Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 su eksiltme sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45396
Tarih: 28 Mart 2024 Saat 17:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 su eksiltme sorunu
Mesajı Yazan: Ve da
Konu: 307 su eksiltme sorunu
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 09:15
Merhaba arkadaşlar. 2004 model peugeot 307 1.4 dizel aracim var. Yokuslarda biraz zorlandi mi aracimda hararet gostergesi 90in uzerine ciktiktan sonra az daha ilerlerse su eksiliyor hatta hic suyu kalmiyor. Sebebi ne olabilir? Not: yagda artis yok, su icine yag karisma olayi yok.. Su bittikten sonra hararet tirmanmaya devam etmiyor. Ama su haznesi kurumus bosalmis oluyor. Acil yardım ederseniz sevinirim. Tesekkur ederim simdiden herkese



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 10:54
öncelikle aramıza hoşgeldin. kontrol edeceğin noktalar

1- yedek su deposunun kapağını değiştir. 
2-radyatör delik olabilir 
3-radyatör hortumları kontrol ettir. 
4-tarmostat yuvasını kontrol ettir.
5-en kötü ihtimal silindir kapak contası


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ve da
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 11:28
Tesekkur ederim. Ayrica hos bulduk :)


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 11:54
Orjinalini yazan: Ve da Ve da Yazdı:

Tesekkur ederim. Ayrica hos bulduk :)

rica ederim hocam ne demek elimziden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Hatta motor sıcakken bir arkadaşınız gaza bassın siz motor bölümüne bakın basınç arttığı zaman oluşuyor muhtemelen kaçak. Arkadaşınız gaza bastığı zaman radyatörü hortumları iyi bakın hatta kelepeçeleride kontrol edin gevşeklik vs. olabilir. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ve da
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 12:02
Onu da denedik ama malesef gozle gorunur bir sey yok :)


Mesajı Yazan: izzetcanbas
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 12:32
Su deposundasorun olabilir. Başıma geldi çünkü su deposunun eklem yerlerinden kaçırıyor olabilir.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 14:01
Merhaba, 206 aracımda benzer bir sorun yaşadım.müşür rezistans röle herşeyi değiştirdim. En son yedek su deposu kapağını yeniledim sorun düzeldi.sizde deneyin isterseniz. Fakat kesinlikle orjinal parça ile değiştirin. Kapak deyipte geçmeyin belli bir basınç değeri mevcut fabrikasyon olarak.


Mesajı Yazan: Ve da
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 18:38
Ne zaman yaptiniz acaba bir de ne kadar bir masraf cikti size.. Satmayi dusunuyorum da yaptirmam gerekiyor satmadan cunku olduk olmadik zamanda su bitti uyarisi veriyor. Bir de sattiktan sonra mahcup cikmak istemiyorum.. Cok masraf da gidecekse ne yalsam bilemedim:)


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 19:19
Fan müşürü 70
Fan rezistansı 45
Fan rölesi 25
Su deposu kapağı 30
Termostat 65

İşçilik vermedim kendim değiştirdim. Ama dediğim gibi en basit olandan kapaktan başlayın. Sonra hararet 90 ken radyatör hortumunu sıkın bakın motorda su sızan yer var mı. Hortumlardaki ince delik su ısınınca basınçla genişler su kaçırır sıcak motorda hemen buharlaşır yere akmaz. Zaten bunlar değilse üst kapak contası yanıktır diğerleri olamaz. Conta değişimi de sağlam bir yerde 800 civarı tutar.


Mesajı Yazan: Ve da
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 07:51
Peki. Cok tesekkur ederim bilgiler icin :)


Mesajı Yazan: Nightmarecr
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2017 Saat 12:29
Yakın zamanda triger setini değiştirdin mi? Devirdaim pompasıyla beraber. Termostat açtıktan sonra mı azalma artıyor? Aracını lifte kaldırıp, genleşme kabından kompresörle hava bastırt ve kaçak var mı diye bak. Devirdaim pompan da kaçırıyor olabilir.

İnşallah conta değildir.

-------------
QUITE..!


