307 yakit tuketimi
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45496
Tarih: 09 Haziran 2025 Saat 03:10 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 307 yakit tuketimi
Mesajı Yazan: deneme51
Konu: 307 yakit tuketimi
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 10:19
Merhaba arkadaslar 2006 model 1.6 look aracim var. Aracim ortalama sehir ici disi karisik 35 kurus yakiyor lpg de. 2 defa gqz ayqri yaptirdim atesl3m3 sistemi bobin v3 bujileri degistirdim yakitim bir turlu dusmuyor.kisa bir sure once aracimin trigerini sokturup taktirdim devirdayim degisimi icin . Takan usta kilitleyip taktigi yani herseye uygun taktigini soyluyor.
Simdi aracim 3500 d3virde lpg b3nzin farketmeksisin 115 km hizda sabit gidiyor.
Aracim 180 km hizada zorlanmadan cikiyor benzinlpg farketmeksizin. Motorun sesi cok normal sessiz sedasiz.
Gel gelelim aracin yakit tuketimi bana gore asiri derecede yukek. Gunluk ortalama 60 km yol gidiyorum her seferinde depoyu doldurdugumda 20tl gaz aliyor. Bu yolun en az 40 km si sabit hiz ve cevreyolu.
Acaba katalitik konvektor dolmus olabilirmi. Iptal ettirmeyi dusunuyorum.
Cunku servise goturdum hersey normal (iztek izmir pejo) 2 farkki lpg ciye goturdum herseyin notmal oldugunu soyluyorlar
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Furkan979
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 15:35
Hocam km de kac kuruş yaktığı artık cok doğru bir hesaplama değil malum günde bir z am geliyor heryerde farklı oluyor lpg o yüzden yol bilgisayarinda kaç yazıyor lt olarak onu söylerseniz daha iyi olur bizim 307 sw 2006 model 1.6 comfort lpg li şehir içi agresif kullanımda 11 litre yakıyor eğer normal kullanırsan 9 a 8 e kadar düşüyor ona göre sizde bakarsanız az yada cok yaktığını soyleyebilirim
|
Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 21:11
gaz şuan tavan yapmış durumda az yakmasını beklemeyin birde 3500 devirde kaçıncı viteste 115 yapıyor ? önemli olan devir sizinki 180 ne geldiğinde devriniz en az 5000 devirde olması lazım 5000 devir altındaysa var o taşın altında bişeyler.
ben 100 tl gazla şehir içinde gidip geldiğim 10km dur kalk bol olduğu yer birde dik yokuşlarım var 300/320 km yol gidiyor. gazın 3 tl olduğu zamanda bu değerlerim var.
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 21:52
2006 model 306 mı var şimdi sende.. Onlar yakar çünkü 
307 olsa ortalama 10 litre gaz yaksa 30 kuruş eder.. E hadi sen de 11 litre yak 35 krş çok normal..
Bence sen sürüşünü yumuşat biraz daha..
Bir de kardeş 3500 115km/h falan.. şanzımanın dişli oranı değişmez zaten gazda ya da benzinde.. Devir x vites = Hız.. Formülde başka değişken yok..
Senin araban bana gayet normal geldi.. Boşa kurcalatma düzgün çalışan arabayı.. Aslanlar sağını solunu fazla ellersen elini ısırır..
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 21:52
Peugeot35 Yazdı:
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">gaz şuan tavan yapmış durumda az yakmasını beklemeyin birde 3500 devirde kaçıncı viteste 115 yapıyor ? önemli olan devir sizinki 180 ne geldiğinde devriniz en az 5000 devirde olması lazım 5000 devir altındaysa var o taşın altında bişeyler. <font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" style="" size="3">ben 100 tl gazla şehir içinde gidip geldiğim 10km dur kalk bol olduğu yer birde dik yokuşlarım var 300/320 km yol gidiyor. gazın 3 tl olduğu zamanda bu değerler<font size="3" face="Arial, Helvetica, sans-serif">im var. | Seninde degerlerin benimle asagi yukari ayni ama gene cok Daha once 1.8 306 kullanan birisi olarak hem performans olarak 307 den memnun degilim hemde yakit olarak Yol bilgisayarlari maalesef dogru veriyi gostermiyor bu araclarda ondan eminim depomda benzin var ama ibrem sifir ortalama tuketim 8.6 yaziyor
Bu aracin b3nim kullanim sekline gore 3n fazla 9 litre yakmasi lazim ama suan 11 litre yakiyor
115 km hizi 5. Vites 3.4 devirde goruyorum
1.2.3 vites bana gore bu araclar cok hantal 1.6 8 valf 306 platiniumlar bile bunlarin motor olarak tirnagi olmaz gidisat yeniden 306 aldiracak sanirim
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 21:57
Baslikta 2006 307 diye soylemisim 306 ile kiyaslamisim demekki iyi okumamissin yukarda arkadas hangi devirde bu degere ulastigimi sormus alayci bir sekilde cevap vermeni begenmedim. Pejonun huyusunu suyunuda cok iyi bilirim ama ilk defa 307 kullaniyorum ve yakiti bana gore asiri fazla
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2017 Saat 22:59
Pardon kardeş özür dilerim.. İnan farketmedim 306 ile 307 kıyasladığını.. Ben başlıkta ya da mesajda hata yaptın sandım..
