Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Rölanti düşmesi ve dalgalanması..

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45535
Tarih: 23 Nisan 2024 Saat 23:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Rölanti düşmesi ve dalgalanması..
Mesajı Yazan: Peugeot35
Konu: 307 Rölanti düşmesi ve dalgalanması..
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2017 Saat 05:23
son 1 haftadır rölantide dalgalanma ve aniden düşme problemi yaşıyorum hem benzinde hemde gazda yalnız araç soğukken sorun yok ısınmaya başladımı hararet 80 ni geçince 90 oldumu bu problemi yaşıyorum seyir halinde ne tekleme nede çekiş düşüşü yok herşey normal bu problemi yaşıyor olan veya çözüm bulan var mı ?

sesi iyi dinleyin dalgalanmada pek sorun olmuyor ama devir bi an düştümü hırlama yapıyor. 
https://www.youtube.com/watch?v=eH1-XuIFvFA&feature=youtu.be" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=eH1-XuIFvFA&feature=youtu.be

bakımı yapılalı 5 ay oldu.

yağ + yağ filitresi + hava filitresi + buji ( bunlar yapılalı 5 ay oldu ) açıkçası gaz kelebeğinden şüpheleniyorum ama bu kadar etki yaparmı onu bilmiyorum. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2017 Saat 09:05
aynen hocam gaz kelebeğinden kaynaklı gibi bence temizletip bir adaptasyon yapın büyük oranda düzelecektir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2017 Saat 10:53
bende de benzer bir sorun var son zamanlarda,
Rolantide sık sık dalgalanmalar oluyor, 
ara sıra stop ediyor. özellikle hararet yüksekken ve dur kalk yaparken. 
bende gaz kelebeğinen şüpheleniyorum. 



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: Cerkesonay
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2017 Saat 12:03
Bu sorun bendede var rolanti düşmesi hirlaya hirlaya 30 20 10 stop benzinde lpg de arac stop ediyor dur kalk ve ışıklarda devir düştüğünde

2000 Model Peugeot 306 1.8 XT


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2017 Saat 21:33
gaz kelebeğini peugeot yetkili yada özel servislerde yaptırmakta faydası olacağını düşünüyorum ama duyduğum kadarı aşağı yukarı 100 tl ye temizliyorlarmış. her yağ bakımında gaz kelebeğide temizlenmesi gerekiyormuş. 


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2017 Saat 22:25
bu kelebeği kendisi söküp temizleyen varmı acaba? 
internette gördüğüm kadarıyla o kadar zor görünmüyor, 
hava filtresini söküyorsun önce, sonra kelebeği söküyorsun, 
benzinle güzelce yıkayıp silip parlatıp yerine takıyorsun, 
ama bazı araçlarda adaptasyon sorunu yapıyormuş, bizim araçlarda da yaparmı acep? 


-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2017 Saat 22:53
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

bu kelebeği kendisi söküp temizleyen varmı acaba? 
internette gördüğüm kadarıyla o kadar zor görünmüyor, 
hava filtresini söküyorsun önce, sonra kelebeği söküyorsun, 
benzinle güzelce yıkayıp silip parlatıp yerine takıyorsun, 
ama bazı araçlarda adaptasyon sorunu yapıyormuş, bizim araçlarda da yaparmı acep? 

sökmek temizlemek çok basit öyle olsa şuan yapmıştım sorun adaptasyonu ayarlamak bazı araçlarda adaptasyon istemiyormuş ama risk almak istemiyorum yada temizleyip adaptasyonu serviste yapmak daha mı uygun olur. bilemedim.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 10:01
307 2005 model 1.4 benzinli 90 hp aracım var ben kendim söküp temizliyorum bir keresinde merak edip komple sökmüştüm içini  küçük bir motor var o motor kelebek bağazındaki kapağı açıp kapatıyor önemli bir parça katalitik konverterde bulunan sensörlerden gelen sinyaller beyine ulaşıyor ve beyin  kelebek boğazının içindeki motora hareket sinyali gönderiyor ve valf oranlı açıp kapatıyor yakıt ve hava oranını dengeliyor bana göre rolanti düzensizliği katalitik konverterle alakalı sinyaller oradan çıkıyor kelebek boğazı sadece bu sinyallere ayak uyduruyor hava filtresini söküyorsun kelebek boğazını tutan 3 vida var onları söküyorsun elektrik kablo sokatini çıkarıyorsun kelebek boğazı elinde temizle tekrar yerine tak  NOT: ARACINI ARA ARA YÜKSEK DEVİRDE KULLAN KATALİTİK KONVERTERİN TIKANMASIN EGZOZ EMİSYONDAN TÜV DE GEÇMİYORDUR ZATEN ÖZELDE YAPTIRIYORSUNDUR KESİN NEYSE KOLAY GELSİN SANA 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 11:49
HAVA FİTRESİNİ SÖKMEDEN ÜSTÜNDEKİ FREN HİDROLİK YAĞI KUTUSUNU SÖK VE AKÜNÜN ÜSTÜNE KAYDIR

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 23:50
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

