Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Otomatik Şanzuman Isınınca Vurmuyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45407
Tarih: 05 Haziran 2025 Saat 04:29
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Otomatik Şanzuman Isınınca Vurmuyor
Mesajı Yazan: emreerdem78
Konu: 307 Otomatik Şanzuman Isınınca Vurmuyor
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 11:18
Merhabalar.
Bu günlerde 2003 model 307 Otomatik vites aracım sabahları 5 dk rolantide çalışırsa şanzuman hatası vermiyor. ama direk sürerseniz mutlaka hata veriyor. 

Forumlarda araştırırken fren müşürünü değiştirin diye bir yorum bulduk 2 fren müşürünüde değiştirdim. Ama yine vurmaya devam ediyor. 

1 yıl önce Atisanda Vatan Peugeot'ta revizyona girmiştim. Tam 1 yıl olunca tekrar aynı hatayı verdi . Vatan 'a gidince sağolsunlar yüzümüze bakmadılar. Şanzumanın garantisi yok diye :) Kendi kestikleri faturayı da sistemde bulamadılar.

Şimdi size sorsam bu araç ilk çalıştırmada hemen hareket edersen  auto gear fault diyor ama 5 dk. ısınınca vurmuyorsa şanzuman revizyon mu ister yoksa yağ değişimi yada parça değişimi kurtarır mı ?

Değerli yorumlarınızı bekliyorum. 





Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 15:58
Revizyon isteyeceğini sanmıyorum hocam bence başka bir sıkıntı var. Vatan peugeotta son dönemlerde sizin gibi şikayet edenler çoğaldı. Yağ ve parça değişimi ile düzelecek gibi. Peki hiç şazuman yağ seviyesine baktılarmı. Pc bağlayıp değerleri kontrol ettiler mi?

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 16:06
Vatan Peugeotta bagladılar hatayı sildiler geri yaparsa yapacak bişey yok biz şanzumanı dışarda yaptırıyoruz ahanda şu adam yeri de şurda dediler :) gönderdiler. 

Bu hafta sonu yağına baktırayım o zaman ilk etapta . 

Bazı forumlarda da radyatör degiştir diyor şanzuman yağı fazla ısınıyor o yüzde yapıyor diyenler de var .

Teşekkürler . 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 16:17
evet doğru hocam şanzuman yağ soğutucusu aşırı ısınmadan kaynaklı genelde dur kalk trafikte bu vuruntu problemini çıkarıyor. Ama senin araç soğukken yapıyor bu olayı. ısınınca yapmıyor. ondan dolayı soğutucuda bir problem olduğunu düşünmüyorum. Ya selenoid valflerde problem olabilir. Yada dediğim gibi yağ ile alakalı bir durumda.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 16:25
Ben yağa bağlıyorum. Yakın zamanda sudan geçtiniz mi yada sel olayi falan oldu mu.
Birde şöyle birşey araştırdım. Otomatik şanzıman yağı mobilin litresi 35 40 tl. Fakat varil yağda satiliyor. 202 litre ve fiyatı 1350 lira. Yani litre fiyatı 6 buçuk liraya geliyor. Sanayide bu işi yapanlar sanmıyorum ki mobil yağ kullansınlar. Gidip en ucuzunu alırlar. Öyle olunca ne oluyor yağ ya çok çabuk ısınıyor uyarı veriyor. Yada soğukken tam viskolite vermiyor vuruntu yapıyor.
Bence değişim yapacaksanız yağı kendiniz alın, onlar değiştirsin.

Bu linki de buraya bırakayım fiyatları görmeniz açısından.
http://www.yagcarsisi.com/index.php?route=product/category&path=333_362_245" rel="nofollow - http://www.yagcarsisi.com/index.php?route=product/category&path=333_362_245


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 16:25
o zaman öncelik şanzuman yağı değişimi diye düşüneyim . Peki yağda bildiğiniz bir  marka varmıdır. 