Başlığa bakmadım.. Mesajı okurken "2006 look" yazısına baktım sonra solda "Aracı: 306" yazısına..
kardeş şimdi benim anlamadığım 3500 devirde benzinde 115 ile gidiyor tamam da gaza geçince 3500 devirde 110a mı düşmeliydi? bunu niye belirttin diyorum..
180 e zorlanmadan çıkıyorsa ya arkadan rüzgar alıyordur ya da yokuş aşağı gidiyordur.. Yoksa 1.6 motorla zorlanmadan 180 yapılmaz..
Ha kıyaslama işine gelecek olursak bence 306 yı sen bir de Peugeot 103 ile kıyasla 103 daha az yakar..
307 deki donanım farkını göz önüne getir kıyaslarken.. 307, rolantide çalışırken bile 306 dan 3 kat fazla gaz yakması gerekir.. 306 dan ağırdır da muhtemelen.. Furkan ın örnek verdiği araba 307sw 1500kg lpg ile..
2003 model 307 XT Premium vardı arkadaşımda.. Normal kullanımda ben 11 litrenin altını hiç görmedim o arabada..
İlk defa Peugeot 307 kullanıyorsun, pejonun huyunu suyunu iyi bilirim diyorsun, normal aralıkta yakan arabaya niye fazla yakıyor diyorsun..
Ayrıca katalitik konvertör niye dolsun? Biz dizel arabayla tıkayamıyoruz.. tıkasan bile egzos ısındığında KAT kendini temizler boşaltır.. 1300 liralık malın içini boşalttır gitte 100 lira verip..
Ben sendeki çelişkileri çözemedim daha.. Bence sen arabadan anlamıyorsun.. Triger devirdaim kilitleme falan bahsetmişsin de bu parçalar arabaya daha mı fazla yaktırıyor?
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 00:20
Tirigeri az kacik taktir ne gibi fark var anlarsin. Katakitik tikaliysa aracin verimi duser . Bana gore arac cok yakiyor bindigim ilk pejo bu degil. Her seyin notmal oldugunu performasin bile ama yakitin fazla olduguju soykuyorum hala anlamiyorsun. Ruzgari arkama almama gerek yok o hizi gormek icin. Yada rampa asagi salmama. Aracin fabrika verilwri 8 litre ise benim aracim 11 litre yakiyorsa bir yerde tuhaflik var benim anlatmak istedigim bu bu aracin lpg 3.14 k3n bile benim surus durumuna gore en fazla 27 kurus yani 9 litre yakmasi gerekir. Sende hayatinda demekki 306 ya binmemissin. 306 1.2.3 viteslerde nasil ivm3l3ndigini kullananlara sorabilirsin. Yakitinida hesaplatabilirsin. Suan bakimli bir 306 8 litreden fazla yakmaz
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 01:14
Trigeri kaçık takmak falan ben mühendisim arkadaş ve 18 senedir de araba kullanıyorum bana ders verme.. Konu dışı Katalitik tıkanmaya başladıysa motorun çalışması değişir devir yükseltemezsin, 307nin egzos sensörleri hata verir araba arıza verir. Konu dışı Sana göre araç çok yakıyor, Peugeot 307ye göre değil. Konu dışı Performans normal yani demek ki her şeyin normal. Konu dışı 180 hıza zorlanmadan çıkabilen motor zorlayınca 300e de çıkar saçmalama eti budu belli motor bir de lpgli, motorun tam gücü zaten 180 190 hıza tekabül eder.. Konu dışı Fabrika lpg için 8 litre dememiş benzin için demiş.. Lpg ve benzinin formülü farklı yanınca verdikleri kalori farklı.. Lpg ile enerjinin çoğu ısı olarak gider patlama değeri düşüktür.. 8 litre benzin yakan araba aynı yolda 10 litreden az LPG yakamaz.. (Düz yol sabit hız düşük beygir kullanım durumunda anca tasarruf yapabilir lpg) Hayatımda 306 ya da bindim malesef.. Çok güzel gider 100 beygir gücüyle 125 beygir civic yer (1.8leri hele 110 beygür).. Hiç bir güvenlik donanımı yok.. Rüzgarın estiği yere döner.. Lpg ile az yakar doğrudur.. Sen gel, benim orjinal 1.6 tonluk 99 beygir (ölçüldü) hdi 307sw nin hızlanışını gör.. Orjinal 1.8 306 112cv beni geçebilirse anahtarı veririm o kadar net.. Böyle yarışır gibi pis kullanınca yakıt ortalama 6.5 litreyi geçerse arabayı yakmak için benzin de benden..