307 2005 model 1.4 benzinli 90 hp aracım var ben kendim söküp temizliyorum bir keresinde merak edip komple sökmüştüm içini  küçük bir motor var o motor kelebek bağazındaki kapağı açıp kapatıyor önemli bir parça katalitik konverterde bulunan sensörlerden gelen sinyaller beyine ulaşıyor ve beyin  kelebek boğazının içindeki motora hareket sinyali gönderiyor ve valf oranlı açıp kapatıyor yakıt ve hava oranını dengeliyor bana göre rolanti düzensizliği katalitik konverterle alakalı sinyaller oradan çıkıyor kelebek boğazı sadece bu sinyallere ayak uyduruyor hava filtresini söküyorsun kelebek boğazını tutan 3 vida var onları söküyorsun elektrik kablo sokatini çıkarıyorsun kelebek boğazı elinde temizle tekrar yerine tak  NOT: ARACINI ARA ARA YÜKSEK DEVİRDE KULLAN KATALİTİK KONVERTERİN TIKANMASIN EGZOZ EMİSYONDAN TÜV DE GEÇMİYORDUR ZATEN ÖZELDE YAPTIRIYORSUNDUR KESİN NEYSE KOLAY GELSİN SANA 

peki sökünce içindeki haraket eden yuvarlak diski oynatıyor musun yanlış eğilsem o temizlenen bölgedeki oynar disk yani motorun haraket ettirdiği diskten bahsediyorum el ile oynayınca adaptasyon yapılması gerekiyormuş. birde temizlerken ne ile temizliyon bende deneyeceğim. 

dediğin olaya da katılabilirim benim hiç rölanti düşmesi ve hırlaması yoktu sadece benzinde ilk çalışınca rölanti 30 saniye dalgalanıp topluyordu birdaha sorun olmuyordu ne zaman motor ışığı yandı üst (oksijen) sondası hata uyarısında bulundu olan oldu lpg ci ışığı söndürdü yeni ayar yaptı motor delirdi zar zor bi ayar daha yapılarak düzeldi ama bu sorunu yaşıyorum tabiki bu arada ışık bidaha yanmadı ölçümle alakalı olduğunu söyledi. normalde kelebek temizliği belirli aralıklarda temizlenmesi gerek ben 1 yıldır kullanıyorum ve hiç temizlik yapmadım benden öncekide yaptığını düşünmüyorum bu yüzden hedefim kelebek bakalım artık uygun zamanda ilgilenmeye çalışacam.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2017 Saat 10:43
Aracınızda LPG var sanırım LPG Bu araçlarda sıkıntı yaşatıyor. sıvı sistem lpg öneriliyor neden derseniz  örnek verecek olursam aracınızı benzinde kullanırken siz farları açıyorsunuz veya klimayı çalıştırıyorsunuz açtığınız veya çalıştırdığınız esnada bu motor çalışma sistemini değiştiriyor motor araçta her yaptığınız komutta farklı çalışıyor bu işlemi LPG beyni bu verilen komutları yapmıyor buda lpg de motorum stop etmesini veya motor arıza ışığının yanmasını veya rolanti düzensizliği yaşamasına neden oluyor.  o dediğin yuvarlak disk elle oynuyor ama biraz sert oynuyor diski oynatırken şeklini bozmadığın sürece sorun olmaz diye düşünüyorum ben temizlerken benzin veya w40 la temizliyorum w40 kullanırkan dikkat etmen gereken sadece demir aksamına sıkman gerekiyor plastik aksamına sıkarsan plastiğe zamanla zarar veriyor  w40 hiçbir lastik aksamına sıkma hele V kayışı veya triger kayışının oralarda yağ kaçağı var temizleyeyim felan deme direk kayışları çürütüyor kolay gelgin sorman gereken başka konular varsa bilgim dahilinde yardımcı olurum

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: ben_erhan
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2017 Saat 11:37
Arkadaşlar rolanti dalgalanma sorununu uzun zaman ben de çektim. forumdaki bu konuyla ilgili yazdığım mesajları bulabilirsiniz...

Gaz kelebeği temizliği elbette yapın, ister kendiniz yapın isterseniz bir ustaya yaptırın.Öyle servislik bir durum değil..307 lerde adaptasyon da gerekmiyor..benim sorunum gaz kelebeğini temizleyince 3-4 gün düzelmişti ama sonra yine başlamıştı...daha sonra ben bu sorunun elektriksel olacağını düşündüm ve araçtaki takmalı çıkarmalı bütün soketleri elden geçirdim.gevşek olan vs var mı diye kontrol ettim.. sonra ortadaki kablo demeti olan bölgeyi elimle aldım salladım karıştırdım:)  komik  gelebilir ama aylarca düzelmeyince bunu da yaptım ve düzeldi...

öncelikle gaz kelebeğini temizleyin, düzelmez se buradaki arkadaşlardan çok yardım almıştım, map sensörü olabileceğini söylediler, map sensörü de aldım yine düzelmemişti, tüp ayarına gittim yine düzelmedi, siz de bu işlemleri yapın sırayla...fren müşürünü bile değiştirdim... fakat son çare soketleri elden geçirmek oldu. hatta yapabilirseniz balata spreyi ile temizleyebildiklerinizi temizleyip kuruyunca yerine takın..

umarım bu sorundan tez zamanda kurtulursunuz..