Teşekkürler 


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 16:28
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Ben yağa bağlıyorum. Yakın zamanda sudan geçtiniz mi yada sel olayi falan oldu mu.
Birde şöyle birşey araştırdım. Otomatik şanzıman yağı mobilin litresi 35 40 tl. Fakat varil yağda satiliyor. 202 litre ve fiyatı 1350 lira. Yani litre fiyatı 6 buçuk liraya geliyor. Sanayide bu işi yapanlar sanmıyorum ki mobil yağ kullansınlar. Gidip en ucuzunu alırlar. Öyle olunca ne oluyor yağ ya çok çabuk ısınıyor uyarı veriyor. Yada soğukken tam viskolite vermiyor vuruntu yapıyor.
Bence değişim yapacaksanız yağı kendiniz alın, onlar değiştirsin.

Bu linki de buraya bırakayım fiyatları görmeniz açısından.
http://www.yagcarsisi.com/index.php?route=product/category&path=333_362_245" rel="nofollow - http://www.yagcarsisi.com/index.php?route=product/category&path=333_362_245


dediğiniz bilgiler çok mantıklı . ucuz yağ çabuk işlevini bitirir. Ayrıca Ankaraya son dönemlerde yağan yağmurlar sel gibi olduğu için sudan geçmemekte mümkün değil artık . En son yağan yağmurlarda Güneşevler dere olmuştu.

Teşekkür ederim. Öncelik yağ değişimi diye not alıyorum. 1 Yıllık revizyonda bozulmanın sebebi ucuz işçilik gibi duruyor . 

Saygılarımla. 


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 17:53
Merhabalar,bizim sorun  devam ediyor. Fırsat bulamadım kaç zamandır yaptıramadım. Bu hafta Şaşmazda bir kaç şanzumancıya gösterdim. Yeni revizyon yapıldığını söyledim . Bilgisayara bağladılar. 2 selenoid bir kart değişecek 1000 tl diyen oldu . Tek selenoid değişecek 400 diyen oldu . İyice canım sıkıldı. Ankarada bildik efendi usta varmı şanzumancı arkadaşlar. Teşekkürler.


Mesajı Yazan: yusufmercan
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 18:13
şaşmazda vitas şanzıman var bi görüşün isterseniz benim aracım suan orda revizyonda


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 18:19
Orjinalini yazan: yusufmercan yusufmercan Yazdı:

şaşmazda vitas şanzıman var bi görüşün isterseniz benim aracım suan orda revizyonda

Üstad sizin sorun nedir acaba . fiyat ne diyorlar. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2017 Saat 22:21
Iki yer biliyorum birisi çözüm oto kamil usta yazın google a çıkar. Ben gitmedim ama bayağı öven var. Ikincisi selenoid ve yag değişimi yaptırdigim yer. Öztürk şanzıman. Oda google a yazinca çıkıyor.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2017 Saat 11:42
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Iki yer biliyorum birisi çözüm oto kamil usta yazın google a çıkar. Ben gitmedim ama bayağı öven var. Ikincisi selenoid ve yag değişimi yaptırdigim yer. Öztürk şanzıman. Oda google a yazinca çıkıyor.


Teşekkürler .Peki Değişimden sonra sorun çözüldümü ve değişim yapalı bayağı oldumu benim tam 1 yıl oldu hatalar tekrar başladı :)


Mesajı Yazan: tolgakmg
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2017 Saat 21:56
İyi akşamlar. Bu şanzuman yarı otomatik yada otomatikleştirilmiş şanzuman mı? Benim bildiğim otomatikleştirilmiş vites kutusu olması gerekiyor. İnternette gördüğüm kadarı ile yarı otomatik yada robotize vites kutusu diye geçiyor sistem. Yani sizin aracınızın vites kutusu klasik vites kutusu ancak debriyaj sistemi ve vites değiştiricisi robotize bir sistem tarafından kontrol ediliyor. Benzer bir sorunu eski aracımız bipper otomatikte yaşamıştık. Şanzuman ve vites robotları ile bayağı haşır neşir olmuştuk.  

