadra(komple), sensörler ve müşürler, yağ pompası ve filtresi. turbo soğutma pompası, devirdaim pompası, dumpvalve, map sensörü,..
eminim aklıma gelmeyen birkaç parça çıkar.

asıl sorunda hangi ustaya gitsem parça listesi çıkarıyor. DEĞİŞTİ BUNLAR diyince bahaneler çıkıyor.. sadece bu olayı yaşayan çözen yada fikri olan yardımcı olursa sevinirim. 
bir araba parası yedi ve hala düzelmedi.. :(


-------------
THP



Cevaplar:
Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2017 Saat 03:23
değişmeyen sadece  hatırladığım bir turbo(komple), Wastgate, Beyin ve vanos var. 

-------------
THP


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2017 Saat 03:59
Turbo basınç sensörleri, Elektrovana ve hortumları.. Bunları kontrol ettin mi?


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2017 Saat 12:50
elektrovanayı turbocu arkadaş ile kontroll ettik. wastgate i harekete geçiren parça dedi ve wastgate çekiyor sağlam gözüküyor dedi. 

-------------
THP


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2017 Saat 14:22
Gökhan kendimce bayağı yazdım ama yazdıklarım silindi kısaca yazayım. Bendede aynı motor var 2 kere motor açıldı yapıldıktan sonra sorum yaşamadım. Sen motor yapımı vs hepsini sanayide yaptırdınız galiba.o yüzdesinde sıkıntı yarattı büyük ihtimalle hortumları ve kabloları takarken birini eksik yaptılar. İnşallah değiştirdiğin parçaların çıkanını almıştırsındır.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 02:34
Orjinalini yazan: dedore dedore Yazdı:

elektrovanayı turbocu arkadaş ile kontroll ettik. wastgate i harekete geçiren parça dedi ve wastgate çekiyor sağlam gözüküyor dedi. 


1 gram hava kaçağı varsa bu sistemde, üst devirlerde araba arıza verir..

Benim dizel de normalde sorunsuz gidiyor, belli bir devirin üzerinde aynı hatayı veriyor.. Benimkinin sebebi elektrovana.. Çünkü tüm ek yeri hortumlarını yeniledik..

Bu forumdan bir arkadaştan çıkma elektrovana denedik benim arabaya, çekiş biraz düştü ancak arıza vermedi.. O yüzden yenilemek zorundayım

Bunlar çok hassas sistemler, Wastegete ayarı düzgün mü gerçekten ?? Turbocu adam dayımın 407sine 3 defa ayar yaptı örneğin, abi tamam gidiyor araba diyor, ben sürüyorum arabayı bu tamam değil diyorum, en fazla 90 beygir bu.. En son ayarına dokunulmamış aktivatör taktı turboya araba şahlandı mesela..


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 03:22
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Gökhan kendimce bayağı yazdım ama yazdıklarım silindi kısaca yazayım. Bendede aynı motor var 2 kere motor açıldı yapıldıktan sonra sorum yaşamadım. Sen motor yapımı vs hepsini sanayide yaptırdınız galiba.o yüzdesinde sıkıntı yarattı büyük ihtimalle hortumları ve kabloları takarken birini eksik yaptılar. İnşallah değiştirdiğin parçaların çıkanını almıştırsındır.

sanayi değil. yetkili servisten çıkan eleman özel peugeot servisi açmış. hatta ilginçtir ki 1 sokak arkasına... 
açıkcası izmir gibi bir yerde thp motordan anlayan 2 kişi var biri o. 
parçaların hepsini aldık.


-------------
THP


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 03:25
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Orjinalini yazan: dedore dedore Yazdı:

elektrovanayı turbocu arkadaş ile kontroll ettik. wastgate i harekete geçiren parça dedi ve wastgate çekiyor sağlam gözüküyor dedi. 


1 gram hava kaçağı varsa bu sistemde, üst devirlerde araba arıza verir..

Benim dizel de normalde sorunsuz gidiyor, belli bir devirin üzerinde aynı hatayı veriyor.. Benimkinin sebebi elektrovana.. Çünkü tüm ek yeri hortumlarını yeniledik..

Bu forumdan bir arkadaştan çıkma elektrovana denedik benim arabaya, çekiş biraz düştü ancak arıza vermedi.. O yüzden yenilemek zorundayım

Bunlar çok hassas sistemler, Wastegete ayarı düzgün mü gerçekten ?? Turbocu adam dayımın 407sine 3 defa ayar yaptı örneğin, abi tamam gidiyor araba diyor, ben sürüyorum arabayı bu tamam değil diyorum, en fazla 90 beygir bu.. En son ayarına dokunulmamış aktivatör taktı turboya araba şahlandı mesela..

arıza kısmen benziyor. ama motorun cinsi ve arızanın çıkışı farklı.
bu gün tekrar denedim. 2. viteste kesiciye girene kadar yüklendim. kesiciye 1-2 girdi ve korumaya geçti. 3. viteste 5500 devir civarında yapıyor. 4. viteste 5300 civarı.
sorun devirin yüksekliği mi yoksa motora binen(turboya binen) yükün artışı mı


-------------
THP


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 03:40
birde aklıma takıldı.. biraz detaylı bir açıklama olacak ama...
VANOS  Denilen şu parça...
egzantirik milinin belli devirde subapların açılma oranını ayarlıyor. yüksek devirde tam açılıyor.