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2017 Saat 20:41
arkadaşlar elimden çok şey geliyor buna dair bi kaç paylaşımımda olmuştu ben boşa giden parayı sevmem ve üzülürüm şimdi bendeki problem nasıl bi problemse anlam vermek zor neyse bugün biraz vaktim vardı sanayiden balata spreyi aldım eve geldim ve kolları sıvadım gaz kelebeğini söktüm ki ne göreyim kömür bacası gibi olmuş balata spreyi ve fırça desteğiyle temizledim en ufak bi leke bırakmadım sonuç olarak gaz kelebeğimiz resimlere bakılırsa sıfır gibi oldu sonra taktım marş yaptım bi tur attım ama motor ısınınca sorunum tekrar ortaya çıktı motor hırlıyor ama rolanti dalgalanmasından eser kalmamış birde gazı geç algılama vardı oda düzelmiş ama asıl sorunum çözüme kavuşmuş değil. 

gaz kelebeği temizliği akıldan silindi adaptasyon ayarı taıkıldı aklıma eyer oda değilse neden olabilir oksijen sensörü motor lambasını yakmıştı lpg ayarından sonra bidaha yakmadı bunuda atlamak lazım buji yada bobin desek olmaz tekleme problemim yok. geriye adaptasyon yada map sensörü yada rolanti motoru kalıyor. şu an durumlar müsait değil daha sonra bunlara baktırmam lazım.  

https://hizliresim.com/AyGWVq" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/0Gr9XL" rel="nofollow">


https://hizliresim.com/JOWm9n" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/GyGa73" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/yzjgWN" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/ROG27G" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2017 Saat 23:26
bu doğru mudur ?

https://hizliresim.com/AyGBpp" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 12 Kasım 2017 Saat 02:07
bugün map sensörünü de söktüm temizledim gaz kelebeğinin içinde bulunan siyah yağ gibi olan şeyler sensörü resmen kapatmıştı balata spreyi ile temizledim geri taktım ama sonuç hararet 90 dedimi durduğum yerlerde 2 yada 3 kez hırlamaya devam ediyor. map sensörünü araştırdım bayağı faaliyetli bir şeymiş görevini görmeyince rölantinin gezmesine yani bu bahsettiğim hırlama yapmasına neden oluyormuş temizledik ama değişen bişe olmadı belki bozulmuş olabilirde şu adaptasyon işini çözersem  map sensörü takıp denemek isterim en azından işçilik olmaz yada problem çözülebilir.  


Mesajı Yazan: Pastoral
Mesaj Tarihi: 12 Kasım 2017 Saat 13:59
307 SW 1,6 benzinli 2003 model aracım var. Sıkıntısı rolantide titremesi, herzaman titreme olmuyor daha çok motor ısındığında oluyor. Şiddetli şekilde gaza bastığımda rolanti düzeliyor fakat daha sonra tekrar düşebiliyor. Rölanti düşükken aracın farlarının ışık şiddeti azalıp çoğalıyor. Ayrıca arac çekişten düştü, artık yokuşlar benim için birer kabus halini aldı, hafif bir yokuşta nile gaza yüklenmem gerekiyor, aracın kendini toparlaması geç oluyor, bukiler değişti, kelebek kaza yapmış araçtan alındı takıldı hiçbirşey değişmedi bunun üzerine eski kelebeğimi tekrar taktırdım, beyin kısmındaki ECU yazılımı yenilendi daha kötü oldu, geri yükleyin eski yazılımı defim yetkili servis beceremedi. Sıkıntı büyük anlıyacağınız, umarım bu sıkıntıyı yaşamış arkadaşlar yardımcı olabilir.


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 12 Kasım 2017 Saat 18:10
Orjinalini yazan: Pastoral Pastoral Yazdı:

307 SW 1,6 benzinli 2003 model aracım var. Sıkıntısı rolantide titremesi, herzaman titreme olmuyor daha çok motor ısındığında oluyor. Şiddetli şekilde gaza bastığımda rolanti düzeliyor fakat daha sonra tekrar düşebiliyor. Rölanti düşükken aracın farlarının ışık şiddeti azalıp çoğalıyor. Ayrıca arac çekişten düştü, artık yokuşlar benim için birer kabus halini aldı, hafif bir yokuşta nile gaza yüklenmem gerekiyor, aracın kendini toparlaması geç oluyor, bukiler değişti, kelebek kaza yapmış araçtan alındı takıldı hiçbirşey değişmedi bunun üzerine eski kelebeğimi tekrar taktırdım, beyin kısmındaki ECU yazılımı yenilendi daha kötü oldu, geri yükleyin eski yazılımı defim yetkili servis beceremedi. Sıkıntı büyük anlıyacağınız, umarım bu sıkıntıyı yaşamış arkadaşlar yardımcı olabilir.

map sensörünü çıkarıp temizleyin birde şu adaptasyon olayını yapın gidişat değişebilir. bujilerin orjinal değilse aracın çekişten düşer çok yakar performans biter bizim 307 lerin bujileri iki tiptir birisi bosch biride renault clio 2 de kullanılan bujidir buna dikkat etmelisiniz bobin durumunuda kontrol ettirin başka bişeyde aklıma gelmiyor. benimde sorunum rolanti dalgalanmasıydı kelebeği temizledim düzeldi şimdi hırlama dediğim olay mevcut rolanti bi anda motor sıcakken durduğumda oda her zaman değil bazen anlık düşüp kalkıyor 2 yada 3 kez sonra düzeliyor araştırmadayım çözmek için uğraşıyorum olmadı map sensörünü değişirim birşeyler denemeden problemler çözülmüyor. 