Bipperdeki robotize çalışma sistemini kısaca anlatayım size. Aracı park etmek için durdunuz. Bu esnada vitesi N ye getirdiğinizde Araç otomatik olarak Debriyaja basıyor vitesi boşa alıyor ve debriyajdan çekiyor.  Siz P ye getirdiğinizde araç otomatik olarak vitesi 1'e alıyor ve debriyaja basıyor. Motoru kapattığınızda ise debriyajı otomatik olarak bırakıyor. 

Yani araçta iki robot var. Birisi debriyajı diğeri vites değiştiricisini kontrol ediyor. 

Aracı sabah çalıştırdınız. Araç P'de. Motoru çalıştırmak için kontağı açtığınızda araç debriyaja basıyor. Ancak araç viteste duruyor. Siz N ye getirdiğinizde vites boşa geçiyor ve debriyajı bırakıyor. Siz D ye geldiğinizde de araç 1. vitese geçip siz gaza basana kadar debriyajda bekliyor.  

yukarıdaki anlattığım sistem 2009 model bipperin çalışma sistemi idi. Sizinki de muhtemelen bu sistemin biraz değişiği olabilir. Siz Aracı motor ısınmadan vitese geçirmek istediğinizde araç şanzuman arızası veriyor...ancak vites geçişi yapmadığınızda herhangi bir arıza vermiyorsa, şu ihtimalleri gözden geçirmek gerekir derim.

1- Debriyajınız bitmek üzeredir. Çünkü sabahları volant ve baskınız soğuk olduğundan bitmeye yüz tutmuş debriyaj balatasıyeterli kavramayı sağlamıyor olabilir (klasik vites kutulu araçlar gibi düşünün) Bu durumda vites seçici robot vitese geçemediği için araç arızaya düşüyor olabilir. Bu hatayı vermeden önce küçük bir sarsıntı hissediyor yada yokuşlarda kalkarken zorlanıyor musunuz? 

2- Vites kutusu yağınız çok kalındır.  Yağınız çok kalın ise senkromençlerin arasına yağ dolmuyor 1. vitese araç sert geçiyor yada geçmekte zorlanıyordur. bu sebeple vites seçici robot arızaya düşüyordur. 

3- Vites seçici ayarı bozuktur. Motor ısınana kadar 1. vitese zor geçen araç yine seçici tarafından arızaya geçmesine neden oluyordur. 






Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2017 Saat 10:02
Orjinalini yazan: tolgakmg tolgakmg Yazdı:

İyi akşamlar. Bu şanzuman yarı otomatik yada otomatikleştirilmiş şanzuman mı? Benim bildiğim otomatikleştirilmiş vites kutusu olması gerekiyor. İnternette gördüğüm kadarı ile yarı otomatik yada robotize vites kutusu diye geçiyor sistem. Yani sizin aracınızın vites kutusu klasik vites kutusu ancak debriyaj sistemi ve vites değiştiricisi robotize bir sistem tarafından kontrol ediliyor. Benzer bir sorunu eski aracımız bipper otomatikte yaşamıştık. Şanzuman ve vites robotları ile bayağı haşır neşir olmuştuk.  

Bipperdeki robotize çalışma sistemini kısaca anlatayım size. Aracı park etmek için durdunuz. Bu esnada vitesi N ye getirdiğinizde Araç otomatik olarak Debriyaja basıyor vitesi boşa alıyor ve debriyajdan çekiyor.  Siz P ye getirdiğinizde araç otomatik olarak vitesi 1'e alıyor ve debriyaja basıyor. Motoru kapattığınızda ise debriyajı otomatik olarak bırakıyor. 

