Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Fan motoru arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206+
Forum Tanımlaması: Peugeot 206+, 206 serisinin devamıdır. 2010-2012 yılları arasında üretilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45365
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 07:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Fan motoru arızası
Mesajı Yazan: M&K
Konu: Fan motoru arızası
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 13:19
Arkadaşlar selam,
2 aydır fan motoru düşük ısılarda bile  2.kademede sürekli çalışıyor. Bazen elektrik arıza ışıgı yanıyor. Dün bu ışık yanarken bilgisayara bağladık klima basınç müşürü arızası ve 2 adet bilinmeyen arıza tespiti verdi bilgisayar. Müşürü iptal ettik bu şekilde deneyeceğiz. Başka bir usta termostat dedi değiştirmedim. Ön tamponun oradan resistans söktü bozuk dedi değiştik yine sorun devam etti. Dün gittiğim usta termostat değildir dedi. Bu şekilde deneyelim boşuna termostat değiştirmeyelim dedi banada mantıklı geldi.
Araç 206+ dizel 2012 model 60.000 km de



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 14:45
peki bu bilinmeyen arıza kodlarını söylermisiniz homca. müşürü iptal etmeseydiniz iyi olurdu değiştirmeniz daha iyi 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 14:48
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

peki bu bilinmeyen arıza kodlarını söylermisiniz homca. müşürü iptal etmeseydiniz iyi olurdu değiştirmeniz daha iyi 

Maalesef arıza kodu yazmadı. Sadece bilinmeyen arıza yazdı. Eğer fan yine 2.kademede sürekli açmaz ise yeni müşür alıp takacağız.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 14:59
Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

peki bu bilinmeyen arıza kodlarını söylermisiniz homca. müşürü iptal etmeseydiniz iyi olurdu değiştirmeniz daha iyi 

Maalesef arıza kodu yazmadı. Sadece bilinmeyen arıza yazdı. Eğer fan yine 2.kademede sürekli açmaz ise yeni müşür alıp takacağız.

arıza kodlarını göremiyorsanız ustanın kullandığı cihaz üniversal sanırım. orjinal peugeot yazılımı ile bakarsanız onları görebilirsiniz hocam. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 16:58
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

peki bu bilinmeyen arıza kodlarını söylermisiniz homca. müşürü iptal etmeseydiniz iyi olurdu değiştirmeniz daha iyi 

Maalesef arıza kodu yazmadı. Sadece bilinmeyen arıza yazdı. Eğer fan yine 2.kademede sürekli açmaz ise yeni müşür alıp takacağız.

arıza kodlarını göremiyorsanız ustanın kullandığı cihaz üniversal sanırım. orjinal peugeot yazılımı ile bakarsanız onları görebilirsiniz hocam. 

Işık yandığı anda yetkili servise gidip rica etsek bakarlar sanırım..


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 17:01
yetkili servis bakarda 100-150 tl arıza kontrol ücreti alır kardeşim. elinde orjinal yazılım olan özel servislerde 20-30 tl halledebilirsin.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2017 Saat 20:31
Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Arkadaşlar selam,
2 aydır fan motoru düşük ısılarda bile  2.kademede sürekli çalışıyor. Bazen elektrik arıza ışıgı yanıyor. Dün bu ışık yanarken bilgisayara bağladık klima basınç müşürü arızası ve 2 adet bilinmeyen arıza tespiti verdi bilgisayar. Müşürü iptal ettik bu şekilde deneyeceğiz. Başka bir usta termostat dedi değiştirmedim. Ön tamponun oradan resistans söktü bozuk dedi değiştik yine sorun devam etti. Dün gittiğim usta termostat değildir dedi. Bu şekilde deneyelim boşuna termostat değiştirmeyelim dedi banada mantıklı geldi.
Araç 206+ dizel 2012 model 60.000 km de

o olmadı bu bu olmadı şu . ne güzel iş değil mi ? bu adamlar dişçi olsa bütün dişlerimizi sökecekler demek ki.


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 09:07
Sanırım sorunu bulduk. Dün yine arıza ışığı yandı. Bostancı sanayiide Özel bir servise gittim.
Bilgisayara bağladık, sorun P1497 ve P2562 çıktı. Turbo kompresör müşürü arızası verdi. Hatta usta bilgisayardan değerleri gösterdi. normalde % 72 de çalışması gereken % 53 te çalışıyormuş. bu sebeple fan 2.kademede çalışıyor dedi. Motor kendini korumaya alırmış.
Bu arızayı geçen sene de yapmıştı. Benim saf anıma geldi o zaman çıkma parça takıldı ne olduğunu bile anlayamamıştım. Neyse şimdi 60.000 bakımı geldi zaten bu hafta halledicez artık. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 10:56
bilgilendirme için teşekkürler hocam . İşlemeler yapıldıktan sonra tekrar da dönüş yaparsanız sevinirim. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 17:20
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bilgilendirme için teşekkürler hocam . İşlemeler yapıldıktan sonra tekrar da dönüş yaparsanız sevinirim. 

Motor yağ,filtreler 180 TL
Turbo basınç elektrovana 100 TL
İşçilik 100 TL 

Bostancı dan Erenköy e gelene kadar fan 2.kademe açmadı. 2/3 güne tam kesin belli olur. Şuan için sorun çözülmüş gözüküyor. Bu vesile ile bende düzgün bir usta ile tanışmış oldum. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2017 Saat 10:21
Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bilgilendirme için teşekkürler hocam . İşlemeler yapıldıktan sonra tekrar da dönüş yaparsanız sevinirim. 