Mesajı Yazan: ben_erhan
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2017 Saat 11:45
307 adaptasyonu otomatik yapıyor.. bu olay için map sensörü almıştım.aliexpressden takamadan olay düzelmişti bende..


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2017 Saat 18:52
Orjinalini yazan: ben_erhan ben_erhan Yazdı:

307 adaptasyonu otomatik yapıyor.. bu olay için map sensörü almıştım.aliexpressden takamadan olay düzelmişti bende..


Hangi olay için hırlama problemi mi ? Elindeki map sensörünü satarmısın ? Almaya kalksam çinden gelmesi uzun sürer sadece denemek için düşünüyorum eyer ki sorun map sensörüyse orjinalini alıp takarım ama emin olamıyorum. Sensörü temizledik taktık ama sağlamlığı konusunda şüpheliyim.


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2017 Saat 16:19
307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2017 Saat 20:41
Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum

hocam ben olayı çözmek üzereyim diyebilirim normal olarak gazda gideceğim yere gidiyorum ve gideceğim yere ulaşacakken 2 km kala benzine atıyorum bi kez denedim sorun yaşamadım bunu bi kaç kez daha deneyeceğim eyer ki benzinde problem yaşamıyorsam kesin olarak lpg sisteminde problem var problem olan parçada lpg map sensörü ! problem tahmin ettiğimse bu iş masrafsız biter yoksa bi kaç parça değişmek gerektirecek emme manifold map sensörü yada rolanti valfi yada ısı müşürü yada yada bu işi ucuz atlatmak var birde masraflı atlatmak var. 

konuyu takip edin ya sen yada ben bi çözüm bulursak çözelim bu işi yoksa çok can sıkıcı oluyor. 

AÇIKLAMA
LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri
 
Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur.


Mesajı Yazan: adem bilir
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2017 Saat 21:42
s a 2008 model 308 arabamın esp abs stop ikaz lambarı yanıyor kontak kapatinca sönüyor ama bir müddet sonra tekrar yanıyor arada el fren lambasıda yanıyo bunun nedeni nedir


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2017 Saat 23:24
Sizin sıkıntı ya aküden ya da fren hidroliğinizi kontrol edin .


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2017 Saat 21:37
Meşhur motor arıza ışığı sabah hava 9 dereceyken ilk çalıştırmada yanmaya başladı  ve ekranda  Antipollution fault yazısı çıktı bundan diğer konuda da bahsetmiştim anlaşılan ışığı söndürmekle çözüme olmuyor belliki bu rolanti düşüşü ve bazen ıstop etmeler bundan olabilir üst oksijen sensörü düzenli çalışmıyor bu yüzden zengin karışım yaparak yakıt sarfiyatımı arttırdı 100 tl ye 265 km yol yapar oldum şehir içi 

çözüm olarak önce ben müdahalede bulundum sensörü söktüm zengin yakıt karışımından kömür gibi olmuş  balata spreyi ile iyice temizledim sildim biraz parladı ama sonuç ne olacak bilemiyorum yada düzelir yada değişir tekrar yerine taktım marşa bastım Antipollution fault ekrandan silindi ışık tekrar yanacak olursa oksijen sensörünü değiştirecem benim aracım rolanti de çıldırması ıstop etmesi bu lamba yandıktan sonra oldu şöyleki lambayı söndürdük lpg ayarı yapıldı ama bahsettiğim hırlama ıstop etme bundan olabilme olasılığıda yüksek şimdi yaptığım işlemden sonuç beklemekteyim sizlerle tekrar paylaşacam 

temizlenmiş hali 
https://hizliresim.com/3pJmXj" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/WGRNlE" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2017 Saat 21:49

Oksijen (lamda) Sensörü Ne İşe Yarar?


Oksijen sensörünün, motor kontrol ünitesine gönderdiği sinyal değerlendirilir ve motora alınan hava-yakıt karışımı oranının, zengin karışım mı fakir karışım mı olduğu belirlenmiş olur. Motor kontrol ünitesi her zaman en ideal hava-yakıt karışım oranını tutturmaya çalışır. Ayrıca lamda oranını da Lamda=1 değerinde tutmaya çalışır.