306 nın ağırlığı ne? 306 kim? şarj dinamosu güç bile çekemeyen makina niye fazla yaksın??? 307 az yakmasıyla ünlü bir araba değil arıza vermesiyle ünlü.. Kimse sana 307 306dan az yakar demiyor.. YAKAMAZ..
Senin 307nin 30 35 kuruş yakması gerekiyor.. Lastiklerin nasıl? asfaltın nasıl? Dur kalk çok mu? Sürekli gaz fren kullanıyor musun? Hava filtren yeni mi? MAF sensörünü temizledin mi? Bunlardan bahsetmiyorsun yok buji triger devirdaim motor sessiz 180 basıyo KAT iptali falan..
USTA dediğin adamlar servis lpgci falan sana normal diyor, sen ilk defa 307 kullanıyorsun ve normal değil diyorsun..
Kardeş sen bu kafayla yakıtı mobiletle kıyasla bence.. Bak o zaman da 306 çok yakıyormuş dersin..
|
Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 01:36
Konu dışı ama hazır açılmışken banada cevap verin lütfen. Bendede bir araba var benzinli. Arabayı sadece ben kullanıyorum yazın oğlum kullanıyor.Aynı yol aynı güzahkarlarda kullanılıyor araba fakat ben kullandığımda yakıt ortalaması 7 ile 7.5 lt gibi oğlum kullanınca 11 lt,den aşağı düşmüyor. Ben 4 ve 5. Vitesi hiç kullanmasam sadece 1 2 3. Vitesi kullansam okadar yakmıyor. Şimdi bu araba bana göre normal oğluma göre çokmu yakıyor. Biraz karışık saçma gibi oldu ama yinede cevaplarınızı esirgemeyin...
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 03:35
Ufuk_64 Yazdı:
Konu dışı ama hazır açılmışken banada cevap verin lütfen. Bendede bir araba var benzinli. Arabayı sadece ben kullanıyorum yazın oğlum kullanıyor.Aynı yol aynı güzahkarlarda kullanılıyor araba fakat ben kullandığımda yakıt ortalaması 7 ile 7.5 lt gibi oğlum kullanınca 11 lt,den aşağı düşmüyor. Ben 4 ve 5. Vitesi hiç kullanmasam sadece 1 2 3. Vitesi kullansam okadar yakmıyor. Şimdi bu araba bana göre normal oğluma göre çokmu yakıyor. Biraz karışık saçma gibi oldu ama yinede cevaplarınızı esirgemeyin... |
İşte burada çok haklısın.. Kardeşimde CRDI Kia Ceed Sporty Wagon var.. Dizel olmasına rağmen ben kullanınca Ceed 7-7.5 litre yakıyor, Kardeşim kullanınca 10 litre yakıyor.. İkimiz de yavaş gitmeyiz, yol neye müsaitse o.. Demek ki at sahibine göre kişniyormuş..
Seninki ile aynı olay: benim pejoyu babam kullanınca ortalama tüketim 5 litrenin altına düşüyor!! Bende 5-6 arası, kardeşim sürünce 7-8 litre..
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 07:52
Artis artis konusmana gerek yok git muhendisligini okudugun bolumde yap. Cok biliyorsan bir dukkan ac gelelim sana yaptiralim aracimizi o zaman o kucumsedigin 306 ile senin aracini ikiye boler 3 le carparrim sen daha 306 nin tozuna yetisemessin. Ukala ukala kullanip adamin canini sikma. Istersen 30 yillik sofor ol kullandigim arabayi gittigim yolu bnden iyimi bileceksin.