Yani araçta iki robot var. Birisi debriyajı diğeri vites değiştiricisini kontrol ediyor. 

Aracı sabah çalıştırdınız. Araç P'de. Motoru çalıştırmak için kontağı açtığınızda araç debriyaja basıyor. Ancak araç viteste duruyor. Siz N ye getirdiğinizde vites boşa geçiyor ve debriyajı bırakıyor. Siz D ye geldiğinizde de araç 1. vitese geçip siz gaza basana kadar debriyajda bekliyor.  

yukarıdaki anlattığım sistem 2009 model bipperin çalışma sistemi idi. Sizinki de muhtemelen bu sistemin biraz değişiği olabilir. Siz Aracı motor ısınmadan vitese geçirmek istediğinizde araç şanzuman arızası veriyor...ancak vites geçişi yapmadığınızda herhangi bir arıza vermiyorsa, şu ihtimalleri gözden geçirmek gerekir derim.

1- Debriyajınız bitmek üzeredir. Çünkü sabahları volant ve baskınız soğuk olduğundan bitmeye yüz tutmuş debriyaj balatasıyeterli kavramayı sağlamıyor olabilir (klasik vites kutulu araçlar gibi düşünün) Bu durumda vites seçici robot vitese geçemediği için araç arızaya düşüyor olabilir. Bu hatayı vermeden önce küçük bir sarsıntı hissediyor yada yokuşlarda kalkarken zorlanıyor musunuz? 

2- Vites kutusu yağınız çok kalındır.  Yağınız çok kalın ise senkromençlerin arasına yağ dolmuyor 1. vitese araç sert geçiyor yada geçmekte zorlanıyordur. bu sebeple vites seçici robot arızaya düşüyordur. 

3- Vites seçici ayarı bozuktur. Motor ısınana kadar 1. vitese zor geçen araç yine seçici tarafından arızaya geçmesine neden oluyordur. 





Merhabalar ,bilgiler için teşekkür ederim öncelikle. Açıklamalarınızı okurken aracım gözümün önünden geçti o kadar net anlatmışsınız ki teşekkürler tekrardan.

Aracımın şanzuman yağından olma ihtimalini çok düşünüyordum çünkü 1 yıl önce revizyona girmişti. Ancak hafta sonu 2 ustaya gösterdim bilgisayara bağladıklarında bana gösterdikleri standart durum basınç 2,90 olması gerekirken basıncın 2,70 diyorlar . ve selenoid değişmesi gerekiyor diyorlar. Ama şanzuman yeni yapılmıştı. O yüzden ya usta düzgün yapmadı yada bu ustalar bilgisayarın yalancısı :) 

Araç ilk çalıştırmada yada rampada giderken sarsıntı yapmıyor sadece ara gaz veriyor ve sonrasında hafif vuruntu ile hata yazısı çıkıyor.

Adam gibi sorun tespit edilse basit bişey gibi duruyor ama herkes para almanın derdinde gibi.

Teşekkürler. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2017 Saat 16:35
Orjinalini yazan: emreerdem78 emreerdem78 Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Iki yer biliyorum birisi çözüm oto kamil usta yazın google a çıkar. Ben gitmedim ama bayağı öven var. Ikincisi selenoid ve yag değişimi yaptırdigim yer. Öztürk şanzıman. Oda google a yazinca çıkıyor.



Teşekkürler .Peki Değişimden sonra sorun çözüldümü ve değişim yapalı bayağı oldumu benim tam 1 yıl oldu hatalar tekrar başladı :)

Ben yaptiralı iki buçuk yıl oldu nerdeyse. Şimdilik bir sıkıntı yok çok şükür. Siz araci yaptırdığınız zaman belki de çalışiyor diye selenoidleri degistirmemis veya tekini değiştirmiş olabilirler. Sizin aracınız tam otomatik. Yukarda tolga arkadaşın bahsettigi durum yarı otomatiklerde geçerli bir durum.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net