Eğer hava-yakıt karışımı fakir karışımsa, yani çok hava, az yakıt varsa; ya da zengin karışım olmuşsa yani çok yakıt az hava varsa, motor kontrol ünitesi enjektörleri kumanda ederek enjektörlerin püskürtme sürelerinde ayarlama yapar, bunun yanında gaz kelebeğine de etki ederek hava miktarında düzenlemeler yapar ve hava-yakıt oranını en ideale getirmeye çalışır.


Bu karışım oranı saniyede 5 kez kontrol edilerek sürekli olarak motorun verimliliği kontrol edilir. Böylece yakıt sarfiyatı azaltılır, egzoz emisyonları düşürülür, motor performansı iyileştirilir.

Oksijen sensörü soğukken çalışamaz. Özellikle sabah ilk çalıştırmalarda veya motor soğukken ilk çalıştırmalarda, motorun ısınması için zaman geçmesi gerekecektir ve lamda sensörü soğukta çalışmadığı için, motor gerekli düzenlemeleri yapamayacaktır. Bu durumu önlemek amacıyla oksijen sensörünün hemen ısınıp çalışabilmesi için (yaklaşık 600 santigrat dereceye), içerisine bir ısıtıcı rezistans yerleştirilmiştir. Böylece oksijen sensörü soketi 4 uçlu hale gelmiştir.

Isıtmalı olmayan oksijen sensörleri de (eski tip) vardır.

Yeni nesil, yanma odasına direkt benzin enjeksiyonlu turbo benzinli (TSI-TCe vb) araçlarda, katalitik konvertörden önceki 1. oksijen sensörleri;  geniş bantlı tiptir, böylece çok daha geniş lambda değer aralıklarını okuyabilir.
(Bakınız:  https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/03/hava-yakit-karisim-orani-nedir-nasil-hesaplanir.html" rel="nofollow - Hava-Yakıt Karışım Oranı ve Zengin-Fakir Karışım )



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2017 Saat 08:58
bilgilendirme için teşekkürler hocam aynen bu tip sorunlara genelde oksijen sensörü sebep olur. ikinci seçenek bobin ve bujiler

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2017 Saat 20:42
temizlediğim oksijen sensörü sorunu gidermedi ! oksijen sensörü görevini yapamadığı için bu gibi sorunlar yarattığından en yakın zamanda bu parçanın yenisini alıp deneyecem sorun halen çözülmez ise bobin yada map sensörüne yönelirim artık.




Mesajı Yazan: crazysado
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2017 Saat 17:13
Benimde 206 ım var 2005 model 1.4 16 v 90 lık lpg yok antipolition fault hatası almaya başlamıştım pp2000 programı ile ustam bağlandı oksijen sensörü hatası aldık 1 nolu manifolda bağlı olan.bu hata çıkmadan da araba ilk çalıştığında çiğ benzin kokusu geliyordu sonra Bosch marka oksijen sensörü alıp değiştirdik düzeldi birde unutmadan sensörün yenisini taktığınızda pp2000 programından sensör adaptasyonu yaptırmanız gerekiyor


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2017 Saat 00:23
Orjinalini yazan: crazysado crazysado Yazdı:

Benimde 206 ım var 2005 model 1.4 16 v 90 lık lpg yok antipolition fault hatası almaya başlamıştım pp2000 programı ile ustam bağlandı oksijen sensörü hatası aldık 1 nolu manifolda bağlı olan.bu hata çıkmadan da araba ilk çalıştığında çiğ benzin kokusu geliyordu sonra Bosch marka oksijen sensörü alıp değiştirdik düzeldi birde unutmadan sensörün yenisini taktığınızda pp2000 programından sensör adaptasyonu yaptırmanız gerekiyor

206 larda 1 adet oksijen sensör olduğunu biliyorum bizim 307 de ikitane var birisi kat. biri manifolda yakın adaptasyon olayı mantıklı gelmedi öyle bi ayarda olmaz neden dersen bu oksijen sensörlerin bağlantıları yapılınca ve sensöre elektrik geldiği andan itibaren çalışmaya başlıyor yani bu sensör oksijen yakıt karışımını ölçen parçadır bildiğim kadarıyla ayar yok bunlarda. 

parçayı alıp deneyecem inş. benim sorunda düzelir. yoksa masrafların ardı arkası kesilmez. 


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2018 Saat 16:47
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum

hocam ben olayı çözmek üzereyim diyebilirim normal olarak gazda gideceğim yere gidiyorum ve gideceğim yere ulaşacakken 2 km kala benzine atıyorum bi kez denedim sorun yaşamadım bunu bi kaç kez daha deneyeceğim eyer ki benzinde problem yaşamıyorsam kesin olarak lpg sisteminde problem var problem olan parçada lpg map sensörü ! problem tahmin ettiğimse bu iş masrafsız biter yoksa bi kaç parça değişmek gerektirecek emme manifold map sensörü yada rolanti valfi yada ısı müşürü yada yada bu işi ucuz atlatmak var birde masraflı atlatmak var. 

konuyu takip edin ya sen yada ben bi çözüm bulursak çözelim bu işi yoksa çok can sıkıcı oluyor. 