Yaptigim yol sabit yol sabit hiz diyorum hala gelmis ukala ukala konusuyorsun. Surekli dur kalkmi yapiyorum c3vreyolundan bahsediyorum. Mumkunse benim postlarima cevap verme sen git yaris arabanla oyna alti ustu 100 beygitlik araba ove ove bitiremion.
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 07:58
Cok bilmisliginide kendine sakla 307 ariza yapmasiyla mesurmus 1.5 ayda 4000 km oldu bizim arac niye ariza yapmiyor o zaman fabrika ozelmi uretmis benim arabayi acaba
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 08:02
Bir diger husuta 306 yi yakit olarak kiyasladim donanim olarak degil . 306 nin yol tususuda yolda akisida gayet iyi sen galiba 1 seferlik bindin 1.8 ligine yada yan koltukta oturdun yada sofor acemiydi . Neyse uzatmayalim muhabbetlerini git baska formlarda yap
|
Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 13:30
hava filtresini bir kontrol edin gerekirse değiştirin. yakıt aldıgınız yeri değiştirin.lastiklerinizin havasını kontrol edin. bogaz kelebeğini temizletin. Ayrıca lpg yi komple kapatıp 100km kadar benzinde binin sonrasında tekrar güzel bir lpg ayarı yaptırın. Anladığım kadarı ile uzun yolda 10 lt yakıyorsunuz. sanki biraz fazla gibi geldi banada şehir içinde normal ama
------------- 2011 Clio SW Gümüş 2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2017 Saat 21:08
KILIÇ Yazdı:
hava filtresini bir kontrol edin gerekirse değiştirin. yakıt aldıgınız yeri değiştirin.lastiklerinizin havasını kontrol edin. bogaz kelebeğini temizletin. Ayrıca lpg yi komple kapatıp 100km kadar benzinde binin sonrasında tekrar güzel bir lpg ayarı yaptırın. Anladığım kadarı ile uzun yolda 10 lt yakıyorsunuz. sanki biraz fazla gibi geldi banada şehir içinde normal ama | Aynen kilic kardes yol durumu uzun sayilir ama gel gorde vatandasin birisine laf anlat
Burda bir arkadas trigerini az kacik taktirip yakitinin yukseldigini sonradan duzelttirdiginden bahsetmisti. Aklima o geldi.
Bogaz kelebegi baktitmadim ama filtrelerin tamami yeni degismisti zaten 2 gunde bir 50 km b3nzinde kullaniyorum. Boğaz kelebegine baktiralim olmazsa.
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 00:01
Arkadaşlar bende Bugatti Chiron var kilometrede 4-5 lira yakıyor.. Ama dur kalk değil ha.. İnanın hiç basmıyorum.. Çevre yolda sabit hızda gidiyorum.. Usta heralde trigeri kaydırdı yaaa silindirlerin 8 10 tanesi de ateşlemiyor ve heralde 20 30 tane de supap kırmış ama zorlanmadan 180 basıyor.. Lpg de yakıt 3 liranın altına düşmüyor.. Farları ledden zenona çevirdik, arka cam resiztansını ve yedek tekeri değiştirdim ama düşmüyor yakıt.. Bir el atın ne olur neden çok yakıyor bu araba..
Burada bir arkadaş 307si varmış o 35 kuruş yakıyormuş ve hiç arıza vermemiş bu güne kadar.. Peugeot yetkilileri onayladı, haberlere çıktı.. O bi bana yardımcı olsun.. Hatta arkadaş 306 da kullanmış araba efsane yaa .. Audi Mercedes falan halt etmiş, Mercedes S class üretimini durdurup 306 ya yönelecekmiş yakıtından dolayı.. Arkadaş bölme çarpma falan yapıyor havada kalmış şahitleri var..
|
Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 00:35
hocam bende 307 ye 1 sene oldu bineli ama gelki memnunmuyum sor tabiki memnunum illaki arıza yapacak sonuçta kul icadı bu birde kullanmaya bağlıdır. ne kadar temiz bakarsan okadar uzun ömürlü binersin ama 307 de haddinden fazla kronik sorun mevcut bunlarıda kabullenmek zorundayız.
yakıt konusuna gelince 307 uzun yolda çok az yakması gerek tabi bu yaz kış değişir ben yazın 75 tl gazla aydın didime gittim ordan şirinceye geçtim bilirsiniz belki şirince dağ bayır tırman da tırman yakıt artıyor ordanda izmir ksk ye geldim yakıt bitti ortalama 400/480 km yol yaptı. benim tahminim 307 benzin/lpg li olanı için konuşuyorum uzun yolda 18/19 krş şehir içi 22/25 krş yakıt tüketimi var bundan da aşağı olmaz uyakrı ise araçta anormallik vardır.
