Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 x desing tekleme sorun7

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45340
Tarih: 26 Aralık 2024 Saat 13:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 x desing tekleme sorun7
Mesajı Yazan: Harun karatekin
Konu: 206 x desing tekleme sorun7
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2017 Saat 22:14
Aracımın bujileri,ateşleme bobini değişti ama hala tekliyor motor ısinmadan 24 saat geçtikten sonra hemen çalışmıyor tık ediyor ama ateşleme olmuyor ve biraz ugraştıktan sonra çalışıyor ama tekliyor pat pat diyee çalışıyor...işin ilginç tarafı sanayiye gittim motor ısısı 90 deceyi bulmuştu.stop ettim usta geldi marşa bastım hemen caliştı ve teklemede yapmadı motorun soğumasını bekledik 2buçuk sonra caliştırdık hemen çalıştı ama tekleme yine varďı buji ve bobinler değişti ama 2 gun sonra araba ihtiyaç oldu yine aynı sorunlar devam ediyor...bilgisi olanları yardıma bekliyorum teşekkürler....



Cevaplar:
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 02:26
Su eksiltme, beyaz duman var mı? Conta kokusu geliyor burnuma. Başıma geldi daha önce. Gece silindir içine su birikiyor. Sabah patırtılı çalışıyor yada hiç çalışmıyor. Su yanıp gidince sorunsuz çalışıyor araç.

Buji değişiminde eski buji de paslanma, oksitlenme tespit edildi mi?

Duman ve su seviyesini kontrol edin.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 09:07
Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Su eksiltme, beyaz duman var mı? Conta kokusu geliyor burnuma. Başıma geldi daha önce. Gece silindir içine su birikiyor. Sabah patırtılı çalışıyor yada hiç çalışmıyor. Su yanıp gidince sorunsuz çalışıyor araç.

Buji değişiminde eski buji de paslanma, oksitlenme tespit edildi mi?

Duman ve su seviyesini kontrol edin.

+1 arkadaşımızın dediklerine ek olarak. 

araçta lpg var sanırım lpg varsa sorun olarak lpg sisteminden kaynaklı olabilir. 

1-lpg reğülatörü-
2-lpg map sensörü
3-oksijen sensörü


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 15:36
Şu eksilme ve duman yoktu ama tekrar gözlemleyecem.basta zor çalışıyor tık diyor calıșmıyor biraz uğraştın sonra Çalışıyor.gittiğim usta beyinden olabilir dedi ama pek inandırıcı gelmedi


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 15:39
Buji lerin biri çatlaktı diğerleri bayağı oksitlenmişti simsiyahdı diyebilirim


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 15:47
Aracım LPGli ama benzindede aynısı oluyor.45 dk kullandıktan sonra motor ısısı 90olunca stop edip 10 dk sonra tekleyerek çalışma olamadı 2 gün sonra arabaya bindim marka bastım tık diyor çalışmıyor biraz uğraştın sonra Çalışıyor ama. Tekmelemek. Pancar motoru gibi patır patır.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 15:47
Siyah olması sıkıntı değil, küf gibi mavimsi ise uçları sudan oksitlenme yapmıştır. Kırık olanda sente de ilk ateşleyen buji ise sıkıntı yaratır.

Bujileri değişin kesinlikle


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 16:29
Tekleme konusuna birşey diyemem ama tik deyip marş basmamasi kesinlikle marş dinamosu ile ilgili. Mars kömürü ısınınca yapisiyordur ondan dolayı marş basmiyordur. Tekleme için Bujileri söktükten sonra bobinin lastik uclarini çıkartın gözlem yapin bobinin bakır ucunda oksitlenme yeşerme varmi bakın. Ayni şekilde bobinin lastiklerini iyice sündürüp bakin delik,yırtık var mi diye.