AÇIKLAMA
LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri
 
Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur.

yazınızı yeni görebildim. ustaya elektrik aksamını baştan aşağı kontrol ettirdim, bi sonuç alamadık, " bunun sorunu manifolt contasından hava alması, değiştirmemiz gerek" dedi sözüne uyduk değiştirdik,250 tl ye ama o da fayda vermedi.  antipolition fault uyarısı veriyor hala ve motor arıza lambası yanıyor.Şunu fark ettik sizin de değindiğiniz gibi benzinde rolanti dalgalanması çok az oluyor, belli belirsiz inme çıkma oluyor...benzine alınca araba rahatlıyor.hala çözemedim siz çözerseniz haberdar edin lütfen



Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2018 Saat 23:39
Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum

hocam ben olayı çözmek üzereyim diyebilirim normal olarak gazda gideceğim yere gidiyorum ve gideceğim yere ulaşacakken 2 km kala benzine atıyorum bi kez denedim sorun yaşamadım bunu bi kaç kez daha deneyeceğim eyer ki benzinde problem yaşamıyorsam kesin olarak lpg sisteminde problem var problem olan parçada lpg map sensörü ! problem tahmin ettiğimse bu iş masrafsız biter yoksa bi kaç parça değişmek gerektirecek emme manifold map sensörü yada rolanti valfi yada ısı müşürü yada yada bu işi ucuz atlatmak var birde masraflı atlatmak var. 

konuyu takip edin ya sen yada ben bi çözüm bulursak çözelim bu işi yoksa çok can sıkıcı oluyor. 

AÇIKLAMA
LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri
 
Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur.

yazınızı yeni görebildim. ustaya elektrik aksamını baştan aşağı kontrol ettirdim, bi sonuç alamadık, " bunun sorunu manifolt contasından hava alması, değiştirmemiz gerek" dedi sözüne uyduk değiştirdik,250 tl ye ama o da fayda vermedi.  antipolition fault uyarısı veriyor hala ve motor arıza lambası yanıyor.Şunu fark ettik sizin de değindiğiniz gibi benzinde rolanti dalgalanması çok az oluyor, belli belirsiz inme çıkma oluyor...benzine alınca araba rahatlıyor.hala çözemedim siz çözerseniz haberdar edin lütfen


bende iş yoğunluğundan ilgilenemedim halen arada stop etmeler hırlamalar bir taraftan yanan motor arıza ışığı falan filan halen onlarla yaşıyorum :) tamirci aracın kalması gerek dedi iyice bakmam lazım neden yapıyor bunu artık bi ara veririm aracı olursa sonucu paylaşırım.


Mesajı Yazan: Ozi86
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2018 Saat 13:21
Herkese merhaba 2004 model 307sw 1.6 benzin LPG aracım kalkış ta herzaman olmasa da silkeleme yapıyor 2 vites sabit gaz da sürüşte sanki motor yerinden çıkacakmış gibi silkeliyor uzun yolda rampada araç çekiş düşüyor arıza lambası binde bir yanıyor kirlilik hatası veriyor kendi kendine düzeliyor ama kime gosterdiysem bulamadılar kelebek temizlendi üst oksijen sensörü değişti bujiler yeni triger devri daim yeni monifolt yeni toplantı motoru yeni ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim


Mesajı Yazan: cetinolcay
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2018 Saat 13:03
@adembilir Hocam akünün ve şarj dinamosunun değerlerini kontrol ettirin, büyük ihtimal değerler yüksek çıkacaktır, dalgalanma olur ve tüm elektriksel ekipmanları etkiler. Başıma 307de geldi ordan biliyorum.
Ben şarj dinamosunu komple değiştirmiştim.

-------------
Love the life you live, live the life you love !


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2018 Saat 13:21
araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2018 Saat 23:34
Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor

size katılıyorum benimde problem bunu gösteriyor boğaz kelebeğim ısınınca sorun yaratıyor galiba havayı yeterince almıyor yakıta yükleniyor bundan dolayıda zengin karışım meydana geliyor ve hava kirliliği uyarısı alıyorum ve yakıt değerlerim de artmış durumda bu fiyatlara göre ölüsü 300 km gitmesi gerekirken 265 km gidiyorum. işe gidip gelmesem özel servise bırakacam ama iş gereği bi süre böyle deva etmek zorundayım. 


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2018 Saat 13:53
Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor

 
 o dediğiniz yaptım daha doğrusu usta sizin dediğiniz gibi emme manifoltundandır,değiştirelim dedi.Dediğini yaptık ama sorun düzelmedi hala aynı...

youtube da tesadüfen bi video izledim orda egr den kaynaklanır rölanti dalgalanmaları,Motor soğukken devreye girmez, motor ısınınca egr arızalıysa bu yüzden olur diyordu.benim sorunda dediği gibi 80 dereceyi geçince hararet başlıyor,bunu göstereceğim ustaya,hoş 5/6 ustaya gösterdim çözemediler, çözersek yine bizim yönlendirmesiyle çözülecek


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2018 Saat 21:36
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">temizlediğim oksijen sensörü sorunu gidermedi ! oksijen sensörü görevini yapamadığı için bu gibi sorunlar yarattığından en yakın zamanda bu parçanın yenisini alıp deneyecem sorun halen çözülmez ise bobin yada map sensörüne yönelirim artık.
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">


Oksijen sensörünü nasıl söktünüz? Ben bayağı zorladım milim oynanmadı. Daha fazla zorlayıp kırmak istemedim.