şimdi.
benim arıza cihazda 2. yanma odasında vuruntu - yüksek basınç arızası
olarak tanımlanıyor.

 acaba vanos arızalıysa sibopların açılma oranını ayarlayamadığı için yanma odasındaki gazın yada yakıtın oranını da ayarlayamamış olacak ki bu vuruntu ve yüksek basınca sebep olabilir. (tamamen benim fikrim)
biraz detaylı düşünce. tamirci usta biri belki tam cevap yazabilir ama- 
sürekli bu motorlarda 2. pistonda sorun oluyor ve 2. pistonun kırılması-kol çıkarması-kol kırması krankı kırması oluyor. neden 2. piston? bağlantılı bir arıza mı bu?


-------------
THP


Mesajı Yazan: Beyinci_Ugur
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 10:39
1- vuruntu sensörünü motor bloğuna çok fazla sıkılmış ise böyle gerçek dışı arıza verir.

2- arızaya geçmeden önceb araçta sarsıntılı vuruntulu çalışma varmı ?

Varsa 2. Silindir yakıt ateşleme hava devresi kontrol edilmeli

3- yukarıdakilerin hiçbiri değil ise 2. Silindire ait kadehlerden biri bozuktur

-------------
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 13:14
Bu 2. piston hatası ne hikmetse sağlam motoru bilgisayara bağlayıncada çıkıyor bence o hataya takılmamak lazım. Westegate tam çalışıyormu diye sende kendi gözünle bir baksan. örneğin 3 bin devirde motor sabitken kol ileri gidip sabit kalır ama ara gazı dediğimiz olayda birkaç kere gidip gelmesi lazım. tahminimce araçta yazılım var eğer varsa gelecek içinde kötü.


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 14:00
bizde yazılımdan şüpelendik. izmirde yazılım yapan turbocu bi arkadaş var adı Arda tanınan biri. yazılımı kontrol ettik ve araçta stok yazılım çıktı. orjinal yazılımlı.
aynı kişiye elektrovanayı değiştirceğimi söyledim. bekle dedi ve westgate kontrol etti 3000-4000-5000 devirlerde kontrol etti ve wastgate çekiyor elektrovana bunu kontrol eder değiştirme dedi. :/


-------------
THP


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2017 Saat 14:06
Orjinalini yazan: Beyinci_Ugur Beyinci_Ugur Yazdı:

1- vuruntu sensörünü motor bloğuna çok fazla sıkılmış ise böyle gerçek dışı arıza verir.

2- arızaya geçmeden önceb araçta sarsıntılı vuruntulu çalışma varmı ?

Varsa 2. Silindir yakıt ateşleme hava devresi kontrol edilmeli

3- yukarıdakilerin hiçbiri değil ise 2. Silindire ait kadehlerden biri bozuktur

arızaya 5000 devir üzerinde geçiyor. vuruntu sarsıntı gibi olmuyor olsada o devirde belli etmiyor. rolantide vuruntu sarsıntı vardı yüksek basınç pompasını değiştirdim şanzıman kulağını değiştirdim düzeldi.
2. silindir üzerine gittiğimiz için bobinlerin yerini değiştirdim. yine 2. silindir çıktı.
kadeh için, 2 ay önce sıfır krank mili taktım. o sırada retreviye yapılırken kontrol edildi silindirler normal çıkmıştı. ha sonradan bozmuş olabilir im bilmiyorum. ama vuruntu sensörü konusunda fikrim yok. ha birde aynı zamanda yüksek basınç arızası veriyor. bağlantı arıyorum bulamıyorum



-------------
THP


Mesajı Yazan: Beyinci_Ugur
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2017 Saat 05:22
Arkadaşlar özür dilerim bu ara bir proje geliştirme çalışmaları nedeniyle forumla fazla ilgilenemiyorum acil bir durumda internet aramotoruna nickimi “_” olmadan yalova ekleyerek yazarsanız bana ulaşabilirsiniz. Buraya telefon yazmak serbestmi bilmiyorum. Dönelim konuya sadece 5000 devir üzerine çıkınca yüksek basınç yazıyor ise turbonun üzerinde vakumlu westgage ‘in kolu var bu ayarlanabilen tiptir iki somun ya kontra sıkılmıştır yada tek somun ilaçlanmıştır. Bu ayarı biraz kısabilirseniz sorun çözülür kanaatimce yani turbo devresinin tamamı max 1.6 bar olarak ecu da kayıtlıdır kol ayarı açıksa 5000 devirde bu limiti aştığı için beyin turbo hattını korumak için aracı “limp mod” a alır ta ki siz kontak kapatıp açana dek.
2. Silindir hatası çözmeniz gereken bir sorun buji çatlak olabilir veya bujiye geçen ateşleme elemanın içi yaylıdır kırık olabilir veya plastik bölümde yırtık olabilir veya bobine gelen tesisatta deforme olabilir soketteki korozyon ihtimalide dahil veya 2. silindiri kontrol eden ecunun içindeki ateşleme ve enjektör sürücüleri arızalı olup yanlış değerde sinyal gönderiyor olabilir. son veya :) milyonda bir ihtimal mekanikçi bazı ustalar işini dahada sağlama almak için enjektörün manifolta giren uç kısmına sıvı conta sürüyorlar o sıvı conta enjektör deliğini daraltabiliyor bu sefer içeri giren yakıt az olacağı için silindirde yanma zayıf kalıyor. Anlayacağınız 2. Silindirin mekaniği sağlam ise hava-yakıt-ateşleme elamanlarının birinde muhakkak bir sorun vardır. Herşey normal ise arıza MUHAKKAK silinir.


-------------
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net