gaz 3 tl + kış ayındayız 30krş yoğun şehir içinde normal bu benim değerim sizin uzun yol olmasada anayol gibi olduğunu düşünerekten yakıt tüketiminiz fazla bence sağlam gaz ayarı yaptırın ayrıca bir araç rahatça 180 km ye ulaşması imkansız benim araç yanlış gaz ayarıyla kendinden geçti işin ehli arkadaşım olmasa bana pahallıya patlayacaktı iyi bir lpg ci bulup silbaştan ayarlatın.
|
Mesajı Yazan: Furkan979
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 00:58
Bence kafanıza cok takmayin araba cok fazla yakmiyor çoğu 307 ler böyle gülü seven dikenine katlar hesabı elden gelen birsey yok ama emin olun sizin aracınız da sorun yok eger yakıt tüketimi 15 16 litre olsa eyvalah
|
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 01:04
Arkadaşlar hesaplayınca çok yakıyor.
Her zam öncesi fulluyorum ben oradan kar ediyorum :)
|
Mesajı Yazan: whisky
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 08:34
307 1.6 xt lpg li aracımı yeni sattım ancak her zaman bakardım ne kadar yaktığıma her depoyu doldurduğumda. aşağı yukarı 25 kuruş gibi bir rakam çıkıyordu genelde ortalama. agresif kullanan biri değilim düz yol biraz trafik biraz boş uzun yol karışık. bu arada konu da baya baya sidik yarışına dönmüş
|
Mesajı Yazan: deneme51
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 09:08
ggitaristt Yazdı:
Arkadaşlar bende Bugatti Chiron var kilometrede 4-5 lira yakıyor.. Ama dur kalk değil ha.. İnanın hiç basmıyorum.. Çevre yolda sabit hızda gidiyorum.. Usta heralde trigeri kaydırdı yaaa silindirlerin 8 10 tanesi de ateşlemiyor ve heralde 20 30 tane de supap kırmış ama zorlanmadan 180 basıyor.. Lpg de yakıt 3 liranın altına düşmüyor.. Farları ledden zenona çevirdik, arka cam resiztansını ve yedek tekeri değiştirdim ama düşmüyor yakıt.. Bir el atın ne olur neden çok yakıyor bu araba..
Burada bir arkadaş 307si varmış o 35 kuruş yakıyormuş ve hiç arıza vermemiş bu güne kadar.. Peugeot yetkilileri onayladı, haberlere çıktı.. O bi bana yardımcı olsun.. Hatta arkadaş 306 da kullanmış araba efsane yaa .. Audi Mercedes falan halt etmiş, Mercedes S class üretimini durdurup 306 ya yönelecekmiş yakıtından dolayı.. Arkadaş bölme çarpma falan yapıyor havada kalmış şahitleri var..
|
Popomla bile gulmem sana adam olmayi dene istersen 10 gram aklin olsa boyle davranmassin zeka yasina veriyorum artik bu yasananlari
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 09:21
deneme51 Yazdı:
Bir diger husuta 306 yi yakit olarak kiyasladim donanim olarak degil . 306 nin yol tususuda yolda akisida gayet iyi sen galiba 1 seferlik bindin 1.8 ligine yada yan koltukta oturdun yada sofor acemiydi . Neyse uzatmayalim muhabbetlerini git baska formlarda yap |
ggitaristt Yazdı:
|
306 1.6 sw kullanıyorum. şehir dışı 6lt şehir içi 10 lt yakıyor. şehir içi yol şu şekilde. toplam parkur 5 km. bu 5km içinde 6-7 defa kırmızı ışık-kasis kavşak için duruyorum. 307 yi bilmiyorum ama 306 ya bu parkurda 8 lt yaktıracak bir sürüş önerisi varsa ya sen ya diğer arkadaşlar yazarsa makbule geçer. ayrıca 306 ile 3000 devirde 120 kolaylıkla yapılıyor. ama kıyasladığımız araçlar farklı araçlar. 307 1.5 ton ise 306 kabaca 1.1 ton.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 09:29
Oktkor Yazdı:
Arkadaşlar hesaplayınca çok yakıyor.