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2018 Saat 22:27
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">temizlediğim oksijen sensörü sorunu gidermedi ! oksijen sensörü görevini yapamadığı için bu gibi sorunlar yarattığından en yakın zamanda bu parçanın yenisini alıp deneyecem sorun halen çözülmez ise bobin yada map sensörüne yönelirim artık.
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">


Oksijen sensörünü nasıl söktünüz? Ben bayağı zorladım milim oynanmadı. Daha fazla zorlayıp kırmak istemedim.

tamircilerde kesik anahtar var ama ben şöyle söktüm önce monifold ısı sacını söktüm sonra açık ağız anahtarla saat yönünün tersine çevirdim çok zor dönüyor. çok zor dönüyorsa wd40 bolca püskürtün sağ sol yapıp aralıklı olarak püskürtmeye devam edin sökülecektir. tavsiyem 160 binde oksijen sensörü değişmemişse yenisi ile değiştirmende faydası olacaktır bosch marka almanı tavsiye ederim orjinale en yakın olandır.


Mesajı Yazan: Kerem207
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2018 Saat 08:55
Merhaba 207 1.4 benzin lpgli aracımda devir dalgalanması silkeleme motor soğukken daha fazla olmak üzere devamlı yapıyor sanki arabayı birşey geri çekiyor yokuşlarda çekiş sıfır sanki yakıtı yetiştiremiyor gibi yığılıyor gitmiyor benzin lpg farketmeksizin oluyor soğukken ilk çalıştığında benzindede aynısını hatta lpgden daha fazla yapıyor map sensör temizliği oksijen sensörü değişimi yapıldı boğaz kelebeği temizlendi sorunda bir değişiklik olmadı önerilerinizi bekliyorum.

-------------
KEREM


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2018 Saat 13:38
Orjinalini yazan: Kerem207 Kerem207 Yazdı:

Merhaba 207 1.4 benzin lpgli aracımda devir dalgalanması silkeleme motor soğukken daha fazla olmak üzere devamlı yapıyor sanki arabayı birşey geri çekiyor yokuşlarda çekiş sıfır sanki yakıtı yetiştiremiyor gibi yığılıyor gitmiyor benzin lpg farketmeksizin oluyor soğukken ilk çalıştığında benzindede aynısını hatta lpgden daha fazla yapıyor map sensör temizliği oksijen sensörü değişimi yapıldı boğaz kelebeği temizlendi sorunda bir değişiklik olmadı önerilerinizi bekliyorum.


beyinden yada gaz kelebeğinden diye düşünüyorum bazen gaz kelebeğini temizletmek sorunu çözmüyor. boğulmalar genelde gaz kelebeğinden kaynaklanıyordur.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2018 Saat 21:45
Orjinalini yazan: Kerem207 Kerem207 Yazdı:

Merhaba 207 1.4 benzin lpgli aracımda devir dalgalanması silkeleme motor soğukken daha fazla olmak üzere devamlı yapıyor sanki arabayı birşey geri çekiyor yokuşlarda çekiş sıfır sanki yakıtı yetiştiremiyor gibi yığılıyor gitmiyor benzin lpg farketmeksizin oluyor soğukken ilk çalıştığında benzindede aynısını hatta lpgden daha fazla yapıyor map sensör temizliği oksijen sensörü değişimi yapıldı boğaz kelebeği temizlendi sorunda bir değişiklik olmadı önerilerinizi bekliyorum.

Eğer sogukken daha çok yapıyorsa, Buji ve bobin kontrolü yaptırmanızı öneririm. Başıma aynı sorun geldi hatta çekişten düşünce egsozdan da patırtılar geliyordu. Bobin değiştirip hallettim.


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2018 Saat 17:07
Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor

 
 o dediğiniz yaptım daha doğrusu usta sizin dediğiniz gibi emme manifoltundandır,değiştirelim dedi.Dediğini yaptık ama sorun düzelmedi hala aynı...

youtube da tesadüfen bi video izledim orda egr den kaynaklanır rölanti dalgalanmaları,Motor soğukken devreye girmez, motor ısınınca egr arızalıysa bu yüzden olur diyordu.benim sorunda dediği gibi 80 dereceyi geçince hararet başlıyor,bunu göstereceğim ustaya,hoş 5/6 ustaya gösterdim çözemediler, çözersek yine bizim yönlendirmesiyle çözülecek

sorun egr de de değilmiş çünkü benim arabada egr yokmuş, yağlı kasnakmış ne demekse:)))


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2018 Saat 17:11
sırayla gidiyoruz bakalım, usta sente ayarındadır dedi, trigeri değiştirdik sente ayarı yaptı gene olmadı, ben yapamadım abi deyince lpg den olur dedi, brc ustasına götürdüm, enjektörler arızalı dfeğiştirmek lazımmış, biraz pahalı olunca beklemeye aldım, onu da değiştirince sonucu yazarım buraya.

diğer benim sorunu yaşayan arkadaşlar, araçlarınız lpg li mi?