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 23:53
Kırık olan ilk sağ baştakiydi bujileri o kadar incelemedim mavimiydi yeşilimsimiydi orasını hatırlamıyorum bobin yeni değişti ve Bu gün aracı çalıştırdığımda beyaz duman geldi daha önce hiç gelmemişti...hava yagişlıydı soğuktanmı acaba orasını bilemem ama canımı fena sıktı.Adam gibi ustada yok yaşadığım yerde kafam allak bullak


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 23:57
Çatlak olan sağ baştakiydi.beyinden veya enjeksiyonlardan olabilr mi veya conta mı yaktı nasıl anlarım..


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2017 Saat 00:01
Beyin veya enjektör arızası sıcak soğuk seçmez arıza varsa hep arızalıdır.

Araç çalışsın hararet 80 i geçince yedek depo kapağını açıp gaz telini çekin. Depo içindeki suda köpürme baloncuk çıkarma var ise conta sizlere ömür.

Su seviyesini de takip edin azalma varsa ordan da anlaşılır.


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2017 Saat 16:05
Bu sabah araca bindim marşa baştım bi kaç denemeden sonra sonra çalıştı ama yine patır patır sesle.biraz bekledim beyaz duman gelmeye başladı 1 dk sürdü sürmedi kesildi.kontrol ettim tağ atma yoktu.sonra su damlamya başladı sonra oda kesildi.5 dk sonra araç normale döndü.normale dönmeden önce araç bi kaç değişik sesler çıkardı.yağ kapağını çalışır durumda açtım kesik kesik üflüyordu yağ atma yoktu.araca bindim işlerim vardı 20 dk kullandım aracı herşey normaldi.aracı park ettim 2 saat sonra marşa baştım hemen çalıştı.araçta her şey normaldi.eve geldim çalışır durumda yag çubuğunu cektim duman ve üfleme yoktu.yağ kapağını açtım üfleme devam ediyordu


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2017 Saat 17:07
Yağ kağağını açıpta ürleme yapmayan araç var mı zaten. doğal olarak üfleyecek yalnız beyaz bir peçete koyun ağzına bakın yağ veya duman var mı diye elle gözle pek anlaşımıyor


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 08:36
Hocam daha öncede dediğim gibi çalışırken gaz vererek su deposuna bakın baloncuk çıkıyor mu diye. Kapak contası kaçırıyor olabilir.

Yada egzoz manifold contasını kontrol edin. Köpük yapıp manifold bağlantısına elle sıvayın köpükte titreme uçuşma varsa manifoldda da kaçak olabilir. Terleme sonucu duman attırabilir.


Mesajı Yazan: Harun karatekin
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2017 Saat 16:55
uzun zamandır yazacağım ertele ertele bugüne nasipmiş...aracın sorunu çözüldü.degisen bujilerde catlak varmış ve enjektörler tamizlendi sorun çözüldü.şunu ders edindim.HER İŞİN EHLİ OLACAK.YOKSA ORASİNI DEGIŞTİREM BURASINI DEGİŞTİREM DÜZELMEZSE BURASINA BAKAM.OLMADI ŞÖYLE YAPAM DIYEN USTALARDAN UZAK DURMAK GEREKIYOR.GERÇEK USTA SÖKER KONTROL EDER OLASILIKLARA GORE TABI.TEŞHİSİ KOR ONDAN SONRA DEGİŞEN DEGIŞIR.BEN BUNU ÖĞRENDIM.BUJILERDE GOZLE GORULMEYECK CATLAK VARMIŞ BU ARADA HERHALDE FABRİKASYON HATASI.NEYSE ŞÜKÜR RABBİME ARIZA DÜZELDI.TUM ARKADAŞLARADA TEŞEKKÜR EDERİM BİRAZ YORDUK KAFA ŞIŞIRDIK.HAKKINIZI HELAL EDIN.YENİ FORM AÇIP YAZMAK DAHA İYİ OLURDU AMA SONRADAN AKLIMA GELDI...ALLAHA EMANET...


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2017 Saat 18:03
geçmiş olsun neticeyide söylediğiniz için teşekkür ederim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net