Her zam öncesi fulluyorum ben oradan kar ediyorum :)
|
dün gördüm 1.0 motorlu dacia sandero varmış 45 bine. olmadı ondan alıp lpg takacağım :D biz artık araba almıyor vergi veriyoruz zaten. 100 bin lik araba vergiyle 300 küsür bine çıkıyor muş. var mı böyle bir düzen? adam neden araç ürettirsin. fabrikadan çok kazanıyor. bütçenin %85 i vergi.
|
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2017 Saat 15:29
x571 Yazdı:
Oktkor Yazdı:
Arkadaşlar hesaplayınca çok yakıyor.
Her zam öncesi fulluyorum ben oradan kar ediyorum :)
|
dün gördüm 1.0 motorlu dacia sandero varmış 45 bine. olmadı ondan alıp lpg takacağım :D biz artık araba almıyor vergi veriyoruz zaten. 100 bin lik araba vergiyle 300 küsür bine çıkıyor muş. var mı böyle bir düzen? adam neden araç ürettirsin. fabrikadan çok kazanıyor. bütçenin %85 i vergi. |
Aynısını bir kaç gün önce konuştuk arkadaşla. Hem sıfır arabaya binip hevesimizi alırız hem de az yakar dedik. :)
Bu aracı sattıktan sonra şahsen 1.0 ya da 1.2 motor düşünüyorum. Benim tek derdim araba ile ilgili biraz güvenli olsun gideceğim yere götürsün yeter.
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2017 Saat 02:01
O kadar karla karışık yağmur attım adam anlamadı..
Bugatti dedim mobilet dedim anlamadı..
hdi 110 motor ile benzinli 16v peugeot motoru kıyasladım anlamadı..
Uzun bir özetle bu konuya son mesajımı yazıyorum:
Öncelikle 306 B sınıfı 307 MPV sınıfı.. Çok teknoloji, zaman, amaç ve ağırlık farkı var aralarında.. En başta jant lastik ölçüleri farklı.. O yüzden kıyaslanamazlar.. Eğer sen bunları kıyaslarsan ben de Bugatti ile Moped i kıyaslarım ki yaptım yukarıda..
110
Hdi zamanın ötesinde bir teknoloji idi.. Ve hala farklı yazılımla aynı
motor üretiliyor.. Çünkü çok verimli ve emisyon değerleri benzinliden ve
hatta diğer tüm motor seçeneklerinden düşük.. Sıfır alırken fiyat
farkından anlaşılıyor.. (Ayrıca orjinal yazılımda bulunan bir hile ile
düşük devirde daha yüksek tork vererek daha az yakıtla yüksek çekiş
veriyordu ama emisyonu fırlatarak..) O yüzden benim arabadan bahsettim kıyaslamada ama yanlış yaptım yine kıyaslanmamalıydı.. Ama sen başlatmıştın..
Benzinli
1.6 16V motor yalap şap üretilmiş, 307yi tam anlamıyla taşımayan ve çok
yakan bir motor ama mekanik kısımda sağlam.. Yeni Peugeot VTI motorlar
daha az yakarak daha fazla güç verebiliyor.. 306 zamanı eski motorlar
daha da az yakardı (Yüksek devir çevirebilen düşük torklu motorlar ama
ufak tefek kısımları en başta da supaplar çabuk bozulur..) Peugeotun eski arabaları donanımı
az olması ve hafif olması nedeniyle çok daha az yakardı.. (Donanım =
Elektrik = Yakıt.. Far yanınca bile motorun sesi değişir ki 307 de korna dahi herşey bir beyne bağlı..)
Aynı şekilde 2000 model 1.6 ies Civic, 2010 model 1.6 I V-tec ten çok daha az yakar aynı yolda..
Örneğin
Ford'un 2001de kullanmaktan vazgeçtiği 1.25 Zetec motor hala Günümüz
motorlarından iyidir.. Az yakar ve neredeyse hiç arıza vermez.. Bu da
Ford'un işine gelmez o ayrı..
Ayrıca elbette tüm 307ler aynı
yakmaz LPGde benzinde bile farklı.. Arkadaş geçen sene yırttı kendini burada benzinde 50 krş
LPGde 62 Krş 62Krş 62 Krş diye.. Ve çözüm bulamadı sanırım benzinde
biniyordu hala.. Bir başkası 25 kuruşa rahatlıkla binmekte..
Peugeot motoruyla uyumlu piyasada az sayıda Lpg
sistemi var.. Sen 3000 liralık olanı taktır araban 20 Kuruş yaksın..