Mesajı Yazan: ben_erhan
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2018 Saat 01:58
Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

sırayla gidiyoruz bakalım, usta sente ayarındadır dedi, trigeri değiştirdik sente ayarı yaptı gene olmadı, ben yapamadım abi deyince lpg den olur dedi, brc ustasına götürdüm, enjektörler arızalı dfeğiştirmek lazımmış, biraz pahalı olunca beklemeye aldım, onu da değiştirince sonucu yazarım buraya.

diğer benim sorunu yaşayan arkadaşlar, araçlarınız lpg li mi?

kardeş aylarca usta usta gezdim düzelmeyen sorunum yağ değişince düzeldi.. araba kendine geldi

yağ değişimi yaptın mı yakınlarda hiç..yani bu arıza olduktan sonra.. yapmadıysan yağını bi değiştir..orjinal önerilen neyse onu koy.. bendeki sorun öyle düzeldi..hayret verici bi olay..

inşallah senin ki de en kısa sürede düzelir..


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2018 Saat 10:10
Orjinalini yazan: ben_erhan ben_erhan Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

sırayla gidiyoruz bakalım, usta sente ayarındadır dedi, trigeri değiştirdik sente ayarı yaptı gene olmadı, ben yapamadım abi deyince lpg den olur dedi, brc ustasına götürdüm, enjektörler arızalı dfeğiştirmek lazımmış, biraz pahalı olunca beklemeye aldım, onu da değiştirince sonucu yazarım buraya.

diğer benim sorunu yaşayan arkadaşlar, araçlarınız lpg li mi?

kardeş aylarca usta usta gezdim düzelmeyen sorunum yağ değişince düzeldi.. araba kendine geldi

yağ değişimi yaptın mı yakınlarda hiç..yani bu arıza olduktan sonra.. yapmadıysan yağını bi değiştir..orjinal önerilen neyse onu koy.. bendeki sorun öyle düzeldi..hayret verici bi olay..

inşallah senin ki de en kısa sürede düzelir..

sağol kardeşim,Allah razı olsun.

şimdiye kadar yaptıklarım:

1) emme manifolt conta değişimi
2) yağ, yağ filtre, hava filtre değişimi
3) buji değişimi
4) triger  değişimi
5) direksiyonu sağa sola çevirince al ver yapmaya o vakit başlıyordu acaba direksiyon kutusundan mı diyerek direksiyon kutusu
6) gaz kelebeği değişimi

hala da sonuç yok bakalım para bulursak lpg enjektörleri değiştyireceğim sırada o var :))))


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2018 Saat 11:11
arakadaşlar dalgalanma sorunu çözüldü:)))))
sorun mekanik değil yazılımsalmış, onca masraf boşa gitti, adam bilgisayarı bağladı ve 20 dk çözdü olayı...
şunu anladım sağlam bi usta bulmak gerekmiş, ankara da bu sorunu yaşayanlar için kazımkarabekirde murat lpg plaza ama orada Gazi yi bulun,biraz kalabalık büyük bi yer, sıra gelmesi uzun sürüyor, mutlaka gaziyi bulun başkasını değil, genç bi çocuk ama işinin ehli
ustanın teli 541 349 43 32 


Mesajı Yazan: Muratpejo
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2018 Saat 16:03
fatih sana özel msj sa attım bi yardım edersen sevinirim Allah’a emanet


Mesajı Yazan: lefkefb
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2018 Saat 16:36
fatih hocam özel mesaj attım bakaiblir misiniz


Mesajı Yazan: fatihpejo
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2019 Saat 16:44
araç 4-5 aydır iyiydi şimdi gene yapmaya başladı arkadaşlar.Tekrer götürmek istemiyorum ustaya nasıl olsa yine aynısı olacaktır diye o yüzden yaza kadar idare edeceğim o vakit satmayı düşünüyorum, arabadan soğudum, bu nedir böle


Mesajı Yazan: bafrali55
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2021 Saat 09:36
Bende de aynı sorun var. Sıcaklık 90° olunca rolantide dalgalanıyor
Üstteki oksijen sensörü değişti ve kelebek boğazı temizlenip
adaptasyon yapıldı. Sorun çözülmedi.


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2021 Saat 09:50
Orjinalini yazan: bafrali55 bafrali55 Yazdı:

Bende de aynı sorun var. Sıcaklık 90° olunca rolantide dalgalanıyor
Üstteki oksijen sensörü değişti ve kelebek boğazı temizlenip
adaptasyon yapıldı. Sorun çözülmedi.

Geçmiş olsun hocam bu boğaz kelebeği adaptasyonu nasıl yaptıklar bilginiz var mı ben ustaya götürdürdüm gebze de bunların kelebeklerini sistem kendi ayarlıyor dışarıdan adaptasyon veya ayar yapılmıyor dedide nasıl olduğunu biliyorsan söyleyebilir misin ?


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2021 Saat 10:01
Çözeriz. 0535-067-40-60 İsmail KAYA arayın görüşelim

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net