Motor yağ,filtreler 180 TL
Turbo basınç elektrovana 100 TL
İşçilik 100 TL 

Bostancı dan Erenköy e gelene kadar fan 2.kademe açmadı. 2/3 güne tam kesin belli olur. Şuan için sorun çözülmüş gözüküyor. Bu vesile ile bende düzgün bir usta ile tanışmış oldum. 

İnşallah hocam tekrarlamaz 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2017 Saat 10:22
Problemin düzelmiş olmasına sevindim hocam inşallah tekrarlamaz. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 09:46
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Problemin düzelmiş olmasına sevindim hocam inşallah tekrarlamaz. 

Şuana kadar yapmadı. Bende sevindim. 


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2018 Saat 14:38
Bu 2.kademede fan açması yüzünden arabamı satma noktasına geliyorum yavaştan. 4 aydır 2.kademede olur olmaz çalışmayan fan, yeniden ara ara 2.kademede çalışmaya başladı maalesef. 4ay önce bilgisayara bağlandığında turbo basınç sensörü arızası vermişti. Bu parça değişti ve sorun ortadan kalkmıştı. 
Yeniden bilgisayara bağladık hiç bir hata,arıza vermedi. Hararet 75-80 derecede olmasına ragmen fan 2.kademede gürültülü bir şekilde çalışıyor.

Kalorifer sıcak konumda açıkken yada klima ile alakalı olabilirmi ?
Böyle bir durum başına gelen varmı ?




Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2018 Saat 21:08
Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Bu 2.kademede fan açması yüzünden arabamı satma noktasına geliyorum yavaştan. 4 aydır 2.kademede olur olmaz çalışmayan fan, yeniden ara ara 2.kademede çalışmaya başladı maalesef. 4ay önce bilgisayara bağlandığında turbo basınç sensörü arızası vermişti. Bu parça değişti ve sorun ortadan kalkmıştı. 
Yeniden bilgisayara bağladık hiç bir hata,arıza vermedi. Hararet 75-80 derecede olmasına ragmen fan 2.kademede gürültülü bir şekilde çalışıyor.

Kalorifer sıcak konumda açıkken yada klima ile alakalı olabilirmi ?
Böyle bir durum başına gelen varmı ?



Sıcak konumda açmaz ama klima açıkken 2. Kademede çalışır fan


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2018 Saat 11:36
Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bilgilendirme için teşekkürler hocam . İşlemeler yapıldıktan sonra tekrar da dönüş yaparsanız sevinirim. 

Motor yağ,filtreler 180 TL
Turbo basınç elektrovana 100 TL
İşçilik 100 TL 

Bostancı dan Erenköy e gelene kadar fan 2.kademe açmadı. 2/3 güne tam kesin belli olur. Şuan için sorun çözülmüş gözüküyor. Bu vesile ile bende düzgün bir usta ile tanışmış oldum. 



bu değişen parçaların hiç biri senin fan sisteminle alakası yok 


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2018 Saat 09:27
Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

Orjinalini yazan: M&K M&K Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bilgilendirme için teşekkürler hocam . İşlemeler yapıldıktan sonra tekrar da dönüş yaparsanız sevinirim. 

Motor yağ,filtreler 180 TL
Turbo basınç elektrovana 100 TL
İşçilik 100 TL 

Bostancı dan Erenköy e gelene kadar fan 2.kademe açmadı. 2/3 güne tam kesin belli olur. Şuan için sorun çözülmüş gözüküyor. Bu vesile ile bende düzgün bir usta ile tanışmış oldum. 



bu değişen parçaların hiç biri senin fan sisteminle alakası yok 

Pazar günü arıza lambası yandı ve fan yine 2.kademede ve düşük ısılarda yine ara ara çalışmaya başladı.
Bilgisayarda çıkan arıza kodları :P1497 ve P2562 ve bu kodlar da sanırım turbo ile alakalı.
Bu fan sorunu 2 senedir  3. kez oluyor ve ilk ikisinde Turbo Basınç Elektrovana değiştikten sonra düzelmişti. İlkinde 1 seneden fazla bu fan sorununu yaşamadım. En son değiştikten 4 ay sonra gibi yine fan 2.kademede açmaya başladı.


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2018 Saat 19:08
p1497 turbo kompresör : Referans konuma göre yanlış konum, yeteri kadar aşırı besleme yok
p2562 Turbokompresör : Referans konuma göre yanlış konum, yeteri kadar aşırı besleme yok
araç kilometresi şase numarası birde aracın çekişi nasıl


Mesajı Yazan: M&K
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2018 Saat 10:42
Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

p1497 turbo kompresör : Referans konuma göre yanlış konum, yeteri kadar aşırı besleme yok
p2562 Turbokompresör : Referans konuma göre yanlış konum, yeteri kadar aşırı besleme yok
araç kilometresi şase numarası birde aracın çekişi nasıl

Çekişinde hiç sorun yok. Km 66.800
VF32M8HR0CY024506

Bu arada hata kodları sıfırlandıktan sonra fan 2.kademede açmadı hiç.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net