Yok ben 1000 liralığı taktıracam amaç zaten tasarruf dersen, 30 40 Kuruş
yakarsın. O da araban arıza vermeden çalışabildiği zaman..
LPG
de yakıt çok şeye bağlıdır.. Arabanın sensörlerini okuyan Lpg beyni
arabayı kandırır.. Beynin kalitesi ve kalibrasyonu ile enjektörler,
Sensörlerin ve motorun durumu, Hava girişi ateşleme ve egzos durumu.. En
önemlisi de şoför koltuğunda oturan..
Yani özetle sen 35 kuruş
yakan arabayı baya masraf yapıp 25 kuruşa düşrdün diyelim.. Kimse
demesin ki ben 100 liraya çözerim bu işi.. Maf + yağ filtre vs + Dünya
kadar Sensörlerin kabloların soketlerin bakımı+ Lpg sistemi ıvır
zıvırları arada saçma sapan temizlik tamir vs dünya kadar işçilik.. 1000
lira harca bence düşmez yine 25 kuruşa yakıtın.. 30 kuruşa düşse bile
yakıtın o 1000 lirayı çıkarman en ama en az 20000km..
İlk
mesajlarımdan birinde yazmıştım Aslanı fazla kurcalama diye ..
Kurcalatırsan bobini bujiyi kabloları bir yenilersin.. Sensörleri
yenilemeye başlarsın.. LPG ayarıyla düşmez enjektörleri girer işin
içine.. Sonra bir bakmışsın gelen geçiriyor giden geçiriyor.. 15 yıllık
arabada söktüğün vida bile geri takılmaz yenisini alırsın.. Git gel
yaktığın gazlar pufffff.. Dünya masraf yaparsın yaptığınla kalır üzerine
arabayı satarsın..
Arabadan iyi anlarım demiştin sen.. Ben o
yüzden sana takıldım.. Zaten 35 kuruş diyorsun ya attığın taş ürküttüğün
kuşa değecekse uğraş arkadaşım..
|
Mesajı Yazan: whisky
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2017 Saat 08:15
ggitaristt Yazdı:
O kadar karla karışık yağmur attım adam anlamadı..
Bugatti dedim mobilet dedim anlamadı..
hdi 110 motor ile benzinli 16v peugeot motoru kıyasladım anlamadı..
Uzun bir özetle bu konuya son mesajımı yazıyorum:
Öncelikle 306 B sınıfı 307 MPV sınıfı.. Çok teknoloji, zaman, amaç ve ağırlık farkı var aralarında.. En başta jant lastik ölçüleri farklı.. O yüzden kıyaslanamazlar.. Eğer sen bunları kıyaslarsan ben de Bugatti ile Moped i kıyaslarım ki yaptım yukarıda..
110
Hdi zamanın ötesinde bir teknoloji idi.. Ve hala farklı yazılımla aynı
motor üretiliyor.. Çünkü çok verimli ve emisyon değerleri benzinliden ve
hatta diğer tüm motor seçeneklerinden düşük.. Sıfır alırken fiyat
farkından anlaşılıyor.. (Ayrıca orjinal yazılımda bulunan bir hile ile
düşük devirde daha yüksek tork vererek daha az yakıtla yüksek çekiş
veriyordu ama emisyonu fırlatarak..) O yüzden benim arabadan bahsettim kıyaslamada ama yanlış yaptım yine kıyaslanmamalıydı.. Ama sen başlatmıştın..
Benzinli
1.6 16V motor yalap şap üretilmiş, 307yi tam anlamıyla taşımayan ve çok
yakan bir motor ama mekanik kısımda sağlam.. Yeni Peugeot VTI motorlar
daha az yakarak daha fazla güç verebiliyor.. 306 zamanı eski motorlar
daha da az yakardı (Yüksek devir çevirebilen düşük torklu motorlar ama
ufak tefek kısımları en başta da supaplar çabuk bozulur..) Peugeotun eski arabaları donanımı
az olması ve hafif olması nedeniyle çok daha az yakardı.. (Donanım =
Elektrik = Yakıt.. Far yanınca bile motorun sesi değişir ki 307 de korna dahi herşey bir beyne bağlı..)
Aynı şekilde 2000 model 1.6 ies Civic, 2010 model 1.6 I V-tec ten çok daha az yakar aynı yolda..
Örneğin
Ford'un 2001de kullanmaktan vazgeçtiği 1.25 Zetec motor hala Günümüz
motorlarından iyidir.. Az yakar ve neredeyse hiç arıza vermez.. Bu da
Ford'un işine gelmez o ayrı..