Mesajı Yazan: Ve da
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2017 Saat 14:15
Tesekkur ederim arkadaslar.antifriz koyduk kacak daha iyi anlasilir diye. Motordan su deposuna dönüş hortumunda bir gevşeklik vardi. O sorunu giderdi usta. Antifriz i de koydu. Her zaman su bitiren yokustan ciktim bu kez sıkıntı olmadi. Sadece su az bir sey eksildi. O da sanirim termostat devreye girimce bos borulara geçen su payidir diye dusundum. 0 masraf ile bu cok korktugum problemden kurtuldum gibi. Herkese desteğinden oturu tesekkur ediyorum


Mesajı Yazan: ismailsrf
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2017 Saat 18:46
Arkadaşlar merhaba bir ay önce 2005 model 307 1.4 hdı aracımın sol ön kapısına dörtyollu kavşakta şahinin biri tosladı aracın çalışmasında bir problem yoktu ki zaten motor tarafına darbe almamıştı. Bir ay kaportacıda yattı araba sol ön kapısı değişti. Ancak aracı aldığım günün akşamı tahminen 50-60 km gittikten sonra su eksiltme uyarısı verdi araç. uzun zamandır kontrol etmiyordumm normaldir diye düşünüp su ekledim ancak diğer gün akşam baktığımda tekrar minimuma indiğini gördüm. Ustaya götürdüm akü tarafında kaçak görünüyor dedi aküyü söktü baktı kaçak yok dedi. O gün 100 km'ye kadar yol yaptık eksiltmeye rastlamadık.bir daha eksiltirse getirmemi söyledi.Aradan bir hafta geçti her akşam park ettiğimde ve sabahları suyuna bakıyorum sabahları suyun akşam bıraktığımdan az olduğunu görüyorum. Yani araç durduğu yerde de hareket halinde de eksiltme yapıyor gibi. Aracı kaportacıdan aldığım ilk iki gün resmen su boşaltmasına rağmen bir haftadır gıdım gıdım eksiltiyor. Şimdi max yazısının hemen altına denk geliyor su seviyesi. Bu eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 17 Ekim 2017 Saat 10:29
Orjinalini yazan: ismailsrf ismailsrf Yazdı:

Arkadaşlar merhaba bir ay önce 2005 model 307 1.4 hdı aracımın sol ön kapısına dörtyollu kavşakta şahinin biri tosladı aracın çalışmasında bir problem yoktu ki zaten motor tarafına darbe almamıştı. Bir ay kaportacıda yattı araba sol ön kapısı değişti. Ancak aracı aldığım günün akşamı tahminen 50-60 km gittikten sonra su eksiltme uyarısı verdi araç. uzun zamandır kontrol etmiyordumm normaldir diye düşünüp su ekledim ancak diğer gün akşam baktığımda tekrar minimuma indiğini gördüm. Ustaya götürdüm akü tarafında kaçak görünüyor dedi aküyü söktü baktı kaçak yok dedi. O gün 100 km'ye kadar yol yaptık eksiltmeye rastlamadık.bir daha eksiltirse getirmemi söyledi.Aradan bir hafta geçti her akşam park ettiğimde ve sabahları suyuna bakıyorum sabahları suyun akşam bıraktığımdan az olduğunu görüyorum. Yani araç durduğu yerde de hareket halinde de eksiltme yapıyor gibi. Aracı kaportacıdan aldığım ilk iki gün resmen su boşaltmasına rağmen bir haftadır gıdım gıdım eksiltiyor. Şimdi max yazısının hemen altına denk geliyor su seviyesi. Bu eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir.

öncelikel geçmiş olsun hocam Allah beterinden korusun. Yedek su deposu kapağını değiştirin derim. Birde iç şöför döşemesinin olduğu yere bakın kalorifer radyatörüde kaçırma yapabiliryor.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ismailsrf
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2017 Saat 12:09
Sağolun Teşekkür ederim. Sorun şimdilik çözüldü gibi üç gün önce yolda giderken yine uyarı aldım bulunduğum yerde sağa çektim suyu boşalttığını gördüm. Su ekliyorum anında sızıyor motorun olduğu yerden, suyun fışkırdığını görebiliyordum ancak derinlerden geliyordu tam olarak nerden çıktığını göremedim. Çekici çağırıp götürdüm tapadan olduğunu söylediler. Bir gün sanayide kaldı onu değiştirdiler . Allahtan hararet yaptırmadan fark edebildim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2017 Saat 09:45
Orjinalini yazan: ismailsrf ismailsrf Yazdı:

Sağolun Teşekkür ederim. Sorun şimdilik çözüldü gibi üç gün önce yolda giderken yine uyarı aldım bulunduğum yerde sağa çektim suyu boşalttığını gördüm. Su ekliyorum anında sızıyor motorun olduğu yerden, suyun fışkırdığını görebiliyordum ancak derinlerden geliyordu tam olarak nerden çıktığını göremedim. Çekici çağırıp götürdüm tapadan olduğunu söylediler. Bir gün sanayide kaldı onu değiştirdiler . Allahtan hararet yaptırmadan fark edebildim.

sanırım termostat üstündeki hava alma tapası yuvası bozulmuş. bununla geçmiş olsun hocam 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2017 Saat 20:54
Motor bloğundaki tapadan yapıyor kaçırmayı. Bendede olmuştu iyi de farkedip değiştirdim. Smile Geçmiş olsun hocam ne kadara yaptılar peki?

-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net