Ayrıca elbette tüm 307ler aynı
yakmaz LPGde benzinde bile farklı.. Arkadaş geçen sene yırttı kendini burada benzinde 50 krş
LPGde 62 Krş 62Krş 62 Krş diye.. Ve çözüm bulamadı sanırım benzinde
biniyordu hala.. Bir başkası 25 kuruşa rahatlıkla binmekte..
Peugeot motoruyla uyumlu piyasada az sayıda Lpg
sistemi var.. Sen 3000 liralık olanı taktır araban 20 Kuruş yaksın..
Yok ben 1000 liralığı taktıracam amaç zaten tasarruf dersen, 30 40 Kuruş
yakarsın. O da araban arıza vermeden çalışabildiği zaman..
LPG
de yakıt çok şeye bağlıdır.. Arabanın sensörlerini okuyan Lpg beyni
arabayı kandırır.. Beynin kalitesi ve kalibrasyonu ile enjektörler,
Sensörlerin ve motorun durumu, Hava girişi ateşleme ve egzos durumu.. En
önemlisi de şoför koltuğunda oturan..
Yani özetle sen 35 kuruş
yakan arabayı baya masraf yapıp 25 kuruşa düşrdün diyelim.. Kimse
demesin ki ben 100 liraya çözerim bu işi.. Maf + yağ filtre vs + Dünya
kadar Sensörlerin kabloların soketlerin bakımı+ Lpg sistemi ıvır
zıvırları arada saçma sapan temizlik tamir vs dünya kadar işçilik.. 1000
lira harca bence düşmez yine 25 kuruşa yakıtın.. 30 kuruşa düşse bile
yakıtın o 1000 lirayı çıkarman en ama en az 20000km..
İlk
mesajlarımdan birinde yazmıştım Aslanı fazla kurcalama diye ..
Kurcalatırsan bobini bujiyi kabloları bir yenilersin.. Sensörleri
yenilemeye başlarsın.. LPG ayarıyla düşmez enjektörleri girer işin
içine.. Sonra bir bakmışsın gelen geçiriyor giden geçiriyor.. 15 yıllık
arabada söktüğün vida bile geri takılmaz yenisini alırsın.. Git gel
yaktığın gazlar pufffff.. Dünya masraf yaparsın yaptığınla kalır üzerine
arabayı satarsın..
Arabadan iyi anlarım demiştin sen.. Ben o
yüzden sana takıldım.. Zaten 35 kuruş diyorsun ya attığın taş ürküttüğün
kuşa değecekse uğraş arkadaşım.. | Beğen butonu bulsam basacaktım 
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2017 Saat 12:59
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2017 Saat 16:49
x571 Yazdı:
407 nasıl memnun musunuz |
Genel olarak evet. Küçük bir ilçede köy okuluna günlük git gel 30 km yapıyorum. Yakıt ideal o yüzden. Büyük şehirde bol dur kalk olduğu zaman ağır araba olduğu için yakıt artıyor ister istemez.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2017 Saat 16:36
Oktkor Yazdı:
x571 Yazdı:
407 nasıl memnun musunuz |
Genel olarak evet. Küçük bir ilçede köy okuluna günlük git gel 30 km yapıyorum. Yakıt ideal o yüzden. Büyük şehirde bol dur kalk olduğu zaman ağır araba olduğu için yakıt artıyor ister istemez. |
kronik sorunu var mı ? nette düşük km li bulamadım açıkçası . alırken dikkat etmemiz gereken ileride sıkıntı çıkarabilecek bir yerleri var mı ?
|
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2017 Saat 19:56
x571 Yazdı:
Oktkor Yazdı:
x571 Yazdı:
407 nasıl memnun musunuz |
Genel olarak evet. Küçük bir ilçede köy okuluna günlük git gel 30 km yapıyorum. Yakıt ideal o yüzden. Büyük şehirde bol dur kalk olduğu zaman ağır araba olduğu için yakıt artıyor ister istemez. |
kronik sorunu var mı ? nette düşük km li bulamadım açıkçası . alırken dikkat etmemiz gereken ileride sıkıntı çıkarabilecek bir yerleri var mı ? |
Ekranı kronik sorun. Sıcakta silik oluyor serinleyince düzeliyor. Bir de nette arka bağlantılara su değince abs hatası vermesi var diyorlar ama ben bir kaç kişi dışında duymadım. 2008 üstü sorunları düzeltilmiş diye biliyorum. Makyajlı hali. Benim bildiğim başka yok.
|
|